Korvi veosüsteem - ile.
#1

Selline kuulutus foorumis, juhatan ühele lehele, kus juba ammustel aegadel on Jaan Tatika moodi see välja mõeldud:
http://photofile.ru/users/qwertymipt/354...nImageLink
Vasta
#2

see ka võimalus, aga kas mitte ei oleks lihtsam olnud osta kuskilt vanad orig jupid ja need peale sobitada.?Cool
Sellisel isearetusel peavad hammasülekanded olema täpselt arvutatud, võib juhtuda et maanteel (nii 60-70km/h) jääb korvi ratas veeret takistama või vastupidiselt liiga palju aitama Big Grin

Ma arvan, et müügikuulutuse tegijal oli tarvis neid juppe ikka oma (m-72?) mootorratta taastamiseks.
Vasta
#3

yllar21 Kirjutas:... isearetusel peavad hammasülekanded olema täpselt arvutatud, võib juhtuda et maanteel (nii 60-70km/h) jääb korvi ratas veeret takistama või vastupidiselt liiga palju aitama Big Grin

Arvutatud? Hammasülekanne peab olema 1:1 ning rehvid samad, muud ei midagi.

Tuletan meelde, ei igasuguste hammasrataste/ketiratastega saavutatakse alati teatud kindla suhtega N/M ülekanne, mis on hammaste arvuga VÄGA TÄPSELT paigas. Kui Sul on üksteise järel kaks reduktorit, näiteks 23/13 ja seejärel 13/23, siis on summaarne ülekanne ju alati TÄPSELT 1/1. Seda olukorda, kus ülekanne on peaaegu 1:1, kuid mitte täpselt 1:1 , ei saa hammasrataste/ketirataste korral kunagi ette tullagi Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#4

Sul õigus ja nii loogiline küll Big Grin,

Pidasin silmas ka veel seda, et "kodutreitud" hammasratta võid teha sama hammaste arvuga küll, aga ülekandes on siiski oluline ratta läbimõõt, millele hambad toetuvad. Kui jääb minu sõnastus kohmakaks, siis mõtlen seda, et ühesuguse hammastearvuga on võimalik teha väikese erinevusega hammasrattaid, mis annavad suurtel pööretel juba tunda (kui jäljendada võimalikult etteantud ðablooni).

EDIT: julge julgelt vastu vaielda, need read pigem esitatud küsimusena kui väitena.
Vasta
#5

yllar21 Kirjutas:Pidasin silmas ka veel seda, et "kodutreitud" hammasratta võid teha sama hammaste arvuga küll, aga ülekandes on siiski oluline ratta läbimõõt, ...

EDIT: julge julgelt vastu vaielda, need read pigem esitatud küsimusena kui väitena.

Ei vaidle vastu, vaid kiidan takka. Hammaste arv ei loe, vaid läbimõõt on tähtis.
Vasta
#6

yllar21 Kirjutas:... "kodutreitud" hammasratta võid teha sama hammaste arvuga küll, aga ülekandes on siiski oluline ratta läbimõõt, millele hambad toetuvad. Kui jääb minu sõnastus kohmakaks, siis mõtlen seda, et ühesuguse hammastearvuga on võimalik teha väikese erinevusega hammasrattaid, mis annavad suurtel pööretel juba tunda (kui jäljendada võimalikult etteantud ðablooni).

Ei ole nii.

Hammasrataste (joon)mõõdud - läbimõõt, hambaprofiili (evolvendi) kuju, laius, sügavus vms ei mängi vedava ja veetava võlli kiiruste suhete juures MITTE MINGISUGUST rolli. Rolli mängivad vaid hammaste arvud ja ei miski muu.

Kui mul on nt hammasülekanne 17/26, siis veetav hammasratas teeb ALATI siis 17 täispööret, kui vedav võll teeb 26 täispööret.

Mõtle natuke, siis saad ka ise aru, et see on nii (erinevalt nt rihmülekandest, kus tõepoolest rihma ja rihmarataste kuju jm omadused mängivad keerulisi rolle ja muudavad pisinatuke ülekandesuhet).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

Lasime teha Dnepri käigukastile uued neljanda käigu hammasrattad. Esimene partii ebaõnnestus just hamba kuju poolest (tegid häält). Hamba kuju muutmise tagajärjel muutus hammaste arv, aga ülekanne jäi samaks.
Võtame teiseks näiteks erineva sammuga ketid. Ketiratta mõõt võib olla sama (ka ülekande suhe), aga hammaste arv erineda suuresti.
Vasta
#8

Eriti mõttetu vaidlus. Tähtis on ülekandearv. Ükskõik kas jagad esimese hammasratta hammaste arvu teisega või teed sama läbimõõtudega(läbimõõt tuleb võtta muidugi selle koha pealt kushambad kokku puutuvad).
Motale: kui sa muutsid hammaste kuju ja hammasrataste välisläbimõõt jäi samaks siis läbimõõt hammaste kokkupuutekohas ei saanud samaks jääda ja ülekandearv ei ole TÄPSELT sama. Loomulikult ei mõjutanud see oluliselt ratta kiirust sest ülekandearv muutus tõenäoliselt ka kolmas või neljas koht peale koma.
Vasta
#9

Mind huvitab, et kas see korviveo süsteem on ajapikku palju muutunud? Uutel Uralidel (nt.Gear-Up) on see igaljuhul nii lahendatud:
http://www.imz-ural.com/gearup/gallery.htm
Kirjas seal veel et käsitsi lülitatav. Pole nagu ATV-d vajagiToungue

Granny, do all fairy tales begin with, "Once upon a time?"
No dear, theres an entire series starting with, "If Elected I promise."
Vasta
#10

valdo Kirjutas:Hammasrataste (joon)mõõdud - läbimõõt, hambaprofiili (evolvendi) kuju, laius, sügavus vms ei mängi vedava ja veetava võlli kiiruste suhete juures MITTE MINGISUGUST rolli.
Õige,
Vahemärkusena mainin, et ketiratta hammaste profiil pole paraku mitte evolvent. Evolventprofiil on siiski reeglina masinaehituses kasutatavatel tavaliste hammasülekannete hammasratastel ja kettülekanne ei ole hammasülekanne.

Evolvendist vikipeedias:
http://et.wikipedia.org/wiki/Evolvent

Ja õpetlik pilt ka (hammasrattalt evolvendi osa on siis evolventprofiili alguses):
[Pilt: Evolvent.gif]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne