04-12-2008, 16:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-12-2008, 16:37 PM ja muutjaks oli usku.)
jah, üle 100 hj masin kulutab rohkem teid, eriti kui naastrehvid all on. Seda seepärast, et : a) kui autol on palju jõudu, on väga raske seda jõudu mitte nautida; b) vähegi hooletum gaasipedaaliga ümberkäimine võtab ratta all ringi - libisev ratas lõhub teed rohkem; c) isegi kui mitte lasta ratast kaapima, siis jõud, mis läbi ratta teed "sikutab" on oluliselt suurem; d) mida suurem mootor, seda laiem on tavaliselt ka rehv; e) mida suurem mootor, seda suurem mass etc etc
U @ 155 hj väikeautoga
EDIT: siiski põhjagaasiga on kiirendus kõige mõistlikum, sest sellisel juhul töötab vähemalt sissepurskega mootor kõige efektiivsemalt (st et silindrisse lastavast kütusest võetakse maksimum), samas ei tee see mootorile küll mitte midagi, sest ega silindrisse ei suruta rohkem kütust kui sinna mahub või kui seal ära pöleda ja tööd teha jõuab. või siis teisest küljest, naised saunas rääkisid, et madalate pööretega ja kõrge käiguga (nt 5 käik 1000 pööret) gaasi põhja vajutades lastakse silindrisse nii palju kütust, et sellel on tahma maha pesev toime keegi võiks seda kommenteerida.
Mis puudutab aga ökonoomsust, siis olukorras, kus gaasipedaali ei puuduta, on karburaatormootori kütusekulu ikka sama, mis tühikäigul ehk 2 l mootori puhul ca 1,8 l/tunnis. võiks ju öelda, et kõrgemad pöörded tõmbavad vaakumiga rohkem kütust juurde mootorisse, aga see pigem on teoorias nii kui praktikas, sest ega õhusiibri august rohkem kütusesegu läbi ikka ei mahu kui siiber ise suletud. seega, karpamootori puhul ei tohiks olla vahet kütuseökonoomia mõttes, kas pidurdada käiguga või veereda tühikäigul. Küll aga on vahe sissepritsemootoritel, sest käik sees ja gaasi puutumata on kütusekulu 0 pööretel üle ca 1100. Mootori suuremast kulumisest kõrgematel pööretel ei ole siinkohal mudugi mõtet rääkida.
U @ 155 hj väikeautoga
EDIT: siiski põhjagaasiga on kiirendus kõige mõistlikum, sest sellisel juhul töötab vähemalt sissepurskega mootor kõige efektiivsemalt (st et silindrisse lastavast kütusest võetakse maksimum), samas ei tee see mootorile küll mitte midagi, sest ega silindrisse ei suruta rohkem kütust kui sinna mahub või kui seal ära pöleda ja tööd teha jõuab. või siis teisest küljest, naised saunas rääkisid, et madalate pööretega ja kõrge käiguga (nt 5 käik 1000 pööret) gaasi põhja vajutades lastakse silindrisse nii palju kütust, et sellel on tahma maha pesev toime keegi võiks seda kommenteerida.
Mis puudutab aga ökonoomsust, siis olukorras, kus gaasipedaali ei puuduta, on karburaatormootori kütusekulu ikka sama, mis tühikäigul ehk 2 l mootori puhul ca 1,8 l/tunnis. võiks ju öelda, et kõrgemad pöörded tõmbavad vaakumiga rohkem kütust juurde mootorisse, aga see pigem on teoorias nii kui praktikas, sest ega õhusiibri august rohkem kütusesegu läbi ikka ei mahu kui siiber ise suletud. seega, karpamootori puhul ei tohiks olla vahet kütuseökonoomia mõttes, kas pidurdada käiguga või veereda tühikäigul. Küll aga on vahe sissepritsemootoritel, sest käik sees ja gaasi puutumata on kütusekulu 0 pööretel üle ca 1100. Mootori suuremast kulumisest kõrgematel pööretel ei ole siinkohal mudugi mõtet rääkida.