Kovrovets K-58
#1

Kes teab selle masina kohta midagi võiks siin nõu anda taastamise koha pealt.
Näiteks oleks värvi koodi vaja, värv oli midagi liivakarva.
Vasta
#2

Värvikoode ei oska kahjuks öelda,sest tolle aja värvid millal see masin tehti olid nitorvärvid ning konkreetset tooni kui sellist polnudgi. Olid olemas beeþid(kellele liivakarva kellele kana ****värvi),rohelised, mustad, sinised, punased masinad.
Mootorid olid värvitud alumiiniumpulber+nitrolakk ja silindrid olid mustavärvi kindlasti. Samuti olid musta värvi, tuledel lüliti, tagatuli, laternakoprus.
Aga mis konkreetselt taastamist vajab?


Vasta
#3

Masin saab täieliku remondi.on juba lahti võetud metallosad on puhastatud ja ka krunditud
Kas on mingi tänapäevane kood liivakarva värvi kohta mida keegi on kasutanud
Vasta
#4

Lihtsam on mine võta mõni originaal värviga detail ja mine värvi poodi ning lase ligilähedane toon kokkusegada.
Aga kui sa juba seda masinat teed,ehk paned oma projekti üles, oleks huvitav vaadata mis ta algne seis oli ja mis sellega tehtud juba on!


Vasta
#5

Sama masina omanikuna oleks ka mul huvi vaadata asjade visuaalset
käiku.



Vasta
#6

http://public.fotki.com/K-58/k-58/
Siin on pilte K-58 taastamisest.
Hetkel on olukord selline, et jupid on haaveldatud ja krunditud. Järgmisena on plaanis jupid mõnda värvimistöökotta viia. Kahjuks on aga aega väga vähe ja raha ka, seega tuleb oodata sobivat hetke.
Vasta
#7

Ise-enesest on mu tagavarapaak seda "liivakarva" tooni, et sealt pealt võib- olla saaks selle värvikoodi võtta. Kuigi ilmselt ka natuke ikkagi originaaliga võrreldes tuhmunud..


Natuke OT-d kah sisse, viimane kord kui ma iseliikuvat K- 58-t nägin, oli käes sulnis juunikuu a.d. 2008 ja olles trassil Hagudi ja Tagadi vahel ma härra veteran-mootorratturist möödusin. Härrasmees tundus olevat sellises vanuses, et ostis oma K (värvus oli mingi sinakas toon) uuena poest. Kohustuslikust ja väga asjalikkust atribuutikast olid esindatud nii munakoor kiiver kui poolenisti pleksist, poolenisti presendist (või mis iganes see materjal on) nn. tuuleklaas. Härrasmees oma K-58 tegi maantee servas tubli 60- 70 km/h kiirust. Kahjuks olin sel momendil hiljaks jäämas nii, et ma ei saanud teda eskortidaSad
Vasta
#8

Kovrovets k-58??? Kas see, mis hr. Mikihiire avataril on, K-58 pluss Kovrovetsi paak? Õige värvitooni otsimisel tuleks varjulisemast kohast säilinud värv puhastada peenema liivapaberiga ja see koht uuesti läikima poleerida, mati pinna järgi ei saa värvitooni kokkusegamisel õiget sotti, see tarkus küll rohkem neile, kes ise värvi segavad. Nitrovärvidega küll vene rattaid ei värvitud, kasutati ML marki värve , mis õigel temp. kuivatamisel olid täitsa OK kui mitte arvestada ebamugavust kuivatamisel.
Tervitab Veteran.
Vasta
#9

Tsitaat:Kovrovets k-58??? Kas see, mis hr. Mikihiire avataril on, K-58 pluss Kovrovetsi paak?

K- 58 pandi nii tilgakujulist kui ka Kovrovets 175 tuntud paaki.



Vasta
#10

Lisasin uusi pilte. Muide see pruun mis paagil on ei ole originaal. Keegi on millalgi vene ajal ise värvinud paagi pruuniks ja muu mustaks. Õige värv on nt. Paagi kummikatte all ja osades kohtades raamil.
Vasta
#11

Kahjuks takerdus jälle projekt. Aega ja raha oli niigi vähe, aga nüüd peab JÄLLE autot remontima (mis iseenesest ei ole paha, aga võtab aega ja raha). Seda "süüdlast saate ka näha http://public.fotki.com/K-58/ Midagi pole teha. Transposti on vaja, pealegi on see auto ka omamoodi projekt ja väärib putitamist. Ootame siis rahulikumat aega.
Vasta
#12

Mikihiir, kas sa oskad öelda mis kirjad su ratta kaasreisija sadulal on? Kui neid on seal muidugi.
Vasta
#13

Peast ei mäleta hästi , aga oli vist kiri Riga. Hetkel ei ole ise juppide läheduses, aga kui saan siis vaatan üle ja annan teada.
Vasta
#14

Peedu90 Kirjutas:Näiteks oleks värvi koodi vaja, värv oli midagi liivakarva.


Enne-1970ndate aastate nõukogude päritolu masinatel ei olnud kindlaid üheseid värvikoode. Olid teatud tüüpvärvid, millega eri tehased oma toodangut värvisid ning milliseid suurtest värvitehastest telliti (tõen. tonne korraga). Ja mis segati seal kokku käsitsi, silma ja tunde järgi, nii et eri partiid (eriti eri ajastute partiid) varieerusid tooni nüanssides sageli üsna märgatavalt.

Kui selline sõiduk taastamisse võtta, siis soovitan ma leida mingist varjatud kohast pisikese tükikese algset värvi, mille alusel saab värvifirmades leida võimalikult ligilähedase kaasaegse värvi. Mootorrattal võib selline varjatud koht olla nt "pirka" all, raamile sissepressit esihargi laagrikausside all ja mujal varjatud kohtades, kus on teine detail peal olnud, mis on muide ka värvitooni säästnud ärapleekimisest. Nii saab kätte selle tooni, mis sellel konkreetsel isendil tõepoolest oli.

Kui aga kellegi varasema omaniku üliagarusest või enda rumalusest on enne värvinäidise leidmist kõik detailid liivapritsiga või muul teel täiesti vanast värvist puhastet, on lugu muidugi raskem. Sel juhul tuleb hankida värvikood kelleltki kaasvõitlejalt, kes on umbes sama ajastu sama värvi nõukogude sõidukit taastanud. Asja teeb kergemaks asjaolu, et sama tehase samad värvitoonid läksid 1940-60ndatel aastatel nii veoautodele, sõiduautodele, mootorratastele kui ka jalgratastele ja mitmetesse tehastesse. Tsentraliseeritrud plaanimajandus ikkagi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#15

Põhimõtteliselt peaks vajalikku värvitooni ka kätte saama nt. tööriistakarbi seest (enda ratta põhjal mõtlen)? Päike sinna paistnud ei ole ja värvi kah ei ole saanud peale tehast. Väliselt on mu ratas korra ületõmmatud aga näiteks paag alt ja tööriistakarbist peaks minu ratta rohelise tehasetooni saama ma usun. Ratas on siis 1958 väljalase.
Ja ülevärvimata K-58 paagi alt ehk puhastab ka välja selle "beeþi" pleekimata värvi. Väljalaske aastat paagil muidugi ei tea. Ratas ise on "tilgakujulise" paagiga ja reservpaak on kah "tilk". Nende piires võin abiks olla kui vaja.
Vasta
#16

Selles, et jupid on haaveldatud, ma erilist probleemi ei näe, sest säilitasime originaalvärvist enda arust kõige paremini säilinud koha paagi kummikatte all.
Vasta
#17

Nonii, panin istemest pildid ülesse! Lehekülg endiselt http://public.fotki.com/K-58/k-58/
Kes pildilt ehk välja ei loe siis tekst seal istmel on : RUPNICA AVANGARDS RIGA
Vasta
#18

gruppen Kirjutas:Mikihiir, kas sa oskad öelda mis kirjad su ratta kaasreisija sadulal on? Kui neid on seal muidugi.

Kas sul gruppen on kah sama tekst ja mida see tähendab, kas lihtsalt tehase nimi?
Vasta
#19

tehas Avangard Riia , mida iganes see võib tähendada Smile.
Vasta
#20

Jep, nii ta peaks olema küll, et Riia toodang. Mind just hakkas see huvitama, et kas need sadulad olid ainult 125-liste sugupuule ettenähtud või kõigile vene ratastele millele andis selline paigaldada. Kõige rohkem olen mina neid näinud 125-liste peal. Huvitab muidugi ka see, et mida see tehas veel võis toota.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne