Ma olen seda juttu juba kolm korda aknakesest cuttinud, äkki keegi solvub. Aga teised on juba niigi enamuse ära öelnud, herr idee algataja Väravamehaanik k.a.
Mitte keegi pole autot eemaldanud, inimene oma suhtumise tõttu on eemaldatud. Seega tuleb auto kui selline hetkel mängust välja jätta. Seega ärge hakake jälle jahuma, mis sobib ja mis mitte! Eesti oludes täna aastal 2009 sobivad just need autod, mis kirjas on. See on Eesti hetkeseis. Aga...
Kui nüüd aus olla, siis RALLILE sobiliku disaini ja "ätitdjuudiga" osalejaid on läbi kõigi aastate olnud ülivähe! Paar masinat-meeskonda tõstaks siiski esile: Tox ja tema Taunus-WRC ning Escort, Rustangi Escort, WAXi Mosse, Nõmmiku Lada. Tegelikult oli väga tegija masin ka Pobeda koos disaini ja reaalselt kiire juhiga. Nendest väärib erilist esiletõstmist Tox koos Taunusega - Gastrol-disain, lisatuled, korvtoolid, koos abikaasaga peaaegu kogu aeg kiivrid peas jne, just selliseks ürituseks spetsiaalselt ehitatud. OK, Piiburi ja meie Mosse by Uuno Aava lisaks.
Ehedad ja vanad masinad on teine teema: Sirgi 600, Palo 500, eelmise aasta DKW, mõned Muhud, mõned Põrnikad, kõiki kohe meelde ei tule, seega ärge solvuge
Või siis heas mõttes absurdini läinud lahendused nagu "ðeigid mersul", "HelgeTee kolhoos" Almal või Bricliniga talvel ralli sõitmine. Bussidest ja veoautodest rääkimata... need on just Uunikute Talveralli, kui
lihtsalt lõbusa talvise vanatehnikaürituse sool. On olnud ka üks autotäis "rallihuvilisi perega pealtvaatamas", seekordne kaaskorraldaja Janek555, kus ka naisel olid sukk-saapad, krimpleenmantel ja laps "pobeda-kärus".
Praegu me
teeme lõbusat ajaveetmist kus rallitamine ehk kihutamine on ebaoluline. Samas on olnud meie korraldatavate rallide jaoks aega spetssõidukeid soetada ja ettevalmistada 6 pikka aastat. Juba paar aastat olen salamisi oodanud, et keegi veeretab pool-salaja kuskilt kodutöökojast välja mõneda eheda vana replica, õiget hitoric-sarja masinat oleks nagu liig oodata, kuigi on needki ju Eestis olemas. Nende ressurs on piiratud ja 500 km pole mõtet võistlussõidukit ruunata. Olgem ausad, siiani ei ole rajale tulnud lisaks mitte ühte sellist autot, mida must-valgelt pildilt vaadates võiks ajastusse "1960-1980 autoralli" viia. Muidugi, selleks tuleb natuke vaeva näha ja rahakotti avada: ajastu valuveljed ja lisatuled, peensusteni kleepsdisain, äkki ka plastist laiendussarjad, "sõidukombed"(saab edukalt teha moodsatest töö-kombedest!) kuhu peale on siis õmmeldud ajastureklaamid jne. Kel rahalist võimalust rohkem, siis ka õiged Halda "kellad", kaardilambid, roostevaba korpusega stopperid jne.
Mida meil Eestis on: Ladasid, Mossesid ja Vene rasketehnikat. Esimest kahte tõugu on kõige lihtsam "rallimaks" ehitada. Toorik on kõige odavam ja Nõukogude sportlased ning vahendid ei olnud ka väga kirjud sponsorkleepsudest. On ka pildimaterjali, mille järgi pingutada. Aga on ka hulk selliseid lääne autosid ja meeskondi, mille disainimine suhteliselt autentseks on "kukepea", keegi ei nõuagi puuri sisse, isegi peeglid on originaalid ja riietus-prillid peaaegu et igal uuniklasel kapist võetav:
Vaat sinnapoole oleks oodanud juba mõned ajad, et Talveralli läheb. Praegu on ta aga just selline, nagu ta tuleb. Peaasi, et meil endil mõnus on ja siiani on ju olnud? Ehk ei hakka veel mingeid klasse tekitama ja pilli lõhki ajama. See viiks kulud lakke ilmaasjata, praegu peab saama odavalt vanatehnikast rõõmu tunda. Seda võiks mõelda siis, kui rajale tuleks tõesti 10-15 replicat, kus ka osalejad on kulutanud-pingutanud ning neile siis tõesti juba eraldi arvestust pidada ja Talveralli sees natuke rallim ralli teha.