110ccm Hiina krossika mootori viga
#1

Ostsin siis paar aastat tagasi Trendimpordist TMS 110ccm neljataktilise krossika. Alguses kõik kena ja tore, aga siis hakkas mootor justkui vahele jätma. Ajapikku läks viga hullemaks, kuni ei läinud enam vändast käima. Lükates veel kuidagi sai, kuid seegi võimalus kadus. Nüüd kui masin on mingi aasta seisnud tekkis huvi korda tegemise vastu. Olen juba mingi nädala jamanud ja mõistus on täitsa otsas juba. Nimelt alguses arvasin et viga paigast läinud klappides. Üritasin siis õpetuste järgi( hooratta T märk mootori sälguga kohakuti ja siis sisselaskeklapi vahe 0.05 mm ja väljalase 0.1mm) klappe paika reguleerida aga asi on selles, et kui ma nad paika saan, vahepeal vänta annan mõned korrad ja uuesti vaatan siis nad justkui ei ole enam paigas, kuigi sai kõvasti kinni keeratud jne. Kui paika ära saan siis vänta andes alguses lubab, aga ainult siis kui õhuklapp on pooleldi lahti ja poole gaasiga. Kui teen õhuklappi täiesti lahti, siis ei luba veits aega ja siis lööb teravaid pauke, kui kinni panen siis ei paugu vaid lubab aga käima ei lähe.Puhastasin karbussi läbi ja ostsin uue küünla aga ikkagi sama teema. Äkki oleks kellelgi mõni idee milles viga võib olla? Mul tekkis omal selline idee, et kas viga ei või olla selles CDI kontrolleris või mis see on, kuna ei tea täpselt antud eseme tööpõhimõtet... Ette tänades.Smile
Vasta
#2

hiina cdi kontrollerid pasad, mõnda pidi isegi lahti saama ja ''kontakte'' puhastada.
endal oli sama jamps...



Vasta
#3

Proovi korraks küünla sädevahe hästi väikseks lüüa,proovi kas siis läheb.
Vasta
#4

Seda küünlavahe väiksemaks tegemist proovisin aga ikka ei muutund midagi... Eks ma proovin siis seda kontrollerit lahti teha.
Vasta
#5

Ega need hiina krossikad on erilised nöökiad küll.Mul sõbra juures Jõelähtme tehnikaspordiklubis on 2 tükki ühel jooksis käigukast kinni ja sada jama.Mul oli sama jama ATM-iga ja kui lahti võtsin siis oli nukkvõll ja nookurid väga kulunud ja peale vahetust jama kadus.
Vasta
#6

Ei saand lahti toda, aga kas keegi oskab öelda, et kui see CDI kontroller läbi on, kas siis säde võib ikkagi tekkida? Ja kas on kuidagi võimalik testeriga tolle korrasolekut kontrollida?
Vasta
#7

kui kontroller läbi siis sädet pole. Aga kas magnet pole liikunud paigast et süüde valeks läheks
Vasta
#8

Ei ole, magnet ju kiiluga väntvõlli otsas. Vaatasin üle veel igaks juhuks, kiil ka täiesti terve ja sooned ka kõik tipp topp.
Krt siis ei tohiks olla kontrolleri viga sest säde on olemas... Jalg juba valutab sellest vänta peksmisest Sad
Vasta
#9

Nukkvõlli või väntvõlli omavahelises ühenduses ei ole mingit viga kui klapivahed muutlikud on. Ei ole nende mootoritega kokku puutund aga eks 4 takti on ikka 4 takti.

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta
#10

kas cdi karp mitte ei muuda süüdet?
mul 200cc hiina motol muudab taoline blokk süüdet, ning vahepeal on paigast ära löönud nii, aint praksub ja värki. Kohapeal vblla käib, kuid pöördesse ega midagi ei lähe...



Vasta
#11

Ma uurisin vähe selle CDI bloki tööpõhimõtet ja nagu ma aru sain, siis too korjab voolu ja süütamise hetkel annab välja... Aga kas on võimalik selline variant, et säde on igati korralik, aga tolle bloki vea tõttu süütab valel ajal?
Vasta
#12

no ilmselt peaks ta seda syytenurka siis vastavalt millegile muutma , teeks ta ainult sädet sis v6iks selle kohta kommutaator öelda.
Kas stroboga kuidagi eiannaks seda syytenurka proovida , kyynal maha ja keegi tagarattast näiteks t6mbaks?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#13

mis mõttes stroboga, ei tea sellest midagi...
Vasta
#14

Alusta asjaga täitsa otsast peale

Kas karbuss pentsu annab? Kas küünal läheb käivitamisel märjaks?
Karbuss võib sodi täis olla või kinni kuivanud.

Ega pents ole paagis mitu aastat seisnud? Kui on siis pane värske ja jätka katsetusi alles siis

Kas kompressioon on?

Kui kõrged on nukkvõlli nukid, ega ole liiga kulunud?

Kas nukkvõll ja väntvõll on omavahel paigas?

Cdi karp võib olla nässus aga vändates mõned korrad mingil juhul anda ka juhuslikku sädet ja tekitada petlikku korrasoleku mulje. (mulle tegi Honda originaal kord nii). Kahtluse korral võiks kellegi oma laenata

Kui mõõt täitsa täis saab siis võid mulle pakkuda



PanditG Kirjutas:mis mõttes stroboga, ei tea sellest midagi...
Vasta
#15

Karbuss annab bensiini peale, sest küünla tõmbab märjaks.

Lasin vana bensu välja ja uue sisse.

Kompressioon on igati korralik.

Vot nukkvõlli nukke pole küll lähemalt uurind kuid arvan et selle vähese ajaga mis ta mul üldse töökorras oli, ei saand nagu need väga ära kuluda..

Nukkvõll ja väntvõll on omavahel paigas.(algselt ütlesin et liiguvad paigast kuid viga oli minus - ei keerand ilmselt korralikult stoppermutrit kinni, sest nüüd enam ei liigu)

Välisel vaatlusel ei anna ta juhuslikult sädet, vaid täiesti regulaarselt ning korralikku sädet.

Tegelikult tahaks ikka enne müüki korda saada, kuid kui asi lootusetuks läheb siis müün nii nagu on. Hea pakkumise korral müüks ära kohe. Ostsin uuena, ning sõitnud on ainult mingi 3 kuud.
Vasta
#16

tere jälle

Et ma ise pole asja näinud siis oskan kahtlustada vaid su jutu põhjal.
Ülekanne väntvõllilt nukkvõllile peaks olema ketiga.
Väntvõlli otsas istub ketiratas tavaliselt kiilu peal ja on seega paigas.
Nukvõlli otsa võib ta kinnituda kolme-nelja poldiga. Kui on võimalik ketiratast mitmes asendis nukkvõlli otsa monteerida siis peab kontrollima ka selle asendit.

Mainid aga stoppermutrit. Kus see asub ja mis asja ta stoperdab?
Kui nukkvõll mõne kraadi paigast ära on siis tähendab see märgatavat võimsuse kadu ja mõningal juhul ka seda et kolb taob klapid katki. Kõigil mootoritel viimast ei juhtu aga käima nad ikkagi vale reguleeringuga ei lähe.

Nukkvõll peab väga täpselt paigas olema. Kontrolliks soovitan eemaldada klapikambri kaane ja küünla.
Küünla avast kontrollid ülemist surnud seisu.
Klapikambri kaane alt mõõdad nukkide kõrgused ja kontrollid et nukid tõesti õiges positsioonis on.

Hiinlaste mootorid on peaaegu täpselt kopeeritud Honda Monkey pealt. panen siia soomekeelsete juhendite lingi, loodetavasti on sellest abi.
http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htm
Seal õpetatakse misasi kuhu käib. Õpetatakse ka mootorite forsseerimist aga ma ei soovita sellega enne katsetada kui parandamine juba piisavalt hästi käpas on.

Elan Sakus. Kui juhtumisi oled lähedal siis võiksin asja ka vaadata.
Kui kiiremat vastust tahad siis võid kirjutada walter15@hot.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne