07-02-2009, 17:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-02-2009, 18:14 PM ja muutjaks oli Mossemees.)
Mul on töö juures reserv-tuletõrjeveevarustuspumbana kasutusel selline vahva agregaat aastast 1964. Sellist R6 mootorit kasutati muidu esimeste "Kolhidade" peal. Mootor on algusest peale ruumis sees olnud ja praegugi igati heas töökorras (võibolla ainuke töökorras KAZ 120 Eestis?). Olemuselt on tegu Kutaissi tehases valmistatud "sahaari" mootori koopiaga. Aga küsimused järgmised: Esiteks, kütus. Tegelikult peaks see mootor töötama bensiinil A-70 või A-72 (A-76-ga poleks ka veel probleemi). Praegu on paagis A-95, mis on ilmselgelt sellise mootori jaoks liiga "kange". Madalama oktaanarvuga kütust pole paraku ka kusagilt saada. Millist kütuselisandit oleks kõige kasulikum bensiinile lisada, et vana tubli mootor ikka kestaks? Teiseks, jahutussüsteem. Üle 40 aasta on jahutussüsteemis kasutatud tavalist kraanivett, mistõttu võib see juba üsna paksult katlakivi täis olla. Mis vahend oleks selle eemaldamiseks kõige efektiivsem ja kuidas seda protseduuri läbi viia? Eelmisel suvel katsetasin seda pumpa korra täiel koormusel ja peale u. 5 minutilist töötamist läks teine juba kahtlaselt kuumaks ja igaks juhuks kauem tal käia ei lasknud. Oli siis selles süüdi liiga kõrge oktaanarvuga bensiin, katlakivi täis jahutussüsteem või mõlemad koos, ei oskagi öelda. Ootan häid nõuandeid!
Ja teemaks olevast mootorist siis pildid ka:
![[Pilt: 5431419_ipVfdC.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431419_ipVfdC.jpeg)
![[Pilt: 5431421_PiBf2h.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431421_PiBf2h.jpeg)
Kas keegi gruusia keelt oskab
? Pildil paistab paremal starteri ots, vasakul õlimõõtevarras:
![[Pilt: 5431423_bHbTty.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431423_bHbTty.jpeg)
![[Pilt: 5431425_HnRNsD.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431425_HnRNsD.jpeg)
![[Pilt: 5431427_PM6Joq.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431427_PM6Joq.jpeg)
Käigukasti parempoolne külg, alumine kiri samuti gruusiakeelne:
![[Pilt: 5431429_7RUmea.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431429_7RUmea.jpeg)
Ja teemaks olevast mootorist siis pildid ka:
![[Pilt: 5431419_ipVfdC.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431419_ipVfdC.jpeg)
![[Pilt: 5431421_PiBf2h.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431421_PiBf2h.jpeg)
Kas keegi gruusia keelt oskab

![[Pilt: 5431423_bHbTty.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431423_bHbTty.jpeg)
![[Pilt: 5431425_HnRNsD.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431425_HnRNsD.jpeg)
![[Pilt: 5431427_PM6Joq.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431427_PM6Joq.jpeg)
Käigukasti parempoolne külg, alumine kiri samuti gruusiakeelne:
![[Pilt: 5431429_7RUmea.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431429_7RUmea.jpeg)
![[Pilt: 5431431_CQMfG3.jpeg]](http://y.delfi.ee/norm/80429/5431431_CQMfG3.jpeg)
Puruks ja pool pööret tagasi!