15-02-2009, 23:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-02-2009, 00:10 AM ja muutjaks oli valdo.)
Tere,
sai omandatud ühe meesterahva-Rudoni jäänused tõen. 1930ndate lõpust. Rudoni = Rudolf Niibo töökoda Tallinnas, seega Eesti töö. Puudu on porilauad ja rattad, muu kola (sh silt) on üldiselt olemas. Lisaks ei õnnestu värvikaunistuste skeemi vast enam tuvastada, aeg ja korrosioon on oma töö teinud.
Äkki on kellelgi peale minu olemas veel Rudoni jäänuseid või teavet selle kohta, millised nad välja nägid? Eelkõige on tänuvääret teave porilaudade ja rataste kuju kohta, mis võimaldab mul teada, millise riigi/firma millised osad ma talle külge panen.
Niipalju teavet, et huvitav nüanss on raami esiosal olevad kiilukujulised eenduvad välismuhvid, mis on olnud kroomitud (Eesti töö korral haruldane a la luksus-Latvello). Ka esikahvli ülaosa on eenduvate kaunistuskuhvidega. Keskmine ketiratas on 60ne tavaline viisnurk, vändad kandilised ja kiilkinnitusega. Sadul on kaarja toruga Wittkop, leistang allapoole suunatud.
Soov, nagu ikka, ratas taastada või vähemalt komplekteerida õigete või sellele lähedaste detailidega. Eesti tööd tuleb väärtustada, see on osake meie rahvuslikust tehnikaaajaloost
sai omandatud ühe meesterahva-Rudoni jäänused tõen. 1930ndate lõpust. Rudoni = Rudolf Niibo töökoda Tallinnas, seega Eesti töö. Puudu on porilauad ja rattad, muu kola (sh silt) on üldiselt olemas. Lisaks ei õnnestu värvikaunistuste skeemi vast enam tuvastada, aeg ja korrosioon on oma töö teinud.
Äkki on kellelgi peale minu olemas veel Rudoni jäänuseid või teavet selle kohta, millised nad välja nägid? Eelkõige on tänuvääret teave porilaudade ja rataste kuju kohta, mis võimaldab mul teada, millise riigi/firma millised osad ma talle külge panen.
Niipalju teavet, et huvitav nüanss on raami esiosal olevad kiilukujulised eenduvad välismuhvid, mis on olnud kroomitud (Eesti töö korral haruldane a la luksus-Latvello). Ka esikahvli ülaosa on eenduvate kaunistuskuhvidega. Keskmine ketiratas on 60ne tavaline viisnurk, vändad kandilised ja kiilkinnitusega. Sadul on kaarja toruga Wittkop, leistang allapoole suunatud.
Soov, nagu ikka, ratas taastada või vähemalt komplekteerida õigete või sellele lähedaste detailidega. Eesti tööd tuleb väärtustada, see on osake meie rahvuslikust tehnikaaajaloost
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18

Nimelt on Türil maailmamastaabis kõige suuremad Rudoni-spetsialistid
. Ja ka kõige suurem Rudonide kontsentratsioon ruutmeetri kohta maailmas. Nimelt dotsent Illi123 on seda teemat juba mitukümmend kuud põhjalikult uurinud ja omab head materjali, sealhulgas ka porilaudade ja värvilahenduste - triipude ja raamipiltide kohalt.
, oli Rudoni meil ka viimati kevadel näitusel valjas, mõned pildid![[Pilt: img_7788.jpg]](http://jalgrattad.files.wordpress.com/2008/05/img_7788.jpg)
![[Pilt: P4244144.jpg]](http://i441.photobucket.com/albums/qq140/nemps/P4244144.jpg)
![[Pilt: P4244143.jpg]](http://i441.photobucket.com/albums/qq140/nemps/P4244143.jpg)
![[Pilt: IMG_0064.jpg]](http://i94.photobucket.com/albums/l100/speedsta111/Tehnika/IMG_0064.jpg)
![[Pilt: IMG_0065.jpg]](http://i94.photobucket.com/albums/l100/speedsta111/Tehnika/IMG_0065.jpg)
![[Pilt: IMG_0066.jpg]](http://i94.photobucket.com/albums/l100/speedsta111/Tehnika/IMG_0066.jpg)