Seltsimehed rallistid, iseäranis vanad ja kogenud? Millest sellised rumalad küsimused, et "millal lõuna on"? On see kunagi nagu kell 17:30 või 02:37 olnud? Kui ütlete, et 12:00, siis ei pane üldse puusse. Millal näiteks Waxi lõuna hakkab, sõltub aga sajast asjaolust. Näiteks sellest, mis kell ma ta kilulinnast minema luban. Simpel as that?
Millal ma selle linnastlahkumise lubade nimekirja üles panen , ütleme et äkki h9mme õhtul. Täna ei saa, napsise peaga nimekirjade koostamine tuletab vägisi "troikasid" ja aastakümnete taguseid aegu meelde.
Aga millest tahaks rääkida, on lõbusad lisakatsed, kiivrid ja muu nendega seonduv. Rõhutan: ilma kiivrita neile ei pääse, kuni 2 inimest autos max. ja rased veokid jäärajale ei saa. Kuna need sinna ei saa, siis ei lähe jääraja katsetulemus ka
üldjärjestuse arvestamisel arvesse, küll paneb see pingeritta kergjõuvankrid ja tsiklid, ja sinna EI PEA mitte keegi minema. Näiteks mõni tõeliselt korralik restaureeritud uunikum a'la Stihl oma Jaguariga või ka youngtimer 7-seeria BMW. Tegemist on mees-mehe vastu sõitmiseks tehtud sportliku jäärajaga ja seal on jää sisse puuritud augud, kus on 10-cm läbimõõduga männakaikad hoidmas paigal autorehve! Ja kõige hullem, neid väliskurvi omi oskad karta aga täna rada läbi sõites suusin ma elus esimese auto ää lõhkuda ja Volvo radika ühe sellise sisekurvi kaika taha jätta... Seda kiiruselt 25 km/h!!! Neid ära ei korjata. Kes ei riski oma auto tervisega, ei pea sinna minema ja võib otse lõunat sööma sõita.
Hommikune lõbus lisakatse on aga suhteliselt sportlik ja siin ei tee mingeid allahindluseid turvavarustusele. Kuni katse toimumiseni pole selge, on see 2-3 km pikk või 1,2. Kuna kiiruslik vahepala ei ole üldse peamine selle ristsõnalahendamise-väljasõidu juures, siis vist ikkagi lühem versioon aga seegi on suhteliselt ohtlik, kui sõitjal mõistust peas pole. Kuid kindel on see, et iga 1 minuti tagant läheb jõuvanker peale ja ajavahed võivad tulla sellised, et tagumine peab eemsisest möödagi sõitma. Ohutus on igaühe oma vastutus ja vaid idioot oskab ees NÄHA olevale asjale otsa sõita. Kui rajaäärne helkurvestiga tegelane kätega vehib, tuleb ikka hooga maha võtta ja see uhke poogen tegemata jätta.
See käib muidugi eriliselt lageda jääraja kohta. Kui keegi on lihtsal aeglane, vallis kinni etc, on tegu sportliku ebaõnnega ja halamisele ei kuulu. Kuna siiani läbi aastate pole sellist probleemi võiduajajatel tekkinud, ei usu ka see aasta probleemi tekkiivat. Aga see selgituseks emakordetele tulijatele. Kui keegi "silm ruutus peas" kavatseb lolli mängida, see lüüakse kohe minema ja temale on igaveseks lõbusate Talverallide uks kinni.
Lisakatseid võib läbida ka 10 km/h, majesteetlikult, ei pea kiiresti sõitma. Lisakatsed ja suur enamust rajast on tänase seisuga sigalibe ja sellega peab arvestama. Esineb ka kohatist pinnatuisust teed, puhast asfalti, kruusa aga üldine trend on siiski puhas jää erinevates variatsioonides. Meetriga võib teekatte "pidamine" kardinaalselt muutuda ja ka suht olematul kiirusel auto suvaliselt suunda muuta. Tegu on TALVEralliga ja vastavalt sellele tuleb ka käituda. Lisaks tuleb tõsiselt võtta suurte autode meeste hoiatust, ZIL, GAZ ja KUBAN oma rehvidel ei ole just parimad pidurdajad!
Ma imestaks väga, kui me suudaks kõik koos planeeritud ajakavast minutipealt kinni hoida. Kindel on see, et esimene jõuvanker stardib kokkulepitud satardipaigast 8:00 hommikul, millal viimane lõunale või Voorele jõuab, selgub paari päeva pärast