Kellel milline vanajalgratas?

Jälle targem. Igal juhul tänud Valdole. Panen pildi ka ühest ketikaitsest- seisab juba aastat 10 minu käes, tahaks teada, millisele rattale ta kuuluda võis. See on vist küll asi, mis võiks osutuda kellelegi tarvilikumaks, kui mulle.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

vant Kirjutas:Jälle targem. Igal juhul tänud Valdole. Panen pildi ka ühest ketikaitsest- seisab juba aastat 10 minu käes, tahaks teada, millisele rattale ta kuuluda võis. See on vist küll asi, mis võiks osutuda kellelegi tarvilikumaks, kui mulle.

1930ndate teise poole Rootsi ratas VEGA. Enamik selliseid olid naisteratastel, kuid mõned ka meesteratastel.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Paneks paar sadula pilti ka siia ja ootaks asjatundjate kommentaare. Wink


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

vant Kirjutas:Paneks paar sadula pilti ka siia ja ootaks asjatundjate kommentaare. Wink

Tavalised ja ülitüüpilised 1930ndate aastate keskpaiga või teise poole sadulad. Tõen. Saksa päritolu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Mis ratas see on? Raamilt oleval sildil:

Brennabor Werke
Record
Brandenburg (Havel)

Tahaksin teada kas on mõtet selle ratta üle natukene higistada ja rahakotti tuulutada e. oleks kellelgi huvi sellise ratta või juppide vastu?
Vasta

Erik Kirjutas:Mis ratas see on? Raamilt oleval sildil:

Brennabor Werke
Record
Brandenburg (Havel)

Tahaksin teada kas on mõtet selle ratta üle natukene higistada ja rahakotti tuulutada e. oleks kellelgi huvi sellise ratta või juppide vastu?


Brennabori tehas (asus Brandenburgis) valmistas rattaid mitmete kaubamärkide all. Kui teaks raaminumbrit või oleks tagaratta rumm olemas, saaks teada valmistamisaasta.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

vant Kirjutas:Paneks paar sadula pilti ka siia ja ootaks asjatundjate kommentaare. Wink

Sellist tüüpi vedrustusega sadula nägemine toob silme ette pildi kaugest lapsepõlvest. Mina istumas pakiraamil, diivanipadi istumise all, jalad abitult õhus kõlkumas. Ainukeseks pidepunktiks, kust kinni hoida, olid needsamad läikivad sadulavedrud isa laia tagumiku all. Olin siis vast neljane ja sõit läks maale vanaisa juurde.

Terv. Veteran.
Vasta

(04-03-2009, 11:00 AM)Erik Kirjutas:  Mis ratas see on? Raamilt oleval sildil:

Brennabor Werke
Record
Brandenburg (Havel)

Mingi pilt sildist. Äkki keegi huvituks rattast millele silt kuulub?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(21-03-2009, 22:11 PM)Erik Kirjutas:  Mingi pilt sildist. Äkki keegi huvituks rattast millele silt kuulub?

Mina huvitun.

Võta ühendust - 514 3262 või mois@mois.ee

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Mul ka mõned jalgrattad,mõned nimed täitsa võõrad,monedest ainult raam kokku ca70tk.
Husqvarna nr.55923 , Camping 4047646
Husqvarna 492721 , FN naiste ------
Husqvarna nais. 527224 , Vega 1172694
Husqvaena 588150,
Grandios 270271,
Elfa 454488,
Standard origial AL6420 Inglismaa , Nauman nais.1462847 1938
Dürkopp 786432 , Original S 7158 1939?
Dürkopp 637004 , Bower meeste 0900992
Monark 2038689, Cito original 501906
Monark 646189 , Cyklop 488923
Wanderer 242365 , Ideal ------
Wiking 634 , Naisteratas0926635 1938 kellal CICCA
Ridoni 334911 ,
Omega 67389 , Võdukas Harkov B 55 ja tesed Vener.
Rekord 95805 , On veel tundmatuid raame 20tk ringis
The royal star ---- , .Äkki Valdo oskab mõne minu ratta
Sycles 10578 , kohta täpsemalt õelda.
Vasta

Kas naiste jalgratta kellakapslil ikka Ridoni või Rudoni . Viimasel juhul olen pildimaterjalist väga huvitatud.Parimat.
Vasta

[quote='kass' pid='222871' dateline='1238865608']
Kellal on kiri CICCA , kui paremini lugedaSmile , ja jalgratas on ikka sama Rudoni.

...veel parematToungue

Kellal on kiri CICCA aga mitte Rudonil ,vaid sellel tundmatul raamil,mul on läinud seal read natuke sassi ,loe uuesti äkki saad minu sopertisest aru.
Leitsin inventuuri tehes veel mõned kellad ja kellakapslid.
P.Ozolnieks-Riga#Grand Prix,keskel lillekujuline ornament(meenutab Viljandi vapil olevat lilleõit).Veel üks plekkkell millel samasugune ornament aga ilma igasuguste kirjadeta.
Siis vist küllaltki vana kellakapsel Naumann Germania ja keskel naisterahva pilt,enda Naumanil on kellal ainult S&N.Mõned kellad sain veel mille ornamente on raske kirjeldada.
Vasta

Pakun ajaks 20 ndad ,omalgi juhuslikult olemas,Parim on see kui riputad üles pildid.
Vasta

Tegin pildid,kõigeparemad ei tulnud
http://nagi.ee/photos/arno777/10123469/
Vasta

[Pilt: 49257857]

Ehk siis "Pofabor," millega igapäevaselt sõidan, naise "Lippert," vanaisa LBC (avariijalgratas, on alati löögivalmis, kui põhisõiduriistaga miskit juhtub) ja lõpus talvine ratbike RVR"Peletis"
Lisaks on kuuris veel üks reparatsiooniaegne Diamanti raibe, võiduka tüüpi "LeFuran," 70-date komplektne Minski meestekas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Otsustasin viimati lisatud postituse kustutada ning teha uue nimekirja oma jalgratastest kuna neid on omajagu lisandunud.

Pensa - 1979 ( 2x )
Pensa - 1988
Pensa - 1993
Dürkopp - 1938
Minsk - 1974
Aist - 198x
Turist - 19xx

Kevin.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta

Tõstaks natukese abi palumise mõttes vana teemat. Nimelt on mulle mõnevõrra segaseks jäänud Husqvarna rattamõõdud. Oleks huvi osta 1938 a. meesterattale nii esi- kui tagaratas, aga oh häda, ei oska neid täpselt määratleda. Niisiis: mille poolest erinesid Husqvarna rattad teistest omaaegsetest jalgarataste ratastest ja kuidas seda ostma või minnes kõige lihtsam kontrollida on? Sellest on siin juttu ka olnud, aga kuidagi teemasid pidi laiali see jutt. Võib- olla ka viga minus. Valgustage amatööri... Tollid, pöiaprofiilid, randid ja muud nüansid. Lingid ei teeks ka paha.
Vasta

"Ostma minna" võiks tähendada mingisuguse kuulutuse peale, kas või siin ilmunud kuulutuse peale, vaatama minemist ja ostmist. Aga mida sa ostad ja vaatad, kui ise asjast halligi ei tea! Mul mure järgmine: üks ammune jalgratta tegemise mõte on mingil määral edasi liikunud ja vajaks rattaid alla. Algselt oli tegu kroomitud porilaudadega nn. luksusvariandiga 1938. või 39. a. meesterattast (aastanumber jalgratta raaminumbri põhjal Valdo tuvastatud). Mina neid porilaudu enam kroomida ei saa, selleks on nad juba liiga "paber". Värvida saaks. Seetõttu teekski nn. värvitud vähemluksusliku variandi tollest rattast. Saan aru- pole originaal jne., kuid parem siiski, kui ta mul kolihunnikus edasi roostetaksWink
Vasta

(14-02-2010, 09:46 AM)vant Kirjutas:  Mina neid porilaudu enam kroomida ei saa, selleks on nad juba liiga "paber".

Kas Sa oled vana galvaanika keemiliselt maha võtnud - selle järel tavaliselt paljastuvad kõikvõimalikud augud ja orvad, st pealtnäha korralikust, kuid rooste poolt puretud esemest võib järgi jääda "võrk".

Põhimõtteliselt on muidugi kõik võimalik, ka selliste "võrkude" galvaanika. Suuremaid auke annab täis keevitada, väiksemaid tina või hõbejoodisega täis joota. Aga see on meeletu töö! Minul, näiteks, ei ole tinaga jootmise/katmise tööd galvaanika alla eriti hästi õnnestunud. Ma usun, et keegi, kes oskab taastada vanade autode tinapahtlit, suudab ka selle töö perfektselt ära teha Smile
(13-02-2010, 15:44 PM)kass Kirjutas:  Valdo on kuhugi kadunud - ise ei tahaks sellistest asjadest , millest teised paremini teadad, kirjutada - samas, lihtsalt niisama kirjutada tahaks hirmsasti! Toungue

Eka ma võtsin liiga kaua vastamiseks hooga ja Sina jõudsid ette Smile

(13-02-2010, 15:44 PM)kass Kirjutas:  ... tavalised haakmantli West-wood (wedgewood, inglise-tüüpi jne) veljed, mis üldjuhul ei erine üksteisest oluliselt.
[...]
Veljed olid enamuses kroomitud, aga oli ka värvitud variante, sel juhul olid veljed mustad ja keskel jooksis laiem värviline triip (tumesinine, oranþ, punane ja mis seal veel olid) koos peenemate kuldsete triipudega ääres, sellised siis mustadel ratastel, millistel olid analoogse värvilahendusega porilauad. Hiljem (ilmselt) saabus ka värvilisi (mitte musta värvi) Husqvarnasid, mis Rootsi siseturul olid tavalised, eestisse, neil olid veljed värvitud raami jms sama värvi ja triibutatud. Näit. Valdo punane naiste Hsq (kui ikka olid värvitud veljed?) , siis veel beeþikad jjne värvi.

Jutt 97% õige, teeksin vaid värviskeemi osas pisiparanduse. Kõikidel värvitud porilaudade/velgedega Husqvarnadel, mis minu kätte on sattunud, on veljed rattaga sama tooni ja kahel pool kodaraid on umbes 4 mm laiune triip, mille kummagis servas on kitsam, umbes 1 mm triip. Seda varianti, kus on keskel lai triip (a la Riga 16/26) ma ei ole Husqvarnadel kohanud.

Sama triibutus kordus ka porilaudadel.


Kahel minu punasel rattal (meesterahva ja naisterahva) on see lai triip must, mis on ääristet kahe kitsa kuldse triibuga. Minu 1939. aasta naisterahva Husqvarnal on selline triibutus foorumisse postitet fotodelt ka näha. Puhtast laiskusest ei ole ma siia postitanud samalaadse punase meesterahva-Husqvarna fotosid, mis mul on ka olemas komplektsena ja originaalvärvis ja millel on ka täpselt identne värvilahendus.

Ühel minu mustal meesterahvarattal on lai triip sinine (sain rattast osad, veel kahes osas kahte eri teid pidi aga veljed-porilauad on säilinud väga ilusas tehasevärvis). Üks beeþikas-pruunikas värvitud velgedega meesterahva Husqvarna on mul ka olemas, selle värviskeemi peast kahjuks ei mäleta, aga selline lai triip kahel pool kahe kitsama triibu "kallistuses" oli ka seal.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Valdo kirjutas:
Jutt 97% õige, teeksin vaid värviskeemi osas pisiparanduse. Kõikidel värvitud porilaudade/velgedega Husqvarnadel, mis minu kätte on sattunud, on veljed rattaga sama tooni ja kahel pool kodaraid on umbes 4 mm laiune triip, mille kummagis servas on kitsam, umbes 1 mm triip. Seda varianti, kus on keskel lai triip (a la Riga 16/26) ma ei ole Husqvarnadel kohanud.

Sama triibutus kordus ka porilaudadel.

Ja jutt 100% õige. Ajasin sassi, mitte üks lai triip keskel vaid 2-l pool kodaraid värvilised triibud. Mõned värvinäited :
http://www.cykelhistoriska.se/cyklarh2.htm
http://mo-ped.se/bike/b_hq2.htm
Teisel lehel 40-nda aasta mudelid, mis Eestisse ei jõudnud (vist).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne