Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Probleem järgmine:
Vanatehnika kallal nokitsemisel on olnud tihti tarvis kuni 16mm avasid puurida, aga enamus tänapäevaseid elektritrelle on varustatud ainult 13mm padruniga. Siiani olen hakkama saanud naabrimehelt veneaegset trelli laenates, aga pikemas perspektiivis kuluks korralik tööriist ka endale ära.
Tööriistapoodides olen kohanud isegi kilovatiseid trelle ainult väikse (13mm) padruniga. Oskab keegi mingit lahendust välja pakkuda?
Postitused: 659
Teemad: 24
Liitus: Nov 2008
Maine:
7
aga vahetükk, kus siis väikse trelli otsa paned suurema padruni nagu puuri?
Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Üks võimalus ( J T ) moodi on treipingis 16 mm puuri saba lasta13 mm, kui ainult drellil võimsust jatkub.
Terv. Veteran.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Lätis Daugavpilsi Elektro....tehases praktikal olles tehti seal muuhulgas ka suuri drelle , kahel pool olid käepidemed, muud ei mäleta, aga olid parajad " puurmasinad"
terv. Veteran.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Kunagi olid isegi nr 3 koonusega sellised vanakooli täisalumiinkorpusega sünkroomootoriga trellid.(3x36V)
Kaalus selline riist 7-8 kilo ja oli 2 käiguga.
Kutsuti seda karusselliks,sest sel riistal oli selline pedaali kujuline lüliti,mis kippus peale jääma.
Ohutuse mõttes pidi juhe olema hästi lühike,kuid lukksepp pani selle läbi 15 meetrise pikendusjuhtme 3 meetri kaugusele...
Postitused: 5,044
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
161
Ei ole näinud! Mis ei tähenda, et ei oleks võinud olla! Aga see sünkroonmootori jutt teeb veidi valvsaks, et kas ikka tõesti.... olen näinud küll 3 x 220 V Asünkroonmootoriga puurmasinaid, neil oli keeratav lüliti sarve otsas ja koonus oli ikka nr. 2. veel tuli meelde, et nr 2 koonusega suurim met. puur on vist 22,5 mm.
Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Tänud nõuannete eest. Ebays on silma jäänud vanemad (80-alguse?) AEG ja Boschi 2-käigulised trellid, millel 16mm padrun. Iseasi muidugi, kas tasub hakata kauge maa tagant siia saatma.
Senini olen puurinud nii, et ikka 2-3 suurust ette (nt 6/12/16mm), siis ei teki kinnihoidmisega ja täpsusega erilisi probleeme. Korralikku tööstuslikku puurikomplekti ei tahaks ka otsast peenemaks treima hakata.
Naabrimehe trell on tõepoolest morse koonusega, millesse kinnitub sabaga 16mm padrun. Marki ei tea, tumesinise plastkorpusega (neid on ka oranþe).
Paistab, et tuleb veneaegne 16mm padrun kuidagi väljamaise trelli otsa aretada.
Postitused: 68
Teemad: 4
Liitus: Apr 2009
Maine:
0
Olen ka ehitus poodides müügil näinud ca 12mm sabaga metalli < 16mm puure
Postitused: 508
Teemad: 25
Liitus: Nov 2003
Maine:
5
Küsiksin, et mida on soov puurida, kas plekki või mindagi paksemat. Juhul kui tegemist on plekiga, siis selleks kasutatakse suuremate avade tegemiseks ( näiteks läbiviigud mootoriruumist salongi mõne paksema juhtme puhul) koonusekujulisi lõikureid, mis kinnituvad tavalise drelli otsa, või siis õhutööriista.
Paksema metalli puhul tuleb vast jah puurile veidi saledust anda.
Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
(22-04-2009, 12:41 PM)argo1974 Kirjutas: Probleem järgmine:
Vanatehnika kallal nokitsemisel on olnud tihti tarvis kuni 16mm avasid puurida, aga enamus tänapäevaseid elektritrelle on varustatud ainult 13mm padruniga.
Müüakse ka selliseid puure, kus üle 13mm läbimõõdu puhul on saba läbimõõt 12,7mm.
`73 Hanomag-Henschel F46KA