ark-sse avaldust tegema minnes öeldi algul tallinnast, et "66GAZ" on juba vöetud. Hakkasin mötlema "66GAS" vöi "66OVS" peale. Minut hiljem helistas Tallinna ARK tagasi ning ütles, et on siiski vaba, söiduk oli müüdud välismaale ja number registrist kustutatud. Nii ta siis saingi, 5 päevaga tehti valmis ja saadeti saarele.
Oskab keegi öelda, kust mul oleks vöimalik osta oma söidukisse öövaatlusseade PNV-57E (vene tähtedega originaalis)? Lisan pildi ka koos kastiga.
On kellelgi pakkuda neid alumiiniumist küünlajuhtmete katteid mootori ploki pääle?
Kas öövaatlusseade tsiviilkäibes mitte keelatud ei ole?
Kunagi sai neid Kadaka turult osta, aga seda umbes 10 ja rohkem aastat tagasi, see oli aeg kui seal müüdi kõike...
Eestis on keelatud köiksugused öövaatlusSIHIKUD relvadele. 1. generatsiooni vaatlusseadmed on lubatud, alates 2. generatsioonist ei tea täpselt. PNV-57E on 1. gen seade.
Sealsetel kasutajatel leidub teinekord lähiminevikust igasugust naljakat militaarset nodi.
juba proovisin, kuid ei miskit: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic...&highlight=
Kuna ilmad on head saan autole iluravi teha. Kasti ülemised puidust pordelauad vajasid hädasti uut värvkatet, sest talviti saavad nad ju puhast ilmastikku tunda. Samuti said värviparanduse ja uued poldid/seibid/muttrid tendi metallkaared. Tendil lasin ömblused üle ömmelda. Järgmine kord peaks selle ka pääle saama. Ka veljed saavad uue värvikatte.
Selline lisaküsimus, et kas keegi on suutnud värvipoest saada öiges vene söjaväe rohelise tooniga värvi sealt värvisegajamasinast. Kui jah, siis mis on selle värvi kood? Ma näitasin poes näidisdetaili küll, kuid nad ei suutnud seda järgi teha. Andsid mulle Nato Green, mis on aga heledam kui vene oma. Kastis ajab see asja ära, kuid kabiini jaoks tahan öiget tooni.
(04-05-2009, 07:26 AM)overspeed Kirjutas: On kellelgi pakkuda neid alumiiniumist veekindlaid küünlajuhtmete katteid mootori ploki pääle?
Oleks väga vaja.
Nende katetega on jälle see kamm, et mingil hetkel kui juhtmete isolatsioon väsib, siis hakkab läbi lööma. Originaalis on nende katete all helepruunid väga jäigad juhtmed, mis ei kannata väga painutamist. Paindekohad hakkasid läbi lööma ja vahetus oli paras jama. Kaasaegsed juhtmed, mida võib mootori käimise ajal kasvõi hammaste vahel hoida, peaks natuke paremad olema.
Kas eesmärk on lihtsalt süütesüsteem veekindlaks muuta?
Njahh, tsiteerin isa kadunud töökaaslast kes oma teenistuse NA-s veetis veekindla süütesüsteemiga Gaz-i peal- "Ei noh, see veekindlate jagajate- küünalde värk on ikke väga hää aga see ei tulnud venelaselt välja. Vesi läks sinna ludinal sisse aga välja enam ei tulnud - oli küll täiesti veekindel."
Njahh, uuri selle kohta. Muidu aretad selle süsteemi kokku aga vett ikka (võib-olla) ei kannata. Ise-asi kui sa sellega ujuma ei lähe. Siis pole üldse muret
oli plaanis minna "ujuma" küll. Mitte küll nii sügavale, et kaaned veeni ulatuvad. Eeldan, et lainete pritsmete eest, mille vent ka veel laiali lööb, kaitseksid nad ikka paremini kui mittemidagi.
(Seda postitust muudeti viimati: 22-05-2009, 20:34 PM ja muutjaks oli hulgus.)
Kui ainult pritsmetes küsimus, siis osta korralikud lääne juhtmed ja pritsi palju jõuad. Olen ise töötavat mootorit voolikuga pesnud ja käis kui kell.
Vettpidavuse võtmesõna on need peenikesed (loe olematud) tihendid kanalite kaante all ja nõrk pingutus. N/A kasutas veekindlaid süsteeme lahingmasinatel, mille ressurss ei olnud esmatähtis. Remontida neid veekindlaid süsteeme oli ****. Uuest peast oli täiesti toimiv.
NB! kasutusjuhendis on veekogude läbimisest mitu peatükki, alates sellest, et enne tuleb (jalgsi) kindlaks teha veekogu sügavus (66-e puhul oli vist 0,9m, ehk kabiini aluservani), kuni sildade kastide õlivahetuseni. Muuhulgas on ka räägitud sellest, et tuleb eemaldada geneka-ventika-veepumba rihm. Põhjus lihtne: vette sattudes arvab ventilaator ennast sõukruvi olema ja üritab meeleheitlikult autot edasi vedada, ainult radikas jääb ette. Reeglina on ventika labade teras kõvem, kui radika vask.
(Seda postitust muudeti viimati: 22-05-2009, 23:27 PM ja muutjaks oli Janka.)
Siis on sul neid õigeid küünlaid kah tarvis, kui tahad täielikult militaarseks taastada nagu n/a-s oli.
Gaazikutel, niipalju kui oli neid mahti kabiini alt vahtida, ei saanudki kunagi seda süsteemi näha. Juhid olid ennem jõudnud kogu varjestuse ja jagaja katted kõige kaduva teed saata.
Minu zilil oli mingi osa säilinud. Pika varrega küünlad, küünlajuhtmete varjestus"voolikud" ja jagaja ümbris.
Ühelt vene lehelt leidsin säärase pildi:
aga see pole päris see küünal, mis mulle iga päev paarkümmend aastat tagasi auto kapoti alt vastu vahtis. Mu pillil olid pikema varrega.
Siin õpetatakse mudeliehitajatele vene armee rohelist tegema: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=17999
Eks neil Revelli värvidel ole loomulikult omad koodid. Tõelistel autovärvidel aga jällegi omad.
Ehh!!! Muidugi! Meenus!
Custom VIS Pickup'i juures on ju seda militarka rohelist kasutatud. See oleks üsna õige toon või mis?
(22-05-2009, 23:15 PM)Janka Kirjutas: aga see pole päris see küünal, mis mulle iga päev paarkümmend aastat tagasi auto kapoti alt vastu vahtis. Mu pillil olid pikema varrega.
Mu sõber sai paar aastat tagagi kusagilt selliseid pikaema varrega küünlaid, mis väidetavalt olevat Tðaika omad olnud. Tal oli üks selline võrri peal ja võrr ei andnud saba ka kõige kõvemate padukatega. Paar tükki äkki alles isegi, kui näidiseks vaja...
(Seda postitust muudeti viimati: 23-05-2009, 09:34 AM ja muutjaks oli overspeed.)
tänud info eest.
ventika asjus poleks ise kohe selle pääle tulnudki, aga ma proovin mitte nii sügavale minna.
(22-05-2009, 20:33 PM)hulgus Kirjutas: Kui ainult pritsmetes küsimus, siis osta korralikud lääne juhtmed ja pritsi palju jõuad. Olen ise töötavat mootorit voolikuga pesnud ja käis kui kell.
Vettpidavuse võtmesõna on need peenikesed (loe olematud) tihendid kanalite kaante all ja nõrk pingutus. N/A kasutas veekindlaid süsteeme lahingmasinatel, mille ressurss ei olnud esmatähtis. Remontida neid veekindlaid süsteeme oli ****. Uuest peast oli täiesti toimiv.
NB! kasutusjuhendis on veekogude läbimisest mitu peatükki, alates sellest, et enne tuleb (jalgsi) kindlaks teha veekogu sügavus (66-e puhul oli vist 0,9m, ehk kabiini aluservani), kuni sildade kastide õlivahetuseni. Muuhulgas on ka räägitud sellest, et tuleb eemaldada geneka-ventika-veepumba rihm. Põhjus lihtne: vette sattudes arvab ventilaator ennast sõukruvi olema ja üritab meeleheitlikult autot edasi vedada, ainult radikas jääb ette. Reeglina on ventika labade teras kõvem, kui radika vask.
tervitustega
hulgus, 1+2aastat 66-ga.
Mota picupile andis ta söber vene söjaväe originaalvärvi, nöuka ajast jäänud. Sellel koode netu, kui ka oleks, siis GOST värvimeestele ei ütleks midagi.
(22-05-2009, 23:15 PM)Janka Kirjutas: Ehh!!! Muidugi! Meenus!
Custom VIS Pickup'i juures on ju seda militarka rohelist kasutatud. See oleks üsna õige toon või mis?
See alumiinist kate küünalde ümber ja varjestus ei ole mõeldud mitte veekindluse jaoks vaid ainult varjestuseks.
Näiteks läheb vesi sisse küünalde karpi ja jagajat ühendavast soolikast mis on
ainult traatpunutis.
Täiesti veekindel süsteem oli mõnedel snorkliga Ural tüüpi autodel.
Koosnes see juba viidatud küünaldest kuid selle vahega et juhtme kinnitus küünlale ei ole keermega vaid kummivoolik läheb otse küünlale.
Jagaja kestast tuleb välja 8 stutsi kuhu läheb voolik otsa.
Süütepool on eboniidist korpusega ja käib jagaja kaane alla otse keskmise klemmi otsa.
Starterist,generaatorist ja jagajast lähevad tuulutused sisselaskesse ja õhupuhastisse.
Kannatas see riist 1,7 meetrist vett.
Selle masinal ei ole neid pikki küünlaid peal. Minu mäletamist mööda oli vanematel masinatel teistmoodi veekindlust püütud tagada (just nende eri küünaldega).
Küünlad, piibud ja juhtmed tavalised. Kaitsesuka sisse pole keegi veel vaadanud. Kui ta ainult punutis on, milleks siis otstes sellised veekindlad kinnitused? Peale küünalde kaante on puudu veel süütepooli ja jagaja vaheline aretis. Sinna saaks panna kummivooliku. Mis seal aga originaalis käib?
Usun, et see veekindluse tagamine on seotud enamjaolt originaali taotlusega.
Kui juba eelnevalt jutt geneka peale vedas, siis ilmselt ka Overspeedile väike üllatus.
Täna pilti tegema minnes, sai üle pika aja ka kabiin üles tõstetud. Üks geneka rihm oli imelikus asendis. Käega proovides venis see nagu kummipael. Enne järgmist käivitamist tuleb rihma jäänuk vähemasti maha võtta. Hiljem aega ka uut otsida.
(Seda postitust muudeti viimati: 24-05-2009, 08:48 AM ja muutjaks oli Janka.)
(22-05-2009, 05:39 AM)overspeed Kirjutas: Andsid mulle Nato Green, mis on aga heledam kui vene oma. Kastis ajab see asja ära, kuid kabiini jaoks tahan öiget tooni.
Eks vaata ja võrdle, aga mina laseks väikse törtsu segada just seda RAL 6003 oliivrohelist ja vaataks, mis temaga juhtub, kui proovitükk korralikult kuivanud on, sest ekraanil on selge toonivahe näha, kuigi tegemist on ühe ja sama asjaga:
(Seda postitust muudeti viimati: 24-05-2009, 09:24 AM ja muutjaks oli hulgus.)
(24-05-2009, 01:41 AM)motamees Kirjutas: ...
Peale küünalde kaante on puudu veel süütepooli ja jagaja vaheline aretis. Sinna saaks panna kummivooliku. Mis seal aga originaalis käib?..
Süütepool tundub päris õige olema, juhe poolilt jagajasse peaks olema samasuguse sukaga, keermestatud otstega.
See süsteem on "manuaali" järgi veekindel, kõik need sukad jms. peaks kaitsema vee sattumise eest süüstesüsteemi ja vältima ülelööki. Vee piir peab jääma mootorist allapoole. Kuigi arvan, et kui sistem korras, siis peaks ka vastu pidama kui ainult õhufilter veest väljas. Meil olid ka mõned varjestatud transportmasinad, aga väga kiiresti kadusid need varjestused sealt pealt.
Sama mootori karterituulutus on juhitud õhufiltrisse ja kui õieti mäletan, siis sildade tuulutused on toodud kõrgemale raami külge.