Unistuste garaaz ?
#1

Kui suur peaks olema foorumikasutajate arvates üks normaalne hobiauto ehitamise garaaz ja millised tööriistad seal võiksid olla ?

Jätame välja värvikambri ja liivapritsi .
Vasta
#2

Ruumi peaks olema vähemalt kahe auto jagu.Tööriistad seinast seina,alustades silmus,leht,padrun võtmetest kuni Kemppi keevituseni välja! Kuna ise olen autoplekksepp siis tean,et igasugu nikerdamise tööriistu nagu kõverad eeblid,alasid jne on samuti äärmiselt vajalikud.Lõikeseadmeid ei tohi kindlasti unustada ning korralik töölaud millel on palju sahtleid,millede sees on "Käepärased asjad,mida oskab otsida ja üles leida ainult peremees ise".Loomulikult võiks olla väiksemat sorti tõsteseade ja hüdrotungide komplekt.Väga tähtis osa on väikesel pingil,mille peal Spetsialist istub ja vaatab oma projekti ja mõtleb ,mis ja kuidas järgmine etapp hakkab kulgema.Tegelikult kohe esimese hooga ei oskagi kõike kirja panna ja eks neid mugavusi on küll ja küll.
Vasta
#3

üks korralik nahkdiivan koos külmkapiga, milles leidub raskel ajal ikka paar pilkut, oleks garaazis i-le täpiks Smile tööriistadest lisaks eelnimetatule läheks vaja ka üht arvutit, ossi, multimeetrit, tinutuskolbi jne elektrooniku asju, sest vaevalt et nii suure ruumiga ainult enda asjadega tegeletakse ja siis oleks hea aegajalt haltuura korras kasvõi kiiremaks veaotsinguks veakoode lugeda. Ja elektrikalad uuematel autodel pole üldse harvad.

Ka vanemad autod tahavad juhtmete vahetamist aegajalt.
Vasta
#4

(05-06-2009, 22:51 PM)taavi Kirjutas:  üks korralik nahkdiivan koos külmkapiga, milles leidub raskel ajal ikka paar pilkut, oleks garaazis i-le täpiks Smile

Sellises garages ma viibisin siis kui müüsin oma Chevy maha ja uus peremees palus mul auto omale koju tuua . Garaaz oli siis selline , ei ühtegi tööriista Wink Nahkdiivanid kamin arvuti videoprojektor plaaditud põrand jne . . . Ja minu Chevy seisi seal . Ma polnud kunagi oma autot sedasi kaminatulevalgel nahktiivanis lesides vaadanud Smile

Peremees mainis, et kõrvalhoones on tal töötuba .... sinna ma õnneks ei läinud .
Vasta
#5

(05-06-2009, 22:04 PM)kalacompany Kirjutas:  Kui suur peaks olema foorumikasutajate arvates üks normaalne hobiauto ehitamise garaaz ja millised tööriistad seal võiksid olla ?

Jätame välja värvikambri ja liivapritsi .
Seda pealkirjas märgitut pole võimalik siia kirja panna.
Isegi siis, kui kasutuses ca 200 ruutu+ abiruumid. Tõsi, see kõik ei kuulu autodele. Muud armastused võtavad ka oma osa.Big Grin
Vasta
#6

(05-06-2009, 23:11 PM)tcumen Kirjutas:  
(05-06-2009, 22:04 PM)kalacompany Kirjutas:  Kui suur peaks olema foorumikasutajate arvates üks normaalne hobiauto ehitamise garaaz ja millised tööriistad seal võiksid olla ?

Jätame välja värvikambri ja liivapritsi .
Seda pealkirjas märgitut pole võimalik siia kirja panna.
Isegi siis, kui kasutuses ca 200 ruutu+ abiruumid. Tõsi, see kõik ei kuulu autodele. Muud armastused võtavad ka oma osa.Big Grin

Miks ei ole ?
Vasta
#7

No delfrit ja treipinki pole veel mainitud! Põrandaküte võiks olla, et vanad kondid valutama ei hakkaks. Ja hüdrauliline press (ratta)laagrite väljapressimiseks. Kompressor võiks olla seina taga või veel parem teises hoones, et ei häiriks müraga. Ja siis lendav vaip kanalis hõljumiseks... Big Grin
Ah et kui suur peaks garaaþ olema? No angaar läheks ikka ära ... selline tagasihoidlik ... jalgratas ukse kõrval teise otsa sõitmiseks! Smile
Angaaril on veel üks hea omadus - kui koristada ei viitsi, teed mõlemas otsas väravad lahti ja lased Jossil korra läbi sõita. Hea puhas jälle! Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#8

No päris lolliks ka ei maksa minna...Smile. Garaazis peaks ruumi olema "projektile", noh, nii mõistlikku suurust , ütleme, et ise kombaini ehitama ei hakka. Või reisilennukitSmile! Minul mahuvad korralikud võtmed (padrunid, silmused ja veel mõned sagedamini kasutatavad riistad ära kahte parajat suurust tööriistakasti. Ma ei leia, et riistad peavad mööda seinu olema laotatud. Töölaua kohal vajalikumad asjad, seda küll. Korralik valgus on oluline, samuti elektrivarustus, et ei peaks pistikuid mööda seinu taga otsima nagu külm mööda puid.. Tuul ei tohiks seintest läbi puhuda.
Käi, lauapuurpink, kuni 5t hüdropress, mingi keevitus, mingi leeklamp, tõmmitsaid erinevaid, kompressor kindlasti. Korralik töölaud, kus on vahest ka tubli kruustangid küljes või eraldi mõne teise laua küljes. Küllap on vajalikke riistu veelgi....

Üks põka peab majas olema.
Vasta
#9

Noh, ei teagi koheBig Grin eks oleneb auto suurusest ka kindlasti.
Ma ise sooviks näha kindlasti: käi (suur töökoja oma ja kindlasti ka väiksem), telfer (umbes 2 tonnine), treipink x2 (suur ja pika paaniga ning ka väike pink väiksemate jubinate valmistamise jaoks, keermetööd jms.), "kemppi", töökoja puurpink, väike lauapuurpink, freespink, kompressor koos umbes 400 liitrise paagiga (eraldi ruumis), hüdropress (40 tonni ikka), atsetüleen+ hapnik, "supigaas"+hapnik, ääs, sepaalasi, "baaba", tõstuk kindlasti (kanalit eriti ei armasta oletatava unistuste garaaþi(tegelikult pigem vist juba töökoda) askuhohast tingitud põhjustel), töölauad kruustangide ja tagumisplaadiga, töölaud keevitamiseks koos kruustangidega, kapid varustuse mahutamiseks ja siis kõik muu pudi- padi (võtmed, rakised, tõmmitsad jpms.). Kui sellele nüüd seinad ümber ja lae peale saaks + mõistlikult suured otsauksed ka (ukseava 4x3,5 m näiteks) siis ma oleks rahul, väga rahul. Reaalselt oleks aga selle jaoks juba angaari vajaSad
Vasta
#10

Ma ju räägin et kui KÕIK vajalikud vidinad muretseda, siis alla angaari välja ei mängi! Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#11

Ideaalne garaaz sisaldab vastavalt vajadusele tööriistu.(Delfer must be!)
-On kanali, ja põrandaküttega.
Ning ruumi võiks olla niipalju, et ümber (avatud ustega) auto saaks kahelepoole väljasirutatud kätega vabalt ringi peale teha.

Õllekülmik garaaziz pole eriti hea mõte. Siis hakkab palju sõpru "abis" käima, ning lõpptulemusena kannatab projekti teostamise aegBig Grin

Mingisugune tugitool võiks ikka olla, kus vahepeal erialast kirjandust sirvida, ja uusi mõtteid mõlgutada.
Vasta
#12

Nii, et põrandaküte siin mitmest kohast läbi käinud. On ka hea? Endal ka garaazil sama lahendus, aga pole veel järgi.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#13

Olen seda vist juba kusagil maininud, aga tõstatan teema uuesti üles:
Miks mitte teha Automoto oma garaaz? Ühisvahendite eest ostetud tööriistad, kalender garaazi kasutamisaegade broneerimiseks?
Angaar ei pea tingimata olema, aga vähemalt 2 autot võiks sisse ära küll mahtuda...
Olen Keilas Geoloogide kõrval ühte hoonet jub mõnda aega silmitsnud, sobiks ideaalselt. Mõni aasta tagasi oli seal väike auto kerede töökoda, aga nad vist kolisid mujale. Ees pakettaknad, 3 korralikku tõstetavat ust, kõrvalruumid klubitegevuseks...
Teeks kasvõi mtü ja võtaks ostaks kambaga pangalaenuga ära?
Vasta
#14

(08-06-2009, 15:59 PM)indrek1000 Kirjutas:  Nii, et põrandaküte siin mitmest kohast läbi käinud. On ka hea? Endal ka garaazil sama lahendus, aga pole veel järgi.


Ma ei ole väga kindel, kas pörandaküte garaagesse sobiks. Nimelt koju paneks tolle küll ilma pikemalt mötlemata, sest seal käid ju ilma jalatsiteta. Olen aga kuulnud mönest kauplusest, kus säänne asi installeritud ja müüjannad pidavat kurtma et päev läbi kingadega seal peal seistes vötvat jalad päris läbi, nö keedab. Garaages ju alati mingid vähe tummisemad jalavarjud kasutusel, et kui midagi huvitavat varba peale kukub vöi nii....samas on tollel kindlasti tore lebada auto all, ennast tundes ei läheks une saabumiseni ilmselt liiga pikalt....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#15

Nii nagu iga kinnisvara juures on ka garaazi juures oluline asukoht. Minul on küll suureks abiks, et garaazi ees on suur asfaltkattega plats, kus ilma dokumentatsioonita vanatehnikaga proovisõite teha.
Kõige mugavam on teha tööd garaazis, kus on ühe tehtava auto jaoks nelja auto ruum. Mul on kõik vajalikud tööriistad olemas, alustades rehvipingist ja lõpetades nahaõmblemise masinaga. Ainus tööriist, mis hobiautodele ei sobinud oli nelja punkti tõstuk, sest kui üks auto on ZAZ 965 ja teine on BTR 60, siis tegelikult ei sobi tõstuk kummalegi. Tõstuk on mõeldud autode kiirremondiks ja hobitegevuseks on liiga kohmakas ese.
Samuti ei saa ühes ruumis koos olla värvi eeltööde tegemine ja sadulsepatööd. Normaalne oleks ikkagi et tegu on täiesti erinevate ruumidega. Minul on lausa eraldi majad.
Päris ideaalne oleks, kui kõik oleks ühes kompleksis ja katuse all. Mina isiklikult tunnen puudust valgustatud ja siseruumis olevast romulast, kus saaks maha märgitud platside vahel tõstukiga mugavalt ringi sõita.
Minu unistuste garaazi juurest on puudu üks stiilne ja vanaaegne kaubik, millega erinevate tsehhide vahel majandada, ning suure platvormiga vanaaegne tehniline abi, millga tehnikat kokku vedada. See tuleb lähiajal plaani võtta. (tegelikult ütles arst mulle, et mul on mania grandiosa, see ei ole ohtlik, kuid on lihtsalt pisut piinlik)

Ja lõpetuseks: hoiku jummal selle eest, et töökoda asuks kodus. Milline naine kannataks välja kui õliste tunkedega jorss astuks paar sammu ja juba istukski lõuna ajal puhta köögitabureti peale. Teiseks tekib motivatsiooniprobleem, sest alati leidub mingi naine, kel on vaja just keset õlivahetust abi puhta pesu riputamiseks ja ongi tüli lahti.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#16

Väravamehaanik vihjas ühele asjale, mida veel mainitud ei ole. Nimelt oleks garaaþis igati tarvilik asi napimal juhul kraanikauss, eriti heal juhul koguni duðiruum (mõlemad loomulikult sooja vee võimalusega). Kui garaaþ ja kodu on ühes majas või ühe krundi peal, siis pole väga hullu (eelduseks on tavotiste tunkede peale mitte pahandav naine), aga kui garaaþ/angaar kodust eemal... Mõni kord on vaja otse garaaþist ju nii ka ilma peale minna, et kogu linn ei vahiks, silmis pilk ütlemas "Millisest korstnast see ahv nüüd välja ronis?!", pealegi puhtana koju minna omal ju ka parem tunne.

Aga jah, kui lühidalt kokku võtta, siis vist oleks enam-vähem kõike vaja, alates 10-silmusest kuni värvikambrini. Ja siis oleks ikka veel midagi kindlasti puudu Smile
Vasta
#17

(08-06-2009, 17:37 PM)badass Kirjutas:  
(08-06-2009, 15:59 PM)indrek1000 Kirjutas:  Nii, et põrandaküte siin mitmest kohast läbi käinud. On ka hea? Endal ka garaazil sama lahendus, aga pole veel järgi.


Ma ei ole väga kindel, kas pörandaküte garaagesse sobiks. Nimelt koju paneks tolle küll ilma pikemalt mötlemata, sest seal käid ju ilma jalatsiteta. Olen aga kuulnud mönest kauplusest, kus säänne asi installeritud ja müüjannad pidavat kurtma et päev läbi kingadega seal peal seistes vötvat jalad päris läbi, nö keedab. Garaages ju alati mingid vähe tummisemad jalavarjud kasutusel, et kui midagi huvitavat varba peale kukub vöi nii....samas on tollel kindlasti tore lebada auto all, ennast tundes ei läheks une saabumiseni ilmselt liiga pikalt....


Ega tummiste saabastega tõesti ei kannata köetud põrandal meetreid mõõta(Kuid see on ka ainus miinus)
Põrandaküte lahendab ju kogu ruumi kütmise probleemi(Minule isiklikult ei meeldi igasugu pursuikad ja õlipuhurid. -Nad ajavad enamjaolt ikka miskit vingu sisse)
Teine suur pluss on see, et kui miskit kiirelt teha tahad, siis kuivab vihmavesi, lörts-lopp(Mis halvemate ilmadega liikuri küljest tilgub) isegi loetud minutitega.
Vasta
#18

(08-06-2009, 17:37 PM)badass Kirjutas:  
(08-06-2009, 15:59 PM)indrek1000 Kirjutas:  Nii, et põrandaküte siin mitmest kohast läbi käinud. On ka hea? Endal ka garaazil sama lahendus, aga pole veel järgi.
Ma ei ole väga kindel, kas pörandaküte garaagesse sobiks. Nimelt koju paneks tolle küll ilma pikemalt mötlemata, sest seal käid ju ilma jalatsiteta.
Ma olen päris kindel, et põrandaküte sobib garaaþi, sest:
1) vähendab õhu niiskust ruumis ja hoiab põranda kuiva, niiskus on ju viimane asi mida garaazi vaja on. Enda garaazi on tõenaöoliselt põrandaküte tulemas(pole veel otsustanud küttelahendust).
2) on mugav tööd teha auto all, olen talvel -15 kraadise temperatuuriga auto all olnud, polnud just mugavaim olukord, aga Volga poolraamid sai kere külge kinnitatud.

Koju ma just ei paneks põrandakütet, kui siis sauna ja peldikusse, betoonpõranda olemasolul. Pärast saunas käimist kuivatab ruumid kiiresti ja hoiab hiljem ära niiskuse kogunemise ja puiduseene tekkimise (on olemas kogemus, kus saunas on põrandaküte, aga kuna seda ei raatsita kasutada, siis on sauna puitosades oma elu alustanud seenekogum).
Muudes eluruumides pole põranda kütte kasutamine soovituslik, aga tihti seda ei teata ja ikkagi soojendatakse kõiki põrandaid. Tere tulemast haigustemaailmaToungue
Nimelt inimene on loodud käima kahel jalal(mitte käte või pea peal), ja jalad on alati jahedamas kui pea, siis milleks jalgu soojendada ebaloomulikult soojaks? Saunalaval saab jalad soojaks!
Vasta
#19

Tsitaat:Muudes eluruumides pole põranda kütte kasutamine soovituslik...

Justnimelt, eriti halb magamistoas, tead praeb voodis. Kütte paigaldajad teadsid rääkida seda.


Meile garaazi tuli veega kütmise lahendus, nii nagu ka kogu ülejäänud kõrvalhoonele. http://fotoalbum.ee/photos/indrek1000/51215493 , http://fotoalbum.ee/photos/indrek1000/51215495
Sellise toruga: http://fotoalbum.ee/photos/indrek1000/49598239 saab ka maja järgi ühendada. ( Muide see sama saadaval kellel soovi )

Ja lisaks omaltpoolt, et üks vee äravool garaazi poleks paha mõte. ( lumevesi jms jama sinna )

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#20

(08-06-2009, 21:13 PM)indrek1000 Kirjutas:  Ja lisaks omaltpoolt, et üks vee äravool garaazi poleks paha mõte. ( lumevesi jms jama sinna )
Mul on jäetud garaazi põrandast umbes meetri sügavune kaev, kus saab jälgida põhjavee taset ja vajadusel(pikem vihmasadu või kiire lume sulamine) saab sinna pumba panna, et päris uputama ei hakkaks garaaz(2004 oli 30-40cm vett sees pärast kahe päevast tugevat sadu). Garaaþ on keldris, talvel on stabiilne temperatuur ilma kütmata u. 5-6 +kraadi.
Kütmisena on õhkküte ka üks variant, vastavalt ilmale hoiab temperatuuri üle 20 soojakraadi, ei ole üle mõistuse kallis ja suhteliselt energiasäästlik(võrreldes elektrikütte või kaugkütte=kesküttega).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne