Vajan abi elektrisüsteemiga
#1

Mul pobile on peale pandud Gaz 21 mootor. Nüüd pean ühendama juhtmeid, aga ei saa päris täpselt aru kuidas seda tegema peaks, kuna starter, generaator, süütepool pole vist päris originaalid ja ei ole ka aru saanud mille omad need täpsemalt on. Lisan siia pildid starterist, generaatorist, süütepoolist ja releest. Kas keegi saaks aidata mind ja öelda, kuidas ma need omavahel ühendama peaks. Veel selline asi, et pobil kindlasti ja vist ka 21-l oli aku pluss klemm ühendatud kerega, kas peaksin (saan) ka nii teha või tuleks teha vastupidiselt?

Palun aidake.
                       
Vasta
#2

Miinus peab olema massis (vähemasti selle geneka puhul). Genekas ja relee ei sobi omavahel kokku. Pead otsima uue releeregulaatori. Hästi sobib ka Lada oma, või mistahes vahelduvvoolu geneka oma (väline).
Vasta
#3

Leidsin veel sellise relee, a mul pole õrna aimugi millelt see pärineda võib. Kas sellest oleks abi, või pean veel midagi otsima?
Ja kas on mul veel midagi vaja, et asi tööle saada.

   
Või äkki kui ostan uue geneka, kas siis saab sama releega asja ära ajada. Hetkel müügis üks selline genekas.
   
See peaks olema pobi või varasema volga oma?
Vasta
#4

(03-09-2009, 09:05 AM)Hystler Kirjutas:  Või äkki kui ostan uue geneka, kas siis saab sama releega asja ära ajada.
Mina paneks ikka selle esimese genaka ja ostaks parem uue relee. Lada relee maksab kõvasti alla saja krooni. Vaevalt, et pakutav genekas nii odav on.
Kui sa tahad, et kapotialune näeks väga vanatüübiline välja, siis võid uue relee vana sisse peitu panna. Suuruse poolest võiks mõnda tüüpi releesid panna sinna neli tükki. Toungue
Vasta
#5

(03-09-2009, 09:05 AM)Hystler Kirjutas:  Leidsin veel sellise relee, a mul pole õrna aimugi millelt see pärineda võib. Kas sellest oleks abi, või pean veel midagi otsima?
Ja kas on mul veel midagi vaja, et asi tööle saada.


Või äkki kui ostan uue geneka, kas siis saab sama releega asja ära ajada. Hetkel müügis üks selline genekas.

See peaks olema pobi või varasema volga oma?

Pildil olev relee kuulub vahelduvvoolu generaatoriga kokku, esimeses postituses kolmandal pildil olevaga.
Alumisel pildil olev alalisvoolu generaator teeb koostööd teisel pildil oleva releega RR 24 (esimene postitus).
Alalis- ja vahelduvvoolu generaatori ja nende releede ühendusviis on erinev. Kuna Pobedal (ka paigaldatud 21 mootoril) on algselt alalisvoolu dünamo, tuleb vahelduvvoolu generaatori paigaldamisel juhtmestikku rikkuda- ümber ehitada.
Vasta
#6

Selge. Kui ma jätan siis selle vahelduvvoolu generaatori ja panen siis selle vahelduvvoolu relee, millest ma hiljem pildi panin, kuidas ma sis peaksin need ühendama omavahel ja kas sellest piisab, et süüte süsteem tööle hakkaks. Juhtmestiku ümbertegemine ei ole probleemiks, kuna naguinii asi on juba originaalist kaugel. Äkki keegi skitseeriks mingi skeemi, või kirjutaks piltidele juurde millised otsad millistega ühendada.

Suured tänud abistajatele.
Vasta
#7

Palun keegi, kes viicib ja oskab öelge kuidas ühendada need seadmed. Millisesse otsa mis läheb?
Tänan kõiki abistajaid.
               
Vasta
#8

Olen uurinud erinevaid elektriskeeme erinevatel vene autodel ja tekkinud küsimus, et kas mul on veel lisaks vaja mingit starteri releed?
Kas keegi oskab üldse öelda, et mis masina starteriga ja mis masina generaatoriga on tegu?
Vasta
#9

Tere, ümbertegemist alalisvoolult vahelduvvoolule saad uurida http://garage-m21.narod.ru/garage/t21/gena.htm
Jutt küll venekeelne ,samas on ka skeemd olemas.
Vasta
#10

Võta ette elektriskeem:
   
Minu isiklik soovitus on taastada kapotalune originaaliks ehk kasutada alalisvoolu generaatorit ja suurt releekarpi. Skeemi järgi saad ära ühendada. Kui vaja suuremat skeemi võta ühendust ja saadan mailiga.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#11

Miks soovitate teha tagasi alalosvoolu peale? Kas sellel ka mingeid kindlaid eeliseid/puuduseid? Võiksin ju seda ka teha, kuid siis pean alalisvoolul geneka muretsema, hetkel sellist ei oma.

Muidu asi selles, et peal naguinii 21-e mootor ja ka selle sillad, seega originaali ei taotle. probleemid ongi tekkinud, kuna muu elektrisüsteem pobi oma, kuid mootor volgalt, siis ei oskagi neid kahte kokku panna.
Vasta
#12

(14-07-2010, 14:54 PM)Hystler Kirjutas:  Miks soovitate teha tagasi alalosvoolu peale? Kas sellel ka mingeid kindlaid eeliseid/puuduseid? Võiksin ju seda ka teha, kuid siis pean alalisvoolul geneka muretsema, hetkel sellist ei oma.

Muidu asi selles, et peal naguinii 21-e mootor ja ka selle sillad, seega originaali ei taotle. probleemid ongi tekkinud, kuna muu elektrisüsteem pobi oma, kuid mootor volgalt, siis ei oskagi neid kahte kokku panna.

Kui Sa ei soovi originaaliks teha, siis pole mõtet voolumasina-värki alalisvoolule tagasi ringi ehitada. Vahelduvvoolugeneraator on ikkagi alalisvoolu-omast edasiarendus, efektiivsem ja töökindlam ning kilogrammi kohta suurema erivõimsusega. Põhjus, miks neid varem ei kasutatud, oli töökindlate piisava võimsusega alaldussüsteemide puudumine/kapriissus enne 1950-60ndaid.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#13

Pmtslt peaks saama ilma tabletita 53 geneka ka valepolaarsuse peale (+ massi) Diood sillas dioodid välja pressida ja mustad punaste kohtadele. Pinge regulaatori ja harjadega ka natuke aretamist ja peakski olemas olema.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne