Millised autod on siis Eestis haruldused?
#41

Tuled olid kandle sees.
Vasta
#42

Selle nn. \"valga autobaasi\" Volgaga on olnud au sõita. Auto lähemast ajaloost tean niipalju ,et u. 5 aastat tagasi oli masin Pärnus mingi käesurumisvõistluse peaauhinnaks. Tuttavad ostsid võidumehelt auto samal õhtul 5000 eequga. Kleepse oli peal hulgim. Mingi aeg liikus Tallinnas, viimati nägin seismas Väike-Ameerikas, katus sisse trambitudSad
Vasta
#43

Ranneti auto tuledega oli asi nii, et lisaks originaatuledele oli neist sissepoole kandle sisse asetatud veel üks paar. Ka need paiknesid saamasugustes niklist \"kaussides\" (asusid vahetult originaalkausside kõrval), nagu originaalidki.
Vasta
#44

To: eno

Leia foorumis Gaz - 24 klubi ja sealt lk. 7, kus pildil TOPi õue peal autod reas. Vasakult esimene siis L. Meri kasutuses olnud, järgmine auto G. Otsa kasutuses olnud, edasi Sm. ...... kasutuses olnud ja viimane musta värvi ongi J. Smuuli auto.

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Gaz - 3102 (1984), sm. ......... kasutuses olnud
Vasta
#45

Mina näen siiski piiri väärtusliku ja väärtusetu kola vahel. Mingi suvalise seltsimehe auto pole midagi erilist, aga see Smuuli meres pestud volga on ikka väärtuslik. (Kui JS jommis peaga merre pani ja militsionäär selgitusi tuli küsima, vastanud kirjamees, et igaühe oma asi, kuidas autot pesta).
Muide trombonist Ants Nuudil seisab praegu Sapukas, mille oli ostnud omal ajal Henn Rebaselt. Aga ma ei usu, et ta selle ära müüb.
Vasta
#46

Kümmekond aastat tagasi olen istunud Volgas, mis oli olnud kunagi Arnold Rüütli ametiauto. Seda siiski mitte Ülemnõukogu Presiidiumist, vaid Tartu sovhoosi päevilt. Võib arvata, mis seisus see tollal 20 aastat vana sõiduk oli. Eks ta läks varsti vanarauaks.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#47



Mis Arnold Rüütli autosse puutub, siis olen sellega mitmeid kordi sõitnud. Samuti olen ma Arnold Rüütliga tennist mänginud, koos saunas käinud ja ka õlut joonud. Ning seda kõike viimase paari aasta jooksul.
Samuti võin ma talt küsida, ega ta oma praegust autot ära ei taha müüa. Uus omanik saaks siis uhkustada, et tal on Arnold Rüütli auto...

PS. Pean vist siiski lisama, et tegemist on meie presidendi nimekaimuga, kes on Pirita spordikaupluse üks omanikke.
Vasta
#48

Ehk peitub hoopis selles Hõljuki pandud pildis Eesti harulduse võti???
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=2783

See on midagi sellist nagu vanaema kootud käpikud või kuivatatud õunad ahjusiibri küljes. Või mustsõstramoos ja õhtune unejutt. Seda mobile.de-st või ebay-st tellida ei saa. See on ainult MEIL!!!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#49

Veel üks kriteerium, mis sõiduki haruldaseks võib muuta on ju ka kerenumber, mis identifitseerib sõiduki üheks esikümnesse, või üheks esisajasse toodetusse kuuluvaks. Mu arust oli vist Smuuli Volgaga see lugu, et kerenumber oli suhteliselt alla saja. Täpselt ei mäleta, ehk keegi teab täpselt, mitmes see oli.
Nii, et siis hr. Kägu valduses on masin, mis vastab juba vähemalt kahele \"harulduse kriteeriumile\". Kindlasti on näiteks esimese saja hulka kuuluv masin haruldasem kui sama seeria suvalist seerianumbrit kandev sõiduk.

Kui sama ideed edasi arendada, siis võiks huvi pakkuda, olenevalt tootmismahust, nn juubeliseerianumbriga masinad. Näiteks miljonis mosse, või tuhandes TA-6. Need ümmarguse numbriga masinad said tihtipeale juba tehase liinilt maha veeredes eritähelepanu väärilisteks. Küll ehiti neid pärgadega või maaliti seerianumbrid suurelt peale.
Vasta
#50

To: TAR

Sm. Kägu valduses olev J. Smuuli Volga kerenumber on 8... aga levinud legendid pakuvad loomulikult ka muid meeliköitvaid numbreid.
Mis puutub kunagise Ülemnõukogu Presiidiumi esimehe sm. Rüütli ametiautosse Gaz - 3102, siis selle praeguse omaniku poolt küsitav hind oli 30 tuh EEKi, mida pidasin kalliks ehk mälestused ületasid eseme hinna. Aga sealsamas kõrval seisis endise ATK esimehe ametiauto Gaz - 3102, mille hind oli palju sobivam. Ja millega oli sõitnud väga korralik autojuht.
Kokkuvõttes arvan ka, et kui midagi soetada, siis võimalusel ikka oreooliga auto, mitte suvalise sepa käest või midagi sellist.

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Gaz - 3102 (1984)
Vasta
#51

pakuks et haruldasemaid masinaid eestis peale sõda võis olla
Horch855 roadster, sattunud siia venemaalt. auto praegune hind võib ulatuda üle 10 milj krooni.
http://www.rrg.edu.ee/~rainvaikla/Horch8...ug1966.jpg
Vasta
#52

pkuldsaar Kirjutas:Valdo mainitud Aadu Hindi auto, beez pobeda, oli meil toorikuks. Oli teine väga kehvas seisus ja praktiliselt taastamatu. Kuulus naise isale kellest ta seisma jäi ja praktiliselt maha roostetas. Panen ka mõne pildi antud isendi kohta:
Eesti kultuuri- ja kirjandusloos kaalukat kohta omav Pobeda. Elo Tuglas märgib oma mälestustes kuidas Aadu Hint sõitis nende juurde Vabaduse puiesteele ja üheskoos tehti meeldejääv automatk kuskile Väikese Illimari radadele. Fiedebert Tuglas oli istunud ikka esiistmel ja olnud giidi-teejuhi rollis. Väga võimalik, et selle Pobi pilte leidub Tuglasest jäänud mahukas fotoarhiiviski.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#53

eberhard Kirjutas:Eesti kultuuri- ja kirjandusloos kaalukat kohta omav Pobeda.
Fiedebert Tuglas oli istunud ikka esiistmel ja olnud giidi-teejuhi rollis. Väga võimalik, et selle Pobi pilte leidub Tuglasest jäänud mahukas fotoarhiiviski.

on ka mitte nii kaalukaid seoseid kirjanduse ja autode vahel,
mitte väga ammu kuulsin raadiost kellegi mälestusi Smuuli tegemistest, muuhulgas ka autoalaseid lugusid. (Kahjuks ei mäleta, kes see rääkija oli. Võibolla Madis Kõiv, kuigi see pole päris Kõivu stiil ladusaid ja lustakaid lugusid esitada).
Üks pajatus oli Smuuli autosõidust Pobedaga (ei tea, kas oli isiklik auto), kui ta kord teelt välja sõitis ja autoga jõkke sulpsatas. Jutu järgi oli auto ikka parasjagu vee all ja Smuul pääses napilt külmast märjast hauast. See aga ei takistanud sm. rahvakirjanikul uuesti autosse sukeldumast, et tuua külmarohuks ära autos olnud konjakipudel, millest ta ilmselt juba ennegi rüübanud oli.
Vasta
#54

Veel kuulsaid individuaalkergesõidumasinate (nii nimetati 50-datel 60-datel isiklikke sõiduautosid) omanikke 1945-1970:
Akadeemik Hans Kruus M 400;
Akadeemik Harry Moora M400;
Kirjanik Holger Pukk Volga m21;
näitleja Ants Eskola Volga m 21

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#55

See Smuuli  wette sõit toimus minule teadaolevalt  hallikasvalge GAZ 21.Oli teine mitte jõkke sõitnud vaid alla Muhu väina tammist.Liiklusmiilitsa küsimusele olla wastanud,oma asi kus oma autot pesen.Niipaljukest kui mina teda mäletan ,päris lahe mees oli.Aga see juba teemast mööda.Egon Rannetil siniwalge 4 tuleline GAZ 24.
Vasta
#56

PETSS Kirjutas:See Smuuli  wette sõit toimus minule teadaolevalt  hallikasvalge GAZ 21.Oli teine mitte jõkke sõitnud vaid alla Muhu väina tammist.Liiklusmiilitsa küsimusele olla wastanud,oma asi kus oma autot pesen.Niipaljukest kui mina teda mäletan ,päris lahe mees oli.Aga see juba teemast mööda.Egon Rannetil siniwalge 4 tuleline GAZ 24.
smuuli volga peaks täitsa alles olema ja kodanik raimo kägu omanduses
Vasta
#57

Kunagi möödunud sajandi 40-date teisel poolel ja 50-datel oli tehtud mees nomenklatuurne kirjanik, Stalini preemia laureaat Hans Leberecht. Voldemar Panso päevaraamat märgib, et laureaat uhkeldanud Tallinna peal oma uhke rohelise "Buick"-iga.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#58

Kas mõtled helerohelist metallik Buicku? See on vist siiamani alles??

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#59

(15-09-2009, 01:03 AM)denis23 Kirjutas:  Kas mõtled helerohelist metallik Buicku? See on vist siiamani alles??
Panso-raamatus on joonealuse märkusena mainitud vaid, et Buick oli roheline ja kuulus Leberechtile. Rohkem detaile masina kohta ei esitata.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#60

Isiklik arvamus on, et need vanad vene autod mida toodeti pool sajandit ja rohkem, kui miljon, ei saa isegi saja aasta pärast mingi haruldus olla, kui neid veel kuuridest sadade kaupa leitakse. Pigem on haruldased ikka need autod millede tootmismaht oli alla 5000 sõiduki.

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne