(Seda postitust muudeti viimati: 28-03-2009, 14:55 PM ja muutjaks oli roometi.)
Tere
On olemas T40AM traktor aastast 91.
Probleem selles, et ajab paari silindri vahelt õli välja ning seetõttu õlikulu suur.
Kas sellise remont on algajale keeruline või saaks suurema tahtmise korral ise hakkama?
Arvatavasti mingi tihend ära.
Lisan lingi pildile mootorist mootor
Kas leke ei ole teisel pool silindreid olevate tõukurvardaid endas peitvate torude ülemiste tihendite vahelt, mille tuul teisele poole välja puhub. Väga levinud viga vene vanematel õhkjahutusega mootoritel. Iseenesest ei tohiks nende vahetus mutrivõtmeid käes hoida suutva inimese jaoks eriti suur katsumus olla.
(29-03-2009, 00:38 AM)Ranno Kirjutas: Natuke teemaväline. Minul ka ei ole traktoril kompressorit. Kas keegi teab miks need ära võetakse?
Minul on kompressor selle pärast puudu, et kompressori võll läks pooelks, seega küttepump jäi seisma. Kui kedagi huvitab kompressor, mis on pooleks läinud võlliga, siis saan aidata.
(29-03-2009, 00:38 AM)Ranno Kirjutas: Natuke teemaväline. Minul ka ei ole traktoril kompressorit. Kas keegi teab miks need ära võetakse?
Sest suuremosal pole ühtegi piduritega käru, mida sinna taha toppida + meeldib käsi-jalgpumbaga kumme ka täis pumbata, kui elektrit koos sellelt toimiva kompressoriga ligidal pole
(29-03-2009, 00:38 AM)Ranno Kirjutas: Natuke teemaväline. Minul ka ei ole traktoril kompressorit. Kas keegi teab miks need ära võetakse?
Sest suuremosal pole ühtegi piduritega käru, mida sinna taha toppida + meeldib käsi-jalgpumbaga kumme ka täis pumbata, kui elektrit koos sellelt toimiva kompressoriga ligidal pole
Vanematel ei olegi neid kunagi olnud. Minu arust küll mitte. Ja uuematel olevat see ka vastavalt tellimusele olnud.
Ja need masinad, millel on olnud, on paljudel juhtudel need maha võetud, sest paljud 40 omanikud räägivad kahest sellega seotud probleemist. Üks on seesama Manksil juhtunu, ehk väidetavalt ei pidavat kompressori vänt seal vahel väga kaua kestma, ja teine on pumba pritse ajastuse metsaminek seoses seda käitavate osade (kompressori ja pumba vahel) liigse lõtkuga.
Endal vastav kogemus puudub ja vaidlema ei hakka, kui keegi nüüd asjast oma õigema versiooni esitab. T-40ga sõitnud ainult loetud tunnid kooli praktikaajal. Firmades, kus töötanud olen, neid ei kasutatud.
(Seda postitust muudeti viimati: 31-03-2009, 17:12 PM ja muutjaks oli gruppen.)
See, et kui kompressor ära kooleb vahelt on ehk kas määrdeaine viga või siis oli lihtsalt mingi detailitugevus vale/tehasepraak. Mitmel traktoril kompressorid peal olnud ja ei ole mingeid süüte muutuseid täheldanud. Kuigi jah, kahel rohelisel 40-l on tõesti kompressori vändad pooleks läinud. Üldjoontes oli nii, et rohelistel neljakümnetel oli kompressoreid rohkem peal kui sinistel (ilmselt siis suudeti neid kas rohkem toota või läks tellimispoliitika kergemaks), oranþidel olen ma kõigil mis silma ette jäänud kompressorit märganud (välja arvatud siis Roometi omal). Hea asi on teine, ühendad kapoti alla Zili või mõne Laz-i(?) õhupasunad ja nupukese kabiinipõrandale ja on sama hea kui pidurid. Kui nuppu vajutad on tee eest lage ja pole tarvidust pidurdada ok, nali mehed, kuigi tõeteraga - tee on tõesti lage pärast.
Ja muidugi oli vist ka nõuka ajal nõue, et kui õhusüsteem peal oli siis pidi see ka töötama (õhupidurite süsteem järelhaagise pidurite käitamiseks) ja mina tean mitut juhtu kus sel põhjusel kompressor metsa visati. Liiati on olenevalt küttefiltrite kujust ja paigutusest sõltuvalt (kaasa-arvatud ka kõrgsurvepumba margist) raskendatud pumba mahavõtmine/paigaldamine mootorile.
Kui nüd päris huumoriga võtta siis võib ka öelda, et kiirem masin lippab kah kiiremini, ehk siis kergendati "relva" kaalu
(Seda postitust muudeti viimati: 02-04-2009, 20:34 PM ja muutjaks oli rauakoll.)
Vastuseks Roometile :midagi keerulist selles pole,parem kui oleks raamat kõrval.on mõned ohud kui kogemust pole.olles ise sellise masinaga palju jamanud ,vead omal nahal proovitud.
PS.masina värvusel pole vahet,uuematel vidinaid lihsalt rohkem .ehitus jääb samaks.
vabandus.
jäi lisamata ,olemas kaks eesti keelset raamatut.üks päris põhjalik remondi tegemiseks.ära ei anna ,aga jagama küll.
enamasti on viga jagajas(jääb tooli ja ekraani vahele)!
Mul ka nagu olemas T-40 AM,minul aga selline probleem et 5-nda käiguga kui gaasi üle poole anda tõmbab rooli raskeks,kisub paremale ja parem esiratas jätab kruusale ikka korraliku jälje maha ja asfaldil ikka tumedama juti. Sama probleem ka 6-nda käiguga.
Kui siis seisma jääda ja panna 1,2,3,4,tigu või tagurpidi siis sellist probleemi ei esine isegi põhja gaasiga. Äkki keegi oskab aidata.[/u]
(20-05-2009, 20:52 PM)hundu615 Kirjutas: Mul ka nagu olemas T-40 AM,minul aga selline probleem et 5-nda käiguga kui gaasi üle poole anda tõmbab rooli raskeks,kisub paremale ja parem esiratas jätab kruusale ikka korraliku jälje maha ja asfaldil ikka tumedama juti. Sama probleem ka 6-nda käiguga.
Kui siis seisma jääda ja panna 1,2,3,4,tigu või tagurpidi siis sellist probleemi ei esine isegi põhja gaasiga. Äkki keegi oskab aidata.[/u]
Esisilla selles ülekandes, mille küljes on ka ratas, on vast mõni laager läbi?
Sai siis traktorile tehtud põhjalik remont.
Õli lekke põhjuseks oli pragu ühes plokikaanes.
Sai lihvitud väntvõll ning teised plokikaaned, üks läks siis uus.
Panime uued kolvid, rõngad ja hülsid.
Uued raamsaaled, klapid ja kõik tihendid.
Said vahetatud ka pihustid ning peale remonditud pump.
Uus siduriketas ning käpad.
Kõik töötab ilusti aga minuarust suitseb liiga palju.
Ajab sinist suitsu välja, mootor muidugi praeguste ilmadega jahe, seier igaljuhul ei näita midagi.
Kas midagi vajab reguleerimist, mis arvate?