Vanad fotod

Selline "pukk" millega ühe pildid 01 külili keeratud on meitel kodus täiest olemas.
Suhteliselt mugav vigur kui töstukit ei juhtu olema.
Vasta

sõbra vanaisast pilte , lenksumees edgar kalmu


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
               

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta

Skännisin põllumajanduse ja toiduainetetööstuse teemalisi pilte kahest raamatust: "Matkates mööda kodumaad" aastast 1964 ja "Eesti küla pildid" aastast 1968. Osa pilte on raamatutes väga väikesed ja seetõttu jätab kvaliteet soovida. Ka ei taha tollased värvifotod skänneriga hästi läbi saada.
Tolleaegne aiatraktor?
[Pilt: 001.jpg]
Heinategu
[Pilt: 003.jpg]
Väga imelik kaarutaja
[Pilt: 004.jpg]
Tõstukiga põka
[Pilt: 005.jpg]
Kalasadamas
[Pilt: 006.jpg]
Rändkauplus. Sellist haagist olen ka elusast peast näinud, küll teistsuguse sõiduki haakes.
[Pilt: 007.jpg]
Teenindusbuss
[Pilt: 008.jpg]
Piimaautod
[Pilt: 009.jpg]
Mehhanisaator esimese põlve "sakslase" ehk RS 09-2 roolis. Seda traktorit sai seada tööks tagurpidi, sellest ka "lisaharu" roolisambal.
[Pilt: 010.jpg]
Kartulikombain oli suur uudis
[Pilt: 011.jpg]
Enamasti käis kartulivõtt ilma kombainita
[Pilt: 012.jpg]
Heinategu
[Pilt: 013.jpg]
Kodumaine kraaviekskavaator
[Pilt: 014.jpg]
Moodne arvutustehnika Tartu sovhoosi kontoris
[Pilt: 015.jpg]

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta

(23-08-2009, 15:23 PM)smolin Kirjutas:  Pärnus aastal 1983 jäädvustatud selline imeloom. Algmaterjal näikse olevat Ford V8.
[Pilt: Parnu%2083%202.jpg]
[Pilt: Parnu%2083%201.jpg]

Selle auto elust ja lõpust tean midagi pajatada... Põrsapõlvest mäletan seda autot seismas Kadriorus Vesivärava tänaval Faehlmani ja Narva mnt vahelisel lõigul. Seal kus kitsarööpmeline raudtee läks Uus-Sadamasse. Seisis mitmed head aastad, kuni lõpuks avastasin ta Lasnamäelt,praeguse Paip Autoromula taga asuva lennukiangaari juurest tühermaalt...Muidugi täielikult puruks pekstud.Mootor ja sillad olid eemaldatud. Enne EMEX it eemaldasin järgijäänud ukselingi ja kapoti peal olnud "lennuki"mis siiani kusagil riiulil. Varsti pildid identifitseerimisse.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(24-10-2009, 17:18 PM)smolin Kirjutas:  ... 1964 ja ... 1968. ... Ka ei taha tollased värvifotod skänneriga hästi läbi saada.
Endal oli just täna sama probleem (lillad triibud), lahendusena skännisin suurema lahutusega ja vähendasin pärast fototöötlusprogrammiga mõistlike mõõtmeteni.
Vasta

ZIL-158 baasil kauplusbuss on küll üllatus. Vististi kõige viimane, mis siin mail liikus? Oma silmaga pole ka ühtki ZIL-130 piimaautot näinud.
Vasta

Kah natukese siis ilmarahva silmaringi laiendamiseks.
[Pilt: veomassin.jpg]
[Pilt: tt.jpg]
Mingit sorti suurema maja ehitus, paremas nurgas, rahva taga veomassin.
Vasta

Smolinile suur tänu nende lahedate piltide üles riputamise eest (postitus 205)!
Mõned kommentaarid ka minult:

Esimisel pildil on Tðehhoslovakkia päritolu väiketraktor, nüüdses mõistes siis motoblokk PF-6, millele oli antud ka liignimi "Motorobot". Ilmselt jõudsid mõned sellised masinad siis ka Eestisse.

Traktor teisel pildil on suure tõenäosusega MTZ-5LS.

Sellist kaarutit, nagu 3. pildil iseliikuva ðassii DvSÐ-16 esirippes, pole ka mina varem kohanud. Võib-olla saaks aimu, millega täpsemalt tegu (mudelitähis, põhilised tehn. andmed jms.) tolleaegseid põllumajandustehnika katalooge uurides.

Tõstukiga ðassii 4. pildil on siis veel vana vesijahutusega (mootor DT-14/DT-20 seeria põkalt) DvSÐ-14.

Kartulikombainid hakkasid jah levima 60ndate teisel poolel, igatahes mitte enne 60ndate keskpaika. Silma torkab kohe ka kumeraninalise MTZ-50 ja RS 09 väga hea välimus.

Kombainita kartulivõtmise pildil siis kaks RS 09 rootormasinatega (ilmselt RS 09 komplekti kuuluvad E 655), neist ühel peal ka veokast, teisel (esiplaanil oleval traktoril) on hästi näha traktori komplekti kuulunud algupärased lisaraskused. Lisaks on pildil siis veel 1-teljelise haagisega MTZ-50/52.

Niitmise pildil esiplaanil (isetehtud?) kabiiniga T-28, tagapool muidugi RS 09. Viimasel paistab tagarippes olema nn. kahvelkaaruti (margitähise jään hetkel võlgu), mis oli ette nähtud eeskätt kasutamiseks koos iseliikuva ðassii prussile riputatava niidukiga ning mille ülesanne oli (eelmise töökäiguga) niidetud kaare kohevamaks töötlemine. Huvitav on ka T-28ga agregaaditud niiduk, aga selle mudelitähise jms. kohta ei oska kahjuks midagi kosta.
Pildi parempoolses ülanurgas on aimatav veel üks traktor, aga kahjuks on suht raske tuvastada, kas tegu on veel ühe T-28ga või näiteks DT-20ga.

Tallinna Ekskavaatoritehases toodetud drenaaþiekskavaator peaks olema ETZ-171.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

[Pilt: pilt181.jpg]
Vasta

Tõenäoliselt tegu N.Liidu motokrossi meistrivõistlustega Tallinnas, millalgi pärast 1948-ndat aastat. M-72'd ületavad Pirita jõge (taustal Lükati ajutine puitsild).

Siinpoolne ratas on väga varajane M-72, eripäraks porilaud ja tagant tugevdusnurkadeta raam.

Foto autoriks pakuks Isi Tarapido't.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Harald Nõmmik võiks ka olla?

Kaks leidsin veel:
[Pilt: 259269.jpg]
[Pilt: kolmmeest.jpg]
Vasta

Komsomolets mida kasutati peale sõda traktorina, kolhooside loomisel võeti omanikult ära. Töötas puugaasigeneraatoriga. Omanikuks oli minu vanaisa. Edasisest masina saatusest ei tea midagi.
http://nagi.ee/photos/releeregulaator/13148845/
http://nagi.ee/photos/releeregulaator/13148843/
Vasta

(01-11-2009, 12:45 PM)Alo74 Kirjutas:  Komsomolets mida kasutati peale sõda traktorina, kolhooside loomisel võeti omanikult ära. Töötas puugaasigeneraatoriga. Omanikuks oli minu vanaisa. Edasisest masina saatusest ei tea midagi.

Kui saladus pole kus Eestimaa kandis need pildid tehtud on ?
Vasta

Pildid on tehtud praeguses Kuusalu vallas.
Vasta

[quote='Alo74' pid='235914' dateline='1257358422']
Pildid on tehtud praeguses Kuusalu vallas.
kui see riistapuu ikka on see mis oli kuusalu kandis,siis saab see olla vaid see komsomolets mis jäi sõja lõppedes kahala-liiva kanti ja selle korjas sealt uuri kandi mees otto L. kesse selle kohandas metsaveoks,siis sattus ta tolleaegse etkvl käsutusse,sealt aga edasised jäljed puuduvad.
Vasta

Tegu ei ole küll enisaegsete masinatega, kuid sündmusega küll
http://www.ekspress.ee/2009/11/07/fotoga...oon-eestis
Mäletan kooliajast (käisin praeguses GAG), et sellest üritusest vabaks saada, tuli kindlasti avaldus-seletuskiri kirjutada, sest tüütu oli paraadi pärast pühad ära "hakkida". Asi oli selles, et minu vanemad elasid maal ja seal oli palju huvitavam, kui niisama linnas passida.Alati see paberikirjutamine efekti ei andnud.
Vasta

Mõni vana pilt, 30-55 aastat vanad.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
               

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Kui sa traktorile veidi puhkust annad...

Pilt nr. 3 - Kavastu 1951. Tuuleveski, Laurend Otto, Pajupuu.
Pilt nr. 7 - Pildil on Laurend Ott ja Leikmaa Juss. Pükse kergitab härra Kuusalu Kolhoosi esimees.
Pilt nr. 10 - Siin on Kahala sepipaja juures Oskar Muru. Aastad ei tea.

Tekstid on võetud otse fotode tagant.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
               
Vasta

Rekkamees 80'ndate keskel:

http://i33.tinypic.com/11t7n84.png
Vasta

On see viimane pilt kindlasti 80-datest? Minumeelest hakkasid siis juba vanad LIAZid ära kaduma?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 42 külali(st)ne