Postitused: 29
Teemad: 9
Liitus: Nov 2008
Maine:
0
11-11-2009, 23:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2009, 23:59 PM ja muutjaks oli
mesimees.)
Sai soetatud 1966aasta MINSK M-104. Rattas on algselt pärit Sangastest kus ta teenistrult naissoost zootehnikut kuni 89 aastani peale mida jäi rattas seisma.
Rattas ise on suhteliselt heas seisus ja komplektsuses, välja arvatud muidugi küljeplekid ja..........
Nüüd oleksi mul vaja Teie abi et tuvastada, mis kuulub sellele rattale ja mis ei kuulu.
Ja kui kellegil on ülaltoodud rattale sobivaid juppe siis andke aga julgelt teada.
58050201
Korstnapühkimistööd
Tartu
58050201
Postitused: 480
Teemad: 51
Liitus: May 2007
Maine:
6
12-11-2009, 10:52 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2009, 10:57 AM ja muutjaks oli
Ostap Bender.)
Kui M-104 ja 1966 aastast siis mootor hiljem vahetatud M-105 vastu (alates 1967, 4 käiku).
Puudu küljeplekid ja ketikaitse (mis võib-olla ei sobigi M-105 mootoriga hästi kokku). Täpne mootori modifikatsioon, seerianumber ja tootmise aasta kirjas mootori eesmise kinnituse juures. Raamil oleva birka pealt saad teada modifikatsiooni (M-104, 105 jne.), tootmisaasta, raaminumbri (peab kokku langema birka kõrvale löödud numbritega) ja originaalse mootori seerianumbri. Sinu rattal birka ja mootori seerianumbrid ilmselt kokku ei lange sest muus osas tundub kõik M-104-le kuuluvat.
Tervitades,
O. Bender
P.S : Esmakordselt näen päriselus Minski punast triipkaunistust. Sarnaselt isendilt siis ilmselt pärit ka minu aparaadi esiratas.
Päeva vihje : tagapidureid ka vist ei ole...
Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Postitused: 29
Teemad: 9
Liitus: Nov 2008
Maine:
0
12-11-2009, 11:18 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2009, 11:39 AM ja muutjaks oli
mesimees.)
Mootor nr viitab jah aastale 73.
Ja see seletab ka seda, miks on masinal 4 käiku, sest kirjandust sirvides peaks m-104 olema kolmekäiguline. Kas sellel mootoril peale 4 käigu ka mingeid muid erinevusi on (kuju, karpa jne)?
Minus tekitasid veel küsimusi jalatoed,siduri-piduri heeblid ja ka rutskad, et kas need kuuluvad sellele rattale. Muidu ketikaitse on täitsa olemas kuid jah puudu on küljeplekid, oskab keegi öelda, et kust võiks küljeplekke saada?(soovitavalt must orinaalvärviga) ja kas ketikaitsmele käib veel mingi jubin juurde mis ühtib mootoriga(ma pean silmas samasugust nagu on seda M-103-l)
Leidsin netist ühe pildi kus on väidetavalt originaal M-104 Aga kas on?
Et kui on originaal, siis on mul ikka oi-oi kui palju asju puudu!
Ja kas on võimalik et seda mudelit toodeti ka nn uue mootoriga?
Siia ka üks link:
http://privat20062006.narod.ru/m1.html
Korstnapühkimistööd
Tartu
58050201
Postitused: 480
Teemad: 51
Liitus: May 2007
Maine:
6
12-11-2009, 18:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2009, 18:59 PM ja muutjaks oli
Ostap Bender.)
Kõik M-104-jad mida minul on õnnestunud näha on olnud mootoriga M1M + K-55D karburaator + õliga õhupuhasti. M-105 mootor on juba täielikult Minskis projekteeritud ja ühisosi eelnevatega eriti ei oma. Samas on M1M-tüüpi mootoreid suhteliselt palju saadaval. Pildil kujutatud müüa olev roheline M-104 tundub tõesti originaalseisu taastatud olevat. Ega sinu rattal väga palju puudu pole (v.a. õige mootor). Kui viitsid võiksid ketikaitsest pilti teha (mul omal selline asi täiesti puudu, olen kaalunud isegi replika tegemist). See lühem osa ketikaitsest olemas ja ühildub just eelpoolmainitud M1M mootoriga.
P.S.: vene saidil M-104 asemel ilmselt pilt musta värvi 105-st või siis äärmisel juhul on tegu olnud sinu rattale sarnase ümberehitusega.
Puuduolevate osade (näiteks küljeplekid) leidmiseks võid kasutada foorumi otsingut. Minu mäletamist mööda oli üks musta värvi (mootorita) M-104 mõned kuud tagasi foorumi müügikuulutuste rubriigis. Otsingufraasiks M104 või M-104. Ilmselt leiad veel teisigi.
Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Postitused: 29
Teemad: 9
Liitus: Nov 2008
Maine:
0
täna sai masinat käima proovitud, kerge ujutamine paar korda lõin ette ja masin juba käis, kuid siis jäi kohe seisma. kordasin protseduuri: ujutasin vajutasin vänta ja masin käis, kuid jäi kohe seisma. ma ei jätnud jonni ja kordasin uuesti protseduuri kuid see kord vajutasin ujuki alla ja ujutasin nn üle ja oh imet masin hakkas käima, kuid mitte eriti kaua sest kui näpu ujukilt võtsin masin seisis.
peale mida võtsin karpa maha ja puhusin läbi( võibolla liialt kehvalt) kuid ei muutunud miskit. aga eks ma pean protseduuri kordama ja seda siis juba kompressoriga.
kas K-36 karpa ujuk on plastikust või peaks vasest olema?
Korstnapühkimistööd
Tartu
58050201