klapisääretihendite vahetamine
#1

Tere!
Olen abi saanud ja seepärast loodan, et ehk on veel viitsimist. Nimelt on mootori õlikulu suur ja prooviks vahetada klapisääretihendid kaubikul MB 508D. Oleks hea, kui keegi võtaks vaevaks ja kirjeldaks protsessi. On olemas kogemus Ziguli klapisääretihendite vahetamise osas.
Vasta
#2

Kaant pead kuumutama ~180 C -ni, siis lööd uued sisse. Selle toimingu tegemiseks on heaks abiks teha spets. torn, mis hoiab ära puksi liiga sügavale ja \"pasunasse\" löömise võimaluse.
Vasta
#3

Vana, Sa kirjeldad klapi juhtpukside vahetamist, küsiti aga klapisääretihendite vahetamise iseärasusi.

Tõenäolisel ei erine Mersu klapisääretihendid Ziguli omadest, seega on ka sisuline vahetamise protseduur sama.

Ülisuur õlikulu viitab aga pigem kulunud kolvigrupile. Kuidas Sul õlisurve on ja kuidas ta külmalt käima läheb?

Asp
Vasta
#4

Vahetades oleks vaja spetsiaalset harki, et seda kiirelt ja mugavalt teha, kuigi tegelikult on asi mugavusest kaugel, nii mõnigi kord olen saanud selle hargiga vastu nägu, kui poldi tagant ära libiseb, või siis klapi vedruga, aga see on alguse asi, ja loomulikult tuleb jälgida et need poolkuud minema ei pane. Seda silindrit, mida teed, keerad kolvi üles ja töö algab. Muidugi tagasilöömiseks on tõesti õige mõõduga löögituru vaja, et uut tihendit ei vigastaks.
Vasta
#5

Kui õlikulu on ja hetgaasid tahmased, siis võiks tõesti ka veidi õlirõngaid kahtlustada.

On olnud tuttaval juhus, kus vahetas klapisääresääretihendid ja lõpuks ikkagi pidi võtma mootori lahti ja uued rõngad paigaldama.
Vasta
#6

Loomulikult, kui mootor kogu käimise ajal suitseb pole sääre tihendite vahetusest kasu. Klapisääre kulumise tunnuseks on: sooja mootori seiskamisel ja siis nii viie kümne minutise pausi järel taaskäivitusel eraldub palju rohkem sinist (õli põlemise) suitsu. Siis arvatavasti tahaks need tihendid vahetust. Aga kui ikka pidev suits järel pole mõtetki selleks aega raisata. Paremal juhul pääsed rõngaste vahetusega.
Vasta
#7

minu kogemus: kui vahetada tihendid, tasuks ka uued juhtpuksid panna. Kui juhik kulunud, võib uue tihendi puruks lüüa! Raske uskuda, aga paraku tõsi...

üldiselt ei tohiks masin vaz-st suurt erineda - klapp on ikka klapp, vedru vedru ning poolkuud poolkuud. Klapivedru pingesse saamiseks soovitav mingi \"tõmmits\", aga saab ka ilma. Tihendi pealeajamiseks lihtsalt õige siseläbimõõduga torujupp. Ka hüdrotõukuritega masinatel süsteemid sarnased.
Tsitaat:On olnud tuttaval juhus, kus vahetas klapisääresääretihendid ja lõpuks ikkagi pidi võtma mootori lahti ja uued rõngad paigaldama
nojah, aga ega selleks ei pidanud ju enam kaant maha võtma...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#8

Pole sellisel mersul tihendeid vahetanud seepärast otsustasin vaikida. Aga ei saa mette.
Tahtsin õelda seda et kõige odavam moodus testida mootori kulumist (kuskohast seda õli ikkagi läheb ) ongi klapisääre tihendite vahetus. Kõik ülejäänu on juba VÄGA kallis. Ei saa rääkida pukside vahetusest ja rõngaste vahetusest enne kui mootor on lahti võetud. Kui juba võtta siis selle arvestusega et teed kogu täie ära koos puurimise ja vända lihvimisega. Kui lahtivõttes selgub et kõike pole vaja teha siis rõõm suur. Raha jääb järgi. Vastupidine variant on väga nukker. Olen neid mootoreid ja autosid lammutanud küll ja alati tuleb üllatusi ette. Parem siis neid juba arvestada.
Klapisääre tihendite vahetus enamusel autodel samalaadne. Miks see Mersu peab siis eriline olema.
Vasta
#9

Tänud kõigile headele vastajatele! Proovime ära teha ja kui ei aita, eks siis tuleb edasi pusida või teenindusse minna.
Vasta
#10

Tere jälle!
Palun, kas on juhtumisi teadjat, kes teaks kui suur peab olema klapivahe MB 508D-l?
Vasta
#11

Selleks et vastata sellele küsimusele oleks vaja rohkem andmeid. Väljalaske aasta mark mudel mootori nr. Siis saab kataloogist vaadata.
Vasta
#12

Tere! MB508D on 1987.a. väljalase ja mootor on OM 314 Y 10152 314.948-10-468800.
Vasta
#13

Kahjuks mul ei ole selise asja kohta andmeid. Või on sul kuskil midagi valesti antud.
Mark 507 on olemas ja mootor OM366 on ka olemas. Aga täpselt ei ole.
Vasta
#14

(24-11-2003, 10:02 AM)Tnu35 Kirjutas:  mootor on OM 314 Y 10152 314.948-10-468800.

Küll juba vana teema, kuid siiski...
Panen siia pildid OM314 klapisääretihendite pakenditest. Ehk on kellelegi abiks.


   
   




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne