Ilus idee Maanteemuuseumilt
#1

http://www.postimees.ee/?id=196104

See ei ole ju aprillinali??? ... st meil eestlastel tehakse sellisele kohale investeeringuid, on midagi väga mitte-eestlaslikku ... kahtlustaks lätlaste invasiooni Wink

Dad.
Vasta
#2

Ma saan aru, et mina ise olen segase keelekasutusega ja paljud ei saa aru,kas minu jutu peale solvuda või naerda, aga et Postimees veel hullem on, seda poleks uskunud.

Kas see aparaat on juba kusagil olemas, mida osta tahetakse, või peame me 7.detsembriks tegema pakkumised sellise eseme valmistamiseks?
Iseenesest on tegu huvitava projektiga ja selliseid asju võiks rohkem korraldada.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#3

Tsitaat:Hanketeade
Teate avaldamise kuupäev 01.12.2009
Hanke viitenumber 115604
Hanke nimetus Eesti esimese iseliikuva teehöövli «Bitvargen» replikaadi ostmine

0 OSA: Üldandmed
Kas riigihanke eeldatav maksumus on võrdne rahvusvahelise piirmääraga või ületab seda? Ei
Kas teade saadetakse hankija soovil Euroopa Ühenduse Ametlike Väljaannete Talitusele? Ei

I OSA: Hankija
I.1) NIMI, AADRESSID JA KONTAKTANDMED
Lõuna Regionaalne Maanteeamet, 70001627, Veski 23, Tartu, 51005 Eesti Kontaktisik: Maia Allikvee Tel.: +372 7827305 Faks: +372 7827310 E-post: maia.allikvee@louna.mnt.ee URL: http://www.mnt.ee
Lisateavet saab järgmisel aadressil:
Lõuna Regionaalne Maanteeamet, Jüri 18, Võru, 65608 Eesti Kontaktisik: Maia Allikvee Tel.: 7827305 Faks: 7827310 E-post: maia.allikvee@louna.mnt.ee
Täiendavaid dokumente saab järgmisel aadressil:
Lõuna Regionaalne Maanteeamet, Jüri 18, Võru, 65608 Eesti Kontaktisik: Maia Allikvee Tel.: 7827305 Faks: 7827310 E-post: maia.allikvee@louna.mnt.ee
Pakkumised või taotlused saata järgmisel aadressil:
Lõuna Regionaalne Maanteeamet, Jüri 18, Võru, 65608 Eesti Kontaktisik: Maia Allikvee Tel.: 7827305 Faks: 7827310 E-post: maia.allikvee@louna.mnt
I.2) HANKIJA LIIK JA PÕHITEGEVUS
Hankija liik
Valitsusasutuse hallatav riigiasutus
Hankija põhitegevus
Teehoid
Hankija teostab hanget teiste hankijate nimel Ei

II OSA: Hankelepingu objekt
II.1) KIRJELDUS
II.1.1) Hankija poolt hankelepingule antud nimetus
Eesti esimese iseliikuva teehöövli «Bitvargen» replikaadi ostmine
II.1.2) Hankelepingu liik ja ehitustööde teostamise, asjade tarnimise või teenuste osutamise koht
Ostmine
Asjade tarnekoht: Eesti maanteemuuseum
NUTS kood: EE
II.1.3) Riigihange korraldatakse
Hankelepingu sõlmimiseks
Eeldatav hanke kogumaksumus kogu raamlepingu jooksul
Rahaühik: Eesti kroon
II.1.5) Hankelepingu või hanke lühikirjeldus
1.6. Replikaat on koopia esemest, mis on originaalist peaaegu eristamatu. Replikaate kasutatakse tihti ajaloolistel eesmärkidel, näiteks muuseumides. Võib valmistada ka selliseid replikaate, mida originaalkujul pole kunagi olemas olnud. Sellisel juhul kasutatakse replikaadi valmistamisel originaaljooniseid. Teehöövli «Bitvargen» replikaat (edaspidi Masin) on rekonstruktsioon 1926. aastal Eestisse jõudnud originaalmasinast. Replikaadi valmistamisel tuleb lähtuda autentsuse printsiibist, mis tähendab, et höövel peab olema 1926. aasta “Bitvargenist” väliselt eristamatu ning sellega peab saama läbi viia samasuguseid tööoperatsioone kui originaalmasinaga. Olemas on ajalooline uuring. Repikaat peab vastama Lepingu Lisa 6 „Eesti esimese iseliikuva teehöövli «Bitvargen» replikaadi valmistamise täiendavad nõuded“ tingimustele.
II.1.6) Ühtne riigihangete klassifikatsioon (CPV) 43221000-8
II.1.7) Hankeleping on hõlmatud Maailma Kaubandusorganisatsiooni Riigihankelepinguga (GPA) Ei
II.1.8) Hankeleping on jaotatud osadeks Ei
II.1.9) Alternatiivsete pakkumuste lubatavus Ei
II.2) HANKELEPINGU KOGUS VÕI ULATUS
II.2.1) Üldkogus või ulatus
Eesti esimese iseliikuva teehöövli «Bitvargen» replikaadi ostmine
Rahaühik: Eesti kroon
II.2.2) Täiendavate hangete võimalused Ei
II.3) HANKELEPINGU VÕI DÜNAAMILISE HANKESÜSTEEMI KESTUS
Kavandatav alguskuupäev: 01.02.2010
Kavandatav lõppkuupäev: 16.06.2010

III OSA: Juriidiline-, majanduslik-, finantsiline- ja tehniline teave
III.1) HANKELEPINGU TINGIMUSED
III.1.1) Nõutavad tagatised ja garantiid
Hankija nõuab pakkujalt tagatist. Pakkumuse tagatise esitab pakkuja krediidi- või finantseerimisasutuse või kindlustaja garantiina summas 25 000 EEK või 25 000 EEK-i deponeerimisena pakkumuse jõusoleku ajaks Rahandusministeeriumi arveldusarvele nr 10 2200 3479 9018, viitenumber 3100053255, (selgitus Lõuna Regionaalne Maanteeamet ja riigihanke viitenumber).
III.1.2) Peamised rahastamis- ja maksetingimused ja/või viide neid reguleerivatele asjaomastele sätetele
Riigieelarve ja Piirkondade konkurentsivõime tõstmise programm
III.1.4) Hankelepingu täitmisele kehtivad muud eritingimused Ei
III.2) OSALEMISTINGIMUSED
III.2.1) Pakkujate või taotlejate individuaalne seisund, sealhulgas kutse- või ettevõtlusregistrisse kuulumisega seotud nõuded (hankemenetlusest kõrvaldamise alused)
Kvalifitseerimise tingimustele vastavuse hindamiseks vajalikud andmed ja nende vorminõuded: Kvalifitseerimise tingimustele vastavuse hindamiseks vajalikud andmed ja nende vorminõuded:
A) Võttes arvesse riigihangete seaduse § 12 lõikes 3 sätestatut, võivad käesolevas hankemenetluses pakkujatena osaleda isikud, kes on pärit riigihangete seaduse § 3 punktis 3 märgitud riikidest.
B) Pakkuja, kes peab oma asukohamaa seaduste kohaselt olema registreeritud äriregistris, esitab sellekohase kehtiva registritunnistuse või kehtiva koopia vastavast registritunnistusest. Pakkuja, kelle asukohamaaks on Eesti Vabariik, ei pea äriregistris registreerituse kohta registritunnistust ega selle koopiat esitama.
C) Ühispakkujad esitavad koos nende kvalifikatsiooni tõendamiseks esitatavate dokumentidega hankedokumentide lisa I vormi 2 kohase(d) volikirja(d), millega nimetatakse esindaja pakkumuse esitamiseks ja hankemenetluse ning hankelepingu sõlmimise ja täitmisega seotud toimingute tegemiseks.
D) Pakkujat või pakkuja seaduslikku esindajat ei ole kriminaal- või väärteomenetluses karistatud kuritegeliku ühenduse organiseerimise või sinna kuulumise eest või riigihangete nõuete rikkumise või kelmuse või ametialaste või rahapesualaste süütegude toimepanemise eest tingimusel, et vastavad karistusandmed ei ole karistusregistrist karistusregistri seaduse kohaselt kustutatud või karistus on vastava isiku elu- või asukohariigi õigusaktide alusel kehtiv.
Pakkuja esitab hankedokumentide lisa I vormi 3 kohase vastavasisulise kinnituse.
E) Pakkuja ei ole pankrotis või likvideerimisel, tema äritegevus ei ole peatatud ja ta ei ole muus sellesarnases seisukorras oma asukohamaa seaduste kohaselt.
Pakkuja esitab hankedokumentide lisa I vormi 3 kohase vastavasisulise kinnituse.
F) Pakkuja suhtes ei ole algatatud sundlikvideerimist ega muud sellesarnast menetlust tema asukohamaa seaduste kohaselt.
Pakkuja esitab hankedokumentide lisa I vormi 3 kohase vastavasisulise kinnituse.
G) Pakkuja ja pakkuja esindaja suhtes ei ole kutse- või ametiliidu aukohtu otsusega või muul sellesarnasel alusel tõendatud rasket süülist eksimust kutse- või ametialaste käitumisreeglite vastu.
Pakkuja esitab hankedokumentide lisa I vormi 3 kohase vastavasisulise kinnituse.
H) Pakkuja pakkumuse koostamisel ei ole osalenud isik, kes on osalenud käesoleva riigihanke hankedokumentide koostamisel või kes on muul viisil hankijaga seotud ja sellele isikule seetõttu teadaolev info annab talle eelise teiste pakkujate ees.
Pakkuja esitab hankedokumentide lisa I vormi 3 kohase vastavasisulise kinnituse.
I) Pakkuja on nõuetekohaselt täitnud õigusaktidest tuleneva pakkuja enda elu- või asukoha riiklike maksude ning sotsiaalkindlustuse maksete tasumise kohustuse.
Pakkuja esitab Maksu- ja Tolliameti või pakkuja asukohariigi vastava pädevusega ametiasutuse tõendi maksuvõlgade puudumise kohta.
J) Pakkuja on nõuetekohaselt täitnud õigusaktidest tuleneva pakkuja enda elu- või asukoha kohalike maksude tasumise kohustuse.
Pakkuja esitab pakkuja elu- või asukohajärgse kohalike maksude maksuhalduri või pakkuja asukohariigi vastava pädevusega ametiasutuse tõendi maksuvõlgade puudumise kohta.
III.2.2) Majanduslik- ja finantsseisund
Kvalifitseerimise tingimustele vastavuse hindamiseks vajalikud andmed ja nende vorminõuded: A.1) Pakkuja esitab hankedokumentide lisa I vormi 4 kohase väljavõtte oma viimase kolme majandusaasta (2006-2008) netokäibe kohta, millest nähtuvad: 1) töö tellija nimi, kontaktisiku nimi, aadress ja telefon; 2) objekti nimetus ja aadress; 3) töö tegemise periood (aastad); 4) tehtud töö maksumus käibemaksuta (kroonides) iga aasta lõikes.
Kvalifitseerimise tingimustele vastavuse nõuete miinimumtase: A.2) Pakkuja viimase kolme majandusaasta (2006-2008) netokäive teehooldusmasinate hoolduse, ehituse-ja remondi osas peab igal majandusaastal olema olnud vähemalt 0,45 miljonit krooni (ilma käibemaksuta).
III.2.3) Tehniline ja kutsealane pädevus
Kvalifitseerimise tingimustele vastavuse hindamiseks vajalikud andmed ja nende vorminõuded: A.1) Pakkuja projektijuht peab omama tehnilist kõrgharidust ( ning peab olema töötanud projektijuhina viimase viie aasta jooksul vähemalt kolme teehöövli ja nende lisaseadmete ehitamise- ja remonditöödel, mille maksumus on vähemalt 0,4 milj krooni (ilma käibemaksuta).


B.2) Pakkuja peab omama /või omavad võimalust kasutada/ projekteerijat - /konstruktorit/, kes on töötanud teedehooldusmasinate ja nende lisaseadmete hoolduse, ehituse ja remondiga tegelevas firmas viimased kolm aastat projekteerijana /konstruktorina/ ja omab kõrgharidust.
Kvalifitseerimise tingimustele vastavuse nõuete miinimumtase: A.2) Pakkuja esitab hankedokumentide lisa I vormi 5 kohase projektijuhi CV ja koopia haridust tõendavast dokumendist.

B.2) Pakkuja esitab hankedokumentide lisa I vormi 6 kohase projekteerija CV ja koopia
haridust tõendavast dokumendist /ja kokkuleppe kasutatava projekteerijaga/.

III.2.4) Reserveeritud hankelepingud Ei

IV OSA: Hankemenetlus
IV.1) HANKEMENTLUSE LIIK
IV.1.1) Hankemenetluse liik
Väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlus
IV.1.2) Taotlejate piirarv, keda kutsutakse esitama pakkumusi või osalema
Pakkujate eeldatav minimaalne arv: 3
Objektiivsed kriteeriumid piiratud arvu taotlejate valikuks: Piiranguid ei kehtestata.
IV.1.3) Pakkujate arvu piiramine läbirääkimiste või võistleva dialoogi käigus
Kasutatakse mitmeetapilist hankemenetlust, et järk-järgult vähendada konkureerivate lahenduste või läbirääkimistel käsitletavate pakkumuste arvu: Ei
IV.2) HANKELEPINGU SÕLMIMISE KRITEERIUMID
IV.2.1) Hankelepingu sõlmimise kriteeriumid
Madalaim hind
IV.2.2) Kasutatakse elektroonilist oksjonit Ei
IV.3) HALDUSALANE TEAVE
IV.3.2) Sama hankelepingu objekti kohta on varem avaldatud teade Ei
IV.3.3) Hankedokumentide saamise tingimused
Dokumendid on tasulised: Ei
Rahaühik: Eesti kroon
IV.3.4) Pakkumuste või taotluste esitamise tähtaeg
07.12.2009 10:00
IV.3.5) Kvalifitseeritud taotlejatele hankedokumentide või hanketeate esitamise kuupäev
09.12.2009
IV.3.6) Keel(ed), milles võib esitada pakkumuse või taotluse
ET
IV.3.8) Pakkumuste avamise tingimused
Pakkumuste avamise koht: Lõuna Regionaalse Maanteeameti Võru esindus; Võru, Jüri 18
Volitatud isikud, kes võivad viibida lisaks pakkujatele pakkumuste avamise juures: Jah
Pakkujatel ja nende volitatud esindajatel on õigus osaleda pakkumuste avamisel. Pakkuja esindaja peab olema võimeline tõendama esindusõigust.

VI OSA: Lisateave
VI.1) TEGEMIST ON KORDUVA HANKEGA Ei
VI.2) HANKELEPING ON SEOTUD ÜHENDUSE POOLT RAHASTATAVA PROJEKTI JA/VÕI PROGRAMMIGA Jah
Viide projekti(de)le ja/või programmi(de)le: Piirkondade konkurentivõime tõstmise programm
VI.3) LISATEAVE
Pakkumused tuleb esitada Jüri 18, Võru, Lõuna Regionaalne Maanteeamet Võru esindus.
Hankija jätab enesele õiguse lükata tagasi kõik pakkumused järgmistel juhtudel:
1.kõigi esitatud pakkumuste maksumused ületavad hankelepingu eeldatava maksumuse;

2. Hankija tagab piiramatu ja täieliku elektroonilise juurdepääsu taotluse vormile Riigihangete Registris
VI.4) VAIDLUSTUSTE LÄBIVAATAMISE MENETLUS
VI.4.1) Vaidlustuste läbivaatamise eest vastutav organ
Riigihangete Vaidlustuskomisjon, Kiriku 2, Tallinn, 10130 Eesti Tel.: 6201 832 Faks: 6201 860 E-post: vako@rha.gov.ee URL: http://www.rha.gov.ee
VI.4.3) Vaidlustuste esitamise kohta teavet pakkuv asutus
Riigihangete Vaidlustuskomisjon, Kiriku 2, Tallinn, 10130 Eesti Tel.: 6201 832 Faks: 6201 860 E-post: vako@rha.gov.ee URL: http://www.rha.gov.ee
VI.6) KAS RIIGIHANGET RAHASTATAKSE STRUKTUURITOETUSTEST Jah
Struktuuritoetuste projektiväline identifitseerimise number: EU28484
VI.7) KAS RIIGIHANKEL RAKENDATAKSE KESKKONNASÄÄSTLIKKE NÕUDEID Ei


https://riigihanked.riik.ee/rhr/external...&id=123085


Ühesõnaga, huvilised oskavad ka hankedokumendid välja võtta.
Vasta
#4

Peaks olema midagi sellist?

https://www.osta.ee/11024378
Vasta
#5

See on jah Ilmarise tehases toodetud (või Rootsist sissetoodud) Bitwargen.
Vasta
#6

Kas õigem ei oleks päritolumaalt Rootsist (või Norrast, Soomest, UKst) originaali otsida, millel ka tulevikuväärtus olemas? Vanu traktoreid ja kindlasti ka teemasinaid on keegi ikka kogunud. On seda võimalust üldse uuritud? Replica jääb paraku ikka replicaks.
Vasta
#7

Kuna see masin on tegelikult laias laastus Fordson traktor (tagasild koos käigukasti- mootoriga ja eisild) siis on põhimõtteliselt vaja valmistada selle röövli spetsiifilised talad ja tera jms. Mis ilmselgelt on kordades lihtsam kui mootor+sillad.
Sest ma tahaks näha inimest kes replicana valmistab koduses töökojas või väikefirmas Fordson traktori. Ülejäänud talad, terad jmt. see on ilmselt küll võimalik aga mis selle hind tuleb lõpuks ja kuskohast võetakse taastatav F - vot seda tahaks küll teada. Arvestades ka fakti, et minu teada ei ole keegi reaalselt F-i Eestis taastanud täielikult siis vaevalt ka keegi suudab hinnakalkulatsiooni teha sellele väga täpse.
Vaadates viimase aja samalaadseid riigihankeid siis ma muidugi üldse ei imesta, et midagi sellist ka veel valmis trükiti. Idee on väga hea aga kas keegi pakkumise ikka teeb nii ootamatu värgi pealeRolleyes
Elame näemeToungue
Vasta
#8

(03-12-2009, 18:10 PM)emsa Kirjutas:  Replica jääb paraku ikka replicaks.
Lisades siia Gruppeni välja toodu, et mitte-käsitöö oli vaid Fordsoni tehnika, olid nad kõik replicad juba sündides. Puhas käsitöö ja pole vahet, kas "restaureerida" 99% ulatuses uuest metallist vana koledus või ehitada kohe samas mahus uus. Viimane tuleb igal juhul odavam. Kui on teada mõne Eestis olnud röövli miskine tehasenumber, asi see siis siis lüüa jne. Näiteks korralikult "restaureeritud" puupurjekad ja puulaevad koosnevad 90+% ulatuses uutest osadest. Vana jääb tavaliselt mõni vasest/pronksist fitting või fragment ahtritäävist. On ka 100% uusi, kus vana õige aluse määndunud puutükke koos vanade fotodega demonstreeritakse laevas sees klaaskapis.

PS: fordsone viskab blocketis sisse vahetevahel olematute rootsi ööride eest. See küll liivapritsitud ja krunditud, seega ka kindlasti kallim, aga siiski. Või saab ka muid Fordsoni juppe.

PS: kõik see muu ila kogu "pakkumises" ongi suur ILA kuubis. Reaalselt saab Eestis teha replica ehitamise pakkumise vaid ÜHELE mehele: Tõnis-Jaak Pappelile. Ehitanud ja konstrueerinud teehöövleid Corbexis (ehk TEAB, millega on tegu) ja tõestanud enda oskuseid maailmatasemel restauratsioonidega. Kõik, PUNKT. Rohkem mina Eestis pädevat tegelast ei tea, kelle kätte usaldaks meie s.o. riigi raha sellise töö teostamiseks.
Vasta
#9

Hinda ennustatakse sellele masinale arvatavalt 2,5 milj. vähemalt seda ütleb minu kogemus riigihangetelt. Küsitakse ju pakkumise tagatiseks 25 000 ja enamasti on riigihangetel pakkumise tagatis 1% eeldatavast hinnast. Arvestades kvalifitseerimis tingimusi,siis ega neid pakkujaid ilmselt "liiga"palju ei tule. Big Grin

Kui sa tunned et sul on suurepärane naine, meeldiv ja vähenõudlik armuke, tark ja inimlik ülemus, maailma parim auto, inimesed tänaval naeratavad sulle ja maksuamet on su parim sõber, siis on viimane aeg öelda narkootikumidele EI!
Vasta
#10

No aga jagaks juba natuke "laskmata karu nahka"!

Esimese nime, kes peaks igati vastama sellele nõudele A.1) Pakkuja projektijuht peab omama tehnilist kõrgharidust ning peab olema töötanud projektijuhina viimase viie aasta jooksul vähemalt kolme teehöövli ja nende lisaseadmete ehitamise- ja remonditöödel, mille maksumus on vähemalt 0,4 milj krooni (ilma käibemaksuta). Ja kõik edasine puhas ILA. ma juba käisin välja. Hr.Pappel peaks igati sobima. Lisaks tunneb teehöövlitehase muidki mehi k.a. hüdraulikaspetse. Aga andke andeks, MIDA on ühist 80 aastat vanal "röövlil" ja tänastel masinatel???

Et asi oleks lõpptulemusena ikka väga ok, siis meeskonda lisaks kohe ka Hr.Märt Aarne, kes lõpetanud TPI autonduse - kvalifitseerub mistahes riigi kõrgeimakski ametnikuks. Temagi oskustes ei ole vist kellelgi kahtlust. Vähemalt oleks katus koos konstruiga ise vaatamist väärt Big Grin
Siis viskab veel KOHE ette paar nime Levateki ehk üldse Lõuna-Eesti poolt: Raivo Raju etc. Kindlasti on neid rasketehnika alal ennast TÕESTANUD haritud ja OSKUSTEGA mehi veel mitmeid, kohe kõik ei tule ettegi.

Vaadates tollelt fotolt seda olematu keerukusega raudjurakat, siis andke andeks: 2,5 milli on mitmekordne REAALNE hind. Tore idee aga noh, juba esimesed "dokumendid" on sellised, et "magasinitäis kuule pähe".
Vasta
#11

(03-12-2009, 21:02 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Esimese nime, kes peaks igati vastama sellele nõudele A.1) Pakkuja projektijuht peab omama tehnilist kõrgharidust ning peab olema töötanud projektijuhina viimase viie aasta jooksul vähemalt kolme teehöövli ja nende lisaseadmete ehitamise- ja remonditöödel, mille maksumus on vähemalt 0,4 milj krooni (ilma käibemaksuta). Ja kõik edasine puhas ILA. ma juba käisin välja. Hr.Pappel peaks igati sobima. Lisaks tunneb teehöövlitehase muidki mehi k.a. hüdraulikaspetse.

Projektijuhiks etteantud tingimustel kvalifitseerub Eestist vist vaid Ilmar Priimets, kellel on aastakümnete pikkune kogemus ekskavaatorite (Talleksi peakonstruktorina) ja viimastest aastakümnetest tööhöövlite osas (Corbexist). Või mõni Corbexi endistest kaastöölistest, kellel TPI või mõne Venemaa tehnilise instituudi paberid taskus. Kas replica ehitamiseks peab just tehniline kõrgharidus ja Corbexi kogemus olema, on iseasi.
Vasta
#12

Mina loen ikkagi oma lugemise oskusega välja, et asi sujub ja arvestades asjaolu, et teatud seadusi tuleb täita, laskem neil siis rahulikult täituda. Kõige hullem, mis juhtuda võib on see kui meie siin kõik oma jahumisega hakkame jamasid üles keerutama. On mis summa on, tegu on EU rahaga ja see tuleb otstarbekalt kulutada. Kui see kulub vanatehnika edendamiseks, siis on ju kõik kulunud meie suhtes ülipositiivselt.
Kui selline ettevõtmine õnnestub, siis on see piisavaks seemneks, et sarnaseid häid ettevõtmisi võiks veel oodata.
Õppida tasub siin ehk seda, et asjade paremaks sujumiseks ei peaks vanatehnikahuvilised neid asju lehest lugema, vaid laiema toetusvundamendi loomiseks võiks ideid huviliste hulgas levitada juba varem, siis ei teki vähimatki kahtluseussi, kadedust, ega ebatervet huvi. Seda nimetatakse kaasamiseks.
Igastahes toetame!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

Et antud teema on foorumis päris elavaks muutunud ,kas ei oleks paras aeg detailsuseni järgi uurida,küsitleda,otsida inimeste mäludest,sahtlinurkadest,selle teehüüvli lugu:millal sattus Eestisse,kus tegi tööd,millised rikked esinesid,kes sellega tööd tegid,kuhu ta kadus,sest teadjaid jääb meie ümbert iga minutiga vähemaks.
Vasta
#14

Kusagil Helsingi Hyvasküla vahel, või oli see Tampere poole mingis muuseumis oli selline Fordson traktorist tehtud höövel olemas.
Ja praktiliselt teeks iga külasepp selle valmis!

Tervitab Veteran.
Vasta
#15

(04-12-2009, 09:20 AM)näkisepp Kirjutas:  Et antud teema on foorumis päris elavaks muutunud ,kas ei oleks paras aeg detailsuseni järgi uurida,küsitleda,otsida inimeste mäludest,sahtlinurkadest,selle teehüüvli lugu:millal sattus Eestisse,kus tegi tööd,millised rikked esinesid,kes sellega tööd tegid,kuhu ta kadus,sest teadjaid jääb meie ümbert iga minutiga vähemaks.
Nagu mina aru saanud olen, jõudis esimene teehöövel Eestisse küll 1926. aastal (nagu ka artiklis viidatud), kuid sisuliselt samasuguseid höövleid hakkas aasta või paar hiljem litsentsi alusel tootma Tallinnas Ilmarise tehas. Seega on tegu asjaga, mis on olemas olnud rohkem kui ühes eksemplaris.
Veteran peab silmas ilmselt Soome auto- ja teedemuuseumit "Mobilia": http://www.mobilia.fi/

Iseenesest muidugi tore uudis, et Maanteemuuseum sellise asja ette võtnud on. Kui reaalselt asi teostatav on, ei oska mina hinnata. Kui asi reaalne ja esimene hange positiivse lõpplahenduse leiab, siis pikemas perspektiivis vääriks ilmselt ka esimene Volbergi höövel V-1 replikaadina jäädvustamist.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#16

(03-12-2009, 23:16 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Õppida tasub siin ehk seda, et asjade paremaks sujumiseks ei peaks vanatehnikahuvilised neid asju lehest lugema, vaid laiema toetusvundamendi loomiseks võiks ideid huviliste hulgas levitada juba varem, siis ei teki vähimatki kahtluseussi, kadedust, ega ebatervet huvi. Seda nimetatakse kaasamiseks.
Igastahes toetame!

Jah, nii see peaks/võiks olla!

Mis puudutab nüüd seda nn. infopanka ja selle loomist. Olen päri, võiks küll. Isegi äkki aiman kuskohast võiks leida fotosid nimetatud röövlite kohta. Väga heal juhul on mul isegi Ilmarise toodangu värvinäidis olemas. Nimelt enda N-il peal olev tööriistakast on pärit Ilmarise röövlilt, kasti kaane siseküljelt, ehk?Rolleyes ). Muidugi see nüüd momendil konkreetselt ei aitaks kedagi, sest 26.a. röövlil ei saanud sellist kasti veel olla aga laiemas plaani kindlasti. Tegelikult saaks isegi sellest ilmselt kursuse/proseminaritöö valmis kirjutada.
Põhimure mis mind praegu umbusklikuks teeb on see, et kuipaljud siit foorumist on nõus oma kiiret aega natuke kulutama ja puid-põõsaid-taate raputama, et infot leida? Eelpool toodust sain nagu aru, et mingi infopank on ka tellijal olemas vist aga see ilmselt ei kata hilisemaid masinaid. Nende kohta käiva võiks ka kuidagi kokku koguda sest ega aeg hakkab otsa saama varsti selle jaoks.
Ise oleksin õlg, käsi, vajadusel ka jalg aga seda pärast enesetunnet kägistavate haigusilmingute möödumist.
Vasta
#17

Arvan, et esimese asjana oleks loogiline siiski uurida Maanteemuuseumist, missugust infot neil, ütleme, konkreetselt Bitwargen-Ilmarise teehöövlite kohta on, ja siis sellelt pinnalt edasi minna. Iseasi muidugi, et inimesi, kes otseselt nende höövlite valmistamise juures olid, ei ole ilmselt enam väga palju elavate hulgas (kui üldse). Küll aga võib leiduda veel endisi teedemehi, kes nende höövlite kasutamise juures olnud, või ehk isegi ise sellisel höövlil töötand on. Ilmselt oli vähemalt osa höövleid käigus ka veel, ütleme, vahetult enne Teist maailmasõda (oli ju siis neil masinatel vanust keskeltläbi kõigest kümmekonna aasta kanti) ja mõni masin võib-olla elas isegi sõja üle.

   
Foto on skanneeritud raamatust "Eesti sillad" (koostanud Mairo Rääsk) ja tegu on osaga Tuudi silla artiklit illustreerivast fotost, mis on dateeritud 1930. aastaga.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#18

Provokatsioon! Austet kaasfoorumlane kes Sa ehitad replicat/soovid restaureerida nimetatud teehöövlit, äkki annad progressist ka siinses foorumis aeg-ajalt infot? Huvilisi, ma usun, oleks küllToungue

Ja veel: oli tore peale käesoleva teema põhjustanud teate lugemist näha ajalehtedes ka nupukest milles teatati samase hanke korraldamisest ühe lennuki valmistamise peale. Mudelit ei mäleta.
Vasta
#19

(03-12-2009, 21:53 PM)emsa Kirjutas:  Projektijuhiks etteantud tingimustel kvalifitseerub Eestist vist vaid Ilmar Priimets, kellel on aastakümnete pikkune kogemus ekskavaatorite (Talleksi peakonstruktorina) ja viimastest aastakümnetest tööhöövlite osas (Corbexist). Või mõni Corbexi endistest kaastöölistest, kellel TPI või mõne Venemaa tehnilise instituudi paberid taskus. Kas replica ehitamiseks peab just tehniline kõrgharidus ja Corbexi kogemus olema, on iseasi.

Panin alles nüüd tähele: herr Priimets on küll tore "tegelane" aga kas Tal on ette näidata reaalseid töid VANAtehnika restaureerimise-replikate tegemise vallas? On Tal olemas selliseks tööks hädavajalik "ajastu tunnetus", reaalsed käsitööoskused jne? Äkki on, ei tea. Aga Pappeliga nad koos töötasid ja Tõnisel ON kõik need asjad ka ette näidata. Minu jaoks "taseme" pani ette kunagi tehtud lugu Tema Dodgest, kus nii mokaotsast Tõnis ütles, et "olin haige, õmblesin seanahast rooliotste tolmukatteid". Vaat see on TASE.

See oskuste/tunnetuse suhe ja olulisus on mitmeid kordi "välja tulnud" hot-rodide ja customi-gurude puhul ehk Boydi ja Chipi saadetest. Oli vana Boyd jurakas küll aga mitmeid kordi ütles, et "just nii, selliste tükkidega ja seda värvi", kõik noored käsitöölised vingusid et tuleb jube asi ja lõpuks võttis ise värvipüstoli kätte... Chipi asjadest tasu rääkidagi, ei ole vist tööd, mida Ta teinud pole ja mida ei oska auto juures. Seda kõike "nägemisvõime" ja joonistusoskuse juures.

Seda ma püüangi väita, et selliste tööde puhul on oluline tunnetus ja vajalik on ka reaalne käsitööoskus aga gurud ei pea seda ilmtingimata tunkedes olles kasutama. Siis lihtsalt ei saa meiesugused noored kollanokad vinguda, et "seda ei saa teha". Saab, on ennegi tehtud ja vajadusel näidatakse asi ette Big Grin Guru paneb ette visiooni, kontrollib teostust ja kiidab heaks.
Vasta
#20

Minu teada tegeleb selle firma töötaja projektiga (või terve firma?): www.grader.ee

töötajate alt leiab ka nime üles - peaks kõigile tuttav olemaSmile usku jagubSmile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne