Teema on suletud

K: IÞ-49 elektrisüsteemi põhimõte?
#1

Tervitus härrased!
Küsimus nimelt järgmine:kas iz-49- l on kahte tüüpi suutemängu- akusüüde ja magneeto süüde ? või on vaid magneetosüüde mida toetab lisaks veel aku?!
Kuna siiani pole veel antud isenditega väga kokkupuudet olnud siis sellest ka ehk veidi konarlik küsimus- loodan ,et mõttest saadi aru.
Küsiks veel seda, et kus võiks leida seda nn. musta kasti , mille sees asub süütepool ja muu stuff. Kuna antud rattal see puudub siis ei oska rohkem nimetada neid elemente mida sealt seest veel leida võiks?

Tänud asjalikele
#2

(29-12-2009, 14:13 PM)lenx Kirjutas:  Küsimus nimelt järgmine:kas iz-49- l on kahte tüüpi suutemängu- akusüüde ja magneeto süüde ? või on vaid magneetosüüde mida toetab lisaks veel aku?!

Kõikidel IÞ-49 variantidel põhineb elektrisüsteem akul, alalispingegeneraatoril ning generaatoripoolseks aku stabiilseks laadimiseks vajalikul relee-regulaatoril. Ja süüde on 6V alalispingelt toimiv patareisüüde, magneetosüüdet ei esine.

Minu andmetel ei ole kogu IÞ-49 tootmisperioodi vältel nimtet süsteemi põhikomponentides (generaator, relee-regulaator, katkesti, süütepool) märkimisväärseid muudatusi tehtud. Relee-regulaator ja süütepool, näiteks, on koondatud aku kinnituse küljel asuvasse eboniidist musta karpi, kuhu käib ka süütevõti.

Kui mingil isengil on peal vahelduvvoologeneraator ja/või magneetosüüde või puudub sellel nn "must karp" või sinna asetatav süütevõti, siis see on kõik omalooming.
(29-12-2009, 14:13 PM)lenx Kirjutas:  ... kus võiks leida seda nn. musta kasti , mille sees asub süütepool ja muu stuff.

Aeg-ajalt liigub vanatehnikaturgudel (Tagadi, Üksküla, Stopini, Melliste jms). Ja ka kuulutusekeskkondades (siinne foorum, KB, Soov jms). Alles hiljuti vahetas üks isend 500 krooni eest omaniku.

Kui näitad üles omapoolset aktiivsust (kuulutus siinse foorumi turuplatsis, KBs, Soovis jms), siis usun, et poole aasta või aasta jooksul selle ka kindlasti saad. Neid oli omal ajal palju ja neid senini ikka liigub, kuigi mitte lademeis ja koheselt "iga nurga" peal. Aga ole soetamisel kindel, et süütepooli kõrgepingeosa on terve - need olid varmad läbi põlema. Minule on aastaid tagasi kätte sattunud mitu rikkis pooliga isendit...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
#3

Suured tänud!
Nüüd on asi selgem ja suund olemas kuhu liikuda. Vanal Jawal on aku pluss massis kas iz-49 puhul on sama ?
Tundub ,et see must kast on suht defka verk- või oskab keegi nõu anda selle leidmise kohta? Abiks on ka muidugi pingerelee ja süütepooli margid sest antud karpi iseenesest oleks võimalik järgi teha või ma eksin?!
#4

(29-12-2009, 14:28 PM)lenx Kirjutas:  Tundub ,et see must kast on suht defka verk- või oskab keegi nõu anda selle leidmise kohta? Abiks on ka muidugi pingerelee ja süütepooli margid sest antud karpi iseenesest oleks võimalik järgi teha või ma eksin?!
Seal karbis olev süütepool on tegelikult defka, karpe (kesti) liigub rohkem. Mäletamist mööda sellel 500kroonisel, millele Valdo viitas, puudus süütepool sootuks. Tõenäosus on suur, et ostetud/leitud karbil see pool ei tööta.. mis muidugi ei välista midagi.
Süütepooli / relee margiga pole Sul midagi rohkemat peale hakata kui lihtsalt omale teadmiseks, need tükid on tehtud spetsiaalselt selle karbi jaoks.
Kindlasti siin järgmine postitus kõlab stiilis "a kas mõne muu masina süütepool / magneeto / mõni muu kõrgepingejupstükk ei sobiks?" Ilmselt leiad sellise, mis füüsiliselt ära mahub, aga milleks...
#5

(29-12-2009, 14:28 PM)lenx Kirjutas:  Vanal Jawal on aku pluss massis kas iz-49 puhul on sama ?

Ikka Smile Miinus massis on supermoodsate (loe - 1960ndate või hilisemate) liikurite teema .

(29-12-2009, 14:28 PM)lenx Kirjutas:  Tundub ,et see must kast on suht defka verk- või oskab keegi nõu anda selle leidmise kohta?

Kirjutasin selle kohta mõned minutid tagasi -

(29-12-2009, 14:19 PM)valdo Kirjutas:  Aeg-ajalt liigub vanatehnikaturgudel [...] ja ka kuulutusekeskkondades (siinne foorum, KB, Soov jms). [...]
Kui näitad üles omapoolset aktiivsust (kuulutus siinse foorumi turuplatsis, KBs, Soovis jms), siis usun, et poole aasta või aasta jooksul selle ka kindlasti saad.

Ehk siis teiste sõnadega ümber jutustades soovitan:
A. Postitada selgelt sõnastatud ostukuulutus siinse foorumi vanatehnika turuplatsi.
B. Postitada selgelt sõnastatud ostukuulutus Kuldsesse Börsi.
C. Postitada selgelt sõnastatud ostukuulutus Soovi.

Kui pp. A, B ja C ei ole Sulle mõne kuu jooksul Sulle karpi/pooli kätte toonud, siis soovitan hakata läbi kammima vanatehnikalaatasid - mai esimesel pühapäeval Tagadi, mai viimasel nädalavahetusel Vana-Kolga, juuni esimesel pühapäeval Üksküla (Ikðkile), millalgi suvel Riia-lähedane Stopini, juulis Melliste jne...


(29-12-2009, 14:28 PM)lenx Kirjutas:  Abiks on ka muidugi pingerelee ja süütepooli margid sest antud karpi iseenesest oleks võimalik järgi teha või ma eksin?!


Karpe liigub - kordan veel, et kui sihiteadlikult ja püsivalt otsid (vt nt A, B, C...), siis selle leiad. Vormide tegemine, replika valamine jms on PALJU (loe - kümnetes kordades) kallimad kui uue karbi leidmine. Võrdluseks - sõjaeelsete DKWde karpe liigub VÄGA palju vähem ja ka neid ei ole (veel) mõtet replikana tegema hakata.

Releega (mähistega) ei juhtu suurt midagi - kui selline karbi sees on, siis tavaliselt on ta töökorras või saab tast elulooma. Kontaktide painutamine-jootmine on kodus teostatav (kui keegi nt on "kirvega" karbi sees käinud), releede kontrollimise õpetusi ringleb võrgus (ja vist oli ka Palu "piiblis", kui õieti mäletan). Süütepool on jah, vast kõige defitsiitsem ja kapriissem asi - igaks juhuks soovitan karbi/poolisoetamisel testriga (takistusemõõtjaga) pool üle kontrollida, kas kõrgepingeahel ei ole katkestuses ega lühises (massis). Kaasajal on üliodavalt (100 krooni kandis) saada imepisikesi testreid, mis mahuvad põuetaskusse...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
#6

Suured tänud Hr. Valdo!!
Üleküsimine oli minu viga kuna poolt postitust ei näinud alguses- tänud kordamise ja kannatlikuse eest!
Egas siis midagi- head vana lõppu kõigile ja tegusat uut aastat-sellega paneks hetkel antud teema lukku!

Lugupidamisega

Lenx
#7

(31-12-2009, 12:05 PM)lenx Kirjutas:  Suured tänud Hr. Valdo!!

Palun, pole tänu väärt Smile

(31-12-2009, 12:05 PM)lenx Kirjutas:  Egas siis midagi- head vana lõppu kõigile ja tegusat uut aastat-sellega paneks hetkel antud teema lukku!

Sulle ka ilusat vana aasta lõppu ja edukat IÞ-49 taastamist uuel aastal!

Teema panin vastavalt Sinu soovile lukku.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
#8

(29-12-2009, 15:09 PM)indrek Kirjutas:  
(29-12-2009, 14:28 PM)lenx Kirjutas:  Tundub ,et see must kast on suht defka verk- või oskab keegi nõu anda selle leidmise kohta?
Seal karbis olev süütepool on tegelikult defka, karpe (kesti) liigub rohkem. Mäletamist mööda sellel 500kroonisel, millele Valdo viitas, puudus süütepool sootuks.

Njah... tõenäoliselt ma eksisin üldist hinnataset kirjeldades. Vaatan, ethetkel müüb üks kaasfoorumlane ilma poolita musta karpi... 1600 krooni eest.

Või on tegu nn "ulmehinnaga", mis tuleb reaalse müügihinna saamiseks kolme-neljaga jagada?

Mina ostsin kunagi tuttuue (kasutamata) komplektse musta karbi 130 krooni eest. Sedan'd küll et veidi üle 10 aasta tagasi...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne