Postitused: 348
Teemad: 166
Liitus: Oct 2004
Maine:
0
Sooviks targematel lahti seletada nende mootorite erinevused.Ja mis osad on identsed ,kui on.S.t mis osi oleks võimalik nendel mootoritel omavahel asendada-vahetada.
O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Postitused: 771
Teemad: 566
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
04-02-2010, 01:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-02-2010, 01:40 AM ja muutjaks oli
valdo.)
Ma ei suuda anda täpset seletust kõikide nüansside kohta, aga... midagi tean, sest kunagi neid kõiki suvalistest "laipadest" kokku laotud originaali saavutamise suunitlusega. Kes suudab, siis võiks täiendada (loe - PEAB täiendama) alljärgnevat nimekirja.
1. M1M silinder on suurema ulatusega ribistusega kui M1A oma ja küljeluukidega.
2. M1M silindripea on teise kujuga ja küünlaava ning sussklapp asuvad külgedel. Vanal M1A-l piki kesktelge.
3. M1A mootoril on alalisvoolugeneraator (mõeldud töötama koos aku ja regulaatoriga) M1M-l peaks olema juiba vahelduvvoolugreneraator. Vist olid erinevad ka generaatori kinnitused mootoripooltel.
4. M1A mootoril on käiguosuti, mis viitas ketikaitsel oleval skaalal, mitmes käik sees on. M1M-il see võllgi puudub, on vaid väike "punni" koht valuvormis.
5. M1A karburaator on K-30, M1M oma K-55. Mõõdud erinevad, vist oli erinev ka äärik silindri küljes (ses viimases pead ei anna).
6. M1A käiguvahetushoob lapiku, seest õõnsa otsaga, M1M-il juba tavaline ümarprofiil kummiga otsas.
Rohkem ei tule hetkel erisusi meelde.
Kindlasti peaks olema samad laagrid,vist ka kogu väntvõllindus/kolvindus (vähemalt omavahel vahetatav), kogu käigukasti sisu (v.a. käiguosuti võlli olemasolu), kett, siduri mehaaniline osa.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 356
Teemad: 31
Liitus: Dec 2007
Maine:
8
04-02-2010, 02:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-02-2010, 02:37 AM ja muutjaks oli
karpaadid.)
Aga ära ehmata kui Sa ka M1A mootoril vahelduvvoolugeneraatorit ja K-55 karburaatorit kohtad, sest see on uuematel mootoritel äärmiselt tõenäoline.
Postitused: 620
Teemad: 115
Liitus: Mar 2009
Maine:
7
Minu tehaseraamat ütleb:generaator G-35 ILI G-31 ilma RR-30 releeta ja vastavalt esilatern FG-9 või FG-17
Postitused: 5,044
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
161
Lugedes küsimusest välja, milliseid osi on neil mootoritel võimalik omavahel vahetada, siis pakun välja, et peaaegu kõik on vahetatav (seda teoreetikuna).
Seda siis selles võtmes, et asi ringi käiks, tsiklit järgi veaks ja tossu torust välja ajaks. /muidugi siis komplektis silinder - karburaator jne/
Valdo võrdluse p. 6 kohta oponeerin ja esitan apellatsiooni - näit. minu esimesel ja ühtlasi eelviimasel tsiklil M1M oli nn M1A tüüpi käiguvahetushoob, st lapiku jalaaluse otsaga, pandud sinna kindlasti minskilaste osavate kätega (ja ei olnud nn varajane M1M).
Postitused: 480
Teemad: 51
Liitus: May 2007
Maine:
6
Käiguvahetushoob on tõesti huvitav küsimus. Minu 1963a. M-103-l (suures osas originaalkomplektatsioonis) samuti "kausshoob". Võimalik et ka hiljem asendatud (näiteks kõverakskukutud originaalhoova asemel).
Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Postitused: 348
Teemad: 166
Liitus: Oct 2004
Maine:
0
Tänud vastajatele! Ilmselt on võimalik siis M1A mootorit ka Moskvale paigaldada-et mootorikinnitused on samad?
O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Postitused: 620
Teemad: 115
Liitus: Mar 2009
Maine:
7
Oh seda segadust nende nimetuste andmisega. Rahvakeel on kutsunud kõiki NL-i 123cm3 kolmekäigulisi DKW mootori koopiaid omavaid rattaid "moskvateks" (Minskid, K-d). Moskvaks on õige nimetada aga ainuüksi Moskvas toodetud M1A-d.
Ei ole nii, Moskvaid toodeti mõniaeg edasi Minskis. oman 53a Moskvat
M1A-d ,paagil Moskva Tehase raamatus ikka M1A aga raamat valja antud Minskis