M1M ja M1A mootorite erinevused
#1

Sooviks targematel lahti seletada nende mootorite erinevused.Ja mis osad on identsed ,kui on.S.t mis osi oleks võimalik nendel mootoritel omavahel asendada-vahetada.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#2

Ma ei suuda anda täpset seletust kõikide nüansside kohta, aga... midagi tean, sest kunagi neid kõiki suvalistest "laipadest" kokku laotud originaali saavutamise suunitlusega. Kes suudab, siis võiks täiendada (loe - PEAB täiendama) alljärgnevat nimekirja.

1. M1M silinder on suurema ulatusega ribistusega kui M1A oma ja küljeluukidega.

2. M1M silindripea on teise kujuga ja küünlaava ning sussklapp asuvad külgedel. Vanal M1A-l piki kesktelge.

3. M1A mootoril on alalisvoolugeneraator (mõeldud töötama koos aku ja regulaatoriga) M1M-l peaks olema juiba vahelduvvoolugreneraator. Vist olid erinevad ka generaatori kinnitused mootoripooltel.

4. M1A mootoril on käiguosuti, mis viitas ketikaitsel oleval skaalal, mitmes käik sees on. M1M-il see võllgi puudub, on vaid väike "punni" koht valuvormis.

5. M1A karburaator on K-30, M1M oma K-55. Mõõdud erinevad, vist oli erinev ka äärik silindri küljes (ses viimases pead ei anna).

6. M1A käiguvahetushoob lapiku, seest õõnsa otsaga, M1M-il juba tavaline ümarprofiil kummiga otsas.

Rohkem ei tule hetkel erisusi meelde.

Kindlasti peaks olema samad laagrid,vist ka kogu väntvõllindus/kolvindus (vähemalt omavahel vahetatav), kogu käigukasti sisu (v.a. käiguosuti võlli olemasolu), kett, siduri mehaaniline osa.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Aga ära ehmata kui Sa ka M1A mootoril vahelduvvoolugeneraatorit ja K-55 karburaatorit kohtad, sest see on uuematel mootoritel äärmiselt tõenäoline.
Vasta
#4

Minu tehaseraamat ütleb:generaator G-35 ILI G-31 ilma RR-30 releeta ja vastavalt esilatern FG-9 või FG-17
Vasta
#5

Lugedes küsimusest välja, milliseid osi on neil mootoritel võimalik omavahel vahetada, siis pakun välja, et peaaegu kõik on vahetatav (seda teoreetikuna).
Seda siis selles võtmes, et asi ringi käiks, tsiklit järgi veaks ja tossu torust välja ajaks. /muidugi siis komplektis silinder - karburaator jne/
Valdo võrdluse p. 6 kohta oponeerin ja esitan apellatsiooni - näit. minu esimesel ja ühtlasi eelviimasel tsiklil M1M oli nn M1A tüüpi käiguvahetushoob, st lapiku jalaaluse otsaga, pandud sinna kindlasti minskilaste osavate kätega (ja ei olnud nn varajane M1M).
Vasta
#6

Käiguvahetushoob on tõesti huvitav küsimus. Minu 1963a. M-103-l (suures osas originaalkomplektatsioonis) samuti "kausshoob". Võimalik et ka hiljem asendatud (näiteks kõverakskukutud originaalhoova asemel).

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#7

(04-02-2010, 09:39 AM)kass Kirjutas:  Valdo võrdluse p. 6 kohta oponeerin ja esitan apellatsiooni - näit. minu esimesel ja ühtlasi eelviimasel tsiklil M1M oli nn M1A tüüpi käiguvahetushoob, st lapiku jalaaluse otsaga, pandud sinna kindlasti minskilaste osavate kätega (ja ei olnud nn varajane M1M).

Mul on kunagi olnud M-103 M1M mootoriga (M1M karteripooltel peal). Sel pold mingit käiguosutit ja tema võlli, st karteripool on selle kohal umbne.

Ju siis olid osad M1Mid ka teistsugused.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#8

(04-02-2010, 13:04 PM)valdo Kirjutas:  
(04-02-2010, 09:39 AM)kass Kirjutas:  Valdo võrdluse p. 6 kohta oponeerin ja esitan apellatsiooni - näit. minu esimesel ja ühtlasi eelviimasel tsiklil M1M oli nn M1A tüüpi käiguvahetushoob, st lapiku jalaaluse otsaga, pandud sinna kindlasti minskilaste osavate kätega (ja ei olnud nn varajane M1M).

Mul on kunagi olnud M-103 M1M mootoriga (M1M karteripooltel peal). Sel pold mingit käiguosutit ja tema võlli, st karteripool on selle kohal umbne.

Ju siis olid osad M1Mid ka teistsugused.

Käiguindikatsiooni osuti puudumist M1M ma ei vaidlustanud, loe enne kui kirjutad, ma saan aru, et hõivatud inimene jne, aga katsu leida aega! Smile
Vasta
#9

Tänud vastajatele! Ilmselt on võimalik siis M1A mootorit ka Moskvale paigaldada-et mootorikinnitused on samad?

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#10

(04-02-2010, 19:59 PM)zxr Kirjutas:  Tänud vastajatele! Ilmselt on võimalik siis M1A mootorit ka Moskvale paigaldada-et mootorikinnitused on samad?

Oh seda segadust nende nimetuste andmisega. Rahvakeel on kutsunud kõiki NL-i 123cm3 kolmekäigulisi DKW mootori koopiaid omavaid rattaid "moskvateks" (Minskid, K-d). Moskvaks on õige nimetada aga ainuüksi Moskvas toodetud M1A-d.
Mootorikinnitused on neil, tõsi, samad.
Vasta
#11

Oh seda segadust nende nimetuste andmisega. Rahvakeel on kutsunud kõiki NL-i 123cm3 kolmekäigulisi DKW mootori koopiaid omavaid rattaid "moskvateks" (Minskid, K-d). Moskvaks on õige nimetada aga ainuüksi Moskvas toodetud M1A-d.

Ei ole nii, Moskvaid toodeti mõniaeg edasi Minskis. oman 53a Moskvat
M1A-d ,paagil Moskva Tehase raamatus ikka M1A aga raamat valja antud Minskis
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne