1978 Chevy Van 5,7 V8
#81

Ilmselt tuleb mul nende vedrude ja nõelte hankimise teed ikkagi minna. Täna sai karpa kokku ja peale monteeritud. Enne seda lihvisin karpa kaane ka üle, lihvimise alusena kasutasin paksuseinalist ning igati toekat nelikanttoru. Igatahes sai parem ning tihendid jäid kuivaks.
Mootor käib jälle kõrgetel pööretel (kõrva järgi ca 1500-1800), aga tundub, et sedakorda ühtlaselt, samuti reageerib gaasile ilma mingi viivituseta.
Vasta
#82

Tundub, et karpa teemades olen jõudnud püha tõeni- viga pole karpas vaid bensu pumbas. Mõningane kirjanduse uurimine andis teadmise, et normaalne bensusurve Qjeti jaoks on ca 0,2-03 bar'i, kuna mul viimase käivitamise ajal ujukikambri tuulutusest ca 2-3 cm kõrgune fontään välja käis, siis on vist viga leitud. Õnneks on tutikas bensupump riiulil karbi sees, enne vahetamist üritan veel tagasivoolu läbi puhuda ning pärast seda kütuse survet mõõta, kui ei aita, siis vahetan lihtsalt pumba ära.
Viga ei avastanud varem selle pärast, et enne oli masinal peal Edelbrocki karpa, mis talub aga rahulikult kuni 0,6 bar'ist survet. Kui nädalavahetusel liiga külm ei ole, siis hakkan katsetama.
Vasta
#83

Masin magab hanges talveund, vahepealse aja mõtlesin sisustada shopates. Enne märtsi- aprilli töö tegemiseks ilmselt ei lähe, seega aega on.

Praeguseks on karpides riiulis ootamas: kütusepump, küünlajuhtmed, mootoriõli koos filtriga, süütelukk, tagumised pidurisilindrid, tagumiste pidurite vedrukomplekt, hankimisel on kasutatud (renoveeritud) eesmised pidurisupportid, mõtlesin ka poest ära tuua pidurivoolikute komplekti ning hankida hea hulga vasest piduritoru koos stutsidega. Samuti peaks hankima uued küünlad ning ehk ka jagaja rootori. Üldise hoolduse käigus peaks vahetama ka rihmad ning lõpuni üle vaatama vaakumvoolikud, osa neist on juba klambritega tihendatud ja kontrollitud.
Veel on plaanis hankida korralik massilüliti ning meetrike jämedat juhet, et asendada räbalavõitu massijuhe.
Oskab keegi veel midagi soovitada, mis sellel masinal tüüpiliselt kulumaterjaliks on?
Vasta
#84

Täna sain kätte pidurisupportid koos peaaegu uute piduriklotside ja komplekti kuuluvate piduriketastega, lisaks terve taskutäie peenikest mudru.
Uus süütelukk sai juba installeeritud, samuti kogu salongiosa kokku laotud. Homsest alustan tööd pidurite kallal, seejärel kütusepump ning kogu mootori hooldus.
Vasta
#85

Tagumised pidurid said täna üles putitatud: lahti, tagasiminevatele juppidele puhastus ja määrimine, uued vedrud ja klambrid vahele, pidurisilindrid ka ning kokku tagasi. Piduriklotsid olid suhteliselt viisakad, ka trumlitel polnud viga. Piduritorud tuleb veel hankida, vanad rapped said maha võetud ning eeskujuks kaasa võetud.
Kütusepump sai ka vahetatud, aga kuna akus piisavalt särtsu polnud, ei saanud käivitamist proovida. Seejuures- vana pump oli kolme toruga, uus kahega. Tagasivool on sellise süsteemi puhul mulle parajaks mõistatuseks, aga eks paistab, mis nägu ta teeb.
Tollmõõdus lehtvõtmete hankimine tõusis ka ikkagi päevakorda, piduritorude installiks on 3/8 mõõdus leht hädasti vajalik. Praegu sai toru läbi lõigatud ja padruniga keeratud, tagasi panemisel see metoodika paraku ei tööta.
Vasta
#86

Tagumised pidurid ja kütusepump said täna tehtud. Tagapidurite puhul kujunesid probleemseks piduritorud, mis said jupikaupa maha võetud ja nüüd on vaja hakata uusi otsima.
Vasta
#87

Tööriistamarket (on vist miski selline poekett) pakub viimases reklaamlehes tollvõtmete komplekti. Olemas nii padrunid kui lehed, komplekti hind pealt 700 krooni.

Ehk abiks.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#88

Enne uuriti kulumaterjalide kohta, ma soovitaks esisillas üle vaadata selle hoova mis roolikarbi küljest tuleb, too munakas seal kipub suht kulunud olema.
Sama asi ka teisel pool, kus karbi asemel samasugune hoob on.
Veel meeldib tavaliselt stabika varda puksidel köigil väga läbi olla, tekitades ebameeldivat kolinat esisillas, ehkki see söiduomadusi suurt ei möjuta, kuid häirib kohutavalt.
Ehk on abiks.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#89

Lehtvõtmete komplekt maksis Tööriistamarketis 240 krooni, tollmõõdus kuuskantide komplekt 70 krooni. Palju nendest kuuskantidest ei oota, mööja ütles et pehmed on. Pehmed siis pehmed, vähemalt ei keera poltidel kante maha.
Tagumised piduritorud maksid Pidurimeistris 100 eeku kopikatega, kokku kulus tagapidurite renoveerimisele alla 500 krooni. Klotsid olid õnneks normaalsed, neid vahetama ei pidanud.
Esimesed pidurisupportid ja kettad said vahetatud kasutatute, kuid korralike vastu, ka klotsid said peaaegu tutikad. Alla läksid komplektina, nagu nad teiselt masinalt maha võetud said.
Eesmiste pidurivoolikutega oli ikka nööki omajagu- vanade otsad ei sobinud (stuts teise mõõduga) uued voolikud said kiiresti poest toodud kuid olid ka liiga väikese auguga. Õiged voolikud on tellimise kraam. Kui vulkaan liiga palju ei purska, siis millalgi ehk jõuavad.
Kui pidurivoolikud kohal, siis saab ka süsteemi täis pumbata ja ära õhutada.
Sai tehtud ka käivituskatse: uus pump annab kütust peale sama hästi kui vana, karpa lekib igast otsast. Katsetamise mõttes võtsin pumbal toitevooliku tagant ära, siis läks kenasti käima ja käis, kuni karpas kütust jätkus. Ühendasin vooliku tagasi, siis ujutas jälle üle ja käima ei läinud. Järgmiseks käivituseks ühendan mingi pudeli või väikese kanistri vaba vooluga otse karburaatori taha, siis mõtlen edasi, mida teha.
Jätkuv jama karburaatoriga kahandas tugevalt motivatsiooni.

Edit: esisilla kontrollimisel leidsin, et parem ülemine ðarniir on otsas. Kõik muud liigendid tundusid tihked olema, stabika puksid olid küll pragulised, kuid vähemalt praegu hoiavad stabikat kindlalt kinni.
Vasta
#90

(22-04-2010, 23:21 PM)Steelrider Kirjutas:  . Järgmiseks käivituseks ühendan mingi pudeli või väikese kanistri vaba vooluga otse karburaatori taha

Nii on LAZ buss maha põletatud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#91

(23-04-2010, 10:16 AM)aavu Kirjutas:  
(22-04-2010, 23:21 PM)Steelrider Kirjutas:  Järgmiseks käivituseks ühendan mingi pudeli või väikese kanistri vaba vooluga otse karburaatori taha

Nii on LAZ buss maha põletatud.

Niimoodi on ka pool suve II gen. Civicuga ringi sõidetud kunagi. Maha ei põlenud. Lihtsalt sõita oli vaja ja teist võimalust ei olnud.
Vasta
#92

Vahepeal on ühele poole saanud pidurite ehitamine.
Eile ehitasin korralikest vahenditest valmis ka toitesüsteemi, tagasivoolu võtsin kolmikuga kohe pumba tagant.
Käivitades uputas karpa jälle üle. Võtsin tagasivoolu lahti ning kolmikust tuleva otsa pistsin lihtsalt kanistrisse. Selle peale läks käima küll, kuid karpa ujutas ikka üle. Kütuserõhku mõõtes (normaalsel viisil ühendatud voolikutega) sain tulemuseks ca 5 psi/ 350g/cm2. Kuna see on see number, mida vastava ala asjatundjad erinevatel netilehekülgedel välja pakuvad, siis kiskusin karpa uuesti laiali ning tuvastasin kinni kiilunud nõelklapi. Kui viga kõrvaldatud, oli aku jälle tühjaks saanud, seega uus katse jääb teiseks korraks. Ta PEAB lõpuks tööle hakkama.
Vasta
#93

Ei ole määratud sellel asjal sõitma saada.
Tihendasin vaakumilekked, sättisin siit ja sealt ning käima ta läks. Sai kohe ka mõned prooviringid tehtud, kast toimetab, pidurid töötavad, tühikäik on, kõik nagu peab.
Võtsin siis õlivahetuse ette, kui see tehtud, siis starterit enam taha ei võtnud. Ainult klõpsus. Kontrollisin testeriga, voolud jõuavad kenasti starterisse. Ei teagi, mida nüüd teha, teist kasutatud starterit mõne kuu jooksul osta ei raatsi, perspektiiviga osta kolmas ja neljas ja...

Irooniana maadles sõber kõrval oma auto starteriga, mis samamoodi lihtsalt sõidust tulles ja uuesti käivitamist üritades koostööst keeldus.
Vasta
#94

Kui klöpsub tömberelee, siis äkki harjad läbi?

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#95

Nii lihtsa asja peale poleks ise tulnudki Big Grin Homme kontrollin.
Vasta
#96

Kontrolli üle esimese asjana ikka aku laetus ning laadimine - tühi aku paneb tõmberelee klõpsuma, kuid starterit järgi ei võta. Vahel suures tuhinas jäävad elementaarsed asjad kahe silmavahele.
Vasta
#97

Ja ühendused kah starteri peal vaata üle enne kui maha hakkad kiskuma seda.
Neil GMi mootoritel on veel selline loll komme, et väljalasketorustik kuumutab starterit kövasti, ja siis kah vaid klöpsub a käima ei lähe. Originaalis käib seal selline kuumakaitseplekk peal, mida reeglina kellelgi enam pole.
Samuti saab tömberelee sees klemm pölenud olla, sedagi saad ise remontida, annab ringi keerata teist ntx.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#98

Sellel masinal ei ole määratud sõitma saada.

Et oma elu mitte ülemäära keeruliseks ajada, võtsin starteri maha ja viisin kõrvaltänavasse starterite ja generaatorite remontimisele spetsialiseerunud meeste kätte. Täna sain kätte, ning kruvisin külge.

Kui aku juhtmed külge ühendasin, läksid ääretuled põlema. Ei osanud sellest midagi arvata, istusin roolitaha ning andsin süüdet. Põhja alt kostus relee närviline klõbin ja muud midagi. Tulede lüliti tulesid ära ei kustutanud. Suunatulede märgutuled armatuuris põlesid, lüliti klõpsutamisel muudatusi ei toimunud. (USA autole kohaselt on ääretuled ja suunatuled ühildatud).

Maha võetud akujuhtmete omavaheliseks takistuseks mõõtsin 1,2 oomi (?). Võimalikke lühise tekitajaid otsides eemaldasin starteri, generaatori, jagaja, kliima pumba, suunatulede relee, tulede lüliti, kojameeste lüliti, tulede kaitsme, süüteluku ja näidikubloki. Kontrollimiseks võtsin laiali kaitsmekarbi ja pistikukarbi, mille kaudu + kapoti alt salongi tuleb.

Aeg- ajalt aku abil kontrollides muutusid sümptomid järgmiselt:
Ühe kaitsme eemaldamisel kustusid suunatulede märgutuled, suunatulede sisselülitamisel rakenduvad nad ohutuledena, sõltumata, kummale poole suunda üritan vilgutada. Tulede lüliti töötab, ei tööta lähituled, kõik muud tuled toimivad. Kui nimetatud kaitse tagasi panna, põlevad ääretuled ja suunatulede märgutuled jälle sõltumata tulede lüliti asendist.
Laadimise ja õlirõhu tuled põlevad sõltumata süütevõtme asendist. Et välistada süüteluku rike, proovisin ka teist lukku. Muutusteta.
Starter ei rakendu.
See viimane seis püsis ka siis, kui kõik lahti ühendatud tarbijad jälle juhtmed külge said.

Minu mõistus on otsas. Kui paar samapikka päeva selgust majja ei too, siis läheb varuosadena turule.
Vasta
#99

Krt, mul hakkab juba kahju sinustSad
Ei mahu pähe kuidas saab niipalju erinevaid okse-vigasid korraga esile ronida....
Ise oleksin pakkunud seda pistikut mis akukasti juurest salongi tuleb, sinna voolab vesi otse sisse ja nii nad surevad....a seda sa ju vaatasid juba.
Kas talle äkki keegi mingil eluhtkel signalisatsiooni pole installinud? Möni selline vöiks kah väga eduliselt seda tulede pulli tekitada, starteri mittetoimisest rääkimata.
Ja starter mine proovi alt otse ühendada kruvikaga, saad teada vähemalt kas toimib(ka auto peal, mitte ainult stendis/pörandal)
Kas sel ajal kui starter remondis oli ise mingeid täiustusi läbi ei viinud, tulede install vms?

Süütelukk vist asub sellel veel armatuurlauas mitte roolisamba küljes?

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Süütelukk on üldse Ziguli oma, asub armatuuris nagu originaalgi. Varem töötas.
Alarmi/immot ei ole sel masinal teadaolevalt kunagi olnud. Vähemalt silma pole hakanud. Kuigi sümptomid isegi nagu klapivad veits.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne