Kuidas siis muidu riisi koristada? Vanasti oli hiinlasi vähem, seega oli vaja ka riisi koristamiseks tehnikat.
Olen säärast elukat kunagi kauges lapsepõlves põllul ka näinud, hästi ronis mudas.
(Seda postitust muudeti viimati: 20-08-2010, 17:38 PM ja muutjaks oli pen.skar.)
SKG-4 oli tõesti haruldus.Omal ajal majandis 10 rataskombaini kohta vast oli üks täisroomik, kolhoosidele neid suurt jätkunudki. Tundub ühetrumliline olevat, kahetrumlilisi riisikombaine jagati lahkemalt. Hiljem praktilisem poolroomik SKP-5 tõrjus täislindi välja. Kui keegi plaanib taastada, siis sk-4 armatuur juhtmetega peaks mul pakkuda olema.
Kastiga Sierra on tegelikult Ford P100. Eestis on neid vähe aga vahel ikka liigub. Mujal euroopas ja eriti Inglismaal päris tavaline veok.
Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
(Seda postitust muudeti viimati: 31-08-2010, 19:51 PM ja muutjaks oli pen.skar.)
Armatuurlaud on tal korralik olemas, kuid veel on mul pakkuda päiksevarju raam kronsteiniga temale(kabiini tal ju pole). Hallistes oli SKG jaoks eraldi kombainikuur tehtud( laiem harilikust kombainist). Uudismaade ülesharimise käigus lasi agronoom kaera lennukiga soosse külvata. Et sügis ka vihmane aga kaer vägev, siis see roomikkombain võttis probleemideta Sms Kolk Vello roolimisel ka sealt kus kurgki kõndida ei saanud. (Hra Kolk peab nüüd pensionipõlve Türil). Siis laenutati paariks aastaks Võrtsu äärde. Toodi tagasi, purjuspeaga kombainer Kama Jaan(hüüdnimi) tagurdas keevitusagregaadi SAK`i ümber ja ronis sellele veel otsagi. Võeti siis mees eest ja tagant kinni ja visati platvormilt alla. Vist oli kombain ka häda saanuda, seisma ta jäi, hiljem nihutati utiiliplatsile ja haihtus tasapisi. Tahaks teada kas sel on esimene trummel tihvtidega? Ja põlema ta kippus minema- külgpidurid asusid põhupunkri lähedal, aganaid siputas peale. Suuremat häda sest juhtunud- kallutasid p.punkri tühjaks ja mulda mõni peotäis.
Antud buss on tehtud remonditöökojaks. Ega seal peale välisringi muud alles ei ole. Masin sinna traktori taga jäikühendusega pukseeritud ca 20 aastat tagasi.
PS! Ostke see opelijäänuk ära. Mu perekonna tuttav müüb seda
Seega päris huupi lahmida ei maksa ikka (vihje sellele, et "soiuma" on kergelt halvustava alatooniga sõna).
Ei mina usu, et Eestimaa peal enam komplektset SKG-4 leiab (peale siinkommenteeritu muidugi). Teame ju kõik, kuidas nõukaajal vanemaid asju puruks lõigati... Tavaline SK-4 on juba haruldus, kuigi neid kõrvalisemates kohtades (metskonnad, majandite kaugemad osakonnad, erakätesse nihverdatud) siiski mõned säilisid.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel