(Seda postitust muudeti viimati: 01-08-2010, 23:49 PM ja muutjaks oli Edel.)
Nüüd siis leiti,millest kinni võtta. Igalühele peaks selge olema,et kui Ikaruse teemas käib läbi nimetus "turistikas" siis mõeldakse selle all Ikaruse mudeleid 250,255 ja 256.
Missugused mudelid olid siis "LUX","Komfort" ja "Valge"? Vastavalt 55 ,250 ja 255 (256)?
(Seda postitust muudeti viimati: 02-08-2010, 11:14 AM ja muutjaks oli aavu.)
(01-08-2010, 23:43 PM)Edel Kirjutas: Nüüd siis leiti,millest kinni võtta. Igalühele peaks selge olema,et kui Ikaruse teemas käib läbi nimetus "turistikas" siis mõeldakse selle all Ikaruse mudeleid 250,255 ja 256.
Missugused mudelid olid siis "LUX","Komfort" ja "Valge"? Vastavalt 55 ,250 ja 255 (256)?
Jah, 256-ga enam niisugust vahet ei tehtud aga Ülemistel oli kõigi linnaliinide busside ühisnimi "kollane", millest eristus veel "lõõts". Kollased olid 2. kolonnis Ülemistel ja kui ma ei eksi, siis mõned ka 3. kolonnis juhuveoks ja linnaekskursioonideks. Lõõtsasid meil polnud, üks toodi mustamäelt, et 76-ndal aastal lubade vahetuse ajal saaksid bussijuhid eksamisõitu teha E-tähe saamiseks. Aastatel 66-67 hüüti linnaliini Ikarusi traktoriteks. Vähemasti üks bussijuht nii teda nimetas. Sellel oli mootor juhi kõrval.
Ei tea, kuidas rahvas neid busse hüüdis, püüdsin lihtsalt seda keelepruuki tutvustada, mis bussijuhtide hulgas käibel oli.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
(07-08-2010, 20:48 PM)aavu Kirjutas: http://web.zone.ee/il/Kuusiku/
Siit leitud üks liikuv? (liikumatu?) Ikarus, keegi teab lähemalt, midagi selle saatusest?
Ikarus 256.75
3690 ehk 402AKP, viimane Eesti Bussi (Mootori) Ikarus Eestis.
(07-08-2010, 20:48 PM)aavu Kirjutas: http://web.zone.ee/il/Kuusiku/
Siit leitud üks liikuv? (liikumatu?) Ikarus, keegi teab lähemalt, midagi selle saatusest?
Ikarus 256.75
3690 ehk 402AKP, viimane Eesti Bussi (Mootori) Ikarus Eestis.
Ise oleksin väga huvitatud,mis parginumbreid kandsid Eesti bussid varasema ettevõtte RAS Mootori ajal? Kellel on rohkem infot,võiks need numbrid siia ära loendada.
(08-08-2010, 20:29 PM)Edel Kirjutas: Ise oleksin väga huvitatud,mis parginumbreid kandsid Eesti bussid varasema ettevõtte RAS Mootori ajal? Kellel on rohkem infot,võiks need numbrid siia ära loendada.
Mälu lühike aga alustame lihtsamast LAZ 3075 on eredalt meeles juhid RV ja IV, vist 3079 juhid VT jaVK oli juba suurte klaasidega ja samuti 3080 juhid VM ja EK. Võimalik, et 0 asemel oli neil 2, sest kuulusid teise kolonni alla. Siis IK 255-d olid vist 3080 EL ja SL, 3082 V ja GJ, 3084, 3086 VP ja IS, 3088, 3090, 3092, 3094, 3096 ja 256 mingi lisanumbriga 3098 TK(VO) ja AV. Haapsalu brigaadis. Paide brigaadis oli vähem busse ja need mahtusid paaritute numbritena meie bussinumbrite vahele. Oli neil 4-5 või 6 bussi, ei mäleta. No ei tule kõik nimed ja numbrid korraga meelde. Pealegi, üks läks ja teine tuli. Meie brigaadist läks üks juht Kalev üle Rootsi reisidele ja koos Paide juhiga puhkavad nad Läänemere põhjas.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
(Seda postitust muudeti viimati: 16-08-2010, 21:01 PM ja muutjaks oli Edel.)
(15-08-2010, 21:20 PM)aavu Kirjutas:
(08-08-2010, 20:29 PM)Edel Kirjutas: Ise oleksin väga huvitatud,mis parginumbreid kandsid Eesti bussid varasema ettevõtte RAS Mootori ajal? Kellel on rohkem infot,võiks need numbrid siia ära loendada.
Mälu lühike aga alustame lihtsamast LAZ 3075 on eredalt meeles juhid RV ja IV, vist 3079 juhid VT jaVK oli juba suurte klaasidega ja samuti 3080 juhid VM ja EK. Võimalik, et 0 asemel oli neil 2, sest kuulusid teise kolonni alla. Siis IK 255-d olid vist 3080 EL ja SL, 3082 V ja GJ, 3084, 3086 VP ja IS, 3088, 3090, 3092, 3094, 3096 ja 256 mingi lisanumbriga 3098 TK(VO) ja AV. Haapsalu brigaadis. Paide brigaadis oli vähem busse ja need mahtusid paaritute numbritena meie bussinumbrite vahele. Oli neil 4-5 või 6 bussi, ei mäleta. No ei tule kõik nimed ja numbrid korraga meelde. Pealegi, üks läks ja teine tuli. Meie brigaadist läks üks juht Kalev üle Rootsi reisidele ja koos Paide juhiga puhkavad nad Läänemere põhjas.
Aga nende reg. numbrid? Sooviks just Eesti Bussi reg numbrid kokku panna Mootori aegsete parginumbritega. Nagu siin eespool juba välja toodud: RAS Mootor 3690 > Eesti Buss 402AKP.
Olen mõelnud,kas 1994a. põhja läinud Estonia peale mõni Ikarus ka jäi?
(Seda postitust muudeti viimati: 23-02-2014, 03:10 AM ja muutjaks oli Mister X.)
Ühes paljudest Estonia hukust kirjutatud raamatutest oli toodud nimekiri tolle reisi ajal laeva pardal viibinud sõidukitest. Ikarusi seal mälu järgi polnud, küll uppus teiste seas üks uuem 2141 tüüpi Mosse. Kuna raamatut sai loetud aastaid tagasi, ei oska allikale hetkel viidata.
(17-08-2010, 01:27 AM)Regardman Kirjutas: Aavule, miks Haapsallu ja Paidesse peamiselt vaid Tlnas üle xxx xxx km sõitnud busse viidi?
Täpselt ei mäleta aga enne 80 aasta olümpiat olid Haapsalus LAZid ja ikka uued ja võibolla mõni juhtus vanana ka tulema. Kahtlustan, et need vanemad olid kaasa saadud 6. autobaasist ületulekul TAKi alla. See pidi ikka kaua enne 74-ndat toimuma. Enne olümpiat lubati, et ükski buss pole vanem kui vist 10 aastat ja 700000 km. Siis algas ümberrelvastumine vedruikaruste (255) peale Neid tuli algul uusi ja millalgi anti ka vanu. Kas mitte nii ei olnud, et enne 80 aastat oli brigaadis 8 bussi ja need olidki kõik uuest peast saadud. Kui tekkis vajadus brigaadi laiendada 10 bussini, siis anti algul 3593? (igatahes oli ta veel valge st. ülal valge all punane) inturisti kolonnist millel läbisõit 5-6 sada või oli isegi 4 sadatuhat aga selle eest aastaid vist mingi 14. Sellele sai ise tehtud õhupaagist summuti paremale pardale (orig oli käigukasti alt nelikanttoruga vasakul) , mis linnavahel majaseintelt eriti hästi madalalt tagasi kõlas. Paarimees hankis Ðkoda trolli valge rooli (ei lähe päikesest tuliseks aga jätab käed kergelt kriidiseks), see valge rool läks koos 3098-ga pankrotti. Vahepeal tuli sõita miljoni ja rohkem läbinud 250-tega 3022 ja 3025, alles siis kui Eesti riik oli sündimas ja Moskvast viimased bussid eraldati sain 3098-l ise järgi käia.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
(18-08-2010, 14:40 PM)aavu Kirjutas: ... see valge rool läks koos 3098-ga pankrotti. Vahepeal tuli sõita miljoni ja rohkem läbinud 250-tega 3022 ja 3025, alles siis kui Eesti riik oli sündimas ja Moskvast viimased bussid eraldati sain 3098-l ise järgi käia.
3098 oli 256.75 aastast 89, aga ei ole osanud seda siiani Eesti Bussiga seostada. Kui ta Haapsalus oli, siis tõenäoliselt 409AKP?
(Seda postitust muudeti viimati: 31-08-2010, 22:21 PM ja muutjaks oli aavu.)
(31-08-2010, 21:25 PM)mustninja Kirjutas: 3098 oli 256.75 aastast 89, aga ei ole osanud seda siiani Eesti Bussiga seostada. Kui ta Haapsalus oli, siis tõenäoliselt 409AKP?
Näe, siin on paremad andmed kui minu mälus. Mind huvitaks pigem mis tast sai pärast Kadaka tee müügiplatsile viimist. 2000 a aprilli kuu võis olla.
Üks sarnane jäi pildile Bulgaarias ja vähemalt üks lõõts sõitis Varnas linnaliini.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Siit ka üks Ikarus 260. Pilt tehtud 80-ndatel Paldiskis. Bussi number on kas 42 80 EAM või 42 60 EAM. Ei teagi kas Paldiskis olid Ikarused või tegemist mingi Tallinna bussiga. Võibolla headel foorumlastel need numbrid kuskil targas kohas olemas.
(01-09-2010, 21:14 PM)landed Kirjutas: Siit ka üks Ikarus 260. Pilt tehtud 80-ndatel Paldiskis. Bussi number on kas 42 80 EAM või 42 60 EAM. Ei teagi kas Paldiskis olid Ikarused või tegemist mingi Tallinna bussiga. Võibolla headel foorumlastel need numbrid kuskil targas kohas olemas.
See on Tallinna Autobussikoondise Ikarus-260, 42 80 EAM, parginumbreid kandnud 2087-2784-1784; arvele võetud märtsis 1988, juunis 1997 müüdud Vilniusse. Numbri 2087 all sõitis 1991 aasta juulini.