(21-01-2010, 02:49 AM)rattarumm Kirjutas: Tere!Sattusin mingi jalgratta raami peale,omanik väitis ,et Eesti sõjaväes kasutuses olnud liikur.Mida teie asjast arvate? http://vanaisavokk.4rumer.com/identifits...s-t489.htm
Eks ta suure tõenäosusega Saksa sõjaväe dessantratas Teise Ilmasõja ajast ole. Esimese Ilmasõja ratta korral oleksid vast mõned detailid arhailisemad.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Eks ta suure tõenäosusega Saksa sõjaväe dessantratas Teise Ilmasõja ajast ole. Esimese Ilmasõja ratta korral oleksid vast mõned detailid arhailisemad.
Kusagil 50-ndate alguses sõitis klassivend sellise ( jutt kõlas, et saksa dessantratas ) rattaga, millel sadul oli tagaratta kohal! Väiksem ta oli, sest 2. klassi väiksemat kasvu poisile oli paras. Rataste suurust ja muid peensusi kahjuks ei mäleta, spetsialistid, kindlasti oskate, nagu varemgi, mu jutule täiendust leida!
(Seda postitust muudeti viimati: 21-01-2010, 12:43 PM ja muutjaks oli valdo.)
(21-01-2010, 12:17 PM)Veteran Kirjutas: Kusagil 50-ndate alguses sõitis klassivend sellise ( jutt kõlas, et saksa dessantratas ) rattaga, millel sadul oli tagaratta kohal!
Mul on foto selleisest rattast koos sõjaväelasega. Kui oma fotokogu ligi saan, siis postitan selle siia. Kui mu mälu mind ei peta, on Janise muuseumis Lätis selline ratas ka olemas.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
(21-01-2010, 12:17 PM)Veteran Kirjutas: Kusagil 50-ndate alguses sõitis klassivend sellise ( jutt kõlas, et saksa dessantratas ) rattaga, millel sadul oli tagaratta kohal!
Mul on foto selleisest rattast koos sõjaväelasega.
Müts maha Suure Valdo ees! Sa ei petnud mu lootusi!
(21-01-2010, 12:17 PM)Veteran Kirjutas: Kusagil 50-ndate alguses sõitis klassivend sellise ( jutt kõlas, et saksa dessantratas ) rattaga, millel sadul oli tagaratta kohal!
Mul on foto selleisest rattast koos sõjaväelasega. Kui oma fotokogu ligi saan, siis postitan selle siia. Kui mu mälu mind ei peta, on Janise muuseumis Lätis selline ratas ka olemas.
Nagu eelnevalt mainisin (aga ilmselt pean veelkord mainima, et jõuaks ka Suure Waldoni ), Janisel on prantsuse Peugeot Esimese suure sõja päevilt Tsaariarmee kasutatud ilmselt, pildilt paistab veidike tagaotsa http://i38.tinypic.com/292026s.jpg
(21-01-2010, 12:37 PM)valdo Kirjutas: Mul on foto selleisest rattast koos sõjaväelasega. Kui oma fotokogu ligi saan, siis postitan selle siia. Kui mu mälu mind ei peta, on Janise muuseumis Lätis selline ratas ka olemas.
(21-01-2010, 13:07 PM)kass Kirjutas: Janisel on prantsuse Peugeot Esimese suure sõja päevilt Tsaariarmee kasutatud ilmselt, pildilt paistab veidike tagaotsa
Jah, sellestsamast tsaariarmee Peugeotist koos sõduriga peaks olema ka minu erakogus olev foto (skaneerisin). Võibolla Enno (ksf! Veteran) mäletab, kas ta klassivennal oli selline ratas:
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Jah, sellestsamast tsaariarmee Peugeotist koos sõduriga peaks olema ka minu erakogus olev foto (skaneerisin). Võibolla Enno (ksf! Veteran) mäletab, kas ta klassivennal oli selline ratas
[/quote]
Kahjuks ma sellest rattast muud ei mäleta, kui et sadul oli tagaratta kohal... Ma vist ainult korra seda ratast nägingi...
Panen siia ka ühe saksa WH jalgratastest kõneleva lehe aadressi neile, kas on alla 13 aasta ja Vanaisavoki foorumit tavaliselt ei külasta. Tegemist on vist kellegi austerlase poolt koostatud 20 lk-lise hea materjaliga, saksa armeerataste huvilisele kohustusliku materjaliga. Ka kokkumurtavatest "klappradidest" on veidi juttu. Ise suurt aru ei saa, libistasin silmad üle, need paar sõna mis ma saksa keelt jagan, see kupplung ja bremse... http://www.ifem.at/FAHRREDW.DOC
Kui suured need Peugeoti rattad on, ei tea. Saaks muidugi järgi küsida....
Aga nagu keegi kisuks keelest kogu aeg või tiriks näppudest, panen siia ka lgp. Janis Sereginsilt saabunud infot veidike ksf! Rattarummu "Klappradi" kohta
Saksa väes oli 2 sorti kokkuklapitavaid rattaid, ühed olid sellised "tavalised", peamiselt välgumeeste väeosades, aga teised, need õite magusad Wink , nagu ka ksf! Tüübli raam, olidki need õiged õhudessandimeeste velod. Ja on nemad Euroopas üsna haruldased, kuna tehti neid sõja alumises otsas ainult ja hüpati nendega 41-sel aastal kreeta saarele (kui ma õigesti aru sain). Pärast aga viis nende poiste tee juba Leningradi rindele ja ka Eestis olla neid nähtud, kas mingi 41 või 141 dessantdiviis vms. Aga Vaterlandi neid rattaid tagasi ei jõudnud, seepärast on eurooplased väga maiad nende rataste peale (muidugi ainult normaalsed eurooplased).
Tavalisest klapprattast erinevad need just nende raamil olevate torukeste tõttu (mis ma arvasin kellegi kohaliku leiduri poolt lisatud olevat, loodan, et Tüübel neid veel maha ei lõiganud affraid !) Nimelt pidavat sinna käima seljastassimise rihmad ja ka parem pedaal peaks olema "kokkuklapatav" Originaalosi polevat ka saada, kuna tegemist on vana ja haruldase asjaga. Segaseks jääb veel ikkagi ratta tootja aga eks näeb....
Mitme inimese jõupingutusele õnnestus leida lõpuks selline pilt,Saksa desannt jalgrattast.Huvitav torujupp seal keskjooksu juures,milline on tema otstarve-ei tea (ehk käib sinna kuidagi see kokkupandav vänt).Minu raamil see puudub,ainult jälg on näha,et midagi seal on olnud. http://images.google.com/imgres?imgurl=h...s%3Disch:1
Tartus selline tsaariarmee-ratas või õigemini selle jäänuk olemas (raami kirjeldati samasugusena kuid asuvat kolahunnikute all). Näidati tagaratast mille haakmantel-pöia profiil oli identne enne esimest maailmasõda prantslaste "Usine de Gravigny" poolt toodetuga ning "harvade hammastega" hammasratas kinnitus jäigalt rummu külge. Ratta diameeter oli imelik - justkui 21" risti üle mõõtes ja pöid originaalis justkui musta värvi. Mõõdu poolest võiks olla tolle aja poiste ja tütarlaste rataste mõõtu pöid. 36 tavalist kodarat.
Lisan pildi identsest gravigny-profiilist
Mul on ka endal üks sarnane pilt, olen vist selle isegi siin foorumis korra välja käinud. Ratast ennast kahjuks küll mitte... paraku.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel