identifitseerimiseks treipink
#1

Tere
Kuna vedasin endale garaazi ühe veneaegse treipingi, ühtegi silti ega märki tal küljes pole millega tegu, paras nikastus pidi küll olema aga eks uurin vb annab ikka miskit teha, kui ei anna miskit teha müün siinsamas foorumis maha.
Eks andke siis teada mida teate selle pingi kohta.
[Pilt: large_24131029_Dku7.jpg]
Vasta
#2

tuleb vist tundmatuks tunnistada.
Vasta
#3

Sarnaneb veidi (õpi)lastele toodetud treipingiga mida 80-ndatel pandi koolide moodsatesse tööõpetusklassidesse, olid ka freespingikesed. Aga need olid siiski mitte täpselt sellised vaid veidi erineva ehitusega, kuid sarnaseid jooni on. St et metallist ja rohelist värvi. Olid valmistatud mingis õppevahendite või katseseadmete vms tehases, võin hiljem mudeli ja tootja täpsustada, vb on sama augu väljalase.
Eks Sa saad ise ka vaadata ja katsetada mis ja kuidas ja kui nikastus, selge on, et suurt siga sellega ei tapa aga näiteks treilaastu peaks saama küll valmistada.
Vasta
#4

(23-11-2010, 09:33 AM)kass Kirjutas:  Sarnaneb veidi (õpi)lastele toodetud treipingiga mida 80-ndatel pandi koolide moodsatesse tööõpetusklassidesse, olid ka freespingikesed. Aga need olid siiski mitte täpselt sellised vaid veidi erineva ehitusega, kuid sarnaseid jooni on. St et metallist ja rohelist värvi. Olid valmistatud mingis õppevahendite või katseseadmete vms tehases, võin hiljem mudeli ja tootja täpsustada, vb on sama augu väljalase.
Eks Sa saad ise ka vaadata ja katsetada mis ja kuidas ja kui nikastus, selge on, et suurt siga sellega ei tapa aga näiteks treilaastu peaks saama küll valmistada.

Need pingid olid TB-4(kirillitsas)

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

Kas sellel treipingil puuduvad ettenihkekast ja kiirustekast? Saan ma pildilt õigesti aru, et kiirust muudetakse variaatoriga?
Kus kandis asud, kui Pärnu lähedal, siis viskaks pilgu peale, lihtsalt huvi pärast.

Pildi järgi võrreldes pole küll TB-4-ga sarnane, kui, siis ainult suuruselt. Säng on teises vormis valatud ja tagumise tsenterpuki korpus samuti. Suport ka teistsugune.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#6

(24-11-2010, 09:43 AM)metsakohin Kirjutas:  Kas sellel treipingil puuduvad ettenihkekast ja kiirustekast? Saan ma pildilt õigesti aru, et kiirust muudetakse variaatoriga?
Kus kandis asud, kui Pärnu lähedal, siis viskaks pilgu peale, lihtsalt huvi pärast.

Pildi järgi võrreldes pole küll TB-4-ga sarnane, kui, siis ainult suuruselt. Säng on teises vormis valatud ja tagumise tsenterpuki korpus samuti. Suport ka teistsugune.

kiirusekast täitsa olemas kokku 4 käiku, 2 käiku kastist lülitatavad ja mootoril ka 2 kiirust. Pluss variaator peenhäälestuseks, ettenihkekast kahjuks ja puudub.
Järgmise nädala algul saan vast terad ja saan proovima hakata.
Asun tartu ligidal kahjuks
Vasta
#7

Kasutan sama teemat, marki pole senimaani suutnud tuvastada. Muidu laastu toodab päris edukalt.

Probleem ilmnes aga peale õlivahetust. Enne õlivahetust lasin natuke käija. Võtsin kogu õlipaagi maha ja valasin tühjaks. Miskipärast oli õlipaagis nii 1cm jagu vett (jää) ja muud kahtlast sodi. Pesin kõik kenasti puhtaks ja uus õli sisse.
Nüüd aga jälle probla. Peale paari minutit treimist ajab kõigi kolme spindlivõlli toetuspunkti juurest lahinal õli välja.

Kas on seal ka SK tihendid? Kui on seal need siis kahtlane et kõigi kolme toetuspunkti tihendid korraga läbi läksid. Peale kaane maha võtmiste ei suutnud küll tuvastada tihendeid. Mis teised asjast arvavad?
Vasta
#8

Tihenditest ei tea küll midagi, aga võibolla on õli tagasivoolul paaki takistus ja õlitase spindlikastis tõuseb sellepärast liiga kõrgele.
Vasta
#9

(24-11-2010, 09:43 AM)metsakohin Kirjutas:  Kas sellel treipingil puuduvad ettenihkekast ja kiirustekast? Saan ma pildilt õigesti aru, et kiirust muudetakse variaatoriga?
Kus kandis asud, kui Pärnu lähedal, siis viskaks pilgu peale, lihtsalt huvi pärast.

Pildi järgi võrreldes pole küll TB-4-ga sarnane, kui, siis ainult suuruselt. Säng on teises vormis valatud ja tagumise tsenterpuki korpus samuti. Suport ka teistsugune.

TB-4'st väiksem. TB-4 on selline:

[Pilt: dsc02916q.jpg]

Minu praegune tööriist. Sama tehase horisontaalfreespink seisab kõrval. Kahjuks pole kumbki minu oma, aga keegi muu neist ei hooli ka.
Hüüan ka üksiku lause kõrbes, võib märku anda, kui kellelgi sellist väikest lauapinki pakkuda on. Võib isegi katki olla, peaasi, et metallitreipinki meenutaks.
Vasta
#10

hetkel tundub täielik müstika. Kummist tihendeid seal ei ole, lihtsalt õhuke metallist liibuv seib on tihendiks. Kõik õlikanalid puhusin ka suruõhuga läbi, aga abi ikka ei midagi. Ülehomme vast leiutan edasi.
Vasta
#11

ksf Sarapuu- oma treipingil TB-4 vahetasin vabrikuõli kohe ära Kamazi käigukasti õliga. Paari aastaga pole tase alla läinud. Võibolla valasite liig vedela õli kasti või liiga palju- poolest aknast aitab. Mõni hammasratas ulatub ikka õlipinnani ja pillub kõigile. Libisseibid tõkestavad ja laagripesa all peaks õlitagastuseks kaldavad puuritud olema. Kui jäme spindliava on? Pealtnäha liiga lihtne koolipingiks, rohkem nagu torukeermestuspink. Timm- kuidas teradega? Olen vahest turult saanud vene automaatpingi terahoidjasse käivaid jupatseid. Tavapingi tera olen nattipidi padruni võtnud ja alt maha treinud umbes 19 mm`ni. Siis veel terahoidja alla puurisin vahepeale pesa, et saaks hoidjat ka 45 kraadi keerata. [Pilt: Pubulaineni%20Villu%20freespingiga.jpg] Tolle pildil oleva Leedu firma Praktika freespingi jälgi ajan taga- koolipapast omanik siin suri. Tema pärijate rauareiside ajal üks "ekspert" oli selle koormast tükkidena kõrvale tõstnud ja andis mulle lootust. Vast selgub midagi. Vahetaks kohe oma mittekomplektse 6П80Г välja. Seal oli ka mitu erinevat marki 16 mm filmiprojektorit- vaat neist on küll kahju kui Kuusakoski läksid.
Vasta
#12

Mul samasugune pink nagu timmil,terasi olen ostnud www.mkt.ee ja ka osta-st.Kõrgematel teradae olen alt maha treinud.
Vasta
#13



Solgin ka natuke teemat, minul on pink TBШ-3 tera kõrgus ~12mm, kasutan sellised, ebay's ~60 naelaga ostetud treiterasid:
Kõige vasakpoolsem treitera siiski ei sobinud ja freesisin selle madalamaks.

[Pilt: th_lathe_tools.jpg]

Oskab keegi soovitada, kust leida juppe ТВ seeria pinkidele ?
Oleks vaja uusi kiilusid ja veel paari juppi.
Vasta
#14

(08-03-2011, 00:14 AM)pen.skar Kirjutas:  ...
Timm- kuidas teradega? Olen vahest turult saanud vene automaatpingi terahoidjasse käivaid jupatseid. Tavapingi tera olen nattipidi padruni võtnud ja alt maha treinud umbes 19 mm`ni. Siis veel terahoidja alla puurisin vahepeale pesa, et saaks hoidjat ka 45 kraadi keerata.
...

Möödunud aasta Palamuse laadal oli mingi vennike, kes müüs pealtnäha sellele pingile sobivaid teri. Keermetera oli miskit 30 vana raha. Nüüd kahetsen, et ei muretsenud endale neid.
Hingitsen nende terade pealt, mis koolis vana õpetaja poolt ühte karpi jäetud, tükkis freesiketastega. Kui kild väljas, siis käia peal senikaua, kui lõikavat serva kohtab jälle. Tsentrist madalamatele teradele lähevad peilid alla, ei muud. Aga tatikad, raisk, lõhuvad kõik terad ära või lihtsalt pätsavad ära. Mõtlen, et peaks hakkama ikka padrunisse sülitama - ehk hakkavad midagi mõikama. Õlirida niikuinii jookseb juba mööda spindlit alla.
Vasta
#15

Kõvasulamiga 30 EEK`sed terad ju hea leid- mis nad poes maksavad! Samas keermetera on koolipoisil korraks vastu rauda lasta. Mul lammutavad neid oma nii 30 aastased pojad- ega uut tera tuua oska keegi... Eks ise sai ka koolis hulle tükke tehtud- vindipadrun keerati vahele, kärnpukk haagiti suporti taha ja käik sisse. Ise maja teises otsas oodati, mil kärakas käis ja korgid läksid... Kaatrisaagidele joodetakse uued plaadid Vändras, võibolla saab seal ka lasta treiteradel vahetada. Isetehes on plaadi õigesse asendisse saamine kunst, plaat pikka küpsetamist ka ei talu.
Ksf Daniil, misasi see vasakpoolne terakarbis on- karestusrull? Kuidas ebays selle karbi ostmine käib- väga palju inglise keeles(mida ma vaid 1 aasta kergelt...)?
Vasta
#16

Nii, sai täna omajagu seda pinki lahti võetud ja uuritud. Võtsin spindlivõlli välja ja avastasin, et eelmistes postituses mainitud pronksist libisseibide paikasurumiseks mõeldud õhuke vedruna toimiv seib puudus täielikult padrunipoolses otsas.

Pinki remontis kunagi minu isa (ca 20 aastat tagasi, ilmselt unustas siis ühe jubina tagasi panna), tema mäluärgi oli peale remonti kenasti õli pidanud. Loogiliselt asja võttes, ei oleks see nii tohtinud olla.

See selleks, probleem nüüd lahendatud ja nüüd vaja uut seibi otsida või ise teha.
Kust sellist seibi saada või kuidas lõigata sellist, et seib saaks kena ja kõveraks ei tõmbaks, ääred sirgeks jääks? Materjaliks sobiks vast mõni õhem pahtlilabidas (neil selline vintske ja paraja paksusega plekk)

Pistan siia paar pilti koos selgitustega millest räägin.

Spindlikast.
[Pilt: orig_24661965_BwdS.jpg]

Võll ise.
[Pilt: orig_24661963_69HY.jpg]

Vasakul rihmarataste poolne otsaflants (koostes olemas teiseltpoolt puuduv seib), paremal siis teine pool (kus näha ka mis detail puudu on)
[Pilt: orig_24661967_HR05.jpg]

Siia peale peaks minema veel õhuke (puuduolev seib) mis surub seda pronksist libisseibi vastu flantsi
[Pilt: orig_24661961_ztct.jpg]

Ahjaa avastasin, et käigukastis käib ikka eraldi õli. Niikui õlivaatamise akna puhtaks pühkisin jäi esimesena silma asjaolu, et kkast oli täielikult kuiv. Nii kuiv et jääb ,mulje nagu polekski seal kunagi õli olnud. Teine asi mis silma hakkas oli see, et üks hammasrataste polt oli ennast välja kruvinud (selle välja kukkumine oli ka ainult paari liigse tööminuti küsimus ja oleks see kenasti kasti kinni jooksutanud.

Kui nüüd selle seibi valmis saab, saan sellega veel palju laastu lastud. Tegemist vajavad seal veel küll sada asja.

Korralik õlifilter leiutada.
Käiviti undab (vaja lahti võtta ja puhastada, poldid aga rsk juba liiga roostes keeramiseks)
Veidike silmale paremat välimust värvimise näol anda.
Jahutsvee kanister ja pump leiutada (mõttes oli 12v alaldi ja auto kojameeste veepump.
jne.

Terasi olen mõningaid juba leidnud ja leiutanud. Mõned tavalisest kiirlõike terasest pulgad, teised kõvasulamiga.

Pink oli olnud ühe kunagise tartus oleva zil baasil liikuva töökoja varustuses.
Tänud kõikidele abistajatele ja nõuandjatele!!! Tundub, et teema liigutab paljusi.
Vasta
#17

(08-03-2011, 17:13 PM)pen.skar Kirjutas:  Ksf Daniil, misasi see vasakpoolne terakarbis on- karestusrull? Kuidas ebays selle karbi ostmine käib- väga palju inglise keeles(mida ma vaid 1 aasta kergelt...)?

Vasakpoolne tera on mahalõikamiseks, pisikese vahetatava kõvasulamist tööosaga..

Ebayst ostmiseks on vaja registreerida ebay.co.uk ja paypal.com kasutajaks, leida sobiv kaup, mida müüja on nõus Eestisse tarnima ja maksta läbi paypal'i, mis võtab raha krediitkaardilt, võime privas arutada, kui abi vaja.
Vasta
#18

Sellised terad müügil Tln.Vana -Narva mnt.Firma vist oli Kepstom või midagi sellist.Asub ülevaatuspunkti kõrval.Viimane kord kui käisin siis vast kümmekond erinevat tera oli.
Vasta
#19

Selle treipingi mudel on ka vist selgunud. See on suure tõenäosusega 16ТО4А.

Minu lapsepõlv möödus ühe sellise kõrval...

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#20

Äkki on ikka 16-03 pakutud 16-04 paks olema natuke pikem,muidu kõik sama.Endal ka olemas nii 1604 ja 1605
Kui vne keelest aru saate siis sealt vaadake http://stanki-katalog.ru/sprav_16u04p.htm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne