(17-12-2010, 09:49 AM)Aspelund Kirjutas: Suhtle kasutajaga valdo, tal on sama Dacia universaalvariant kasutusel vajalike toimingute tegemisel.
Nii see on, evin igapäevaliikumistes MCV-d juba 3 aastat ja 1 kuu. Läbisõit selle ajaga ca 170 tuhat.
Seni olen autoga üliväga rahul. Tugevale plusspoolele võib kirjutada järgmised asjad
- Väga suur pakiruum - kui kaks tagumist istmerida välja võtta, siis tekib umbes 2 kuupmeetrit ruumi. Olen sinna mahutanud osaliselt lahtivõetuna 6 (loe - KUUS) jalgratast. Kui kõik 7 istekohta kasutusel, siis jääb kõige taha ikka veel veidi pakkide ruumi. Selline olukord on saavutatud Prantsuse inseneride arendustöö tulemusena, kus esiosa kuni juhiistmeni on väga lühike. Muidugi, päris ette viidud radiaator saab sel juhul ka väikeselt kõksult paugu, aga seni pole mul seda juhtunud.
- Kõrged ja mugavad istmed, ei väsita pikematel sõitudel ära (näiteks Saksamaalt ühe jutiga tagasitulles). Lisaks korralik pearuum kõikidel istmetel, st salongis piisavalt õhku. (Mulle ei meeldi lamades sõita, ma tahan kõrgel ja püstises asendis istuda.)
- Korralik jala- ja pearuum kõigil seitsmel istekohal, sh ka kõige tagumises reas, kus on ruumi igal pool enam kui küllaga.
- Prantslaslikult pehme vedrustus - meie halbadel ja konarlikel teedel kulub ta väga marjaks ära. Nt suviti kruusa peal ja praegu talvel konarliku jääga kaetud teedel. Ja kui palju üldse meil korralikke siledaid teid on?
- Siinid katusel - väga hea peale ehitada mitmesuguseid veokonstruktsioone, nt vanaaegsete jalgrataste vedamiseks.
- Kaks ust taga luugi asemel - võimaldab suuri esemeid paremini sisse panna ja on stabiilsem.
Ka lagunenud on auto senini väga minimaalselt - 170 tuhande kohta piduriklotsid ja -kettad, ühed šarniirid ja ühed rooliotsad. Kõik. Pluss muidugi korralise hoolduse kulumaterjalid (küünlad, õlid-filtrid, rihmad). Eks näis, kas realiseerub minu lootus, et ma suudan selle autoga sõita ilma suurte jamadeta 400 tuh km.
Et asi päris kiidulauluna ei tundu, räägin ka mõnedest pisipuudustest, mis aga siiski kasutatavust väga ei häiri (st kõike head ilma puudusteta ei saa ju kunagi):
- Tuuleklaasi soojenduse õhupilu asub vaid klaasi keskosas - juhipoolne osa klaasist jääb servas tihti uduseks ja talvel vahel ka jäiseks. Mõtlesin kunagi tõsiselt mingi suunajakarp peale ehitada, aga seni pole viitsinud. Kui aeg-ajalt õhku niiske/külma ajal klaasile suunata, siis võtab hädapärase nähtavusala klaasil puhtaks küll. Vähemalt minu konditsioneeriga variandil, sest konditsioneer ju lisaks kuivatab ka õhku.
- Kütusekulu võiks veidi väiksem olla. 1,6 16-klapine bensiinimootor võtab keskmiselt 7,5 kuni 8 liitrit 100 km kohta. Eks see ole arusaadav - poolteist tonni raske ja kõrge auto. Võib-olla tegin vea, et ei ostnud diiselmootoriga versiooni, mis on ka tootavalikus olemas ja kuulu järgi olevat veidi ökonoomsem.
- Varuratta asukoht auto põhja all, ilmastikule valla (võiks olla siiski kere sisemuses). Kujutan ette jamasid talvel kättesaamisel. Seni pole küll seda vaja läinud (kolm korda üle vasaku õla...).
- Kahes järgus kokkuklapitava keskmise istmerea liigutamisel kipub istmepatjade vahelt välja ulatuv keskmise ohurihma kinnitusots jääma istme alla ja purunema.
- Minu arvates liiga "madalal" asuv viies käik - 90 km/h juures on mootoril pöördeid mingi 3200 kandis. St väga suurte kiiruste arendamine kulutab liialt kütust ja ka mootorit. Seepärast ei ole ka Euroopa kiirteedel auto säästmise nimel temaga üle 115-120 km/h sõitnud.
- Salongiõhutuse filtri puudumine. Suviti teeb see kruusa peal sõites sisu võrdlemisi tolmuseks. Muide, akende ja uste tihendid on autol perfektsed, sealt ei tule piiskagi tolmu läbi.
Koostekvaliteedi ja üldmulje osas võin ka öelda, et siiski Lääne (Renault) kvaliteet oma tuntud headuses. Veidi (enne ostu) pelgasin, et ikkagi Rumeenias ehk nn "uues Euroopas" tehtud. Aga ju on ülipika autode tootmise traditsiooniga Renault suutnud oma kontserni kvaliteedipoliitika ka sinna eksportida.
Kokkuvõttes annaksin sellele autole 96 punkti sajast - konkurendid on kas väga palju kallimad või ei oma niivõrd häid põhiomadusi. Seda ka olukorras, kus ma võtsin üsna tippvarustusega (lisadega) auto - roolivõimendi, ABS, konditsioneer, elektriaknad.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembri lõpuni avatud L.P 11-18