robi gaz 21 1969 US
#1

Sain auto pärandina isalt, kes oli jõudnud ära teha keretööd ja värvitööd. Auto oli täiesti juppideks ja ootas kokku panekut. Värvitud sai auto nõukogude ajal ja -värviga see tuleb tükkis maha kui juhtud kriimustama. Auto koostamist alustasime sõpradega 1998 aastal. Kuna minu jaoks oli see esimene kokkupuude autoremondiga ja finantsolukord kiita polnud siis kaasnes palju \"seiklusi\" praegu ootab auto suve ja tõsiseid otsuseid.
Mis otsuseid: olen sõitma õppinud selle autoga ja see pole mingi tänapäeva peugeot 206 millega ka kenad preilid hakkama saavad.
Vanasti oli autojuht ikka tõsine amet. Ühesõnaga on tänapäevaliikluses vana volgaga raske kaasa lüüa.
1. Linnas on liiklus tihe ja kolme käiguga millest esimene on sünkroniseerimata on tüütu (võtab selja higiseks) sirgeldada, 2.maanteel on aga tavaliikluskiirus suvel 110 kmh ja alla selle oled nagu verstapost teistele. Samas on ideaalkiiruseks tal umbes 70 kmh.
3.Uuest aastast kaob kütuseturult bensiin 80
Ning kõige selle pärast tuleb mõelda mida ette võtta, kas annab originaalmootorit sobivamaks seada, mida saaks käigukasti suhtes ette võtta
väga ahvatleb mõte kaasaaegsemast mootorist ja automaatkastist.

ootan arvamusi ettepanekuid, paluks põhjendustega!

pildid üleval: http://www.fotoonline.ee/robi
Vasta
#2

Kas sa tõesti kavatsed sellega igapäev palju sõita, isiklikult ei usu. See nagu rohkem pühapäevamasin. Omal oli ka aeg tagasi selline volga aga ümber tehtud käikudele põrandal (24 kast), millega kaasnes kiirus 90km/h ja korralik esimene käik. Isiklikult ei soovita sul aga ja oleks äärmiselt kahju hakata suht originaalis olevale autole ümberehitust tegema. Igaljuhul väärtus sellest ei kasva, usun kindlalt vastupidist. Kuigi selle käigukasti vahetusega läheb asi palju mugavamaks, aga kaob see õige 21-e mekk. Igaljuhul jõudu ja selget pead, sest p.......se keerata on asja lihtne, pärast taastada xxxxxkordi keerulisem+kas sellel ikka on mõtet. Vaata Maiet ja Valdurit ja naudi vaikselt 21-ga vurisedes Eestimaad (näe Valdur toonekurg).
Terv. Aleksander kes unistab sellisest originaalis 21-st.
Vasta
#3

no üks asi on käigukast originaali jätta. aga mida teha mootoriga, targemad pead räägivad, et kõrgema oktaanarvuga bensiin pidi mootoris midagi ära rikkuma, klapid vist.
Vasta
#4

Arvan ´, et selle kütuse kadumisega asi seisma jää. Tahaks teada millega sõidavad vanemad vene veoautod, arvatavasti ikka kuskil seda kraami liikuma jääb. Ise sõitsin küll 92-ga ja selle mõne tuhande km. jooksul küll midagi ei juhtunud. Ega sellle GAZ-i kaane remont ka suurt midagi ole, nii et kui lähebki asi halvaks on võimalus küllalt odavalt (veel hetkel varuosi saadaval) see taas töökorda seada.
Vasta
#5

Kuule, Robi, tahan sulle anda mõne soovituse.

esitleks, pole sul mõtted selle autoga igapäevaselt ringi sõitma hakata.
Üks põhjuks on kindlasti see et sellisel juhul vajab Volga sellise teenindustöö mahu saada, et
tänapäeva hindade juurde on selline ekspluatatsioon on taskukohane ainult väga rikastele, või siis
inimestele kes viitsivad ise peale tööpäeva lõpu auto all vedelema.
Lisaks kõigele on kõrge kütusekulu ja suur maht varuosi mis sul läheb vaja
Samas, ma ei soovita sulle seda ümberehitama hakata.
Selle põhjuseks on see et kõik Volga-rodid mida mina olen näinud
olnud suhteliselt surnuks sündinud isendid, igapäevasõitudeks veelgi vähemsobilikud kui originaalauto.
Sellega rikud sa auto ja vastu saad mingi imelise eluka.
Mida aga võib tõesti teha - panna mootorile 24-10 plokipea, modida karburaatori, see aitab ka kütuseprobleemi lahendada, ja lisab ca 20 Hj.Lisaks sellele tuleb siis paigaldada \"kiire\"
tagasilla, ning VÄGA ETTEVAATLIKULT lasta mingile proffile sisse lületada hüdrovõimendi pidurisüsteemi sisse.
Viimane aga nõuab väga häid teadmisi ja oskusi ja üldiselt ei ole LE poolt lubatud, aga tunnistan, et Volga pidurid jäävad veidi
nõrgemaks.
Muide, umbes kolm nädalat tagasi www.auto.ru vanade autode foorumis oli arutelu mida volgast saab teha, võid arhiivis vaadata.
Aga jätkuvalt soovitan enne kui modimisega peale hakkad - mõtle kolm korda.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#6

Kuule, sukl numbrivalgustuse märk vale, 2 seeria oma, muide aga väga ilus ja värske auto

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#7

see ta on jah. Paps ostis kera mingi talu hoovist aastal umbes 1983. Ise käisin kaasas ja mällu on sööbinud üksikud hetked sellest. Siis ta taastas kere ja aretas külge plekid ja uksed. Seetõttu osutus pagass 2. seeria omaks, aga mulle meeldis see tuli rohkem kui kajakas ning muidu oleks pidanud hakkama uusi auke tegema ja vanu kinni panema aga auto oli juba ammu värvitud. Pealegi ei ole ta muuseumi eksponaat et 100% originaal peaks olema. Siiamaani lõbusõidu auto. Aga sa oled tähelepanelik:yes
Vasta
#8

räägi parem jaguarist, mis sealt albumist paistab Smile Saamislugu või veel mõni lugu? Smile
See pole ju mitte palju vähem uunikum kui volga. Eestis on seda 1 seeria xj6 mudelit kindlasti eriti vähe...
Vasta
#9

Eks see mootorivahetus vist ole jah liiga palju tegemist ja tulemus ei pruugi parem olla. 24-10 plokk, kas see sobib otse 21 plokile või tuleb midagi sobitada. Millist karpat soovitate. Aga käigukasti vahetusest olen huvitatud küll. Minu autol on sellega ikka vehklemist küll. olen kuulnud, et 24 4käiguline pidi sobima. On see tõsi ja siit foorumist lugesin et on ka 5 käigulisi . Kui suur töö oleks selle vahele panek, kas kardaani peab ka muutma. See et salongi üks auk lõigata pole hull, aga kui käigukast niisama alla ei mahu siis on küll jama.

Mis jaguari puutub siis eks ta ikka hoopis teist klassi masin ole. Praegu ei sõida kuna süütesüsteem tahab remonti. Seal on hulk termokaitsmeid vahel ja neid peab vahetama. Samuti on summuti süsteem läbi. Aga pikemalt siis kui talle oma teema teen.
Vasta
#10

Ilus masin. Respect :bounce
Vasta
#11

kui tahad paramat mootorit ilma et sul tuleks erilisi ymberehitusi teha siis pane sinna vanema Peugeot\'i diisel mootor :smug See pidi sobima väga hästi sinna Smile
Vasta
#12

ta võib ju sobida, kuid kütuse liigi vahetus pidi paras peavalu ARKis olema (olen kuulnud)
Vasta
#13

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: ummi
ta võib ju sobida, kuid kütuse liigi vahetus pidi paras peavalu ARKis olema (olen kuulnud)

See on siis ainult peavalu kui sul tuleks midagi ymber ehitada auto kere juures jne .....aga milleks on vaja teha ARK\'is midagi .........ylevaatuse teed volga originaal mootoriga aga sõidad teise mootoriga Smile
Vasta
#14

[quote]Niimoodi kirjutas: robi
Eks see mootorivahetus vist ole jah liiga palju tegemist ja tulemus ei pruugi parem olla. 24-10 plokk, kas see sobib otse 21 plokile või tuleb midagi sobitada. Millist karpat soovitate. Aga käigukasti vahetusest olen huvitatud küll. Minu autol on sellega ikka vehklemist küll. olen kuulnud, et 24 4käiguline pidi sobima. On see tõsi ja siit foorumist lugesin et on ka 5 käigulisi . Kui suur töö oleks selle vahele panek, kas kardaani peab ka muutma. See et salongi üks auk lõigata pole hull, aga kui käigukast niisama alla ei mahu siis on küll jama.***************************
Motovahetusest oli juttu siin enne teemas vist 24 modimine. kordan GAZ 2410 moto istub väikeste ümberehitustega (mootori kinnitus) peale käigukasti tala teise kohta
24 kasti puhul. Ökonoomsust saad 2105 karpaga aga maksad lõivu kiirenduses.(möödasõit) :eureka
Vasta
#15

Vaadake sõbrad, tehnika progress on nii kiire, et ega selle Gaz 24 mootori või käigukastiga ikka vana Volgat palju edasi ei aita. Igapäevasõidukit tast ei tule, tee või tina. Pidurid on ju ka võimenduseta, rooli keeramine ka just peopesaga ei õnnestu jne jne. Aga kui soovi siis Gaz 24 käigukasti (oli mu Zimile kruvitud samuti selleks, et mitte tehnika progressist maha jääda) võib mult just mitte kallilt saada.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#16

mnjah uurisin seda mootorivahetuse värki veel inimeselt, kes eestis ise autosid ehitab ja tema jutt oli konkreetselt selle idee vastu, liiga palju jama ja kallis. Kui nüüd aus olla siis ega ma ei tahagi ju mingit ulmekiirendust ja ei tea mida. Raskeks ja pikapeale tüütuks teeb sõidu ju ikkagi see, et maanteel jääb käike puudu ja linnas on selle pideva käiguvahetusega higipull otsaees. Teine asi on kütusekulu. Nüüd ma siis uuringi mis võimalused on saada 5käiguline kast ja mida on võimalik originaalplokile peale aretada, siiamaani on soovitatud 24-10 plokikaant aga kas ta sobib kohe peale või on vaja midagi ümber teha? Pakutud on ka 2105 karburaatorit, kui palju aga võtavad uute volgade karbussid hinnatase poodides on ju kõigil enam-vähem sama umbes 1000-1200.-
Vasta
#17

see gaz 24 käigukast il peaks ju 4. käik otse olema. Sama on ka 21 kastil. nii, et maanteel sellest kasu pole. Linnas tuleb jah üks käiguvahe juurde aga maanteel on 70 ikka aeglane küll ja üle selle läheb mootorimüra liiga suureks. Ega ta vist eriti hea ka pole kui madalpöörete mootorile maanteel pikalt 100kmh valu anda(oma kõrvadele ka)
Vasta
#18

Plokikaan ei tohiks minna 1=1 le 2410 oma
Urin järgi aga tal ju veepumpgi teine.
5käiguga volga kastid maksid vahepeak 3-5k eeku. Mõttekas vahetada sild 2410 oma vastu sest ainult 2410 differ ei sobi21 silda.
Vasta
#19

No meest sõnast härga sarvest oled sa agaa saanud uurida seda sobivust mittesobivust. Ka teised on teretulnud oma teadmisi jagama sellel teemal, et kui raske on gaz-m 21 \"vana volga\" originaalmootoriplokile 24-10 plokikaant peale aretada. Huvitav, kas on keegi seda teinud ka juba.
Vasta
#20

21-le pole selle 24 kasti otsa toppimine mitte just eriti mõtekas tegu kuna 21 liigub kolmanda käiguga ka vabalt 50-ga ja kui tõesti on soov kiirust juurde saada siis tasub alla panna 24 tagasild (4.11:1)või kui eriti suurt kiirust taga ajada siis 24-10 oma (3.9:1), 21-l originaalis 4.55:1. Pidurid pole 21-l ka mitte väga jamad ja kui tõesti on soov panna võimendit siis kasutada 24 originaali (istub vabalt süsteemi). Mis puutub bensiini siis see 80 oktaan on viimane pask üldse ja seda ei aita üldse kuskile panna (tean nii mõndagi mootorit mille klapid on selle solgi pärast peesse läinud), mootorit suuremale oktaanile viimiseks poleks muud vaja kui kaant veidi madalamaks lasta. ja juppide hinnad on nendel gazidel praegu väga väikesed, vaja ainult õigest kohast vaadata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 15 külali(st)ne