17-03-2011, 18:26 PM
Kirjeldan lühidalt: Auto 1,4 bens. 2004, aku oli peal sama vana. Mingil kenal hommikul keeldus aku koostööst. Kuna oli vana ka juba, siis panin peale natuke noorema, kuid kasutatud aku. Moment töötas, kuid järgmisel hommikul oli tühi. Ei piuksugi sees. Ostsin uue aku. Päeval pold viga, sõita sai ära oma sõidud. Järgmisel hommikul - aku tilgatumalt tühi!
Kahtlustasin esteks signat. Laadisin aku ära, signat ööseks peale ei pand, samuti ei lukustanud uksi. Tarbijad, mida välja andis lülitada, lülitasin välja.
Hommikul-akus nagu poleks kunagi midagi olnudki! Rsk!
Uurisin asja ja laadisin aku uuesti ära. Järjekindlalt. Kontrollisin , kas generaator toimetab korralikult. Lülitasin sisse kõik tarbijad, mida leidsin. Laadimine toimus tühikäigul kenasti 14,8 V... Otsisin välja oma multimeetri. Natuke juhet kah ja panin selle miinusklemmi ning kere vahele. Näitas 0,98 A... Natuke "rahunedes" langes 0,65 peale. Siis hakkasin välja sikutama kaitsmeid, esmalt kapoti alt ja siis salongist, armatuurlaua alt, kus need tavaliselt ikka on. Selgus, et kui eemaldasin kaitsme, millel tähistuseks FSI, siis käis sealsamas plokis klõps ning näit langes 0,03 A peale. mis on ju hea . Klõps oli aga kindlalt mingi relee oma... Kaitse kohta ei öeldud raamatus mitte muhvigi, tähistus näitab, et tegu on sissepritsesüsteemiga. Natuke manipuleerides süütevõtme ja kaitsmega sain aru, et kui olen kaitsme korraks välja võtnud ja kohe sisse pannud, siis ei lülitu relee enam sisse tagasi enne, kui süütevõtit pole keeranud.. No nii, mida siis teha? Minna esindusse ja plekkida kinni nende otsingud Berlingo kallal? Ei tihka nagu, aga kui muud üle ei jää, siis pärast suuremat Bingovõitu tuleb vist minna ..
Kahtlustasin esteks signat. Laadisin aku ära, signat ööseks peale ei pand, samuti ei lukustanud uksi. Tarbijad, mida välja andis lülitada, lülitasin välja.
Hommikul-akus nagu poleks kunagi midagi olnudki! Rsk!
Uurisin asja ja laadisin aku uuesti ära. Järjekindlalt. Kontrollisin , kas generaator toimetab korralikult. Lülitasin sisse kõik tarbijad, mida leidsin. Laadimine toimus tühikäigul kenasti 14,8 V... Otsisin välja oma multimeetri. Natuke juhet kah ja panin selle miinusklemmi ning kere vahele. Näitas 0,98 A... Natuke "rahunedes" langes 0,65 peale. Siis hakkasin välja sikutama kaitsmeid, esmalt kapoti alt ja siis salongist, armatuurlaua alt, kus need tavaliselt ikka on. Selgus, et kui eemaldasin kaitsme, millel tähistuseks FSI, siis käis sealsamas plokis klõps ning näit langes 0,03 A peale. mis on ju hea . Klõps oli aga kindlalt mingi relee oma... Kaitse kohta ei öeldud raamatus mitte muhvigi, tähistus näitab, et tegu on sissepritsesüsteemiga. Natuke manipuleerides süütevõtme ja kaitsmega sain aru, et kui olen kaitsme korraks välja võtnud ja kohe sisse pannud, siis ei lülitu relee enam sisse tagasi enne, kui süütevõtit pole keeranud.. No nii, mida siis teha? Minna esindusse ja plekkida kinni nende otsingud Berlingo kallal? Ei tihka nagu, aga kui muud üle ei jää, siis pärast suuremat Bingovõitu tuleb vist minna ..