05-04-2011, 11:32 AM
Väikesest mootori (hooldus)remondist on nagu ikka saanud salongist ettepoole jääva osa kapremont. Ehk siis ideest mootoriruumile värskem ilme anda koorus välja mõningasi roosteprobleeme antud mudelile tüüpilistest kohtadest, mis tingisid kogu krempli demonteerimise.
Hetkel siis seis selline, et salongist ettepoole on kogu auto demonteeritud, järgi on ainult kandevosa. Sai lihtsamini ligipääsetavatest kohtadest rooste ning lahtine värv eemaldatud, mõned nurgatagused saavad lähiajal liivapritsi tunda. Kogu kremplit ei hakanud eemaldama, kuna kere on tehasest krunditud mingi tsingisisaldusega epokrundiga (värv tundub mitte just parimalt peale nakkunud olevat ning samas krunt ise on sigakõva). Küll aga on siiski ca 50% pinnast haljas. Kuna ruum, kus autot teha saan pole just kõige kuivem, siis pidin hädaga konserveerimiseks kasutama roostemuundurit. Viimane tore uudis, mida avastasin on see, et päris paljud epokrundid ei olevat sugugi rõõmsad fosfaaditud pinna üle.
Ehk siis mõned küsimused, mis tekkisid ja millele loodaks absoluutsele tõele lähedast vastust saada
Mil moel plekk värvimiseks ette valmistada? Kas piisab roostemuunduriga töödeldud kohtade lahustiga ning traatharjaga puhastamisest või peaks selle keemia ikka üritama võimalikult hästi eemaldada? Kas oleks mõtekas pind ka eelnevalt happejääkide neutraliseerimiseks leeliselahusega üle käia? Senimaani on olnud roostemuunduritega pigem negatiivsed kui positiivsed kogemused.
Krundina kasutan deBeeri epokrunti, sellega on enamjaolt positiivsed kogemused olnud. Küll aga on veel lahtine, mida kasutada pinnavärvina - Devor enam rekka raamivärvi ei paku ning hariliku musta rekkavärvi matistamise kohta öeldi, et ei õnnestuvat, matistav komponent pidi pigmendiga kuidagi reageerima vms, ühesõnaga pind pidi jääma kole ja mitte eriti stabiilne. Värv peaks tulema poolmatt must, kuna mootori värvilahendus kerevärvi kapoti alt eriti välja paistma ei jääks ning lisaks näitab valge iga pisimagi täpikese mustust või roostet kohe välja. Ehk on ideid, mida võiks pinnavärvina tarvitada ning mis vastaks nõudmistele, poolmatt, tugev ning kergesti püstoliga pinnale kantav?
Kogu värvkate peaks olema ka ekspluateeritav, treilerikuningannat ei ehita, plaan on suviti autot siiski suhteliselt palju kasutada. Elik lisaks viisakale välimusele võiks asi ka kestev olla ning seda ka natuke niiskema kliima käes.
Hetkel siis seis selline, et salongist ettepoole on kogu auto demonteeritud, järgi on ainult kandevosa. Sai lihtsamini ligipääsetavatest kohtadest rooste ning lahtine värv eemaldatud, mõned nurgatagused saavad lähiajal liivapritsi tunda. Kogu kremplit ei hakanud eemaldama, kuna kere on tehasest krunditud mingi tsingisisaldusega epokrundiga (värv tundub mitte just parimalt peale nakkunud olevat ning samas krunt ise on sigakõva). Küll aga on siiski ca 50% pinnast haljas. Kuna ruum, kus autot teha saan pole just kõige kuivem, siis pidin hädaga konserveerimiseks kasutama roostemuundurit. Viimane tore uudis, mida avastasin on see, et päris paljud epokrundid ei olevat sugugi rõõmsad fosfaaditud pinna üle.
Ehk siis mõned küsimused, mis tekkisid ja millele loodaks absoluutsele tõele lähedast vastust saada
Mil moel plekk värvimiseks ette valmistada? Kas piisab roostemuunduriga töödeldud kohtade lahustiga ning traatharjaga puhastamisest või peaks selle keemia ikka üritama võimalikult hästi eemaldada? Kas oleks mõtekas pind ka eelnevalt happejääkide neutraliseerimiseks leeliselahusega üle käia? Senimaani on olnud roostemuunduritega pigem negatiivsed kui positiivsed kogemused.
Krundina kasutan deBeeri epokrunti, sellega on enamjaolt positiivsed kogemused olnud. Küll aga on veel lahtine, mida kasutada pinnavärvina - Devor enam rekka raamivärvi ei paku ning hariliku musta rekkavärvi matistamise kohta öeldi, et ei õnnestuvat, matistav komponent pidi pigmendiga kuidagi reageerima vms, ühesõnaga pind pidi jääma kole ja mitte eriti stabiilne. Värv peaks tulema poolmatt must, kuna mootori värvilahendus kerevärvi kapoti alt eriti välja paistma ei jääks ning lisaks näitab valge iga pisimagi täpikese mustust või roostet kohe välja. Ehk on ideid, mida võiks pinnavärvina tarvitada ning mis vastaks nõudmistele, poolmatt, tugev ning kergesti püstoliga pinnale kantav?
Kogu värvkate peaks olema ka ekspluateeritav, treilerikuningannat ei ehita, plaan on suviti autot siiski suhteliselt palju kasutada. Elik lisaks viisakale välimusele võiks asi ka kestev olla ning seda ka natuke niiskema kliima käes.