MTZ 05 ja Neva MB-2
#81

(05-05-2011, 20:54 PM)motoblokk Kirjutas:  Kiire küsimus.
Kas "Ziguliõli" võib MTZ 05-e karterisse panna?

Eks nõuka ajal kindlasti seda mahla sinna sisse kallati nii mõnigi kord. Töötas küll... Iseasi kui kaua... Tehasemanuaal käsib sinna suvel sisse kallata M-10 G2 või M-10 B2.
Samas, kui mootor elus veel, siis mina enda masinasse(kui mul selline praegu oleks) ei kallaks. Kaubandusvõrgus igasuguseid õlisid tänapäeval... Miski 15W-40 või ligilähedane, näiteks muruniidukitele mõeldugi peaks sobima. See 1,5 liitrit, mis karterisse läheb, ei tohiks küll ülejõu käiv olla.
Samas peaks lääne õlide kasutamisega ettevaatlik olema, kui mootorist aastatega kogunenud korralik pigi vms vastu vaatab.
Ise kõik vene mootorid majapidamises lääne õliga käima õpetanud. Ei ole õnneks miskit halba juhtunud...

Vasta
#82

Mul õnnestus järjekordselt MB-1 nöörstarter ära lõhkuda. Kas teistel on ka nii, või olen mina täielik käpard? Kindel on see et nöör puru ja vist ka vedru(jälle). Ühtlasi oli käivitades tekkinud mingi anomaalia põrkemuhviga. Tundus et viskab kohati üle. Hetkel pole aega remontida ka. Hakkan tõsiselt ära tigenema. Vaja oleks sinna midagi asjalikumat aretada.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#83

(12-05-2011, 12:52 PM)Basilio Kirjutas:  Mul õnnestus järjekordselt MB-1 nöörstarter ära lõhkuda. Kas teistel on ka nii, või olen mina täielik käpard? Kindel on see et nöör puru ja vist ka vedru(jälle). Ühtlasi oli käivitades tekkinud mingi anomaalia põrkemuhviga. Tundus et viskab kohati üle. Hetkel pole aega remontida ka. Hakkan tõsiselt ära tigenema. Vaja oleks sinna midagi asjalikumat aretada.

Mul on ka nöör starteri pideme juurest mitu korda katki läinud, järjest lühemaks jääb. Uut sellise jämedusega aga nii väga ei leiagi kuskilt ja need lääne mootorsaagide muruniidukite omad on ikka kole peenikesed ja ilmselt MB1 tugeva vastupanu all ei pea sedagi vastu.
Vedru on ka katki läinud, õnneks äärest ja olen teinud lihtsalt uue otsa.
Samas Miniagrotehnikas on MB jupid ikka kuidagi kole kallid, kavalam otsida juba analoogne lääne osa, see tunduvalt odavam.
Põrkmuhv ilmselt sul seest must, kuulid kleebivad korpuse vastu ja ei lase korralikult haakuda. Ise tegin algul selle vea, et panin põrkmuhvi korpusesse paksemat määret, üks käivitus ja enam seisma jättes taha starter ei jäänud. Kuulid olid kleepinud pööretega seina külge. Nüüd olen lahti võttes sinna ainult vedelat spreimääret pannud.

Muuseas, mida motobloki mehed arvavad, kas MB1 saaks teha raideri? Niiduki taga kõndimisest villand ja vaja oleks ikka pealeistutavat asja.
Õnnestus saada üks murutraktori komplektne lõikeorgan. Selle mõtlen panna MB1 ette, nagu on raideritel. Keeramine tuleb siis teha nagu Kirovitsidel.
Aga tekib sellise ehitamisega ilmselt palju probleeme. Suurim saab olema mootor.
Kasutatud murutraktor ilmselt oleks mõtekam osta, aga odavamad kõik manuaalkastiga, mis on äärmiselt ebamugav aias kasutada. Osadel veel keera süütevõti ka teise asendisse, et tagurdada. Kallimatele hüdroülekandega niidukitele ei hakka jälle hammas peale. Samas MB1 rihmadega vedu oleks juba nagu hüdroülekanne , vajuta aga vastavat linki ja läheb mis suunas vaja, ei mingit siduri ega käikudega jamamist. Kiirust muidugi muuta ei saa sujuvalt, aga seda nii väga vajagi pole, hein igal pool enam vähem ühtlase tihedusega.
Proovisin originaal rootorniidukiga ka niita, aga see jätab heina suht kõrgeks ja lisaks oli kogu aeg hirm, et tera ükskord otsaette lendab. Viisin ära Refondasse, siis kindel, et keegi enam tulevikus sellega end ära ei tapa.



Vasta
#84

(12-05-2011, 19:11 PM)meli666 Kirjutas:  Muuseas, mida motobloki mehed arvavad, kas MB1 saaks teha raideri? Niiduki taga kõndimisest villand ja vaja oleks ikka pealeistutavat asja.
Õnnestus saada üks murutraktori komplektne lõikeorgan. Selle mõtlen panna MB1 ette, nagu on raideritel. Keeramine tuleb siis teha nagu Kirovitsidel.
------
Proovisin originaal rootorniidukiga ka niita, aga see jätab heina suht kõrgeks ja lisaks oli kogu aeg hirm, et tera ükskord otsaette lendab. Viisin ära Refondasse, siis kindel, et keegi enam tulevikus sellega end ära ei tapa.

Kuna ise hooldan MB2-ga põhiliselt sellist ala, kus aastas 1, parimal juhul 2x niidan, siis minu jaoks ei ole niitekõrgus probleem ja kasutan kaherootorilist originaalniidukit (ei ole ta nii eluohtlik midagi). Järgi vantsimise vähendamiseks tegin sellel talvel haagise, mis rataste tsentritesse toetab ja peaks võimaldama mugavamat niitmist. Siiani ei ole veel põhjust kokku panna olnud ja seepärast ei tea, kui mugav see istudes niitmine saab olema ja kas kallaku peal sadulast maha ei viska.
Üldiselt on see kiilrihmaga sidur üsna ebatäpne ja MB1-l puudub differ, seega, kui selle baasil raider ehitada, siis nii mõnigi lillepeenar ja põõsas võib kannatada saada Smile
Sokutan veel siia ühe teise foorumi lingi, kus MB2-st väike traktor tehti.
Link foorumisse siin (pööra tähelepanu foorumlasele Rlf ). Pilt masinast siin (välised lingid on küll keelatud, aga parema klahvi menüü kaudu saab pildi kätte) .
Kui sellele asjandusele nüüd kõhu alla see murutraktori lõikeorgan sokutada, siis on midagi raideri ja murutraktori vahepealset valmis. Problemaatiline on jõuülekanne rihmarattalt alla - võib olla sobiks hüdraulika. Eraldi mootor oleks kah lahendus.
Jätkuvalt jääks viletsaks manööverdusvõime, aga kindlasti on ta sellisel variandil parem, kui kirovetsi stiilis - masin ju palju lühem.
Vasta
#85

(14-05-2011, 00:28 AM)nunu Kirjutas:  Kuna ise hooldan MB2-ga põhiliselt sellist ala, kus aastas 1, parimal juhul 2x niidan, siis minu jaoks ei ole niitekõrgus probleem ja kasutan kaherootorilist originaalniidukit (ei ole ta nii eluohtlik midagi).
Järgi vantsimise vähendamiseks tegin sellel talvel haagise, mis rataste tsentritesse toetab ja peaks võimaldama mugavamat niitmist. Siiani ei ole veel põhjust kokku panna olnud ja seepärast ei tea, kui mugav see istudes niitmine saab olema ja kas kallaku peal sadulast maha ei viska.

Ise paraku ainult kahe korraga välja ei mängi. Elan suht künklikul maal ja lõikeheina on palju. Ja see meeldib hirmsasti rästikutele, kui ära ei niida lagedaks tihti, siis tulevad juba uksest sisse.
Nagu aru saan, siis see järgitehtud haagis on midagi sarnast nagu allpool?




Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#86

Paluksin pisut abi MB-1 rihmadega abi. Nimelt vana mootor sai aastaid tagasi laiali tõmmatud ja nüüd uue mootori jaoks ettevalmistamisel on häda käes. Rullid asjad ei istu kokku. Kui kellegil oleks võimalik teha korralik pilt MB-1 rihmamajandusest, siis oleks sellest mulle palju abi.
Vasta
#87

(14-05-2011, 22:17 PM)urmet48 Kirjutas:  Paluksin pisut abi MB-1 rihmadega abi. Nimelt vana mootor sai aastaid tagasi laiali tõmmatud ja nüüd uue mootori jaoks ettevalmistamisel on häda käes. Rullid asjad ei istu kokku. Kui kellegil oleks võimalik teha korralik pilt MB-1 rihmamajandusest, siis oleks sellest mulle palju abi.

Kas on plaanis mingi lääne mootor paigaldada? Kui nii, siis ise olen ka vaadanud erinevaid mootoreid ja üks ühele ei sobi mitte ükski. Ei lähe kinnitusaugud kokku, tuleb mootorit tõsta, kuna lääne mootoritel on väntvõlli keskpunkt madalam kui originaalil. Samuti tuleb külje peale mootorit nihutada ja rihmaratas ka uus teha, võlli jämedus ei klapi.
Piltidest ilmselt abi ei saa. Kõige paremini saab nii, kui paned vana mootori niipalju kokku, et mootoriplokis väntvõll sees ja rihmaratas otsas. Siis asetad ta raamile ja võtad mõõdud, kui kaugel rihmaratas millestki on. Siis uuele mootorile rihmaratas külge ja hakkad vaatama, kuhupoole liigutama on vaja hakata. Vähemalt ise teeks nii.
Rihmaratas peab saama suht täpselt vana koha peale, muidu ei hakka edasi-tagasi korralikult tööle ja siis vaja hakata uusi teise pikkusega rihmu otsima.
Paar pilti tegin:




Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#88

(14-05-2011, 22:17 PM)urmet48 Kirjutas:  Paluksin pisut abi MB-1 rihmadega abi. Nimelt vana mootor sai aastaid tagasi laiali tõmmatud ja nüüd uue mootori jaoks ettevalmistamisel on häda käes. Rullid asjad ei istu kokku. Kui kellegil oleks võimalik teha korralik pilt MB-1 rihmamajandusest, siis oleks sellest mulle palju abi.

http://files.mail.ru/3ZJY1Y. Skännitud venekeelne MB manuaal. Põhiliselt MB2 aga Image0028.tif sisaldab ka MB1 rihmade kinemaatikat. Joonis on küll suht tinglik, aga äkki on abiks.
Siia veel üks pildilink lisaks


(14-05-2011, 21:34 PM)meli666 Kirjutas:  Ise paraku ainult kahe korraga välja ei mängi. Elan suht künklikul maal ja lõikeheina on palju. Ja see meeldib hirmsasti rästikutele, kui ära ei niida lagedaks tihti, siis tulevad juba uksest sisse.
Nagu aru saan, siis see järgitehtud haagis on midagi sarnast nagu allpool?
Jah, idee on sama.
Vasta
#89

Küsimus, ei tea, kui suur oleks vajadus sellistele masinatele lumepuhuri e. "lumehundi" järgi. Eelmiste talvede elamused vist suurendasid selle tööorgani nõudlust.
Vasta
#90

Olen väga tänulik pildimaterjali ja ka muude soovituste eest. Mul ajajooksul üks rihmaratas lihtsalt kaduma saanud Sad Kadunud on siis kütusepaagile kõige lähem ratas koos kanduri ja vedruga.

Mis aga puutub mootorisse, siis peale läheb järgmine samatüübi mootor. Eelmisel mootoril purunes keps väntvõlli poolsest otsast ligi 15 aastat tagasi.
Vasta
#91

Mul on olemas MB-1 manuaal paberkandjal. Skeemid/läbilõiked jne. Vahel on peris abiks olnud. Kui on huvilisi, võin ära skaneerida ja üles riputada. Fotodega kõrvutades peaks aimu saama küll, kuidas asi kokku käib.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#92

(15-05-2011, 05:17 AM)miilits Kirjutas:  Küsimus, ei tea, kui suur oleks vajadus sellistele masinatele lumepuhuri e. "lumehundi" järgi. Eelmiste talvede elamused vist suurendasid selle tööorgani nõudlust.

Möödunud talvel lasin oma lumepuhuri võlli kõveraks. Hädasti oli uut vaja. Sai küsitud Hamosest ja vastati, et kõik 11 laos olnud puhurit on läbimüüdud ja enne järgmist hooaega uusi ei tule. Nii et nõudlust on, iseasi milline talv tuleb.



Vasta
#93

Huvitav, millist ladu Hamos silmas pidas?
Tean, et ka lääne varjante samuti talvel võtta ei olnud ja seda mitte ainult Eestis vaid terves Euroopas, sest lund jagus, seda vist pole vaja meelde tuletada.
Peterburi tehases tehtavad sobivad sobivad riputada Neva MB-2-le, rihmülekanne, kas MB-1-le kinnitused jäeksid samaks.
Rihmülekandega varjanti tean ca 480.- eest saada olevat.
Vasta
#94

(16-05-2011, 04:59 AM)miilits Kirjutas:  Huvitav, millist ladu Hamos silmas pidas?
Tean, et ka lääne varjante samuti talvel võtta ei olnud ja seda mitte ainult Eestis vaid terves Euroopas, sest lund jagus, seda vist pole vaja meelde tuletada.
Peterburi tehases tehtavad sobivad riputada Neva MB-2-le, rihmülekande tõttu, kas MB-1-le kinnitused jäeksid samaks.
Miks neid talvel ja ka praegu eriti võtta pole on jälle Eesti seduste taga, sest sissetoomisel nõutakse kõikide seadmete kohta EUR sertifikaati, kuid kuna tehasel on kodumaalgi ilma igasuguse sertifikaadita kaubal minekut küll, siis kribu Eesti turg teda ei koti.Vot sellist Eestit me tahtsime!
Rihmülekandega varjanti tean ca 480.- eest saada olevat.

Vasta
#95

Tuttav hädas. Kust väljub MTZ 05-l karteriõli?

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#96

nagu ikka, punnist.
Vasta
#97

Andke palun värskele MTZ-05 omanikule nõu kuidas lattniidukit töösse pressida. Kui trakatsi sain olid niiduki vikatiosa ja vikati-traktori ühendus eraldi. Mulle tundub, et mtz-05 niidukil liiguvad mõlemad lõiketerad üksteise suhtes, aga vikati kinnitusel on ainult üks "jubla", mis on 16 keermega edasi-tagasi liikumist tekitava käpa küljes. Käpa teine auk on tühi. Kas sinna võiks keerata lihtsalt 16 poldi, mille pea siis vikati vastavas pesas istub? Aidake -mul pole aimugi mis seal tegelikult käima peaks, mingid liugurplaadid vm?
Vasta
#98

Niitsin MB1 muru ja mootorisse on tekkinud nagu mingi imelik klõbin. Ennemalt on see ka olnud, aga nüüdseks asi koguaeg suuremaks läinud.
Seda klõbinat olen pidanud ülemääraste klapipilude süüks, aga viga vist ikkagi kuskil väntvõlli kandis. Või milline see vändamehhanismi kolks täpsemini on?
Targad raamatud räägivad, kui tume müts siis alumine saale, kui hele, siis kolvisõrmes loks.
Samas ega ta nagu klõbin ei olegi, pigem nagu tirin.
Kolvisõrmega vast midagi juhtuda ei saa, viga ilmselt alumistes laagriliudades.
Teab keegi, kas neid laagriliudasid on ka remontmõõdus saada? Või peab ikkagi ostma terve uue komplekti- väntvõll, keps jne.
Kuna raha eriti vene mootori peale panna ei raatsiks, kas oleks ka mingeid alternatiive, kuidas sealt alumisesest otsast lõtk välja saada.
Ise mõtlesin, et kui käiata seda kahte poolme pinda. Asi peaks tihedam vast saama? Või ikkagi nii teha jama?
Vasta
#99

(15-06-2011, 19:23 PM)meli666 Kirjutas:  Niitsin MB1 muru ja mootorisse on tekkinud nagu mingi imelik klõbin. Ennemalt on see ka olnud, aga nüüdseks asi koguaeg suuremaks läinud.
Seda klõbinat olen pidanud ülemääraste klapipilude süüks, aga viga vist ikkagi kuskil väntvõlli kandis. Või milline see vändamehhanismi kolks täpsemini on?
Soovitan mitte oodata, kuni keps maailma uudistama tuleb. Pakun lambist, et sul tuleb osta uus keps koos õlituskäpaga. Väntvõll on ehk veel elus, see nii ruttu ei kõnge. Kepsusaale on 10x pehmem ja pind ilmselt juba marrastuda jõudnud. Igatahes võta kohe lahti. Kui üksainus lahtipääsenud metallitükk pöörete regulaatori hammaka vahelt läbi käib, siis läheb ostunimekiri kohe pikemaks.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(15-06-2011, 23:09 PM)Basilio Kirjutas:  Kui üksainus lahtipääsenud metallitükk pöörete regulaatori hammaka vahelt läbi käib, siis läheb ostunimekiri kohe pikemaks.

Vot selle pöörete regulaatoriga on ka hiljuti mingi jama tekkinud. Iseenesest lähevad tuurid peale, gaasist tagasi lastes aga tahab jälle seisma jääda. Tundub nagu see ei toimiks enam.
Proovisin teise masina karburaatorit ka, aga tollega samamoodi.
Võibolla siis sees miskit vaikselt juba pilbasteks.
Eks peab siis ikkagi lahti asja võtma.
Oeh, oleks vähemalt üks meeski ütleks, et mis sa jamad, osta peale hiina Honda kloon mootor. Aga neid pole. Ei taha esimene katsejänes ka olla. Võibolla täielik raha maha viskamine.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne