5 X TALUPOJA iseliikuv šassiitraktor ДВСШ -16 1959 a.
#81

tere,öösel on sääsed ja naised,päeval on palav ja parmud....

edu sulle,pea vastu,finissi sirge hakkab vist paistma.
Vasta
#82

Sääski oli tänase palava päeva puhul liigagi palju. Tundub,et miskit on teoksil....
Hommikul vara võtsin küttepaagi käsile. Välja näeb selline:


[Pilt: 1853125797be7e_l.jpg]


[Pilt: 185312511dcdeb_l.jpg]


[Pilt: 18531261f43acc_l.jpg]


Panin tähele,et paagi pooled on stantsitud ühe ja sama vormiga. See tuleb tulevikus aina kasuks. Kui vaja,saab kahest paagist lausa ühe teha. Kahjuks ei oska ma praegust öelda,kuidas uuemal ja vanemal mudelil küttepaagi välimus on,kuna pole saanud võrrelda. Õnneks on see paak ikka kütet ka saanud ja isegi üle ääre...Toungue ,tänu sellele oli roostet ja vanat värvi päris lihtne maha saada.


[Pilt: 185312651bdefd_l.jpg]


Välja kukkus selline:


[Pilt: 1853127309e80d_l.jpg]


Sai ka käivitusmootor veidi üle käidud.


[Pilt: 1853127714f113_l.jpg]


[Pilt: 18531363b90e98_l.jpg]


Selle reduktori tegin 98 aastal. Selle karbi sees on väike ülekanne tehtud. Kasutasin selle juures Voshodi käigukasti vanu hammasrattaid. Need on keevitatud lühikeste võllide otsa ja veerevad kuullaagritel. Ülekannet oli vaja selleks,et panna asi teistpidi pöörlema. Olen ka seda ümber teinud,kuna algselt tegin ülekande aeglasemaks. Tänu sellele murdis mul pidevalt starteri kände. Murdis maha nigu naksti. Ülekanne peab olema kiirem,kuna aeglase pöörlemise korral lööb mootori toorest täis ja siis lööb nätaki tagasi ja kohe puru. Ülekanne peab selle mudeli puhul ja ka DT-20 jaoks olema 1-1-le. Aeglasemaks ei soovita teha. Druzbal jääb jõudu küll,et neid mootoreid käima ajada. Olen teinud ka T-25 jaoks käivitusmootoreid. Seal tegin ülekande 1-2-le. Sobis.
Traktori külge on jäetud starteri känd. Selle pika võlliga on asi ühendatud. Nuudid võtsin ka vana mootorratta käigukastist. Selline käivitusmootori süsteem on mul tehtud ainult sellepärast,et taha mootori otsa on pandud Nš -10 hüdropump ja ka raamistik,kuhu käivitusmootor paigutada. Kui nüüd uuesti oleks vaja selline asi teha,siis teeksin ikka teistmoodi. Lahendusi on õnneks palju.
Vasta
#83

Jäi täna näppu T-16 ventilaator. Sai ükskord tagasi toodud sealt,kuhu viiakse...


[Pilt: 18549427d5603d_l.jpg]


[Pilt: 18549437be3d42_l.jpg]


[Pilt: 18549433ed0e9c_l.jpg]


Õnneks oli äraviija tore mees ja jättis asja lõhkumata. Ehk siis AL+raud....
Kahjuks ma ei tea kindlalt väita,et selline ventilaator ka 59 aastal olemas oli,kuna mul mingit kirjandust selle kohta pole. Külge istub küll ja töötab ka. Kuigi jahutab ühte silindrit teisest ikka hulga vähem: (. Pole saanud aega seda originulli remontida ega katsetada. Tihtilugu pole moodsam asi parem,kui vana .
Vasta
#84

Õhtust!

Sai vahepeal siis ka teine poritiib ette võetud. Vead olid põhiliselt samad. Nurgad kõverad,kinnituse augud ära loksunud,roostes ja veel sada häda küljes. Ei saanud muud teha,kui kõik vead likvideerida. Kolhoosnike paikasid ei hakanud ka ära rookima,vaid parandasin üle. Sai hiljem kõik augud viiliga üle käidud,et poldiaugud parajaks saada.


[Pilt: 185598434469cd_l.jpg]


[Pilt: 185598478dd75a_l.jpg]


Kõige suurem töö asja juures oli muidugi see rooste kaapimine....Vaene Handymanni trell sai vatti kõvasti. Harjad kadusid ka järjekordselt ära. See edasi tagasi lõksutamine kurnab kõvasti. Mis teha,pääsu pole....


[Pilt: 18559833b78573_l.jpg]


[Pilt: 185598356fe039_l.jpg]


[Pilt: 18559837495111_l.jpg]


Tehtud asi sai ja värvipurgi asend tähendab seda,et tuleb tiir linna teha..Sad


Nüüd tutvustan sellist laternat:


[Pilt: 18559849941171_l.jpg]


[Pilt: 18559851ecf346_l.jpg]


Arvan,et sellised laternad vast olid minu traktoril. Vähemalt tagumine kindlasti. Mul kahjuks pole andmeid nende laternate kohta. Vanematel mudelitel olid kolmnurksed tulekopsikud. See on tagant kumer. Asjaolude tõttu peaks see raudselt tagumiseks sobima. Kas ka esimesed sellised olid,ei mõista pakkuda. Raamatus 1964 a. on juba uuemad laternad kasutusel. Nii et, mine tea,kunas üleminek oli. Kui kellegil on miskit kirjandust selle kohta,olen huvitatud!

Õhupuhastajatega on ka väike segadus. Mul on olemas kahte varianti:


[Pilt: 18559855851c37_l.jpg]


[Pilt: 18559859935e0a_l.jpg]


[Pilt: 185598610784c3_l.jpg]


See õhupuhastaja,mis haljaks aetud,on minu traktori küljest pärit. Teine on võetud ühe T-16 pealt. Selle mõõdud pisut teised. Välimus ka teine. Kas see teine variant on siis uuem,või hoopiski mõne teise mudeli küljest,pole teada. Eks neid osi ka vahetati vanasti. Nii ei ole võimalik ka kindlalt väita,mis õige ja mis mitte. Kuna kirjandusega kitsas,pole ka kusagilt lugeda,uurida. Proovisin ka Googlest nuhkida ja vene foorumitest,siis seal trehvas ka meite massinaid piltidel....Ka seal tundub selle mudeliga kitsas olema...Sad


[Pilt: 185598538c062f_l.jpg]


Siin pildil siis valik osasid,mis täna haljaks sai nühitud. Muist on nigu omad,kuid on ka selliseid jublakaid ,mis mitte omad pole. See numbrilaua plekk on näiteks ühel vanal Ford Kölnil küljes olnud. Õhupuhastaja kinnitus ka tehtud T-40 suruõhupaagi vitsast. Välimus muidugi enam -vähem sama,kui originaalil.


Värvi järel sai ka käidud,15 euri läks nigu naksti.... ja kõik mis haljas,sai ka punaseks lastud...


[Pilt: 18559863c17778_l.jpg]


Vahepeal selgus,et siduri ja piduri vardad on kuidagi omavahel kokku leppinud ja vehkat teinud...vaja hommikul need kohe üles otsi .....Rolleyes
Vasta
#85

No need tagaotsitavad asjad olid tõesti omavahel kokku leppinud ja ühiselt kõige kõrgema riiuli peale vehkat teinud.....
Sai ka linnast uus kummilutt toodud,mis käigukangi ümber käis. Viljandis Pargi tänaval Mairon Unitis oli selline lutu täitsa olemas. Hind ka kohe peale maalitud...


[Pilt: 18622169e608ea_l.jpg]


See lutu sobis siis kangi ümber nagu valatud ja nüüd on siis kindlustatud,et vesi enam sellest kohast sisse ei saja. See muidugi ei välista,et vesi ikka kuskilt sisse saab.....

Enam-vähem said kõik detailid värvitud ja sai ka traktorit natuke kokku pandud:


[Pilt: 186221616c34ef_l.jpg]


[Pilt: 18622165d07a6c_l.jpg]


Suure saladuskatte all mainin,et traktor tegelt ammu koos ja esimesed hektarid heinagi niidetud.....Jutt on pisut maha jäänud....Cool

Kindlasti paljusid huvitab,kuidas siis tulemused ka on...
Tulemused on head,kuid ega minagi jumal pole ja enda tööd tuleb ka vahest veidi üle teha...Big Grin Nimelt peale esimest käivitust tuli käigukastist selline muusika,et minu maitse järgi see küll polnud....Nagu sai eelpool kirjutatud,et sai üks võõras koonushammasratas sisse pandud. Lõtk sai küll nii enam-vähem tehtud,kuid sellest ikka ei piisanud. Siit ka soovitus teistele,et ärge liiga täpselt ka kõike tehke,sest liiga täpne asi võtab laulu üles...Ja ega seda kontrollida ka muidu ei saa,kui tuld torusse ei tee.
Selle asja lahendasin niiviisi,et sai ülemise võlli otsa kapslile veidi paksem tihend tehtud ja seega taldrik liikus sellepärast teost eemale. Undamine kadus kui võluväel...Nii et,võite ka proovida....Hammasrataste kuludes ei tasu neid lõtke välja võtta,sest see ei anna midagi peale undamise. Kui koonushammasrattad juba kulunud,tuleb lasta neid vana koha peal edasi käia. Koomale lastes hakkavadki undamised peale. Ega see lõtk midagi paha ka ei tee. Las jookseb.
Teine möödapanek oli esimese ja tagumise käigu vahetamise juures. Pidin käigukasti kaane veel korra maha võtma ja kahvli võllile uue augu puurima. Vana sai täis keevitatud. Nimelt oli asi selles,et tagurpidi käiku sisse lülitades lükkas teist hammasratast kogemata teisele vastu. Käigukasti kokku monteerides sai küll vaadatud,et asi klapib,kuid praktikas on teinekord asjad hoopis teised. Kõike alati ei pane tähele. Vähemalt nüüd on siis asjad nii,nagu vaja. Enam ei ole käigukast puterdanud. Algne väike undamine on ka praktiliselt kadunud. Päev otsa traktoriga niites kadusid kõik võõrad hääled.
Vasta
#86

Au ja kiitus! Nüid saad selle viimasel pildil viltuvajunud väikese majakese ka sirgu tõmmata... Wink


Vasta
#87

(16-06-2011, 23:25 PM)Tift Kirjutas:  Au ja kiitus! Nüid saad selle viimasel pildil viltuvajunud väikese majakese ka sirgu tõmmata... Wink

Kahjuks pole plaanis,kuna tegu arvatavasti Vabariigi ainukese kõige viltusema peldikuga...SmileSmileSmile

Minu lennundushuviline sõber käis siin ekstra mingi väga täpse mõõteriistaga ja mõõtis ära ,kui palju asi viltu oli. See oli midagi üle 8 kraadi lääne ja miski teise ilmakaare poole.....Nüüdseks on need näitajad kindlasti suurenenud. Rängad idatuuled ja ida tehnika mõjutused on selle kõik tekitanud.....Big Grin
Vasta
#88

(17-06-2011, 08:57 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(16-06-2011, 23:25 PM)Tift Kirjutas:  Au ja kiitus! Nüid saad selle viimasel pildil viltuvajunud väikese majakese ka sirgu tõmmata... Wink

Kahjuks pole plaanis,kuna tegu arvatavasti Vabariigi ainukese kõige viltusema peldikuga...SmileSmileSmile

Minu lennundushuviline sõber käis siin ekstra mingi väga täpse mõõteriistaga ja mõõtis ära ,kui palju asi viltu oli. See oli midagi üle 8 kraadi lääne ja miski teise ilmakaare poole.....Nüüdseks on need näitajad kindlasti suurenenud. Rängad idatuuled ja ida tehnika mõjutused on selle kõik tekitanud.....Big Grin

tere,see siis PELDIK PISA.
Vasta
#89

(17-06-2011, 10:11 AM)näkisepp Kirjutas:  
(17-06-2011, 08:57 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(16-06-2011, 23:25 PM)Tift Kirjutas:  Au ja kiitus! Nüid saad selle viimasel pildil viltuvajunud väikese majakese ka sirgu tõmmata... Wink

Kahjuks pole plaanis,kuna tegu arvatavasti Vabariigi ainukese kõige viltusema peldikuga...SmileSmileSmile

Minu lennundushuviline sõber käis siin ekstra mingi väga täpse mõõteriistaga ja mõõtis ära ,kui palju asi viltu oli. See oli midagi üle 8 kraadi lääne ja miski teise ilmakaare poole.....Nüüdseks on need näitajad kindlasti suurenenud. Rängad idatuuled ja ida tehnika mõjutused on selle kõik tekitanud.....Big Grin


tere,see siis PELDIK PISA.

Kasvõi....Rolleyes

Ega see peldik pole koguaeg viltune olnud. Vanasti oli ikka korralikult sirge ja hea oli katuse otsast ida poole kaeda....


[Pilt: 18625387cc7860_l.jpg]




Vasta
#90


Kasvõi....Rolleyes

Ega see peldik pole koguaeg viltune olnud. Vanasti oli ikka korralikult sirge ja hea oli katuse otsast ida poole kaeda....


[Pilt: 18625387cc7860_l.jpg]





[/quote]

Kui nüüd vaadata, siis tõesti - vanasti olid peldikud rohelisemad ja taevas roosam, eriti idataevas muidugi...

Vasta
#91

Kõik oli roosa ja rohelisem jah,sest mida sa sellest Orwo filmist ikka aastal 81-82 tahad.....TALUPOEG ka siis alles esimese otsa koolipoiss. Rolleyes
Näete nüüd ise lugupeetavad. Rohi oli rohelisem,taevas roosam ja kõik oli ilus sellel aal....Kolhoosi viljapõllu nurk ka peldiku taga paistmas. Ja näe ,polnudki tegelt kolhoosi oma,tuli hoopis välja ,et täitsa talu värk......
Vasta
#92

(17-06-2011, 16:28 PM)kass Kirjutas:  taevas roosam, eriti idataevas muidugi...

Mulle paistab roosam läänetaevas, loojangupool.
Teema kohta üks küsimus ka. Vanemal T-16-l oli ainult käsigaas, uuemal lisaks ka jalaga vajutatav. Kas sellest puudust ei tunne? Muidu kena vaadata ja vanu aegu meenutada selles teemas. Tundub tubli mees olema. Jõudu edasiseks!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#93

Küll off-topic, aga peldikust rääkides meenus hiljutine juhtum: Saaremaal suvitades paar astat tagasi sai klõpsitud pilte nagu turistid ikke teevad. Ühele jäädvustus kellegi südamekesega maja, millel oli lukk ees.
Abikaasa on kunstihuviline ja osaline ühes vene saidil skill.ru. Ta munsterdas selle peldikuluku punaseks (kangesti nõukogude lipu karva), lõikas pilti väheke ja riputas sinna üles teiste sekka. Päeva pärast oli see sealt kadunud... Eks ta proovis siis uuesti...kordus sama asi. Siis muutus asi nagu sportlikuks... kuid püsima see pilt sinna ei jäänudki Smile! Küsimise peale ei kõssatudki...[Pilt: kc3a4imla.jpg?w=450&h=600]


Vasta
#94

(17-06-2011, 18:40 PM)aavu Kirjutas:  
(17-06-2011, 16:28 PM)kass Kirjutas:  taevas roosam, eriti idataevas muidugi...

Mulle paistab roosam läänetaevas, loojangupool.
Teema kohta üks küsimus ka. Vanemal T-16-l oli ainult käsigaas, uuemal lisaks ka jalaga vajutatav. Kas sellest puudust ei tunne? Muidu kena vaadata ja vanu aegu meenutada selles teemas. Tundub tubli mees olema. Jõudu edasiseks!

Tänud,tänud,kuid mulle tundub see käsigaasi hoob päris asjalik ja vajalik. Eelis on see,et paned ühed pöörded peale ja seal need siis koguaeg ongi. Ei ole auklikul põllul mingit gaasitamist ega mootori solgutamist. Ega see pidev tuuritamine midagi anna. Pidev ühtlane joru on päris hea.....Kui siis peaks vaja olema pöördeid maha võtta,no tõmbadki kangist. Harjunud ka juba ja....lasen vanas vaimus edasi.
Vana masinaga tööd tehes oleksidki need vanad ajad tagasi.......ise olen liiga ära harjunud. Kui mõni,kes vanasti sihukesega töötanud,saaks uuesti rooli,vaat see mees tunneks vast jälle vanu aegu täieliselt. Cool


Vasta
#95

Kaks viimast tööd mis said tehtud,olid istme seljatoe ja katuse katte paigaldamine. Nende tööde puhul kasutasin ära viimase presendi ja viimase termatiini tüki.... Ämma kartulikuhja pealt sai kunagi pihta pandud üks vana autopresent. Mis sest,et krõhvitserid olid mõned augud tuulutuseks sisse kihutanud.
Termatiini tüki andsin vennale ühe korra kasutada ja siis unustasin sootuks. Aasta tagasi nägin seda tükki jälle venna autos kasutuses ja rabasin ära...

Seljatoe padi sai siis kuidagiviisi kokku laotud. Tulemus pole väga ilus,kuid nii enam vähem.


[Pilt: 186509538f2209_l.jpg]


[Pilt: 1865096521bca4_l.jpg]


Katusega sama lugu,kõik on viimase peal....Smile


[Pilt: 186509590e67aa_l.jpg]


Viimasel minutil leidsin juhuslikult aida trepil koli sees tuhlates ühe vajaliku plekitüki. See käib nimelt rooliratta keskele.


[Pilt: 186509876d7b15_l.jpg]


[Pilt: 186509778b6b33_l.jpg]


[Pilt: 18650969c9a7f8_l.jpg]

Kunagi sai see kogemata maha võetud ja kui ebaoluline detail kõrvale pandud.....Hea muidugi,et just nüüd sai üles leitud. Pole sellist ka kunagi kellegi teise traktori küljes näinud. Teistel olen siiani kohanud mingit ümarat ,kumerat plekist kupli moodi plekitükki.

Traktor on nüüd enam-vähem sellises seisus,et saab jälle tööd teha. Palju asju on veel vaja teha korda,kuid nendega tegelen siis,kui selleks rohkem aega. Nüüd mõned pildid traktorist:


[Pilt: 18650845fada8e_l.jpg]


[Pilt: 186508414e65b1_l.jpg]


[Pilt: 18650835a403f7_l.jpg]


[Pilt: 186508471d46b5_l.jpg]


Ja ega siis sellega veel jutt ei lõpe.......
Vasta
#96

(19-06-2011, 21:28 PM)meli666 Kirjutas:  Kas enam mingit kattevärvi sinna Läti krundi peale ei lasegi? Või on piisav roostekaitse juba sellel olemas ja roosteuss vaevama hiljem ei hakka.

Tegelt oleks pidanud selle krundi sisse segama veidi pentaftaal lakki. Siis oleks asi pisut kõvem tulnud. Pean mainima,et ega sellel krundil väga viga pole. Ma lasin teda kolm kihti paksult peale ja sellest piisab. Originaalis polnud ka mingit krunti all. See värv vast oli pisut teist tooni ja uuena võis isegi läikida,kuigi tundub,et väga mitte. Eks uus asi ikka värske. Kuna tegu traktoriga,millega teadupärast tööd tehakse,ei kesta see ilu eriti kaua......
Ei hakanud seda kõike nii originaalseks ajama. Kui kunagi pensionile lähen ja miski muuseum seda omale eksponaadiks tahab,no siis võib ju selle ka nii üles vuntsida,nagu peaks olema. Sinnamaani teeme aga tööd ja tunneme mõnu selle vana traktoriga kökerdamisest...Big Grin

ps. Rooste eriti kallale ei tule,kuna selle aja materjal väga ei ussitagi.

Vasta
#97

(19-06-2011, 21:59 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ps. Rooste eriti kallale ei tule,kuna selle aja materjal väga ei ussitagi.

Tehtud ümbersulatatud trofeetankidest-kahuritest?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#98

(19-06-2011, 23:00 PM)aavu Kirjutas:  
(19-06-2011, 21:59 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ps. Rooste eriti kallale ei tule,kuna selle aja materjal väga ei ussitagi.

Tehtud ümbersulatatud trofeetankidest-kahuritest?

Hakka või uskuma. Kuigi pisut ka kahtlen,kas pioneerid võsast neid tanki osi 59 aasta paiku veel leidsid ja kokkuostu viisid....
Vasta
#99

[attachment=36070]Tere õhtust.Väga korralik töö,kuna ise üritan oma dt 20 liikumas hoida,tean kui raske on veel neile juppe leida.Ei tea kas juba leidsid selle haakeraua kronsteini,aga mul täitsa olemas,kui sobib.On teine väheke roostes.




PS ärge väga kõvasti lööge,minu esimene postitus.
Vasta

No tore uudis. Ei ole leidnud veel. Huvi on ikka endine ja nähes õiget juppi,veel suurem.....Toungue

Rooste nüüd küll mingi takistus pole.....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne