naisterahva jalgratta Göricke jäänused, 1938-39
#1

Ratas on valmistatud Saksamaal, Bielefeldi linnas kas 1938. või 1939. aastal. Ratta raaminumber on 1610603.

Tegu oli tüüpilise 1930ndate lõpu Saksa naisterahvarattaga - kahe kõvera toruga raam, laiad äärtest soonega porilauad, viisnurkmustriga ketiratas jne jne.

Minu kätte jõudis nimetatud ratas suure hulga 1950-70ndate aastate nõukogude detailidega komplekteeritult. Rattast on algsena säilinud raam, kahvel, ketiratas koos parempoolse vändaga, esiembleem, porilauad (esiporilaua alaosa murdunud), sadula L-toru, tagahelkur, kett ja pakiraam (viimane võis olla ajastu lisaseade). Uuemate osadega olid asendatud rattad, sadul, leistang ja pedaalid. Lisaks olid puudu ka ketikaitse ja esipidurisüsteem.

Kui teaks, millise välimusega tal pedaalid olid, milline sadulatüüp tal peal oli ja milline oli leistangi profiil, võiks selle ratta algsete osadega ära komplekteerida. Tõenäoliselt ma millalgi teengi seda. Tehasemärk on veidi kahjustatud, kuid seda annab parandada, samuti ma usun, et on kusagilt võimalik soetada porilauaembleem.

Siit üleskutse kaasfoorumlastele, kui Teil on 1930ndate lõpu Göricke naisterahvarrattaid või nende jäänuseid, siis näidake pilte!

Juuresolevatel fotodel on ratas kujutatud seisus, mil tema küljest on eemaldatud kõik valed detailid (v.a. vasak vänt ja pedaalid, millede kättesaamine ei pruugi olla lihtne töö).

[Pilt: gn_1.jpg]

[Pilt: gn_2.jpg]

[Pilt: gn_3.jpg]

[Pilt: gn_4.jpg]

[Pilt: gn_5.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#2

Mul on Göricke kirjaga ketiratas, aga see na suur naisteka jaoks (oma 60 hammast)
Vasta
#3

(28-02-2010, 11:50 AM)Soobel Kirjutas:  Mul on Göricke kirjaga ketiratas, aga see na suur naisteka jaoks (oma 60 hammast)

See kirjaga hammasratas käib jah, meesterahva-Göricke komplekti. Mul peaks olema 1,7 sellist meesterahvaratast - üks peaagu komplektne, teisest alles veidi üle poole.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#4

http://album.ee/album/263596/50248857 Siin paar pilti eelmisest suvest.
Juurde olen leidnud sinna sobiva ketikaitse ja raamile embleemi. Üle jääb lenks ja esihark.


Vasta
#5

Täna rauahunnikusse loobitud tükkidena laiali naiste göricke.Raaminumber 1661213,aasta siis 1940,raamisilt ja porilaua märk külles ja terved .Ega midagi muud pole öelda kui,et mis ühele rämps see teisele varandus.Smile
Vasta
#6

Sain endale ühe meeste Göricke jäänuse. Tegelikult ei olegi seda nii vähe - rattad on puudu, ketihammasratas koos vändaga on vale, tagahelkurist on ainult korpus ja ülejäänu on enam-vähem olemas. Raam ei ole eriti roostes, poriplekid täitsa kobedad veel. Originaal kell ka olemas. Esiratas on küljes, kuid see on vist mingi vene ratas ja seega vale. Väidetavalt on ka sadul ja võtmekott algsest komplektsusest. Rattaga kaasa sain ühe tagaratta, kodarad sellel sik-sak ja velg kahe kõrgema randiga. See peaks olema vist vanem, kui ratas ise ja seega ei saa olla selle ratta oma. Kas ülejäänud jubinad võiks olla õiged?
http://awww.album.ee/album/433433/50345089
Vasta
#7

Kui sadul ja riistatasku ka on algsed, siis on nad juba algselt valed. Ei näe põhjust, miks Dürkopi jubinad peaksid Göricke küljes olema. Rattad jah mõlemad võõrad ja lenksukäepide ka muidugi.
Vasta
#8

Rikastumise eesmärgil panin oma Görickese müüki.
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...d=52658332
Soodne võimalus täiendada oma kollektsiooni üüberharuldase jalgrattaga, millel on säilinud embleemid ja logod ning isegi kell. Kiirustage , seltsimehed!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne