Lubage ma siis veidi üldharivalt - paljud küll teavad ..kuid paljud kohe üldse mitte.
Toodud pildil suht uus mudel ....mis sobib siis kui sõitmiseks läheb. Kogumiseks aga peaks see eksemplar ehk nii paarkümmend aastat ootama - hetkel hind tema veel kaotamata võistlusvõimekuse ja veel saabumata ajalooväärtuse tõttu ehk mingi 10 000 Eur. Vanemaid julgen väita et neid eestis küll veel - kes otsib see leiab
Piduse ja garantiita rondi peaks mingi 1000 euriga kätte saama. Vanemad neist on plekkporilaudadega ja ümarama kujuga mootoripeaga, uuemad juba plastikporikate ja kandilise peaga ...ja veelgi uuemad väikse kandilise silindripeaga ...nagu ka pildil toodud versioon. ...kuid kõik need, mis reaalselt kättesaadavad, neil nimeks ikka JAWA. Kui aga niisama käristamiseks seda vaja siis unusta parem kohe ära - need mootorid ei tööta bensiini vaid metanooliga ...ja juurde lisatakse kastoorõli. just seetõttu on need ka hirmsad "püssid" - pakun et 70 - 80 hj tuleb mootoritest välja.
Just kaks päeva tagasi, laupäeval, toimus Tabasalus Speedway võistlus - julgen väita et seal oli selliseid ehk 10-kond koos.
Pole üldse väheoluline rõhutada et ESO on ikkagi eraldi kaubamärk. Kui sa päris ESO-t saada soovid, siis sea sammud sõbralikku Tsehhi riiki ja 3 - 4000 Eur-i eest peaksid sellise sealt ehk leidma. Päris ESO-t valmistati vist aastatel 1947 - 1965/67 ...mälu järgi väidan. Enamus neist ongi vaid hipodroomi ja söeraja sõiduks. Veel valmistati krossikaid väga vähesel määral. Suisa tõsised rariteedid aga on ESO ringaja tsiklid - neid vaid eksperimentaalvormis toodeti ...ja ehk mitte rohkem kui kümnetes.
Ise näiteks oleksin väga meelitatud kui kuskilt ühe jääraja ratta sellise leiaksin. Kui keegi teab, jagage seda infi minuga