(10-10-2011, 19:37 PM)Aspelund Kirjutas: 1938. aastast on Leo Seemani võistlemistest teada järgmist.
5.mail osales Raudalu maanteel 1 kilomeetri kiirussõidus. Sõiduvahendiks Villiers, 123 cm3. Esikoht 6. klassis.
12. juuni. Võidusõit Tallinna Hipodroomil. Seeman võitis esikoha klassis kuni 250 cm3, tema sõiduvahendiks oli taas Villiers, kuid ajakiri "Auto" märgib töömahuks 196 cm3. Uus mootor, uus võistlusratas?
Samas teised võistlust kajastanud väljaanded ei maini tema ratta töömahtu. Mainitud vaid mark "Villiers" ja klass kus ta osales (kuni 250 cm3).
123 cm3 asemel trükkida ekslikult 196 cm3 on võimalik. Aga kas ka tõenäoline?
24.juuli Viljandi maastikusõit. Seeman taas stardis mootorjalgrataste klassis, ainus osaleja esikoht, sõidukiks Villiers 123 cm3.
14. august Pärnu ringrajal klassis 125 cm3 esikoht.
4. september 6. Suursõit ehk Tourist Trophy. Seeman võistles Triumphil. Juuniorite A-klassis teine koht. Selle võidusõidu võime Saare võistlusrataste arvestuses maha tõmmata.
Sattus juhuslikult ette mootorspordi ajakiri "Auto" nr 3/1938. Selles on veidi kajastatud ksf! Aspelundi poolt eelnevalt ära mainitud autode ja mootorrataste 1 km - kiirusvõistlust Raudalu maanteel. (mis ajakirja andmetel toimus küll 15 mai, mitte Aspelundi mainitud 5 mai).
Ega seal midagi erilist kirjas pole aga mõned faktid võiks siia kirjutada.
Näiteks seoses võistlusklassidega ja võistlejate hulgaga....
Selle võistlusega seoses on mainitud 6 klassi, juunioridest ja seenioridest ( nagu septembris toimunud Suursõidul) seal juttu pole.
A - klass (250 ccm), 2 sõitjat (on veel mainitud turismi A - klassi, milles üks sõitjatest startis veel teistkordselt ja sai esikoha uue klassirekordiga, tsikli mark mõlemis sõidus Velocette) .
B - klass (350 ccm), 2 sõitjat ja üks lisaks väljaspool võistlust.
C - klass (500 ccm), 3 sõitjat.
D - klass (750 ccm), ilmselt 1 sõitja.
G - klass (750 ccm külgkorvid), 1 sõitja.
6. klass (mida pole isegi tähe vääriliseks peetud, huvitav, et pole ka E ja F klasse enne G klassi või kuidas see alfabeet tollal käis?) (19 juuni Rakvere sõidu kohta on eelnevalt teemas mainitud 4. klassi - kuni 125 ccm mootorjalgrattad. Ilmselt tulid kõigepealt "päris" klassid - niipalju kui neid parasjagu oli ja siis peale neid ilma täheta vastava numbriga võrride klass).
Kirjas on - 6. klassis tuli esikohale L. Seeman väikesel 123 - ccm Willier`sil (Villiersil), saavutades 80,5 km/t (44,73 sek.). Teiseks jäi siin Vaino hoopis väikesel (98 ccm) Wanderer - Sachs´il, saavutades vaid 49,35 km/t (72,95 sek.).
Sellest artiklist on näha, et ega neid sõitjaid eriti ei olnud, vähel tuli võidu punnitada ainult iseendaga, sõideti teiste omanike tsiklitega ka ("Veldeman om avana 496 ccm NSU - ga mis kuulub nüüd EMSK-le" ja "Kletsky ...L. Paapi 730 ccm BMW - ga").
Seemani võrrisõidu kaasvõistlejatena ongi välja tulnud vaid 98 ccm Wandereri sõitjad. max 2 tk., nimeliselt hr. Vaino. Kas keegi millalgi sõitis ikkagi kusagil ka teema EMSA Villiersiga? Vb Vainol viskas lõpuks üle see suurte, 123 ccm Villiersitega võiduajamine ja ehitas endale ka sellise vihase püssi, Wandererilt armsaks saanud väntadega?
Ja kuna vahel türalased, näit. ksf! Illi 123 nõuavad minult, et tee nalja ka, siis lõpetuseks proovin siin siis teha...
Nüüd on olemasolevate tehniliste andmete järgi võimalik määrata, kas EMSA Villiers võib olla Saare tehase ja Seemani Villiers. Tuleb lihtsalt teha 1 km proovisõit ja võtta aeg - sobiv peaks olema 44,73 sek.
Julgen sellise meetodi välja pakkuda, sest minu diletantliku arvamuse kohaselt selle 1 km sõidu juures 1 kaassõitjaga, kellel on oluliselt lahjem masin, ei ole sõitja oskustel olulist rolli, vähemalt kui sõita mööda sirget ja tasast teed.