(28-01-2012, 20:07 PM)dad Kirjutas: Miks reduktor ees on? Kuidas on liikumissuund muudetud, differ tagurpidi või 1 kast tagurpidikäiguga?
Dad.
Veoskeem: Nissani 2,0 vabalthingav diisel, koos originaal käigukastiga, edasi tuleb T-130(joss) käivitusmootori käigukast, mis täidab aeglusti rolli. Ja diffriks on kasutatud BMW e34 tagumist silda. differ on keeratud tagurpidi, ehk sis käike on 10 edasi ja 2 tagasi.
Martin.
Teeme siis algust ka oma juturaamatuga...
KÕik sai alguse sellest postitusest
www.4x4.ee foorumist!
Tere, olen jälginud siinseid teemasid ja olen aru saanud, et siin foorumis ei jää ükski küsimus vastuseta. minu mure siis järgmine, plaan ehitada ise üks 8x8 liikur, nagu on Argo Avanger 8x8, ehk siis sarnane isend, mis antud lingil.
http://www.travelizmo.com/archives/001353.html Sai eelmine nv selle isendile lindid peale pandud ja metsas käidud (firma oma), ning täiesti müstiline loom, ei olnud kohta, kuhu ei saaks, ehk jah probleem on kraavide ületamisel peab vintsima, sest lumi on tekitanud seina. Miks ma ei osta seda isendit, sest selle hind ei mahu kuidagi mu eelarvesse.
Siit ka mu mured, puurisin ja juurisin seda, kõik suutsin välja mõelda, kuid kuidas soovitate lahendada mootori ja rataste ühendamise, kas kasutada selleks hüdraulikat, ehk siis mõlema poole ratastele hüdromootor või siis kasutada diferentsiaali, pööramiseks pidureid ja käigukasti (nagu originaalis). Hüdraulika peale hakkasin mõtlema sellepärast, et siis oleks korraga lahendatud nii keeramine(ei oleks vaja pidureid ehitama hakata) ja samas saaks kasutada ka tagurpidi käiku ning pm saaks hakkama ühe kangiga ning samas ei oleks mul vaja ka nii võimast mootorit, kasutaks ära mingit hüdrojaama mootorit, neid on hondadel palju pakkuda.
Kasutama sooviks sellist isendit hakata koduses majapidamises puude väljaveoks ja siis ka samuti jahil käimiseks.
Edasi saades sealt kinnitust, et hüdroga ehitamine läheb ülemõistuse kalliks ühele üliõpilasele, siis hakkasin uurima mehhaanilisi võimalusi. Ja nende lahendustega külvati mind üle samuti selles foorumis, seega saigi siis hakatud juppe kokku ostma.
05.märts 2011 oli mul olemas selline kogus juppe.
Mootor siis nagu ka kunagi rääkisin, 2,0 vabalthingav nissan(ld20)
Käigukast sama isendi oma(leidsin tagaveolise kasti)
Vahekast T-130(joss), et saaks teha aeglasemat(jõulisemat) liikumist ja samas vajadusel ka kiiremini sõita
Sillad (rummud) pärinevad kerghaagiselt 4x100 poldivalemiga, jäävad siis täitma rullikute kohustusi.
Diferentsiaal tuli siis e34 oma (BMW) kuna sellel on piisavalt tugevad poolassid, ning ketaspidurid saan paigaldada diferentsiaali külge.
Soojendused ja muu kola Nissan bluebird.
Raam tuleks siis nelikanttorust
Kere tuleb nii suures osas, kui võimalik klaasfiibrist(plaatidest, mis küljes kokku liidan.
Lindi praegune kavandatud laius on 50cm
isendi kogupikkus(lintude uhtes) 3050 (kere pikkus 2950)
Laius 2100 (lintide äärtest)
Kaal 800-900kg
mass maapinnale 0,33 N/cm2 (inimesel umbes 1,5)
arvutuslikult peaks ka ujuma, kui suudan klaasplasti veekindlaks teha ning suutma siis koos endaga kanda ~1950kg
Vaja veel hankida:
Vaiku klaafiibri jaoks(pakkuja olemas, äratoomise vaev)
Nelikanttoru (40x20 ja 20x20 2mm seinaga) Kui kellelgi vedeleb olen igati huvitatud. Samuti lattrauda 8x100x3000, mis hakkavad kandma põhi roomiku kaalu.
Vinklit (20x20 samuti 2mm seinaga)
8 ratast 4x100 poldivalemiga
2 e34 velge
V-o oli midagi veel, kuid praegu ei meenu.
20-märts oli ka õuepeal olemas metall ja hakkas ehitamine peale.
Pildid on delfi.pilt.ee keskkonnas, kust neid vaadata saab, esimeses postituses on ka kirjas täpne aadress.
Keeramine siis lahendatud avatud diffriga, mille otsa pandud ketaspidurid(kohe diffri külge, et vähendada väänet pooltelgedel). Kettad klotsid Nissan Bluebirdi esimesed. Pumpadena kasutasin Lada siduri pumpasid, mllest 3-mest valisin välja 2 töötavat, millest üks on nüüdseks ka omadega läbi(olevat olnud uued). Eks aeg näitab, v-o lähen üldse üle lääne pumpade peale.
Suurt abi ja motivatsiooni sain ühest venemaa foorumist
http://lunohodov.net/forum/viewtopic.php?t=3415 ja samuti käisin ka üht Eesti meistrimeeste asja vaatamas.
http://www.youtube.com/watch?v=sZZRxym-xCw
Praeguse seisuga läheb suvel klaasplastiga toimetamiseks, ehk siis tahan panna alumise osa klaasplastiga üle, et saada asi 100% veekindlaks et saaks ka vajadusel ujumas käia.
Eelarvest vist peaks ka kirjutama,
Töötunde kulus siis vabaaja arvest pea aasta, suvel rohkem kevadel sügisel ja talvel vähem. Juppe on kokku varutud üle Eesti, Viljandist, Tõrvast, Tartust, Haapsalust ja Tallinnast. Seda siis sellepärast, et otsisin soodsamaid pakkumisi.
Ainult juppide ja kasutatud materjalide hind jääb 700 ja 800 euri vahele, täpne kalkulatsioon tegemata veel. Paberil kirjas detailide hinnad ükshaaval. Millalgi istun maha et asi täpselt kokku lüüa. Maksimum hind, mis selleks projektiks oli mõeldud oli 1000€
Kena pühapäeva!