29-01-2012, 18:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-05-2014, 01:37 AM ja muutjaks oli Tift.)
Millest siis alustatakse traktori ehitust? Mu meelest alusvankrist. Selle kuju ja suurus-laius, kõrgus, pikkus jne sõltub komponentidest, mida kavatsetakse masina ehitamisel kasutada. Seepärast üritan mõned osad juba “ritta” sättida, et saaks aimu raami mõõtudest.
Minul õnnestus saada Multicar-i tagasild. Sel on väidetavalt varustuses diferentsiaali lukk. See tagasild on väljanägemiselt küll suht väsinud moega, aga vahest mõjub puhastamine ja värvimine noorendavalt… vähemalt väljanägemisele .
On teine suht roostes.. aga see võitlus seisab veel ees. Küljel on näha ka klemmid, arvatavasti siis diffriluku omad.
Ühel korralikul traktoril peaks/võiks olema/olla revers. Selles suhtes saab abiks olla üks reverskast vanalt 5 tonniselt autotõstukilt. Üks Emumäe kandis elav talunik oli ühe sellise osadeks võtnud ja loovutas kasti mõne euro eest mulle.
Siin on näha tagasilla ja reverskasti tulevane”suhtluskoht”. Tagasilla vedav muhv sai juba “ravitud” , sel oli tihend oma aja ära elanud. Samuti oli pooldunud muhvile kinnituv plastikust porikaitse. Selle asemele sai valmistatud metallist asendus:
Selle muhvi ja reeverskasti muhvi vahele kavatsen paigaldada VAZ-i tagasilla ja käigukasti vahel kasutatavat pehmet muhvi. See peaks leevendama võimalikust ebatäpsusest tingitud “pinged” mõlemale muhvile ja sellega seoses ka tihenditele. Oleks võinud ju kardaanühendust kaaluda, aga üritan masinat mitte liiga pikaks ajada, seepärast ka selline ühendus.
Mõlema muhvi aukudega osa tuleb ringi teha, nende asemele teen nats suuremad kettad, mis kinnituvad kolme poldiga leevendi külge.
Olen pisut kehvas seisus selle poolest, et kogu ehitus toimub lageda taeva all – no ei ole veel katust, ei ole…
Seepärast on praegu tagasild ja muu laotud paarile prussile, et saaks mõõtusid võtta ja valmistada ette ühenduskohti, sõlmi jne.
Esisild on veel “jupitamata”. Vasak ratas on lihtsalt otsa torgatud… rohkem nagu mulje saamiseks, et kuidas sobib.. .
Esisild on tarvis kitsamaks teha ja hoovastik tuleb ümber teha. Kavatsen silindri paigaldada esisillatala taha. Võimalik on panna ka traktori tulevase raamiga paraleelselt, selleks otstarbeks ka hoob olemas, aga eks tulevik näitab. Kui tala taha ei kannata paigaldada, eks siis näeb.
Esiratasteks sobivadki Multicari rattad koos velgedega, poldiavasid on tarvis õige pisut kohendada.
Tagaratastega on asi hoopis tõsisem – seal on tarvis GAZ-i veljelt sisu minema lõigata ja Multicari veljelt võetud sisu asemele keevitada. Teostatav. Aga mitte miinus 20 -26 kraadi juures alla nulli ..
Minul õnnestus saada Multicar-i tagasild. Sel on väidetavalt varustuses diferentsiaali lukk. See tagasild on väljanägemiselt küll suht väsinud moega, aga vahest mõjub puhastamine ja värvimine noorendavalt… vähemalt väljanägemisele .
On teine suht roostes.. aga see võitlus seisab veel ees. Küljel on näha ka klemmid, arvatavasti siis diffriluku omad.
Ühel korralikul traktoril peaks/võiks olema/olla revers. Selles suhtes saab abiks olla üks reverskast vanalt 5 tonniselt autotõstukilt. Üks Emumäe kandis elav talunik oli ühe sellise osadeks võtnud ja loovutas kasti mõne euro eest mulle.
Siin on näha tagasilla ja reverskasti tulevane”suhtluskoht”. Tagasilla vedav muhv sai juba “ravitud” , sel oli tihend oma aja ära elanud. Samuti oli pooldunud muhvile kinnituv plastikust porikaitse. Selle asemele sai valmistatud metallist asendus:
Selle muhvi ja reeverskasti muhvi vahele kavatsen paigaldada VAZ-i tagasilla ja käigukasti vahel kasutatavat pehmet muhvi. See peaks leevendama võimalikust ebatäpsusest tingitud “pinged” mõlemale muhvile ja sellega seoses ka tihenditele. Oleks võinud ju kardaanühendust kaaluda, aga üritan masinat mitte liiga pikaks ajada, seepärast ka selline ühendus.
Mõlema muhvi aukudega osa tuleb ringi teha, nende asemele teen nats suuremad kettad, mis kinnituvad kolme poldiga leevendi külge.
Olen pisut kehvas seisus selle poolest, et kogu ehitus toimub lageda taeva all – no ei ole veel katust, ei ole…
Seepärast on praegu tagasild ja muu laotud paarile prussile, et saaks mõõtusid võtta ja valmistada ette ühenduskohti, sõlmi jne.
Esisild on veel “jupitamata”. Vasak ratas on lihtsalt otsa torgatud… rohkem nagu mulje saamiseks, et kuidas sobib.. .
Esisild on tarvis kitsamaks teha ja hoovastik tuleb ümber teha. Kavatsen silindri paigaldada esisillatala taha. Võimalik on panna ka traktori tulevase raamiga paraleelselt, selleks otstarbeks ka hoob olemas, aga eks tulevik näitab. Kui tala taha ei kannata paigaldada, eks siis näeb.
Esiratasteks sobivadki Multicari rattad koos velgedega, poldiavasid on tarvis õige pisut kohendada.
Tagaratastega on asi hoopis tõsisem – seal on tarvis GAZ-i veljelt sisu minema lõigata ja Multicari veljelt võetud sisu asemele keevitada. Teostatav. Aga mitte miinus 20 -26 kraadi juures alla nulli ..