Suvel naelkummidel (ilma naelteta)
#1

Tere!

Viimasel ajal on kogunenud suur hulk mõttetuid naastrehve. Enamus naaste on lahkunud, muster on veel hea.
Mõnel pole ühtki naela enam alles.
Kuidas suhtub seadus sellistesse rehvidesse suveperioodil?
Kui naastudest ilma jäänud rehvidesse positiivselt, siis kuidas oleks võimalik ülejäänutelt need viimased naastud kätte saada?

Terv

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#2

Kruvikeerajaga naastupea taha ja kukub välja.
Keelatud pole, järelikult on lubatud.

Suurtel kiirustel ja asfaldi temperatuuril ca 40-60 kraadi pinnal on selliste vanade talverehvidega sõita sama libe nagu värskel lumel.

Mingi vana urna alla millel puudub kilovatt ja vääne kõlbavad küll, äkilisema auto alla aga on suitsiidne kavatsus.

Peamine et mõrasid poleks täis need sul.

Vana protitud talvekas kipub vahvasti kuumal asfaldil 90kmh juures oma protektorit maha viskama, ehmatab algaja juhi päris ära. Kui maha viskab protektori siis on sul pruun triip istmel garanteeritud. Hea kui teele jääd.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#3

terre,mina õngitsesin naastud kruvikeeraja ja teravate otstega näpitsate abil välja ja sõida lubatud rehvimustri sügavuseni edasi suvel.
Vasta
#4

Olen juba aastaid sõitnud vanade naelkummidega,millel naelad eemaldatud. Kuna kumm on juba vanem,ei ole täheldanud,et suvel libedamad on. Pole häda midagi. Kuidas saab asi suvekummist kehvem olla,kui muster on parem,kui suvekummil. Saan aru küll,et talvekumm on tehtud pehmemast segust. Võibolla on asi selles,et sõidan vanemate kummidega,kui 5 a. Seega on kummid kõvemaks läinud.....ja ei ole libedamad. Häda pole olnud. Vähemalt Mossega sõites muret pole.....
Vasta
#5

Ma olin siin mõned aastad tagasi töötu ja tuli talirehvidega suvel hakkama saada ning täheldasin seda et talve omad kuluvad kiiremalt kui suve omad.

Veel pole maha löödud
Vasta
#6

(01-03-2012, 00:25 AM)Bardu Kirjutas:  Ma olin siin mõned aastad tagasi töötu ja tuli talirehvidega suvel hakkama saada ning täheldasin seda et talve omad kuluvad kiiremalt kui suve omad.

Just. "laenasin" venna Passatile Hiiumaa sõiduks mõned pastlad ja tagasitulles olid siledad...... Uuema aja talvekummid kuluvad kiiresti.....
Vasta
#7

Mul kah olid Kadetil omal ajal sellised kummid suvel all ja polnud häda midagi. Üks paar selliseid (teekõlbliku mustriga) peaks siiamaani keldris alles olema (kui keegi tahab, võin tasuta ära anda). Viimaste naelte jäänused sai väga lihtsalt kruvikeerajaga välja urgitsetud. Isegi rattaid ei hakanud selleks autol alt ära võtma

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#8

Ema Sirje (Sierra) sõidab iga suvi sellistega, pole häda midagi. Rehvisegu loomulikult pehmem ja kulub rutem.

Naaste eemaldada imelihtne kruvikaga, nagu juba öeldud.
Vasta
#9

Kuna sõidan autoga keskmiselt 3000 km kuus, niis suvel kui talvel, siis uued talverehvid kuluvad kahe aastaga keskmiselt 5 mm-ni. Talviseks sõiduks ma neid enam ohutuks ei pea, sest liiklen palju maanteedel ja suure kiirusega. Autole, mis vaid linnas liigub, on seda mustrisügavust rohkem kui küll. Seega olen andnud kasutatud rehve sõpradele või naastud välja võtnud ja suvel rehvid lõpuni sõitnud. Kuni 120 km tunnis ei ole ma mingeid olulisi erinevusi täheldanud ja palju kiiremini ei sõida ka. Veeloigust kiiresti läbi sõites hakkab ujuma iga vähese jääkmustriga rehv. Samuti pole ma täheldanud et rehvid oleksid kulunud oluliselt kiiremini ja pole need ka protektorit maha visanud.
Mina soovitan talverehvide suvises kasutamises juhinduda oma sisetundest. Keelatud on sõita vaid naastrehvidega. Kuinaaste pole, siis pole ka naastrehv. Majanduslikult on samuti odavam vanad talverehvid suvel lõpuni sõita (juhin siinkohal tähelepanu tõsiasjale, et kui korralikult liigelda, siis ei teki ka avariikahjusid ja majanduslik eelis säilib). Suvel pole minu jaoks olulist vahet olnud, milline rehv autol alla on. Küll aga peab talverehv olema korralik. Viimaste lamell-rehvidega sõitsin kaks talve ja sinna otsa veel kaks suve. Kui juba lõpuni siledaks hakkasid kuluma, siis hakkasid tee pealt naelu ja muud sodi üles leidma.
Vasta
#10

Eelpool juba kõik oluline ära öeldud. Vanasti saigi suviti odavate pruugitud talverehvidega läbi aetud ja ei häda kedagist. Rehvid olid küll originaalid, mitte protikad. Autod olid ka muidugi tagasihoidlikud, samuti sõidustiil. Kuna läbisõit suht väike, siis ei märganud ka mingit jõhkrat kulumist. Mossel mul ongi vaid üks jooks naelteta talirehve aastaringi ja juba mitu head aastat. Mustril pole veel häda kedagist ja lumisel/libedal ajal selle autoga ei sõida.
Suur kulumine tuleb minu arvates kas suurest läbisõidust, reguleerimata esisillast või usinast rallitamisest. Ka avariis kõveraks sõidetud auto sööb neid isukalt.
Naastujupside eemaldamine kruvikaga on tõesti lihtne ja läheb ruttu.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#11

Olen suve sõitnud keskmisest võimsama auto ja eemaldatud naeltega talverehvidega. Olid ostes all ja ei näinud põbjust vahetada. Ainus erinevus oli see, et kõik neli ratast vilistasid uhkelt igas järsemas kurvis (nelivedu) ja tänu mustri kujule oli metsateedel parem pidamine.
Vasta
#12

Tsitaat:Suvel peab ka talverehvide/aastaringsete rehvide mustri sügavus olema 3mm või suurem.
Millises seaduses nii on öeldud?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#13

See 3mm mustri nõue on paras nali. Reaalselt on tänapäevase rehvisegu eluiga max 3a, ja isegi mingi suht odav uus rehv peab paremini kui vananenud "kvaliteetrehv". Ja teepeal hoiab autot ikka kummi ja tee kontakt, mitte sooned seal sees.

Iseenesest osataks kindlasti teha ka rehve, mille omadused ajaga nii palju ei muutu, aga kuna müügiedus on tähtsal kohal tulemused rehvitestides, siis puudub tootjatel motivatsioon. Tehakse selline rehv mis uuena on terav ja saab testis head punktid ning eluiga kannatab. Selle tõttu ei saa kellelegi väga soovitada seda "jääkide lõpuni sõitmist", muidugi hädakorral kõlbab igasugu asjadega sõita, aga meie teed on nii rööpas ja vesiliu oht seega suur, head rehvid on üsna odav viis sõidu turvalisust kõvasti parandada.

Ma isiklikult olen läinud pigem seda teed, et müün oma rehvid pärast kolme hooaega maha, neile koonritele kes seda ei tea ja otsivad "kasutatud, heas korras mustriga" rehve. Ja ise ostan ainult uusi. Ma arvan et rahaliselt see on kilomeetri kohta umbes sama kulu kui kasutatud rehvide lõpuni sõitmine, nõuab küll suuremat alginvesteeringut, aga värske kummiga on sõidumõnu ka suurem ning võrreldes bensiini hinnaga on rehvidele kuluv raha tegelikult suht tühine.
Vasta
#14

(01-03-2012, 16:09 PM)Jesper Kirjutas:  Ja teepeal hoiab autot ikka kummi ja tee kontakt, mitte sooned seal sees.

aga meie teed on nii rööpas ja vesiliu oht seega suur,

Räägid iseendale vastu. Nimelt ainus asi, mis aitab vesiliu ohtu vähendada ongi sooned, kustkaudu vesi või soola-lume lörts lahkub.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#15

kui sääduste järgi kõlbulik, siis anna aga minna. veidi kehvemat pidamist, võrreldes uute pasteldega, annab ju oma peaga kompenseerida.
mina sõidan umbes 60 kilo aastas ja kasutan umbsuvalisi susse. saab nii uusi ostetud kui vanu rääbiseid lõpuni sõidetud. ja no ei ole mingit erilist vahet.
Vasta
#16

(01-03-2012, 19:28 PM)aavu Kirjutas:  
(01-03-2012, 16:09 PM)Jesper Kirjutas:  Ja teepeal hoiab autot ikka kummi ja tee kontakt, mitte sooned seal sees.

aga meie teed on nii rööpas ja vesiliu oht seega suur,

Räägid iseendale vastu. Nimelt ainus asi, mis aitab vesiliu ohtu vähendada ongi sooned, kustkaudu vesi või soola-lume lörts lahkub.

Ei räägi iseendale vastu, vaid lihtsalt ei hakanud igat bitti kirja panema, lootuses et lugejad suudavad ise mõttes punktid ühendada. Muster on loomulikult oluline, aga kui kummi ja tee kontakt on vilets (kummisegu on vananenud), siis rehv peab märgatavalt halvemini, hoolimata mõistlikust mustrisügavusest.

Ehk siis kokkuvõtvalt minu arvates on rehvi hindamine pelgalt mustri sügavuse järgi ekslik ja väär tegevus. Loomulikult kui inimene teadvustab, et tal on vilets rehv all ning vastavalt liikleb, saab sellega hakkama, selle vastu ei vaidle.
Vasta
#17

Ot. ja solgin teemat ja vabandan, aga seda siin lugedes meenus, kuidas sel suvel Tallinnas, tuttava rehvivahetaja töökoja ees silmasin nelja ülimadala profiiliga ning täiesti siledat rehvi (olgu, siin-seal servade pool oli aimatavad mingid õrnad ebatasasused – meenutus kunagisest mustrist). Minu küsimuse peale:" Mis need on?", kuna ma tõesti arvasin, et tegu mingisuguste spetsiaalrehvidega (pärilt mingisuguse ringrajasõiduki alt näiteks), vastas rehvimees, et üks sell oli oma Audiga käinud just rehve vahetamas. Et noh: "Kurat, ikka sigakallid need sellise profiiliga rehvid, kuidagi ei raatsi pappi uute eest välja käia, aga noo-ooh, vist ikka peab nüüd ära vahetama, raisk!". Oli tulnud – needsamad siledad asjad all, Tartust, sel päeval näiteks sadas korralikult... Mul kukkus suu lahti, siis tekkis hirm – sellised kamikadzed liiguvad igapäevaselt meie vahel, samadel teedel ja tänavatel...
Kui selle juhtumi suudaks kasvõi korraks kuidagi ära unustada, tahaks ikkagi loota kaasliiklejate tervele mõistusele, seda ka rehvide valikul...

Vasta
#18

(02-03-2012, 10:11 AM)Tom Kirjutas:  tahaks ikkagi loota kaasliiklejate tervele mõistusele, seda ka rehvide valikul...
Kahjuks on seda palju tahetud. Sad Sorri, et edasi solgin.
Oli mõni aasta tagasi selline intsident, et sõitsin talvel kiilakaga Valgast Pärnu poole. Autoks A6 ja korralike naelikutega. No ei julgenud mina üle 60km/h sõita. Mitte et ara verega oleks, aga kui kuuled aeg-ajalt libisema kippuvate rehvide naelakrõbinat ja tunned tagumise kehaosaga, et natuke ujub, lapsed ka veel peal... OK, Paar tükki venisid enne Tõrvat mööda ja siis läks üks nagu püssikuul! Vedasin mõttes endaga kihla, mitme kilomeetri pärast seda hullu kraavis näen. Roobe ristis oligi põllu peal. Härmatise peal olid ilusad jäljed ka. Oli paar piruetti teinud ja külg ees põllule tuisanud. Nagu Toots ütles: "Hää et niigi läits!" Keegi viga ei saanud ja autogi püsti. Kraavi selle koha peal ei olnud. Autos istusid üllatuslikult rullnokkade asemel kaks šokis naisterahvast.
Rehvid - siledaksaetud suvepastlad. Enne teelesikutamist riidlesin neid põhjalikult, aga pole kindel kas neile midagi kohale jõudis...
Ainus mure tundus juhil olevat tagapamperi ots, mis plastikust teeserva posti riivates katki oli läinud. Mees pidi kurjaks saama. Loodetavasti andis korralikult tappa! >:-)
Sile rehv on paha küll, aga loll pea kordades hullem! "Tihend" on ikka rehvist olulisem.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#19

(02-03-2012, 11:02 AM)Basilio Kirjutas:  Sile rehv on paha küll, aga loll pea kordades hullem! "Tihend" on ikka rehvist olulisem.
No antud juhul oli siin ju eriti hullu variandiga tegu – kombo.
"Tihendi" kurdude vahel peaks ideaalis jah vajalik andmeside-ühendus toimima ning selle tulemusena klaaruma otsus pasteldega üldse mitte liiklusesse sekkuda. Ilmaoludest sõltumata.
Vasta
#20

(01-03-2012, 16:09 PM)Jesper Kirjutas:  neile koonritele kes seda ei tea ja otsivad "kasutatud, heas korras mustriga" rehve.

Kas see pole umbkaudu E36 käetoe huvilistega sarnane kaader?

Enda viimane kogemus talverehvide lõpunisõitmisest oli eelmisel sügisel Nokian Hakkapeliitta R-dega (tulid lihtsalt soetatud velgedega kaasa; täpsele vanusele tol hetkel tähelepanu e pööranud ja pole enam võimalik kontrollida ka, aga olid kindlasti vanemad kui 3 aastat) - nendega erinevalt varasematest kogemustest pidamise koha pealt lõpp väga nutuseks ei kiskunud. Vähe soojema ilmaga kiunusid vahvalt järsemates kurvides Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne