E302'l vajutad käigukangi alla ja lükkad edasi, siis liigub masin edaspidi. Kiirust muudab variaatorikang. Tagasiliikumiseks vajutad kangi alla ja tõmbad tahapoole. E301'l oli süsteem selline, et kangi lükati vaid edasi või tagasi ilma alla vajutamata. Ohutuse mõttes tehti E302'l asi veidi keerulisemaks.
Küsin veel sama masina kohta. E saab "kanna peal ringi keerata". Kas selleks tuleb vajutada ka külgpidurit või on tõesti nii hea manööverdusvõime, et pole seda vaja. Külgpidurit kasutades peaks ju põldu kaapima?
(Seda postitust muudeti viimati: 13-03-2012, 00:34 AM ja muutjaks oli pen.skar.)
Lollusi saab iga masinaga teha, iseasi, kas selleks on mõistlikku põhjust. E veovõllide otstes on hästikuluvad peened nuudid ja muhvid, millele selline ümberkäimine üldsegi ei meeldi. Samas E-niiduk on suhteliselt lai oma pikkuse kohta ja tagarehvid(roolivad) on ümarad ja madala mustriga, noh nagu lennukil. Manööverdas tõesti hästi. Kui korra otsad pööramiseks lahti niitsid, võisid põldu ühest äärest võtta(just kitsede pärast, kellel parasjagu talled) Peale vihma võis masin põlluteel tahtmatult käest minna ja siis oli küll hea õrna külgpiduriga kurss tagasi saada. Selle tallel vedas, nähti ära ja viidi lagedale.
(12-03-2012, 22:06 PM)hillar2 Kirjutas: Küsin veel sama masina kohta. E saab "kanna peal ringi keerata". Kas selleks tuleb vajutada ka külgpidurit või on tõesti nii hea manööverdusvõime, et pole seda vaja. Külgpidurit kasutades peaks ju põldu kaapima?
Minu teada on E -niidukil espetsiaalne link rooli all, mille abil saab "kannakaid" vaalu otstes teha. See link (või kraan) plokeerib välimise ratta pidurdamise ja pidur rakendub ainult sisemisele veorattale.
Kodus olemas E-302, kuid seisab juba mitu aastat,kuna heeder on katki.Kadunud isa remontis seda pidevalt, samas oli sellega lust heina teha. niidetavat pinda on 60ha. Praeguseks on soetatud Poola rootorniiduk, kuid sellel on ka omad vead. Mõtlen E taastamise peale, kas sellele masinale on varuosi saada.
(12-03-2012, 21:52 PM)Sidorov Kirjutas: E302'l vajutad käigukangi alla ja lükkad edasi, siis liigub masin edaspidi. Kiirust muudab variaatorikang. Tagasiliikumiseks vajutad kangi alla ja tõmbad tahapoole. E301'l oli süsteem selline, et kangi lükati vaid edasi või tagasi ilma alla vajutamata. Ohutuse mõttes tehti E302'l asi veidi keerulisemaks.
Eks need käigud kippusididki vahel ka iseenesest sisse hüppama. Eriti ohtlik oli asi siis, kui masin varustati käivitusmootoriga. Ohutuse tagamiseks tehti sel puhul mootori kõrvale vastav plate, millel seistes masinist uljalt käivitusmootoriga kamandas. Et kui masin läkski omatahtsi liikvele, siis ei jäänud mees kuhugi alla, vaid suutis kärmelt kabiini jõuda ja käigu välja võtta.
(Seda postitust muudeti viimati: 17-07-2012, 18:09 PM ja muutjaks oli E303.)
Siin sai pildile jäädvustatud 1985 aastal toodetud E-302 mis oli varustatud vene traktori mootoriga D-242. Masin oli suht väsinud olemisega kuid niitis päris hästi.Kahjuks ei tulnud meelde uurida käikude skeemi .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 15-07-2012, 13:57 PM ja muutjaks oli Sillu.)
Pruuniks mina ei oskaks seda värvi pidada, aga, ütleme, beeži E-d beeži kabiiniga ei tea mina küll, ikka mustaks muutus kabiin ja see toimus ca 1983. aasta paiku. 1989. aasta paiku muutus masina põhivärv heleroheliseks, veljed kollaseks, kabiin aga jäi üldreeglina mustaks, ehkki olen kohanud ka helerohelist valge kabiiniga isendit (võib-olla muutus see siis mingil ajal taas valgeks?).
(Seda postitust muudeti viimati: 11-01-2014, 22:44 PM ja muutjaks oli pen.skar.)
Ksf. Oltsberg: käivitusmootoriga niiduk - kas siinmail tehtud rats? Üleüldse, parandagem oma vead, selleks postitajal juurdepääsuvõimalus. Teine saab ainult tähelepanu juhtida. Muidu jääbki eksiarvamus tõdede sekka püsima!
Parandage mind, kui ma nüüd midagi sassi ajan , aga kas pildil pole mitte E-301 E-302 heedriga. Pole näinud sinist 302 masinat. Olin ise kunagi 301 peal ja siis tuli majandisse esimene 302, roheline. Sama värvi, nagu see heeder seal pildil. Õnnestus sügisel ise selle uue pilli peale istuda, kuna esimene operaator võeti joomise pärast maha. 302-l oli veel heedril tagurpidi käik. Sai suu tühjaks sülitada, kui ära ummistas. Vasakul küljel kabiini esimese nurga all oli mingi sidurite ja rihmade möll mis külje pealt välja turritas, seal oli katte plekk ka teist moodi.Siin tundub, on kõik vana viisi.
Vana 301ga pidi mingi kallaku otsima ja mootori tagurpidi tööle laskma, et heedri ummistusest ilma mondirofkata lahti saada. Suht jõhker oli seda teha, aga vene mootor oli kõva, pidas vastu sellele pullile ilusti.