Väike tagaveoline auto.
#1

Tere, seoses uue projekti päevakorda tulemisega uuriksin maad. Sooviksin asendada M 401 tehnika lääne omaga, kuid mida kasutada? Soov siis panna alla kõik lääne oma, esisild, tagasild, käigukast, mootor, roolisüsteem jne.

Siit ka mu küsimus, milline lääne masin vastab sellisele kirjeldusele. Mootori max kubatuur 1600 ccm ideaalis sinna 1000 ja 1300 kanti.
Vasta
#2

Tagaveolist otsides ei saa mitte 3. seeria BMW-st mööda vaadata. Mootorid on neil küll alles 1.6-st alates, aga see-eest valik peaks üsna lai olema, ka automaatkastiga isendite osas.
Vasta
#3

Ühel keda tean on M401 tehtud kabrioletiks ja peal on ford sierra mootor, seda mida sildadeks on kasutatud ei oska öelda
.
Vasta
#4

Vana tagaveoline corolla või escort näiteks. Ka ziguli-fiati mootoreid ei maksa tingimata maha kanda. Volvo 340 oli ka tagaveoline ja väga popi variaatorkasti ja väga isevärki konstruktsiooniga, mida mosse külge aretada Wink

Kui leppida vaheplaadiga mootori ja käigukasti sobitamisse, siis avaneb suur hulk moodsaid esiveolisi doonoreid, vali millist tahad.

Kuidas sa seda loomingut legaliseerida mõtled? Üritad vormistada originaali asemele asendusmootorit (sel juhul on väga nutune olukord nii kubatuuri kui hobujõudude osas ja valituks osutub mõni vähestest mis piiridesse mahub ja kättesaadav on) või päris isetehtud autona?
Vasta
#5

Suhteliselt lihtne peaks olema sellise lääne masina alusvankri ja mootori sobitamine.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#6

(16-04-2012, 20:34 PM)Mahno Kirjutas:  Vana tagaveoline corolla või escort näiteks. Ka ziguli-fiati mootoreid ei maksa tingimata maha kanda. Volvo 340 oli ka tagaveoline ja väga popi variaatorkasti ja väga isevärki konstruktsiooniga, mida mosse külge aretada Wink

Kui leppida vaheplaadiga mootori ja käigukasti sobitamisse, siis avaneb suur hulk moodsaid esiveolisi doonoreid, vali millist tahad.

Kuidas sa seda loomingut legaliseerida mõtled? Üritad vormistada originaali asemele asendusmootorit (sel juhul on väga nutune olukord nii kubatuuri kui hobujõudude osas ja valituks osutub mõni vähestest mis piiridesse mahub ja kättesaadav on) või päris isetehtud autona?

Sellega läheb keeruliseks ja liiga ametlikuks ei hakka asja üldse ajamagi. Sp otsingi väikest mootorit, mitte v8 mille kaugelt häälest ära tunneks.

Kahjuks pean ka seoses sellega loobuma automaatkastist, ehk siis paluks manuaalkastiga tagaveolise auto mootorit, käigukasti ja ka silda.
Vasta
#7

Kui autole enam originaalosi ei toodeta, võid vist mida iganes sinna vahele aretada? kas pole nii mitte?Suurem töö aga vahest parem sõiduomadustele oleks kere ülaosa aretada mõne auto aluspõhjale, nii nagu Leivtegija tegi , Kui saad temaga kontakti saad , saad vahest ka infot paberimajanduse kohta, minu teada peaks ta Hüürus tegutsema.
Vasta
#8

(17-04-2012, 07:28 AM)hullmaks Kirjutas:  Kui autole enam originaalosi ei toodeta, võid vist mida iganes sinna vahele aretada? kas pole nii mitte?Suurem töö aga vahest parem sõiduomadustele oleks kere ülaosa aretada mõne auto aluspõhjale, nii nagu Leivtegija tegi , Kui saad temaga kontakti saad , saad vahest ka infot paberimajanduse kohta, minu teada peaks ta Hüürus tegutsema.

Ma kaldun arvama, et sellises mõõdus alusvankrit leida on väga keeruline... ilma et peaks autot pikemaks(lükemaks) ehitama.

Aga kus on selle kohane viide, et võiks autot ümber ehitada, kui originaal varuosasid ei toodeta. Määrus ütleb suhteliselt selgelt, et "Pidurisüsteemi või juhtimisseadmete ümberehitust võivad teostada ainult sõiduki valmistaja või tema ametlik esindaja, kes peab kinnitama, et tema poolt ümberehitatud sõiduk vastab kehtivatele nõuetele." Aga kui margiesindust pole? mis siis saab?

Martin
Vasta
#9

(17-04-2012, 10:22 AM)empudogy Kirjutas:  Aga kui margiesindust pole? mis siis saab?

Martin


Mis siis ikka saab, sellise asja saab, kui 1300ks tunniks püsivust ja tahtejõudu jätkub...Big Grin

Aga miks sa Mati käest otse ei küsi, kuidas ta need paberid korda sai, auto on ju registris ja täitsa tänavalegaalne...?
Ja see pole tal ju ainuke...

Vasta
#10

Nii palju mosse väimust muuta ei tahaks! Tahaks jätt väimuse samaks, välja arvatud koopad teeks laiemaks vastavalt sildade mõõdule. ja vahetaks mootori ja isu ära. Pikemaks autot ehitada ei plaani.

Äkki on mootori osas veel pakkumisi?
Nii palju mosse väimust muuta ei tahaks! Tahaks jätt väimuse samaks, välja arvatud koopad teeks laiemaks vastavalt sildade mõõdule. ja vahetaks mootori ja isu ära. Pikemaks autot ehitada ei plaani.

Äkki on mootori osas veel pakkumisi?

Või tuleb hakata kokku panema esiveolise mootorit ja mingit tagaveolise käigukasti. Äkki on selles osas soovitusi?
Vasta
#11

Kas masin on juba arvel?

Nõuka ajal oli vägagi levinud m401 ümber ehitamine m412 tehnika peale, seega võiks olla see kõige lihtsam ja neile ammu tuntud variant.
Vasta
#12

(18-04-2012, 13:51 PM)tõnn Kirjutas:  Kas masin on juba arvel?

Nõuka ajal oli vägagi levinud m401 ümber ehitamine m412 tehnika peale, seega võiks olla see kõige lihtsam ja neile ammu tuntud variant.

408 tehnikal on neid masinad palju, kuid tahaks ikkagi lääne mootorit sellel isendile... vast on vastupidavam. Ja kui juba ümber hakata ehitama, siis ehitada ümber tehnikale, mis vastu peab, ehkki 2140 mosse sildadest ma vist ei pääse eriti kuidagi. Või on kellelgi ideed, mis masin on veel tala esisillaga?
Vasta
#13

Kõige lihtsam on vaadata fordi tehnika poole. Kered on neil jah ajajooksul maine maha vedanud kuid mootorid, kastid ja veermikuosa on isegi vanematel rontidel tibi-tobi. Esimene sild on näiteks sierral lihtsa ja täitsa asjaliku ehitusega. Sillatala küljes on olemas juba mootori kinnitused. Vaja ainult teha amordi kandurid kere külge ja stabika kinnitused. ja kui vaja seda kitsamaks teha pole ka see just keeruline. Mootori käpad vaja uued teha hiljem ja stabikaga midagi ette võtta. Mootori võtad mingi 80-90. escordi pealt mingisuguse 1,3-4se kubatuuriga mis istub bolt-on sierra kasti otsa(kinnitused on neil kõigil üks ja pole mingi vaheplaadiga jebimist). Meil oli isegi ladal selline kombo peal. Tagumiseks sillaks paned mingi sõltuva sillatala mosse vedrudele. Vanematel escortidel, taunustel, taurustel ja cortinadel on sõltuv sild taga. fordi sillaga saad kõik 4 velge ühesugused alla panna. Muidugi on ka universaal poldiaukudega valuvelgi kui sillad ei peaks ühtima. Samas on alati võimalus väike ümberehitus.
Vasta
#14

(18-04-2012, 14:09 PM)moto-onu Kirjutas:  Kõige lihtsam on vaadata fordi tehnika poole. Kered on neil jah ajajooksul maine maha vedanud kuid mootorid, kastid ja veermikuosa on isegi vanematel rontidel tibi-tobi. Esimene sild on näiteks sierral lihtsa ja täitsa asjaliku ehitusega. Sillatala küljes on olemas juba mootori kinnitused. Vaja ainult teha amordi kandurid kere külge ja stabika kinnitused. ja kui vaja seda kitsamaks teha pole ka see just keeruline. Mootori käpad vaja uued teha hiljem ja stabikaga midagi ette võtta. Mootori võtad mingi 80-90. escordi pealt mingisuguse 1,3-4se kubatuuriga mis istub bolt-on sierra kasti otsa(kinnitused on neil kõigil üks ja pole mingi vaheplaadiga jebimist). Meil oli isegi ladal selline kombo peal. Tagumiseks sillaks paned mingi sõltuva sillatala mosse vedrudele. Vanematel escortidel, taunustel, taurustel ja cortinadel on sõltuv sild taga. fordi sillaga saad kõik 4 velge ühesugused alla panna. Muidugi on ka universaal poldiaukudega valuvelgi kui sillad ei peaks ühtima. Samas on alati võimalus väike ümberehitus.

Küsimus 1, kas liigub kusagil neid vanu escorti sildasid ja nende juppe?
Küsimus 2, mis on nende sildade laiusmõõdud?
küismus 3, mis käimar läheb 1,3 otsa?

Vasta
#15

Neid sildu peaks ikka saada olema. see tagumine tala ei pea olema just escordi oma mida on arvatavasti keerulisem saada kui taunuse v tauruse oma.
Laiuseid peast ei tea öelda. Ma võin uurida oma cortina vana silda. vb on see veel saadav kuskilt mis on kindlasti kitsam kui sierra oma mille ma saan täna maal ära mõõta.
Ja nende escortide, orionide, fiestade mootori osta istuvad enamus sierra kastid mida mul endalgi vedeleb 2 tükki kodus.
Sierra 1,6 - 2.0 r4 kastid(nii karpamootorid kui sissepritsega on ühesuguste kinnitustega).dohc kinnitused peaks ka vist klappima kuid selle kast on pisut suurem ja raskem ning sidurikoda on mõeldud paksema hooratta jaoks mis tähendab omakorda sidurituuningut millel pole eriti mõtet kui on olemas paremini klappivad ja odavamad variandid
Tagasilla kohapealt niipalju, et kui fordi silda ei saa siis pole ka hullu kuna kardaan tuleb nii või naa ümber teha. Seega vahet pole mis sinna alla läheb. Peaasi et rööbe klapiks esisillaga, aga fordi tagumist silda otsi fordi foorumitest või räägi siinse foorumi meistritega kes on tegelenud tauruste ja taunustega.
Vasta
#16

Üks väga odav doonor, millelt saad korraga kõik jupid, ja ei pea hakkama escorti või kadeti juppe ühekaupa taga otsima

http://www.auto24.ee/used/1002916
Vasta
#17

(18-04-2012, 16:17 PM)wax Kirjutas:  Üks väga odav doonor, millelt saad korraga kõik jupid, ja ei pea hakkama escorti või kadeti juppe ühekaupa taga otsima

http://www.auto24.ee/used/1002916

Olen seda autot vaadanud, kuid ei taha tervet autot endale õuepeale. Kindlasti saaks mootori hea hinnaga, kui selle sealt maha võtaks ja ülejäänud vanarauda viiks, kuid. Pole sellest lisa mässamisest väga huvitatud. Sisu tahaks nagunii nahka, ehk siis ainult mootori ja käigukasti pärast läheks asi mõttetuks. Vähemalt minu jaoks!

Aga tänan pakkumast!
Vasta
#18

Rumal küsimus nüüd, aga see mida sa teha tahad, on suur töö ja vaev. Kui sa sellist asja legaliseerima ei hakka, siis ühel mitte väga kaugel hetkel on sellele näiteks ülevaatust keeruline hankida. See aeg kus 200 eegu eest ka surnud kassile tempel peale löödi kipub möödas olema.

Teiseks, kui sa teda ei legaliseeri, siis ühel hetkel tema maha müümine saab olema raske, sest illegaalset asja pool rahvast enam endale kaela ei taha ja need kes tahavad...neil pole tavaliselt jälle raha. Emexisse viia ka kahju. Peale kirjeldatud ümberehitusi uunikumimehed arvatavasti ka huvi ei tunne.

Seetõttu mina soovitaks sul vähemalt tutvuda seadustega ja valida agregaadid ja teostada ümberehitus selliselt, et asi oleks vähemalt põhimõtteliselt võimalik legaliseerida. Juhuks kui pärast tahtmine tuleb.
Vasta
#19

(18-04-2012, 17:35 PM)Mahno Kirjutas:  Rumal küsimus nüüd, aga see mida sa teha tahad, on suur töö ja vaev. Kui sa sellist asja legaliseerima ei hakka, siis ühel mitte väga kaugel hetkel on sellele näiteks ülevaatust keeruline hankida. See aeg kus 200 eegu eest ka surnud kassile tempel peale löödi kipub möödas olema.

Teiseks, kui sa teda ei legaliseeri, siis ühel hetkel tema maha müümine saab olema raske, sest illegaalset asja pool rahvast enam endale kaela ei taha ja need kes tahavad...neil pole tavaliselt jälle raha. Emexisse viia ka kahju. Peale kirjeldatud ümberehitusi uunikumimehed arvatavasti ka huvi ei tunne.

Seetõttu mina soovitaks sul vähemalt tutvuda seadustega ja valida agregaadid ja teostada ümberehitus selliselt, et asi oleks vähemalt põhimõtteliselt võimalik legaliseerida. Juhuks kui pärast tahtmine tuleb.

Tänud muretsemast...
Olen seaduseid juba pea 2 aastat lugenud... nüüd muutusid, kahjuks minu kahjuks. Sp otsin ka väikest mootorit, ning alla panen m 2140 sillad. need on ilma avalduseta lubatud. Mootori ja käigukasti panen ainult teise auto omad.

Ja nüüd räägi, kuidas ülevaatusel see probleemiks tuleb? Ülevaatus sellisel autol vaatab vaid seda, et mootor käiks enam vähem (seda ka kõrva järgi) Nende ülesandeks on kontrollida nii vanal autol silla loksud, pidurid ja tuled. Probleemiks tuleks see jah siis, kui mootor oleks v8 või midagi sellist. aga panen peale lääne rahuliku käiguga väikese mootori.
Vasta
#20

No ülevaatusel saab takistuseks näiteks see, et tegemist on omavolilise ümberehitusega, mis haarab kõikvõimalikke agregaate. Sisuliselt sa vahetad välja pidurisüsteemi (ma ei ütle et halvema vastu või et sa halba tööd teed, aga see on keelatud), asendad mootori sellise vastu, mille kohta ka siil aru saab, et see ei ole selle auto originaalmootor (tõuseb arvatavasti töömaht ja võimsus üle seadusega lubatu), tõenäoliselt kogu selle vahetuse tarvis ehitad omavoliliselt ümber kere kandevkonstruktsioonid jne.

Tõesti lubab seadus esitada nii vanale autole vaid minimaalselt nõudeid, aga see ei tähenda, et sa teda omavoliliselt tuunida võid. Originaalmootoril tõepoolest, heitgaase kontrollitakse silma järgi, peamiselt et tagant paksu tossu ei tõuseks Smile Viga on selles, et sinu ehituse tulemus ei ole originaalile isegi lähedane. Juhin tähelepanu näiteks asjaolule, et sa ei saa ziguliga ülevaatuselt läbi isegi mitte sellise levinud noortetuuninguga, nagu stangede eemaldamine. Käsivad minna ja tagasi panna.

Seetõttu sa ei saa ülevaatuselt läbi muidu, kui kas altkäemaksu abil, väga tuttava ülevaataja heasoovlikkuse tõttu või peab sul olema ülevaatuspunkt kus töötab kurt, pime ja loll ülevaataja. Viimasel juhul sooviksin ka mina selle punkti kliendiks saada Smile

Mine kuskile kodu lähedale ülevaatuspunkti, ürita rääkida asjalikult ja mitte "kõvatades", et tahad ehitada sellise asja. Mida nad ütlevad, kui sa selle asja neile ülevaadata tood.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne