K750, esimene projekt
#61

Täna võtsin käsile süütesüsteemi tundmaõppimise ning palu piibel seisi mitu tundi käes. Kuna varem pole selle asjaga absoluutselt kokku puutunud kui ainult näinud, siis küsiks natuke selle järjekorra asjus üle.

1. Pannakse paika klapivahed (ca 0,1 mm)
2. Seejärel kontaktivahe (0,5?)
3. Silindripea maha ja ülemine surnud seis paika
4. süütemoment sättida (kuidas käib survetakti lõpu määramine, mitu mm enne üss-i tuleb paika panna?)
5. eelsüütenurga sättimine

Palun kommenteerige, kas olen õieti asjast aru saanud, väga ei tahaks ise sellega üldse tegeleda aga kuna pole vastavat inimest lähedusest ka võtta, ei jää muud üle.
Vasta
#62

ÜSS kindlaks tegemiseks pole vaja pead maha võtta.saab küünlaaugust pulga sisse pista,liigutad väntvõlli ja kasutad kompimismeelt. pulk muidugi selline, mis midagi kinni ei kiilu ega ära ei riku. teoorias peaks ka kusagil olema märgid, mille järgi üss ja süütemomenti saab paika panna, hooratta peal?
Vasta
#63

Hoorattale on märgitud mingi üss ära. Ja on veel mingi märk. Minul ei sobinud kumbki kui ma võrdlesin kolvi asendiga. Tagurpidi rattast lükates tunned kui kolb on käinud üss ära ja siis veel umbes 2mm all pool peaks olema süütemoment.
Vasta
#64

Tooks enda teema taas ettepoole teiste 750ste juurde. Nimelt ona asjad nii kaugel, et täna viisin lõpuks ometi tsikli värvi ja peaks nädala jooksul kätte saama. Tänu sellele, et uus garaaz on valmis hakkasid asjad liikuma. Nüüd peaks juba tihedamalt postitusi koos pildimaterjaliga tulema.
Vasta
#65

Tsikkel värvitud ning pärast sügisesi töid kodus, on lõpuks aega ka garaazi all olla.
Eile sai juba kiige alla pandud ning täna esihark koostatudning raamiga liidetud. Nüüd peab ootama kodaraid enne kui edasi saab liikuda. Koostamise rakis sai ka valmistatd ning isegi kellad külge pandud.
Vasta
#66

Täna võtsin uuesti mootori ja silindrid lahti. Tekkis hinges kahtlus, etolin midagi ära unustanud ning nii seeoligi - nimelt oli ikkagi üks kolvisõrme puksidest liialt kulunud. Sai pouks välja pressitud, uus asemele pandud ning töölt saadud tellitavate hõõritsatega (uskumatult kasulikud ja täpsed asjad!) parajaks tehtud.

Kuna sain ka uued tihendid klapivedrude alla, siis otsustasin ka klapid uuesti lahti võtta ja hea oli, et võtsin. Kahel vedrul puudus seib, mis käib silindri ja vedru vahele, st. vedru toetus otse tihendile. Ju ma siis esimesel korral suure sita alt ei märganud vaadata. igatahes sai ka see mure lahendatud.

Raamile polegi hetkel midagi muud lisadakui vaid rattad ning needoelks vaja enne komplekteerida. Kodarad peaksid ka järgmine nädal koale jõudma ning saab ka seda koostamise ristiretke proovida.

Pildimaterjali tuleb ka niipea kui tuleb meedle fotokasära laadidaSmile
Vasta
#67

Siit siis mõned lubatud pildid.

Raam koos hargi ja amortidega:
[Pilt: dsc01940q.jpg]

Tagumised amordid:
[Pilt: dsc01941a.jpg]

Laagerdatud/tihendatud rumm:
[Pilt: dsc01943oa.jpg]

Rummudega tekkis aga järgnev küsimus. Nimelt täheldasin, et osadel rummudel on nipliava ilusti lõpuni puuritud, osadel poole peale, teistel ainult kärni jälg ja paaril minu kogus ei olnud üldse sisselõigetki. Tehase praak ja Vova tegemata töö?
Vasta
#68

Üle pika aja taas midagi kirjutada. Lõpuks suutsin endale kauued Mitas rehvid muretseda ning täna läheb ka nende pealepanemiseks.
Samti sai muretsetud ka nn veljekumm aga sellega tekkis küsimus, kas peaks selle kummi veljele kuidagi nö kinni liimima? Rehvi ja lohvi pealepanekuga nihkub see jus paigast ning kasu temast ei oleks.
Vasta
#69

Update

[Pilt: scaled.php?server=151&filename=dsc0045mz...es=landing]

[Pilt: scaled.php?server=193&filename=dsc0046gy...es=landing]

[Pilt: scaled.php?server=42&filename=dsc0047fc.jpg&res=landing]

[Pilt: scaled.php?server=835&filename=dsc0048fl...es=landing]
Vasta
#70

Inspireeriv taastamise teema, äkki viitsid oma esitule sisemusest mõne detailsema pildi teha, et näha millised juhtmed, kuhu ühendatud?
Vasta
#71

Juhtmeteni pole veel jõudnud, jätan selle suhteliselt viimaseks, enne korvi pealepanekut.
Vasta
#72

Nii palju kui täna aega anti, tegin järgmist: kardaanivõll paigaldatud ja reguleeritud, tagaporikas kinnitatud, korviraamile amort külge pandud, korvi kinnituskronsad paigaldatud ning rohkelt tudeeritud, mida oleks vaja Tagadi laadalt muretseda.
Kriitilise pilguga vaadates hakkas esimese asjana silma lenks. Algselt mütlesin küll et kama kaks, las ta olla kuid täna päevavalges oli ikka päris nutune ja täksitud. Lisaks on hulg sõrm/splindikesi puudu nagu kaassõitja jalaraudade omad. Samuti ei töötanud mõlemad signaalid kuid usun et seda viga saab parandada.
Elektriasjandusest veel niipalju: tagatuled ikka puudu. Üks selline kandiline on küll olemas kuid ka see on suure mõraga ning kriimuline ja ühesõnaga kole kole.
Suure tuhinaga õnnestus ka ühe poole karpa ja silindri vaheline tihend ära lõhkuda - tegijal ikka juhtub.

Siiski on veel lootust asi maikuus valmis saada ning ka registreerimisele jõuda.
Vasta
#73

Nonii, väljas ilusad ilmad, tsiklid põrisevad majast mööda ja minu garaazitunnid hakkavad vist ka lõpusirgele jõudma lähema paari nädalaga.
Nüüdseks on elekter veetud, säde käes, tuled paigaldatud, trossid kinnitatud va. lenksude külge kuna lenkse lihtsaltpole tulnud veel kuid loodame selle vea uue nädalaga parandada.
Elektrit sai ka niipalju proovitud, et säde ja tuled proovitud kuid veel on väikseks takistuseks tagatulede mass ja üldse mass.

Pildid arengust tulevad ka ehk homme.
Vasta
#74

Pole nüüd tükk aega saanud siia kirjutada nii et oleks aeg kirja panna (vähemalt enda arhiivi jaoks), mis vahepeal tehtud ja arenenud.

Remont käib kodus, vot seda toimub, seega polegi saanud enam garaazis aega veeta. Küll on saanud vahepeal mõned täiendused:

Tegin südame kõvaks ja ostsin elektronsüüte. Tükk aega võtsin hoogu ja kaalusin kuid nii paljud soovitasid osta siis tegingi selle investeeringu.
Samuti sai veel nipet-näpet ostetud nagu1 sadulapadi, tagatulede klaasid, pirne jne.
Puudu on veel ainukesena külgkorvi istme alumine osa. Üllatus üllatus aga leidsin lakapealset koristades seljatoe osa. Olevatäia Dneprist vist alles jäänud.
Reguleerimistöid pole üldse veel teinud. Isegi klapivahedon paika seadmata kuid see paarikümne minuti töö.

Elektronsüütes sooviksin aga teada, mida selle paikapanemisel on vaja teha? Pole endal selle süütega kokkupuuteid veel kordagi olnud ning kas on mingeid nippe?
Vasta
#75

Ajalooline hetk saabus eile - mooor töötab! mitu aastat vaeva lõpuks ära tasunud ning tänu kooli lõpetamisele tuleb nüüd ka aega et tsiklike valmis saada.
Vasta
#76

Enam vähem aasta viimasest postitusest. Niisiis:
Peale eelmist remonti jooksis ratas kokku ehk sidurikorv lendas pealt kehva kiilusoone tõttu ning selle tulemusel väntvõll kõver. Aega läks aga sai uus väntvõll peale (kuuke tagasi), asjad taas küljes ning mootori sain jälle laulma. Seekord kohe sõitma ei kipu kuna tahaks veel välja vahetada karpad uuemate vastu kuna ilmselt on seismisega karpad nö üles öelnud.
Seega tegelen nüüd poolelijäänud korvi sisustusega ehk iste ja rest. Üllataval kombel oli äial laka peal säilinud seljatugi (ta ise ka imestas) ühelt vanalt Dneprilt istet aga nicht. Võtsin siis end käsile ja tegin täna istme lõpuks valmis. Vaja veel jalarest valmistada ning korvikate puhtaks hõõruda ja mõned roostes needid välja vahetada.
Loodame et läheb ka registreerimisel libedalt ning alates maikuust on tänavatel üks vanasõiduk juures.
Vasta
#77

5 aastat eelmisest postitusest. Emmi saaga jõudis lõpule ja sõitis nädalapäevad tagasi oma uude koju. 

Tore oli, otsa sai. Uue omaniku käes pidi tänavalegaakseks saama seega head teed ja palhu kilomeetreid!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne