(08-05-2012, 13:30 PM)CORRADOg60 Kirjutas: Kahju... Juba tekkis lootus sellist Kraziga paaritatud eskut eestis näha...
Huvitav et iga ekskavaatorit eskuks peetakse, tegemist oli ikkagi ühe ja ainsaga Eestis, mis töötas Aidu karjääris... kusjuures Eesti suurim.
No mina ei tea, ilmselt on siin tegu mingi nö võõrsõna suupärasemaks tegemisega.
Ja igasuguste Jumzist suuremate kodu(loe; nõukogude) ja välismaiste kohta seda igapäevaselt kasutatakse.
Ja nõuka armees käinud meeste "memuaare" kuulates olen eelpool toodud piltidel oleva eluka kohta kuulnud sama sõna, nii et mingi viimase aja moodne kõnepruuk see pole.
Kisub teemaväliseks see arutelu siin...
Aga sellest Aidu karjääri Eskust olen nõus kuulama/lugema, kui miskit huvitavat infi liikumas on.
(08-05-2012, 13:30 PM)CORRADOg60 Kirjutas: Kahju... Juba tekkis lootus sellist Kraziga paaritatud eskut eestis näha...
Huvitav et iga ekskavaatorit eskuks peetakse, tegemist oli ikkagi ühe ja ainsaga Eestis, mis töötas Aidu karjääris... kusjuures Eesti suurim.
No mina ei tea, ilmselt on siin tegu mingi nö võõrsõna suupärasemaks tegemisega.
Ja igasuguste Jumzist suuremate kodu(loe; nõukogude) ja välismaiste kohta seda igapäevaselt kasutatakse.
Ja nõuka armees käinud meeste "memuaare" kuulates olen eelpool toodud piltidel oleva eluka kohta kuulnud sama sõna, nii et mingi viimase aja moodne kõnepruuk see pole.
Kisub teemaväliseks see arutelu siin...
Aga sellest Aidu karjääri Eskust olen nõus kuulama/lugema, kui miskit huvitavat infi liikumas on.
CORRADOg60-ga nõus ja nõuka-ajal kutsuti igat vähegi suuremat ekskavaatorit kas "eskuks" või lihtsalt"kopaks".Keegi ei öelnud et hüdrauliline või draglainekskavaator.See et kuskil Aidu karjääris on/oli ekskavaator nimega"Esku"kuulen esimest korda.
Nõuka armees sai neid Kraz-i baasil Э-305 tüüpi "eskusi"nähtud nii et küll sai Kusjuures oma kõrguse suhtes maapinnast ja lühikese noole poolest suutsid nad siiski suht sügavaid auke ja kraave kaevata.
Kuskil teemas olen seda maininud, aga N Liit ostis 1986 Saksamaalt kokku 11 Putzmeisteri betoonipumpa, mille abil üleüldse saadi reaktori sarkofaag ja alune betoonplaat valatud. Neli 52-meetrist autopumpa olid tinavarjestatud kabiini ja dubleeritud kaugjuhtimisega (nii kabiinist kui ka 600 m kauguselt kontrollkeskusest raadio teel). Esimene NSVL-i tarnitud masin pumpas ilma tõrgeteta kolme kuuga 80 000 kuupmeetrit betooni sarkofaagi...
Olen seda teemat huviga lugenud ja kuna ise ka asjast osa võtnud, siis lisan mõned pildid 86nda aasta teisest poolest:
Eraautode surnuaed oli ka Pripjati linnas täiesti olemas. Riiklikud registreerimisnumbrid olid küljest ära korjatud ning ustele pintsliga suured numbrid värvitud. Riiklike numbrite alusel maksti omanikele kahjutasu, kelle autod sinna tsooni jäid.
see millega tsernobõli elektrijaam hakkama sai on jube, aga mis siis saab kui päikesepurse lääb kogu elektrisüsteemi rivist välja. maakera elamiskõlbmatu.
(19-05-2012, 16:37 PM)moskiito Kirjutas: see millega tsernobõli elektrijaam hakkama sai on jube, aga mis siis saab kui päikesepurse lääb kogu elektrisüsteemi rivist välja. maakera elamiskõlbmatu.
Ole rahulik. Inimene on sihuke putukas,kes elab ka siis,kui elektrit pole. Arvestades olukorda,et kui inimene siiamaani on välja vedanud ja enda ümbruse ära lagastanud elab selle sodi ja rämpsu peal veel 500 aastat edasi..... selle aja peale tuleb uus elekter....
(19-05-2012, 16:37 PM)moskiito Kirjutas: see millega tsernobõli elektrijaam hakkama sai on jube, aga mis siis saab kui päikesepurse lääb kogu elektrisüsteemi rivist välja. maakera elamiskõlbmatu.
Ole rahulik. Inimene on sihuke putukas,kes elab ka siis,kui elektrit pole. Arvestades olukorda,et kui inimene siiamaani on välja vedanud ja enda ümbruse ära lagastanud elab selle sodi ja rämpsu peal veel 500 aastat edasi..... selle aja peale tuleb uus elekter....
Minu meelest ka, päikesepurse, või kuidas iganes seda efekti nimetatakse, on täiesti looduslik nähtus. Ei midagi uut siin ilmas, kui midagi korralikumat, näiteks kosmiline kiirgus(tähe plahvatuse tagajärjel) maad tabab, siis ilmselt ei jõua seda keegi kunagi lahkama hakata... Ei ole mõtet üle muretseda, tuleb mis tuleb ja inimese võimuses ei ole neid protsesse takistada.
Tsernobõli tsooni piltidele on näha mahajäetuna ka tanke ja liikursuurtükke .Ma ei tea kas see jutt on õige aga olen kuulnud et tankidest ja lasti suuremad majad puruks ennem kui buldooser majariismed auku lükkas.Osad külad on nii maase ära maetud et mitte midagi pole järel.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(21-05-2012, 10:11 AM)h2rra Kirjutas: Kaltsupeade maal juba...Pommide alla
Kas oled ise sinna midagi viinud, et nii väita saad? Ei tea, mis nemad meie kohta seal räägivad? Ja suurtükid on, igal maal, alati olnud pommide all.
Kusjuures lintidega masin on vähe aega enne pildi tegemist ära tõmmatud. Vihm pole veel liivalt jälgi maha pesnud.
Kasutaja E303, kust sa selliseid pilte leidsid? Pildil all olevat aadressi sisse trükkides küll esileht mingil kujul avaneb, aga edasi ei saa kahjuks kuskile liikuda.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Tsernopõli keelutsooni maha jäetud ning rüüstatud teraviljakombainid. Nendega koristati 1986 aasta sügisel keelutsooni saastunud vilja ning sellest viljast valmistati jõusööta mis ukrainas ja valgevenes loomadele sisse söödeti ning nii sattus tuumasaaste piimasse ja lihasse ning see omakorda inimeste toidulauale. Vili osutus väärtuslikumaks kui inimese tervis nõukogude võimudele.Kuna vene ajal oli pidevalt puudu varuosi siis arvatavasti rüüstati need kombainid juba vene aja lõpus lähedal asuvate keelutsoonist väljas olevate kolhooside ülemuste käsul ning võibolla isegi partei juhtide teadmisel.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Soovitaks lugeda Maksim Artemjevi "Velikie vzrõvõ i katastrofõ, sotvorennõje tselovetšeskimi rukami- 100 istoriii...", seal küllaltki hästi selgitatud, miks üldse nii sai juhtuda Tšernobilis.