Mure esikahvli ja lenksu eemaldamisega
#1

Tere

Pöördun siinsete spetsialistide poole sellise murega,hakkasin vanaisa jalgratast korda tegema ning ratast lahti võttes jäin toppama lenksu maha saamise juurde.
Äkki keegi oskab head nõu anda, mida edasi teha, või äkki tallinna piires on nõus ka jõuga aitama.
Lenksu keskel oleva pika poldi keerasin lahti ning koputasin ka kahvli sees oleva koonusmutri laht, kuid liikuma ei hakanud veel midagi.
Lisasin ka paar pilti antud rattast:
[Pilt: IMG272.jpg]
[Pilt: IMG270.jpg]
[Pilt: IMG269.jpg]
Vasta
#2

Keera lahti ka esihargi ülemise laagrikausi peal olevad mutrid (mille vahel asub esitule hoidja). Olen komistanud juhustele, kus need mutrid ilmselt pigistavad hargi toru liiga kokku vms - peale nende lahtikeeramist hakkas lenksutoru kenasti liikuma.

Kui ei aita, siis olen ma appi võtnud torutangid. Nendega haarad lenksutorust, esihargi pistad kasvõi kruustangide vahele ja hakkad väänama.

Kui seegi ei mõju ja lenksutoru liikumahakkamise asemel hoopis mõlki läheb, siis... otsi uus esihark Smile

Enne torutangide kasutussevõttu soovitan ära kuulata foorumi rattarestaureerijate arvamused. Torutangid on vägivaldne variant ja nendega on oht midagi ära lõhkuda. Ma olen nendega torusid mõlki vajutanud.
Vasta
#3

Veidi loll küsimus aga,mis marki jalgrattaga on tegu?


Vasta
#4

Ksf! Hall Kass justkui kirjutas juba kõik enam - vähem ära... torutangidega muidugi ei maksa seal midagi tegema hakata, vähemalt siis kui tangide vahele võetavaid detaile veel kasutada tahetakse.
Eks asi on kinni roostetanud vma, ilmelt sellest ajast kui jalgratast veel tuletõrjes kasutati, ju sai vett ja tuld kõvasti. Kui lenks on kõvasti toru küljes, siis tuleks seda hakata kruttima, hark jah kuhugi kinni panna või mingi toru harude vahele. Ja muidugi mingit "roosteerastusvussu" vahele ja lasta liguneda ja jälle katsuda liikuma keerata. Vanadel ratastel on sageli lenksutoru alumised küljed mõlki taotud selle lenksueraldamise protsessi käigus. Ja mõnikord ei tulegi lenks ära, mul ka ükskord ei tulnud. Toungue
Kas raaminumber on raami kaelal ülemisel muhvil?

Ksf! MAZ-ile - mark on "vanaaegne meestekas".
Vasta
#5

Käis praegu peast läbi mõte teha puuklots, mille üks pool sile, kuhu haamriga lüüa ja teine pool lenksu kesksõlme kujuga, et mõlki ei lööks. Ja siis alustuseks lüüa lenks korra sissepoole, et rooste pulbriks ja toru torus liikuma saada - äkki tuleb siis välja. Jah ja muidugi võivad roolilaagri koonus-kontramutter ka lenksu kinni hoida.
Vasta
#6

(31-05-2012, 20:50 PM)uiskur Kirjutas:  Äkki keegi oskab head nõu anda, mida edasi teha, või äkki tallinna piires on nõus ka jõuga aitama.

Leiastangitoru on kahvlitoru sisse kinni roostetanud ajaga. Leota seda koostu nii mõned nädalad MoS2 eraldusõliga -uha seda pealt ja alt sisse, et see jõuaks kahe toru vahele. Siis koputa leistangi keskelt puuhaamriga ja püüa seda keerata. Võid panna kahvli ülaosa vahele plangu (või pista kahvli töölaua vahele) ja siis leistangi keerata.

Kui ikka leistang "ei luba" hakata ringi käima ehk liikuma, leota uuesti ja oota veel mõned nädalad.

Mina olen niiviisi pika jamamisega (osadel projektidel pool aastatki) enamik lahti saanud. Kui Sinul see tulemusi ei anna, õpetan kuu-paari pärast, mida veel teha saab Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

Tänud kõigille vastajatele, eks leotan ja koksin siis edasi kuni lõpuks lahti tuleb Smile
(01-06-2012, 21:31 PM)kass Kirjutas:  Kas raaminumber on raami kaelal ülemisel muhvil?
Jah raaminumber 211045 asub seal
(01-06-2012, 21:10 PM)MAZ Kirjutas:  Veidi loll küsimus aga,mis marki jalgrattaga on tegu?
See huvitaks ennastki.
Vasta
#8

Ega pildil ratast eriti palju ei ole ja ka pildid on kmhhh, kmhhh...
Aga numbri asukoht, suurus ja raami teguviis (niipalju kui näha on) viitavad läti pealesõja toodangule, Erenpreisi tehase ja Riga tehase vahepealsest ajajärgust (kui nii on korrektne öelda?). Palju seal originaali säilinud on ja mis aastast täpselt võiks olla (aga kusagil 40-ndate aastate sisse peaks vist mahtuma), kui on huvi, vaata teemat
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=35263
Vasta
#9

Mul oleks sellisele rattale sadul ja orig. rattad, vahest on Teil kusagil aidas mõni M-72 tagaporikas-võiks vahetust teha?!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne