GAZ 66 -02 1992a.

(03-03-2012, 22:42 PM)hulgus Kirjutas:  Küsimus on äkki pigem "kooperatiivide" aegsetes varuosades.

Ei usu. Ainult viimase paagitäie bensiiniga on juba kaks karba nöelatihendit läinud, ennem ju töötas kenasti probleemideta.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Enamvähem sõidetava bensiini saab kätte siis, kui LPG-le (liquid petrol gas) lisada juurde MTBE-d (metüültributüüleetrit) ja oktaanarvu tõstmiseks panna juurde surakas tolueeni. Mõned plastikjubinad sulavad, aga keda see huvitab, kui rahvas räägib kooperatiivide toodetud kehva kvaliteediga varuosajubinatest.

T., IP[/u]
Vasta

10-15 aastat tagasi, olime sama jamaga kimpus, nõela tihendid sulasid ja karburaatoriaknad punnitasid endid raamidest välja (Moskvits ja Gaz-53).
Klaasid sai siis pleksist uued välja saetud ja nõela kaelustihendid uued tehtud. Kui mälu ei peta, siis sobis paksuse poolest selle tegemiseks Gaz-53 pööretepiiraja membraan.
Osadel karbussidel oli aga selline koonusega ujukinõel, millel polnud mingit tihendit. Tasub otsida, ehk leiab veel kusagilt.
Vasta

(04-03-2012, 12:05 PM)kolz Kirjutas:  Osadel karbussidel oli aga selline koonusega ujukinõel, millel polnud mingit tihendit.

Unistangi nüüd sellisest, eks peab otsinguid alustama.

Seniks aga sai ühelt mootorratta IZ niisama-seisnud karbalt K-62 M nöela tihend "varastatud", töötas jälle massin.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

3 euri eest sai Volga poest 3 uut tihendit koos ühe komplekti nöelaga. Lubasid uurida seda metalset nöela, eks näis.

Kui muud vötta pole, aitab selline, sest Saarelt pole sedagitki saada :

   

Tihendeid on neil eraldi kotis hea posu, 2 lisaks pandud, et vahetada oleks miskit:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kaks nädalat hiljem taas uurima asja: "Ei ole kuulnud ega näinud, mis metallist nöela, käisite uurimas ... ???"
Lootusetu seletamine-selgitamine.
Olid nad aga saanud sisse uuemat tüüpi karba nöelad, seda ta mötlesiki eelmine kord, et tuleb parem kui vanakooli tihendiga nöel. Aga üleni metalsest nöelast, nagu vanadel siksidel, ei ole enam kuulnud.
Mis teha, proovime siis "uuema kooli" kummimaterjali. Teks tagaküljel on ilus, olgugi et välismaa keeles, loeti mulle see osati ettegi poes:

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Patendi alusel toodetud? Kummikoonusega ujukinõelu toodeti juba eelmise sajandi keskpaigas, võib-olla veelgi varem. Eriti küsitav on lause "enne montaazi leotada bensiinis vähemalt 5 minutit". Mis, sellega muutub bensiinikindel kumm paremaks, või ei ole ta enne leotamist tehniliselt võimeline bensiinivoogu peatama? Imedemaa...

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Eks ta ole huvitav tekst jah ... no panen paika, näeb tulemit tulevikus.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

2 nädalaga jöudis juba vana tihend ära paisuda:

       

   
Sai siis see tänapäeva oma paika, päris mitu tundi ja hulk bensiini läks ennem kui nivoo paika sain 2/3 klaasi, aga karvane tunne ütleb, et see pole homme enam nii. Muudkui painutasin seda ujuki hooba, löpuks vaatasin, et asi jäi liialt suure nurga alla juba. Panin originaalasendisse tagasi (möötsin ära ennem painutamist, 22mm ujuki otsa ja korpuse vahel) ning siis panin hoopis teise alumiinium seibi ujukinöela pesa alla, et too madalamale läeks ... see aitas.

Originaaliga vörreldes on algul sama körgune, kuid too vedruga kuulike muudab olukorra hoopis teiseks:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

"Pe#@@e, n&@@i lolliks oma ajusid"

No ei tööta: ei pea, pole nivoo -- on nivoo, ülal asendis kinni, vale nivoo, veel valem nivoo .... jne. peale vääägapaljusid kordi karba lahti-kokku panekut sain löpuks mingi nivoo taas keskkanti. Panin massina käima. Möned korrad paarutada, KOHAPEAL, ja bena läinud, voolab peale liiga aeglaselt, nivoo tase vaevu töuseb tühikäigul. Seda kartsin ka, sest vanal nöelal küljepääl sooned, uuel mitte. Seega ... too uuema aja nöel 66-le ei sobi, tegelt ei pankes ma seda mossele ka.
Panin vana nöela taas tagasi uue tihendiga, saab vähemasti paar nädalat söita, ennem kui tihend sulab, aga SÖIDAB.
Big Grin

omale meelespea:[16 mm, kuskil keskel, peaaegu paralleelne]

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Mul selline mõte tekkis, et kui see kumm ei tursunud üles siis lükata muukviiliga sellele nõelale sooned sisse, et oleks kust bensiinil voolata.
Muidugi võib ka peened avad puurida just sinna kust nõel peenem on otsast näiteks iga kandi peale ühe augu.
Kunagi tehti muide roostevabast varvast uued nõelad sinna vanasse pessa.
Kellassepp tegi veel muide oma väikse pingi peal ja lihvis sisse ja pole mul see nõel veel lekkinud.
Niisiis võib soovitada.
Vasta

(25-03-2012, 09:09 AM)2715 Kirjutas:  ... siis lükata muukviiliga sellele nõelale sooned sisse...
Ilmselt aitab ka käiaga ühe külje peale kandi laskmisest.

hp
Vasta

(25-03-2012, 09:09 AM)2715 Kirjutas:  Mul selline mõte tekkis, et kui see kumm ei tursunud üles siis lükata muukviiliga sellele nõelale sooned sisse, et oleks kust bensiinil voolata.
Muidugi võib ka peened avad puurida just sinna kust nõel peenem on otsast näiteks iga kandi peale ühe augu.

Kummi ots paistis nagu köik ok, ei turset, ei sulamist. Aga miskipärast jäi ta aeg-ajalt sulgunud asendisse kinni, nii et suuga ei jöudnud ka lahti puhuda. Panin karba kokku, ujuk rippus all vabalt, nöel kinni, pump lahti ei löönud. Algas too päev samuti kinnijäänud nöelaga.

Selle uuema nöela modifitseerimise jätan hetkel küll, peale selliseid värskeid mälestusi, viimaseks variandiks.


Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Sai natukse möned varuosad ostetud, osasid osasid (ei ole topelt kogemata, köneviis taoline lihtsalt) uuritakse alles Peterburist.

   

   

Leiaks nüüd tagataskust aja ka veel, et need külge kruvida.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ilmnes viga. Lambist kaotab mootor jöu, puterdab ning möni silinder vaevu lööb, siis jälle on köik korras, siis jälle jamab, ... enamuse aja jamab.

Ons kellelgi ideid ? Laiendaks vöimalusi, ise kahtlustan juba üht suurema mahulise töö viga.

Vajas pukseerimist viimasel söidul:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(13-07-2012, 20:22 PM)overspeed Kirjutas:  Ilmnes viga. Lambist kaotab mootor jöu, puterdab ning möni silinder vaevu lööb, siis jälle on köik korras, siis jälle jamab, ... enamuse aja jamab.

Ons kellelgi ideid ? Laiendaks vöimalusi, ise kahtlustan juba üht suurema mahulise töö viga.

Vajas pukseerimist viimasel söidul:

Kontrolli jaotushammasrataste ja seega ka nukkvõlli tööd (klapikambrikaane eemaldamisest peaks piisama), on olnud juhus, kus jaotushammakas hakkas loksuma ja see lõppes fataalselt. Esimese asjana hakkas jagaja omapäi tegustema, aga sellele ei pööranud tähelepanu.

ps. lihtsam variant oli "sõprade" poolt kütusepaaki sokutatud "bušlat´i" jäänuk, sümptomid olid samad, paagid ümberlülitades asi korras.



Vasta

Kas bensu saab ikka korralikult kätte? Mul villisel oli ka selline vig akus lampi kadus jõud ja hakkas puterdama, algul kahtlustasin umbes kütuse filtrit, järgmisena bensupupma aga lõpus tuli välja et üks kummis bensuvooli oli otsustanud seespoolt üles tursuda ning bensu oma soovide kohaselt läbi laskma hakata.
Vasta

Aga palun.
   

hp
Vasta

Bentsu viga ei ole, bents sama sees mis ennem ja kohe kui jamama hakkas, tömbasin kabiini ülesse ja karba vaateklaasis nivoo öige.
Kahtlustan ise ka seda gaasijaotusmehhanismi tekstoliidist hammasratast, mis südamikul keerlema kipub minema, pilt mota poolt ülal.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Vahel on ka juhtunud et lööb hammasrattast ühe hamba välja ja hakkab ka jamama.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne