(Uue) auto põhja kaitsmine (?)
#1

Nüüd teen küll pattu – olen ise mitmel korral urisenud, kui siin foorumis UUTEST sõidukitest juttu tuleb, aga kuna tean, et siin palju asjalikke tegelasi koos, siis julgen ikkagi küsida – kas üldse ja kui jah, siis kuidas, kus ja millega peaks tuliuue auto (Škoda Yeti) põhja kaitsmise peale mõtlema? Pean silmas just kivi- ja soolakahjustusi. Lihtsalt olen kuulnud selle kohta täpselt ristivastupidiseid arvamusi, uuriks siinsete olijate käest nende arvamust.

Ette tänades,
Tom
Vasta
#2

Mida rohkem kokku määrid, seda kauem kestab ja parem on. Kui just soolhappega ei määri. Seega ise tõmbaks ilmselt kivikaitse alla ja siis miski asisem (ja tatisem) mögin pääle. Dinitroli vms. pintsliga määritav tökat.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#3

Enne ise mäkerdama asumist tasub lugeda pisikest kirja garantiitingimustes. Halvemal juhul võib see tuua endaga kaasa garantii kadumise.

Aga ma usun, et Škoda roostekaitse on sellisel tasemel, mis auto mõistliku kasutusaja jooksul ei lase roostel tekkida. On ju suisa roostegarantii neile.

Igatahes alustaks konsulteerimisest müüjaga ja siis vaataks edasi.


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Uue autol on piisav kivikaitse all. Seda peaks vast uuendama miskit viie aasta pärast.
Praegu ja kohe laseks ma autole alla ja sisse miskit vedelamat ja hästi ronivat ollust. Dinitroli ML segu sifoonis on päris tore asi. Auto hakkab roostetama just mittenähtavatest ja mittekättesaadavatest kohtadest. Sellepärast katsuks just sisemisi õõnsuseid ja plekkide liitekohti eriti püüdlikult hooldada. Rooste hakkab levima tagantpoolt ettepoole. Sellepärast tulebki tagaosa eest rohkem hoolt kanda.

Arvan ma...

hp
Vasta
#5

(26-08-2012, 21:52 PM)Aspelund Kirjutas:  Enne ise mäkerdama asumist tasub lugeda pisikest kirja garantiitingimustes. Halvemal juhul võib see tuua endaga kaasa garantii kadumise.

Hmmm... hea tähelepanek, ise ma selle peale ei tulnudki. Tuleb vist uurida jah.
(Seda taipasin küll küsida, et kui tahaks talvel suureme kliirensi nimel standardis 215-60-16" rehvide asemele 215-65-16" rehvid panna, kas see garantiid mõjutab, aga antud teema osas ei osanud seda aspekti aimatagi)

Kuid laske aga sellest hoolimata oma ideedel tulla - kokku saab äkki "keskmiselt õige lahenduse" Wink

Vasta
#6

Yeti tehasepoolne roostegarantii on 12 aastat. Kui hakkad ise togima, võid garantiist ültse ilma jääda.
Vasta
#7

mul on sama tehase toodetud masin, mis veidi teist nime kannab. ostetud uuena eestis poest tubli neliteist aastat tagasi. läbisõitu on ka veidi kogunenud, rammus kuussada tuhat juba. kätel kandnud pole ma seda aparaati kunagi ja loomulikult pole mulle pähegi tulnud mingit roostetõrjet teha. praeguseks hetkeks on selgelt roostes need kere küljes olevad konksud, kuhu sumpsi tripid kinnituvad. põhimõtteliselt rohkem roostet masinal pole. seega julgen oma kogemuse põhjal väita, et täiendaval roostetõrjel mingit sügavat mõtet pole
Vasta
#8

(26-08-2012, 22:43 PM)Daff Kirjutas:  Kui hakkad ise togima, võid garantiist ültse ilma jääda.

Mitte ei või, vaid jäädki.

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#9

Selge pilt, tänud arvanutele! (Mulle siit välja koorunud variant sobib - endal sebimist ja kulutusi selle võrra vähem Cool )
Vasta
#10

(26-08-2012, 22:43 PM)Daff Kirjutas:  Yeti tehasepoolne roostegarantii on 12 aastat. Kui hakkad ise togima, võid garantiist ültse ilma jääda.

Keregarantiist saab ka palju lihtsamalt ilma jääda. Ei tea täpselt, kuidas Skodaga lood on, aga mõnes esinduses tehakse selle kehtimiseks vajalikke iga-aastasi kerekontrolle vaid kliendi tungival nõudmisel.
Vasta
#11

(27-08-2012, 11:02 AM)pppp Kirjutas:  mõnes esinduses tehakse selle kehtimiseks vajalikke iga-aastasi kerekontrolle vaid kliendi tungival nõudmisel.

Kui Sa konkreetset näidet ei pane, siis seda võib nimetada niisama lahmimiseks....

Töötasin kah pikalt autoesinduses (Mazda, Land Rover ja Jaguar) ning mulle tundus küll loogiline, et nad keregarantiilist autot iga aasta vähemalt korra tahavad üle vaadata.
Ehk siis kui sõidad uue autoga intensiivselt kruusarallit (MPS-idega tuleb seda täitsa ette...Smile)) ning kere on selle tegevuse tagajärjel kivitäkkeid täis, siis kas
1. keregarantii lõppeb siin või
2. lased auto esindusel igal aastal uuesti üle värvida, et asi jätkuks. On minuarust õiglane.

Mis puutub täiendavasse korrosioonikaitsesse, siis on samuti loogiline, et lased seda teha esinduse kaudu, sest Nemad ju vastutavad selle eest.
Kui plaan Yetiga tõepoolest 12 aastat sõita, siis asjal oleks jumet küll, sest olgem ausad, ega autotehas ikka selleks happerünnakuks, mis meie teedel ja talvel toimub, ikka valmistunud pole...Sad
Professionaalselt lastud kerevahad ja täiendavad põhjakaitsed oleks nii pikalt planeeritud kasutuse puhul omal kohal.
(P.S. kerrevaha võiks igal aastasl uuesti lasta, siis oleks effekt veel parem...)

Vasta
#12


Hart, lihtsalt huvi pärast küsin, kui pikk oli tehasepoolne korrosioonigarantii 2002-6 MAZDA 6 autodel, ning kui palju garantiikorras tehti tööd?
Paistab, et need sõidukid küll üsna roostealtid olid?

Tom, oma 11 aastane kogemus vanade- ning väga vanade autode puhul ütleb seda, et auto põhi ei ole üldse korrosiooni suhtes nõrk koht. Nii üllatav kui ka see pole.

Autoplekk ei roosteta pealispinnal, olgu see katus, põhi, kapott jne. Roostetab ikka seestpoolt, seal kuhu koguneb niiskus, kondensaat jne.
Ja kui sa juba väljastpoolt pisikese auku näed, tähendab seda, et seestpoolt on juba metalli sisuliselt pole olemas.
Sellega ei oma mingit suurt tähtsust, et sa põhja mastiksiga määrid.
Palju olulisem sellest on lasta määre kere õõnsustesse, karbidesse, tiivakoopadesse jne.
Sama - põhi roostetab täpselt samuti mitte allpoolt, vaid salongi poolt, sellega, kummikorvid jala ette.


Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#13

(27-08-2012, 14:38 PM)denis23 Kirjutas:  Hart, lihtsalt huvi pärast küsin, kui pikk oli tehasepoolne korrosioonigarantii 2002-6 MAZDA 6 autodel, ning kui palju garantiikorras tehti tööd?
Paistab, et need sõidukid küll üsna roostealtid olid?

Minuarust oli juba siis see aeg 12 aastat.
Võiblla ka 6, vahet pole; mina neid garantiikorras remonditavaid kuutesid ei lugenud, aga tundus küll, et üle pooltel müüdud autodest vahetati tagakoopaääred tehase kulul ära.
Ja minuarust käis see nii, et tehas eraldas tasuta varuosad, mis kohapeal siis paigaldati (keevituskohad üle tinutatud, korralik korrosioon pärast jne) ja mille töö samuti maksis kinni tehas...
Kui ühe koopaääre vahetus maksis umbes 500€, siis arvuta ise, palju nad kahju kandsid.

Aga juhtub ka parimatel ja mulle meeldis see, et vastutati ja pead liiva alla ei peidetud. Siiamaani pean sest automargist lugu.

Vasta
#14

(27-08-2012, 11:54 AM)stihl Kirjutas:  
(27-08-2012, 11:02 AM)pppp Kirjutas:  mõnes esinduses tehakse selle kehtimiseks vajalikke iga-aastasi kerekontrolle vaid kliendi tungival nõudmisel.
...
Töötasin kah pikalt autoesinduses (Mazda, Land Rover ja Jaguar) ning mulle tundus küll loogiline, et nad keregarantiilist autot iga aasta vähemalt korra tahavad üle vaadata.
Ehk siis kui sõidad uue autoga intensiivselt kruusarallit (MPS-idega tuleb seda täitsa ette...Smile)) ning kere on selle tegevuse tagajärjel kivitäkkeid täis, siis kas
1. keregarantii lõppeb siin või
2. lased auto esindusel igal aastal uuesti üle värvida, et asi jätkuks. On minuarust õiglane.
...
minu kogemuste järgi (Pleione, Topauto) ongi nii, et kere ülevaatus käib omaniku soovil (vist oli ka tasuline). Ise ei ole näinud sellel tegevusel mõtet oma uute autodega mõtet, kuna igapäevase sellesamuse kruusateedel ja pinnatud asfaldil sõitmise tagajärjel tekib massiliselt täkkeid - need on paratamatus ja garantii alla ei lähe . No eks sealt see rooste algab, oleks ikka nii, et garantii alla lähevad loomulikud täkked, mitte avariilaksud - siis oleks sel garantiil mõtet. Lihtsalt kate peab olema nii tugev, et suvaline lendav kivike värvi lahti ei löö. Maasturite puhul näeks ideaalis terve auto katmist nt Line-X'i taolise kaitsekihiga (värvi asemel) juba tehasest, nii et võid noa ja kirvega taguda ja midagi ei juhtu. Värvi all seisvat pinda on jah lihtne "garanteerida" (nagu osadel autodel ei läinud garantii alla silladetailid 'a la kondid, šarniirid jms).
Vasta
#15

Minu kogemuste järgi (Veho ja Hondaga) on kere plaaniline ülevaatamine (ja märke saamine hooldusraamatusse) liidetud plaanilise tehnohooldusega, eraldi seda enam kliendile ei tehta (nagu seda 3...4 a. tagasi veel sai teha). Seega kere garantii jätkumiseks peab käima esinduses plaanilistel tehnohooldustel kogu keregarantii aja jooksul. Autot ostes küsisin täiendava roostetõrje vajalikkuse kohta ja sain vastuseks, et tehas sellist asja ette ei näe ja tuginedes esinduse kogemustele pole ka vajalik. Mõne ava puurimine keresse, et pääseks ligi kereõõnsustele (mida väidetavalt mõni korrosioonitõrjega tegelev firma teeb), olevat aga suisa lubamatu ja võib viia halvemal juhul keregarantii lõppemiseni. Garantiiaja lõppedes probleemide tekkimisel (roostetäpid tagaluugi punktkeevitustel ja tagatiiva servadel) öeldi, et Hondade plekk ongi selline (õhuke) ja sinna ei saavat midagi teha!?. Kuna keregarantii juhtumi lahendamine tavagarantii lõppemise ajal positiivset lahendust ei saanud (erinevalt mõnest teisest esindusest, kus on ka peale garantiiaja lõppemist kliendile vastu tuldud ja/või leitud mingi kompromiss), siis rohkem ma oma finantse sinna majja viia ei kavatse.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#16

(27-08-2012, 15:14 PM)stihl Kirjutas:  
(27-08-2012, 14:38 PM)denis23 Kirjutas:  Hart, lihtsalt huvi pärast küsin, kui pikk oli tehasepoolne korrosioonigarantii 2002-6 MAZDA 6 autodel, ning kui palju garantiikorras tehti tööd?
Paistab, et need sõidukid küll üsna roostealtid olid?

Minuarust oli juba siis see aeg 12 aastat.
Võiblla ka 6, vahet pole; mina neid garantiikorras remonditavaid kuutesid ei lugenud, aga tundus küll, et üle pooltel müüdud autodest vahetati tagakoopaääred tehase kulul ära.
Ja minuarust käis see nii, et tehas eraldas tasuta varuosad, mis kohapeal siis paigaldati (keevituskohad üle tinutatud, korralik korrosioon pärast jne) ja mille töö samuti maksis kinni tehas...
Kui ühe koopaääre vahetus maksis umbes 500€, siis arvuta ise, palju nad kahju kandsid.

Aga juhtub ka parimatel ja mulle meeldis see, et vastutati ja pead liiva alla ei peidetud. Siiamaani pean sest automargist lugu.


Hmm...nägin eile umbes 8 aastat vana Mazda 6, mille kere seisukord oli selline, et ilmselt peaks terve kere garantiikorras vahetada...nojah...kujutan ette.
Jätkuvalt olen seisukohal, et see (täkked) on totaalne pseudoprobleem. Näiteks, enda Galandil (1999 a. auto, ostetud 2004) on algusest saadik olid rooste täkked kapotil ning katuse esiserval, samuti pinnapealne rooste põhjal.

8 aastaga ei ole need suuremaks läinud, ning metall on tugevalt oksüdeerunud, kuid edasi ei roosteta.

Küll, roostetasid läbi seestpoolt väljapoole tagumised rattakoobad, kuna seal on pidevalt kogunenud niisket muda.

Minu tagasihoidliku autopargi põhjal võin ma päris kindlalt öelda: isegi õhuke plekk ei roosteta läbi pinnapealse rooste tõttu. Kõik augud, mis on tulnud - tulevad ikkagi "seestpoolt".
Augud põhjas on eranditult selle tulemus, et vesi seisab salongi põhjal. Tavaliselt selleks on jälle - kas ummistunud äravoolutorud, halvad tihendid, või mõni muu probleem. Sellest et kivid lendavad ning välispind koorub ei teki mingi auk.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#17

(27-08-2012, 21:56 PM)denis23 Kirjutas:  Jätkuvalt olen seisukohal, et see (täkked) on totaalne pseudoprobleem.

Ole edasi, kallis Denis...Big Grin
See oli näide ja esimene ettejuhtuv, et ka lihtsal ja mitte nii väga tehnilisel foorumlasel nagu Sina oleks võimalik teemat arusaadavalt jälgida...

Kui ma oleks maininud karpide äravooluavade (need, mis tavaliselt vastu äärekive lömmi sõidetakse) probleemi, siis oleks keegi hakanud vaidlema, et karbid ja uksed on autodel umbsed.

Vasta
#18

Marki ei hakka nimetama aga keregarantii kehtib üldjuhul seest väljapoole liikuva läbiva rooste puhul. Kui on pealt roostes ja läbivat roostet pole siis saab seda vabalt kivitäkke süüks panna ja ei ole tehase probleem.
Vasta
#19

Siin eespool oli juttu mazdast - jah, see raip roostetab täiega! See et esindus 100-l isendil mingi tiivakaare välja vahetas, ei tähenda et ta (mujalt) edasi ei roostetaks! Ja roostegarantii kehtib ainult siis (ka teistel masinatel) kui vähemalt kord aastas asi ametlikus esinduses üle vaadata.
Igastahes, mina lasin krown.ee oma uuel 6-e kohe üle käia. Eks aeg näitab, kas oli õige otsus (mul plaanis teda peras vähemalt 10a pidad).
Pere teisel autol (Tucson) on samasugune töötlus tehtud ruststop.ee tegijatel.
Vasta
#20

Minu jaoks jääb see autopõhjade ise tõrvamine paarikümne aasta tagusesse mossede ja ladade aega.
Omal peres 1998 aasta Corolla läbisõit üle 300000 km, pauke saanud nii ette kui taha ,alla pole vaadanud kuid pindmist roostet on näha küll. Ilmselt saab nii kere kui käiguosa aeg kenasti koos täis ja probleemi lahendab romula.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne