21-08-2012, 22:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-08-2012, 22:17 PM ja muutjaks oli valdo.)
(16-08-2012, 21:53 PM)tarmo242 Kirjutas: Kui ma õieti aru sain siis, et rigadel näitavad kaks viimast numbrit valmistamise aastat?
Jah, vähemalt 1951. aastast peale kuni Riga jalgrattatootmise lõpuni 1961. 1940ndate kohta ma nii kindel ei ole (mul on paar selle ajastu Sarkana Zvaigzne jäänust teise numeratsiooniga), aga siin arutatav ratas nii vana kindlasti ei tohiks olla vast.
Nii et - 40471 51 1951. aastast.
(16-08-2012, 21:53 PM)tarmo242 Kirjutas: Ja kust ma tean missugused veljed on õiged sellele rattale?
Veljed tüüpiline Riga profiil - ees 32, taga 36 kodarat. Profiil ei muutunud kuni jalgrataste tootmise lõpuni 1961. Olid kas kroomitud või raami värvi. Viimasel juhul olid mõlemas servas paaristriibud, reeglina samas värvilahenduses kui raamil - siin siis punakollased.
Rummudega on asi juba keerulisem. Miskist 1953-54 aastast hakati esirummule sisse pressima kirju "RVR5X" (viimased kaks aastaarv). Varem oili rummu profiil sama (peaaegu identne reparatsiooni-Diamandi rummu omaga), kuid kirju polnud peal. Mul on üks komplektne 1952.a. Riga-10, sel igatahes nii on. Kui ilma kirjadeta rummu pole saadaval, siis saab alati kirjadega rummul enne galvaanika eeltööd kas kirjad maha lihvida või täis keevitada-joota.
Tagarumm peaks 1951 olema "Sarkana Zvaigzne" kirjadega ja ilma aastaarvuta. 1952 igatahes nii oli. Jälle - kusagil 1953-54 hakati tagarumme tähistama nn traditsioonilist moodi, nii nagu on näha üli-üli-masslevinud RVR-isendite (1954-61) juures, sh alati aastaarvuga. Ahjaa, pidurisaba oli ka 1952 (vast ka 1951) veidi teise profiiliga, st erinev jälle uuematest.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel