Ratta täisnimi?
#1

Mul maal sõitmiseks sinine kokkupandav ratas,Leedus tehtud.Tahaks teada,mis selle ratta nimetus on?Ühe arvatava vihje sain.Pildid ka:
[Pilt: 098935479ce176.jpg][Pilt: 0989354854cfc1.jpg][Pilt: 09893548977a5f.jpg]
Vasta
#2

Leedus Vairase tehases valmistatud jalgratas Rambynas. Raam pooleksvõetav, veljemõõt 533
Vasta
#3

Pedaalidel oli küll peal kirjas Vairas.Järgmine kord peab uue kummi ostma.
Vasta
#4

533 on nõukogude oma mõõt, mida muu maailm ei ole kasutanud ja selletõttu ei ole nenende hankimine kõige lihtsam "lähen suvalisse rattapoodi ja võtan riiulist" tegevus.
Vasta
#5

(03-09-2012, 14:08 PM)oldmoped Kirjutas:  533 on nõukogude oma mõõt, mida muu maailm ei ole kasutanud ja selletõttu ei ole nenende hankimine kõige lihtsam "lähen suvalisse rattapoodi ja võtan riiulist" tegevus.
Ukrainas tehas,mis tootis neid kumme,läks põlema.Nii öeldi rattapoest.
Vasta
#6

Täpselt samasuguse liitega raam rippus kogu mu kooliaja Tartu turu ääres rattapoe seinal, nimeks oli vist "Vénta," srift ja sildi disain täpselt sama, mis erekatel. pleekinudrohelist värvi oli. Ja imestasin, et ihusilmaga pole iial sihukest ratast sõitmas näinud.
Vasta
#7

Julge raami lahendus igatahes, ilmselt mingi blondiini vaimusünnitis. Arvatavasti sellepärast neid sõitmas ei näinudki, et raamid koolesid esimesel sõidul!

Tervitab Veteran.
Vasta
#8

Raam on rootslaste MCB raami järgi tehtud, mitte kohalike inseneride väljamõeldis.
http://farm5.staticflickr.com/4005/44625...31f7_z.jpg
Vasta
#9

(04-09-2012, 08:49 AM)oldmoped Kirjutas:  Raam on rootslaste MCB raami järgi tehtud, mitte kohalike inseneride väljamõeldis.
http://farm5.staticflickr.com/4005/44625...31f7_z.jpg
Wau! Vene raud rootsi terase vastu...ennegi nähtud.

Tervitab Veteran.
Vasta
#10

Rattast rääkides,tuli mõte rattale alla panna autoveljed.Rattast tuleks laiemaks teha umbes 5-6 tolli.See idee ainult peas.Mul 2 väikest ratast,peaks proovima,kas tuleb välja.
Vasta
#11

Maru raske saab kiirendamine olema, sest sa pead kõik selle pöörleva massi liikuma saama. Arvestades auto rehvi profiili ei saa kurvis eriti ennast kallutada, mistõttu kurvide läbimine ei peaks olema just sobilik suurel kiirusel. Lisaks siis ratta soov jätkata senist suunda güroskoobiefekti tõttu. Ja pidurdamine ka...

Minu meelest ehitada võid ja võibolla et saab ka olema ilus vaadata, aga sõita temaga enam ei kannata Smile
Vasta
#12

(11-09-2012, 10:42 AM)Mahno Kirjutas:  Maru raske saab kiirendamine olema, sest sa pead kõik selle pöörleva massi liikuma saama. Arvestades auto rehvi profiili ei saa kurvis eriti ennast kallutada, mistõttu kurvide läbimine ei peaks olema just sobilik suurel kiirusel. Lisaks siis ratta soov jätkata senist suunda güroskoobiefekti tõttu. Ja pidurdamine ka...

Minu meelest ehitada võid ja võibolla et saab ka olema ilus vaadata, aga sõita temaga enam ei kannata Smile
http://www.auto24.ee/products/product_pi...50&view=10 Prototüüp tuleb 15 tolliste ratastega.Mul kodus ratas üle,lasteratas.Õnneks 5 aastane sugulane kes lõpus hinnangu annab.Täiskasvanu rattale velge alla panna oleks üsna kulukas.
Vasta
#13

Olen ise heietanud kunagi mõtet panna jalgrattale väga laiad autoveljed ja kummid, nii laiad, kui pihku sattuksivad. Eesmärk oli sõit mööda raudteerööbast - ratas vajab püstibalansseerimiseks teatud laiusega teed. Ise proovisin ja harjutasin, sain lõpuks autotee valgelt ääretriibult välja sõitmata liigutud küll. Aga see oli palju laiem, kui raudteerööbas. Ka rööpa peal on sõita proovitud, 5-7 meetrit sai hakkamagi. Sealt tuligi mõte, et mis juhtub, kui tee kitsuse probleemile vastata rehvi laiusega. Mingi 30cm lai bemmi pastel võiks nagu aidata.

Mitte et ma nüüd raudteel sõitmist propageeriks, seda ei maksa (vähemalt kasutuses olevail) raudteedel teha, kuna rong võib vägagi vaikselt ja ootamatult kohale jõuda.
Vasta
#14

Plaanitavad veljed 15x7 tolli,niiet umbes 7 tolli laiendust.Kui leian vajalikud tööristad ja veljed,saab hakata tegema.Kiirenduse suhtes aitab see äkki,et õhu asemel kummidesse heeliumi.Õnneks uus tööõpetuse klass.
Vasta
#15

Kiirenduse parandamiseks on kõige parem täita rehvid vaakumiga.
Iseenesest auto rataste jalgratta alla panek pole teab-mis terav mõttesähvatus, rohkem selline harju - keskmine rats. Aga ka tuntud leiutaja ja insener hr. Jaan Tatikas alustas just selliste pisikeste tuunimiste ja parendamistega. Loodan, et Sinagi ei lõpeta heade mõtete asjadeks vormimist heeliumiga täidetud autorehvidel vurava jalgrattaga, seda isegi siis mitte, kui 5 aastane sugulane seda vääriliselt hinnata ei oska. Ei pea vist hakkama tarka meest õppama, küllap on Su peas juba idanemas pildid jalgrattast, millel all nelinurksed, veel parem kolmnurksed vaakumiga täidetud rehvidega soliidsed papud. Võtaks isegi midagi sellist asjalikku ette, paraku on paremad aastad juba möödas ja jääb ainult noortele hakkajatele pöialt hoida ja edu soovida! Cool
Vasta
#16

Muidugi on veel võimalus teha see agregaat "külgkorviga" ehk püstihoidva kolmanda rattaga, nagu jalgratasdresiinil. Kaal ja kiirendus poleks raudtee/asfaldiliikuril väga tähtis, kuna raudtee tõusud-langused on kaunis lauged. Aga selle raudteesõitmisega on jah... Selline Darwini auhinna püüdmise teema.

Jah kunagi oli mõtteks raudtee/maantee universaal-liikur.
Vasta
#17

mitte raudtee/asfaldiliikur vaid mõv tuleb teha.
laiem haare, seltsimehed leidurid ja jaantatikad, mõelge suurelt
Smile
Vasta
#18

Mõned aastakümned tagasi poleks ta niiväga jaantatikalik lugu olnudki, eriti, kui veel lisada esimese ratta taha juhtiv rööparullik, mille mahasurudes poleks rööbastel juhtida vajagi ja tagumine ja külgkorviratas jooksnuks rööbastel iseenesest. Igal juhul tegijam ja universaalsem oleks olnud, kui klassikaline raudteejalgratas.

Tänapäeval muidugi sõidavad asjaomased töömehed dziibiga risti ülesõidule, suruvad rullikud hüdraulikaga rööpasse ja kaovad objekti poole.
Vasta
#19

Mul plaanis teha korda,et suvel ringi sõita.Kummid eriti õhku ei pea.Mul sõbral mulle pakkuda 24 tolline velg.Kui sobib,siis hangin endale.Rattaga sai korraliku kiiruse kätte.Lehe järgi minnes suvel sai vaadatud,millise kiiruse saab kätte.Ajaleht oli üpris deformeerunud Big Grin
EDIT:Mulle pakutud veljed ei sobi,mul 21 tollised veljed.
Vasta
#20

21" ei ole jalgrattamaailmas kasutusel olnud!

Mingitel üksikutel on olnud kunagi imelikke 22" rattamõõte, aga see on ka kõik.

Antud ratas on igaljuhul 24" rattamõõduga ... ainult, et 24" pöiastandardeid on läbi ajaloo olnu päris mitu erinevat olemas, ja osad neist ka siiani kasutuses - 507mm (tänapäeval levinuim), 520, 521, 531, 533 (mis on Sinu ratta tehaspöid), 534, 540, 541, 547.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne