Postitused: 1,362
Teemad: 116
Liitus: Nov 2003
Maine:
6
Leedus Vairase tehases valmistatud jalgratas Rambynas. Raam pooleksvõetav, veljemõõt 533
Postitused: 538
Teemad: 13
Liitus: Nov 2011
Maine:
4
Pedaalidel oli küll peal kirjas Vairas.Järgmine kord peab uue kummi ostma.
Postitused: 1,362
Teemad: 116
Liitus: Nov 2003
Maine:
6
533 on nõukogude oma mõõt, mida muu maailm ei ole kasutanud ja selletõttu ei ole nenende hankimine kõige lihtsam "lähen suvalisse rattapoodi ja võtan riiulist" tegevus.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Täpselt samasuguse liitega raam rippus kogu mu kooliaja Tartu turu ääres rattapoe seinal, nimeks oli vist "Vénta," srift ja sildi disain täpselt sama, mis erekatel. pleekinudrohelist värvi oli. Ja imestasin, et ihusilmaga pole iial sihukest ratast sõitmas näinud.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Julge raami lahendus igatahes, ilmselt mingi blondiini vaimusünnitis. Arvatavasti sellepärast neid sõitmas ei näinudki, et raamid koolesid esimesel sõidul!
Tervitab Veteran.
Postitused: 538
Teemad: 13
Liitus: Nov 2011
Maine:
4
Rattast rääkides,tuli mõte rattale alla panna autoveljed.Rattast tuleks laiemaks teha umbes 5-6 tolli.See idee ainult peas.Mul 2 väikest ratast,peaks proovima,kas tuleb välja.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Olen ise heietanud kunagi mõtet panna jalgrattale väga laiad autoveljed ja kummid, nii laiad, kui pihku sattuksivad. Eesmärk oli sõit mööda raudteerööbast - ratas vajab püstibalansseerimiseks teatud laiusega teed. Ise proovisin ja harjutasin, sain lõpuks autotee valgelt ääretriibult välja sõitmata liigutud küll. Aga see oli palju laiem, kui raudteerööbas. Ka rööpa peal on sõita proovitud, 5-7 meetrit sai hakkamagi. Sealt tuligi mõte, et mis juhtub, kui tee kitsuse probleemile vastata rehvi laiusega. Mingi 30cm lai bemmi pastel võiks nagu aidata.
Mitte et ma nüüd raudteel sõitmist propageeriks, seda ei maksa (vähemalt kasutuses olevail) raudteedel teha, kuna rong võib vägagi vaikselt ja ootamatult kohale jõuda.
Postitused: 538
Teemad: 13
Liitus: Nov 2011
Maine:
4
Plaanitavad veljed 15x7 tolli,niiet umbes 7 tolli laiendust.Kui leian vajalikud tööristad ja veljed,saab hakata tegema.Kiirenduse suhtes aitab see äkki,et õhu asemel kummidesse heeliumi.Õnneks uus tööõpetuse klass.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Muidugi on veel võimalus teha see agregaat "külgkorviga" ehk püstihoidva kolmanda rattaga, nagu jalgratasdresiinil. Kaal ja kiirendus poleks raudtee/asfaldiliikuril väga tähtis, kuna raudtee tõusud-langused on kaunis lauged. Aga selle raudteesõitmisega on jah... Selline Darwini auhinna püüdmise teema.
Jah kunagi oli mõtteks raudtee/maantee universaal-liikur.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Mõned aastakümned tagasi poleks ta niiväga jaantatikalik lugu olnudki, eriti, kui veel lisada esimese ratta taha juhtiv rööparullik, mille mahasurudes poleks rööbastel juhtida vajagi ja tagumine ja külgkorviratas jooksnuks rööbastel iseenesest. Igal juhul tegijam ja universaalsem oleks olnud, kui klassikaline raudteejalgratas.
Tänapäeval muidugi sõidavad asjaomased töömehed dziibiga risti ülesõidule, suruvad rullikud hüdraulikaga rööpasse ja kaovad objekti poole.
Postitused: 1,362
Teemad: 116
Liitus: Nov 2003
Maine:
6
21" ei ole jalgrattamaailmas kasutusel olnud!
Mingitel üksikutel on olnud kunagi imelikke 22" rattamõõte, aga see on ka kõik.
Antud ratas on igaljuhul 24" rattamõõduga ... ainult, et 24" pöiastandardeid on läbi ajaloo olnu päris mitu erinevat olemas, ja osad neist ka siiani kasutuses - 507mm (tänapäeval levinuim), 520, 521, 531, 533 (mis on Sinu ratta tehaspöid), 534, 540, 541, 547.