Vanade autode restaureerijad Eestis.
#1

Selline ettepanek, et äkki viitsiks siinne rahvas panna kirja Eestis tegutsevaid vanade autode restaureerijad.

Võib kirjutada kõikidest, mitte ainult suurtest ja uhketest, vaid ka kellegilt kes teeb oma talu garaazis ühe projekti aastas teiste tegevuste kõrval.


Eks siis minu 50 senti.

www.klassikarent.ee/ Hart Jürine aka Stihl,- koht kus näiteks minu autod päris tihti käivad.
Lisaks meelde tulid esimesest laksust järgmised kodanikud:

www.veterantehnika.ee
www.classicest.ee
www.vanatehnika.ee/ Märt Aarne, autorestauraator
www.estunic.eu/ Arvi Lassiniit, tegeleb vene autodega.
www.urbansgarage.ee
www.autoklassik.ee, Tallinn, Kesklinn
www.kuusaluautobaas.com/ Tõnu Piibur

lisaks ka kodanik

http://www.hot.ee/rcclub/ Mati Leivategija

Kas sellega nimekiri lõpeb, või on olemas veel ka teisi kodanikud?)

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#2

Julgeks seda meest reklaamida, kes end selle tagasihoidliku kuulutusega reklaamib.

http://www.kuldnebors.ee/search/varuosad...uage_id=et
Vasta
#3

http://eastcars.ee/ Mati Heinsar

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#4

Sellega on juba algust tehtud -
http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtop...=54&t=2078
Vasta
#5

Denis, mitu väga tõsist tegijat jäid Sul nimekirjast välja:




Isa ja poeg Muhud http://www.customizer.ee/
Mäletan siiani oma pikalikukkumise tunnet, kui nende esitletud MGA-d nägin - see oli ikka niii hästi tehtud. Tänaseks on see rida neil, muidugi, tunduvalt pikemaks kiskunud ning teevad vist palju ka väljapoole Eestit.


Erkki Engineering (konkreetset kodulehte vist polegi, kuna tegu hobigaraažiga), aga usa V8ate käimaaitamise koha pealt paremat annab otsida...Big GrinBig Grin Erkkil endal ju tohutu kogemus kiirestisõitmise alal.
Taastavad keresid, muidugi, ka.


Hiteh AS: http://www.hiteh.eu/tehtud-tood/restaureerimine/
Jah, seesama tuntud tavaautode kerefirma, aga muu hulgas tegelevad ka vanadega. (üllatusena kindlasti paljudele passati-mondeo omenikele...Toungue)
Olen nende töökojas käinud ja see, mis seal toimub, on ikka suhteliselt "ropp" - mitu autot korraga "nuts and boltsi" saamas ja seda väga korralikult... Tuba on suur, valge ja ülipuhas.


TRK Värvid ja Kalvo Kalmu. http://www.trk.ee/index.php/category/har...taastamine
Tõsi, firma nimi on imelik, aga uunikume taastavad hästi ja juba väga ammu. Mitmed mustanumbrimasinad on viimasel ajal sealt tulnud.
Kes ei teaks siis kasvõi 105-seeria Alfa GT-sid...WinkWink


...rida kindlasti jätkub...tsiklimeestega pole kahjuks nii kursis ...ja ma ei ole üldsegi kindel, kas sommidel on ikka nii palju kontoreid ette näidata...(vähemalt, kui rahvaarvu arvestada...)



(23-09-2012, 11:15 AM)samodelkin Kirjutas:  Sellega on juba algust tehtud -
http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtop...=54&t=2078


Nagu ilmselt kõik mõtlevad inimesed peale samodelkini on juba aru saanud, see pole mitte alguse tegemine, vaid väiksesse ühingusse koondunud tegijate tõsiselt kallutatud reklaamleht.
Kes ilmselgelt tunnevad muret konkurentsi tihenemise pärast...Big Grin
Aga ärgem muretsegem, küll kõigile jätkub...siiani ju on.
Vasta
#6

(23-09-2012, 11:59 AM)stihl Kirjutas:  Denis, mitu väga tõsist tegijat jäid Sul nimekirjast välja:




Isa ja poeg Muhud http://www.customizer.ee/
Mäletan siiani oma pikalikukkumise tunnet, kui nende esitletud MGA-d nägin - see oli ikka niii hästi tehtud. Tänaseks on see rida neil, muidugi, tunduvalt pikemaks kiskunud ning teevad vist palju ka väljapoole Eestit.

Jah, nende tööd saab Laitse Rallyparkis näha, väga ilusti tehtud.


Erkki Engineering (konkreetset kodulehte vist polegi, kuna tegu hobigaraažiga), aga usa V8ate käimaaitamise koha pealt paremat annab otsida...Big GrinBig Grin Erkkil endal ju tohutu kogemus kiirestisõitmise alal.
Taastavad keresid, muidugi, ka.

Ei ole kuulnud, nüüd tean.

Hiteh AS: http://www.hiteh.eu/tehtud-tood/restaureerimine/
Jah, seesama tuntud tavaautode kerefirma, aga muu hulgas tegelevad ka vanadega. (üllatusena kindlasti paljudele passati-mondeo omenikele...Toungue)
Olen nende töökojas käinud ja see, mis seal toimub, on ikka suhteliselt "ropp" - mitu autot korraga "nuts and boltsi" saamas ja seda väga korralikult... Tuba on suur, valge ja ülipuhas.

Mingi minu auto on vist kunagi neil läbi käinud, tõsi küll, väga väga ammu, Mercedes vist


TRK Värvid ja Kalvo Kalmu. http://www.trk.ee/index.php/category/har...taastamine
Tõsi, firma nimi on imelik, aga uunikume taastavad hästi ja juba väga ammu. Mitmed mustanumbrimasinad on viimasel ajal sealt tulnud.
Kes ei teaks siis kasvõi 105-seeria Alfa GT-sid...WinkWink


...rida kindlasti jätkub...tsiklimeestega pole kahjuks nii kursis ...ja ma ei ole üldsegi kindel, kas sommidel on ikka nii palju kontoreid ette näidata...(vähemalt, kui rahvaarvu arvestada...)


Enda poolt lisaksin sellise kodaniku kui Vitali 5082548, ka tema on mintu musta numbri sõiduki taastanud (enamasti GAZ), asub Tallinnas.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#7

(23-09-2012, 11:59 AM)stihl Kirjutas:  Nagu ilmselt kõik mõtlevad inimesed peale samodelkini on juba aru saanud, see pole mitte alguse tegemine, vaid väiksesse ühingusse koondunud tegijate tõsiselt kallutatud reklaamleht.
Kes ilmselgelt tunnevad muret konkurentsi tihenemise pärast...Big Grin

Nagu ilmselt kõik mõtlevad inimesed on juba ammu aru saanud, et mina üks stagnaaegne tagurlik element olen! Cool

Väikene provokatsioon ei teinud ju paha ja töötas ka!
Just mõtlemisele tahtsingi tähelepanu pöörata.
Kas kõik need eelpool ja ka tulevikus allpool ülestähendatud tegijad ja firmad ikka mahuvad selle sõna „r e s t a u r e e r i m i n e“ alla? Nii mõndagi saab pidada kapitaalremondi-disainiprojektiks, või hot-rodi ehituseks. Tahtmata küll kedagi maha teha aga see ei ole restaureerimine.
Jäägu siis „tõsiselt kallutatud ja tööpuuduses väikene ühing “ oma liistude ja muud tegelased omade juurde – ruumi on tõesti kõigile.
Ainult tuleks siis mõelda ja valida oma soovide – vajaduste – võimaluste ja eesmärgi saavutamiseks vastava kategooria tegija/firma.

Ja kindlasti oleneb palju ka sellelst, kes, kuhu ja miks tahab kuuluda, või keda siis jälle sinna vastu ei võeta. Kuhu tahaks. Või kas kõik tegijad tahakski mingi „katusepakkuja“ alla ühineda. Iseäranis veel siis, kui see kulutusi kaasa toob?
(Ise kaldun ka rohkem sinnapoole, et saada valmis üks korralik ja toimiv-sõidukõlblik liiklusvahend, kui originaalne muuseumieksponaat, gaaraažis tolmu korjamas.)

Mis puutub „tõsiselt kallutatud ja tööpuuduses väikese ühingu “ reklaamlehekülge, siis praegu käsilolev rubriik saab kindlasti palju rohkemate tegelaste reklaamleheküljeks!

Ja nagu alati, ei pretendeeri ma absoluutsele tõele. Lihtsalt minu arvamus. Ja neid arvamusi saab ju veel mitmeid olla...

Jõudu kõigile!
Vasta
#8

Minul tulid meelde veel järgmised kodanikud, asutused ja vabaühendused :

- Busland OÜ, rohkem kui tõsised tegijad vanade busside restaureerimisel
- Sõbra tn. Garaazikooperatiiv@volga.ee foorum; kuigi enamus töödest on tehtud neil ikka oma tarbeks, teevad vist ka tellimustööd eriti tähtsate kodanike kitsale ringile)))
- Raul aka Rutua Elvast, kahjuks tema ettevõte nime ei tea, aga küll tean, et tal on ka USAkate restaureerimise teenus olemas.

P.S. mis siin PR-tegevusse puutub, siis mina arvan millegipärast, et Eesti on niivõrd väike, et kõik nii kui nii käib tutvuste kaudu ja suust suhu. Ja ainuke PR on vist hästi tehtud töö ning rahulolevad kliendid.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#9

Ausõna, lõpetage ükskord selle vanatehnika.ee-ga inimeste ajude peedistamine ära. Jah, me kõik juba teame et see sait ja sinna ümber koondunud on kogu Eesti "õige restaureerimise" algus, ots ja Jeesus Kristus. Aga nii üllatav kui see ka pole, siis mõnele inimesele meeldivad autod kui objektid ning nendega sõitmine rohkem, kui mingi veider "tehnikapoliitika" ja lõputu konflikti üles keerutamine (ja seda enamasti hoopis mingite suht kahtlase staatusega jüngrite, mitte tegijate enda poolt).

Inimesed võivad koguneda ükskõik millistesse sobivatesse ühingutesse või minupoolest kasvõi Vabaduse väljakul paraadi pidada. Aga ärge tulge oma isiklikku maailmavaadet igal võimalikul ja võimatul juhul teistele peale suruma, nõme on.

Ma muidu ise siia juba lisatule midagi juurde panna ei oska, aga tahtsin küsida, et kas kuskil varuosafirmas on juhuslikult tööl inimest, kes viitsiks kõikvõimaliku vana ja veidra lääne tehnika juppe kataloogide ja laoprogrammide avarusest taga otsida ning ära tellida? Ma tean, et netipoed ning eBay on olemas, aga vahel oleks vaja mõttega lähenemist, noh ja toetaks heameelega kodumaist ettevõtlust.
Vasta
#10

Aga konflikt ju müüb....

Dad.
Vasta
#11

(26-09-2012, 14:47 PM)Jesper Kirjutas:  aga tahtsin küsida, et kas kuskil varuosafirmas on juhuslikult tööl inimest, kes viitsiks kõikvõimaliku vana ja veidra lääne tehnika juppe kataloogide ja laoprogrammide avarusest taga otsida ning ära tellida?

mina olen tavaliselt viitsinud, kui oskan, siis aitan
Vasta
#12

(26-09-2012, 14:47 PM)Jesper Kirjutas:  Ma muidu ise siia juba lisatule midagi juurde panna ei oska, aga tahtsin küsida, et kas kuskil varuosafirmas on juhuslikult tööl inimest, kes viitsiks kõikvõimaliku vana ja veidra lääne tehnika juppe kataloogide ja laoprogrammide avarusest taga otsida ning ära tellida? Ma tean, et netipoed ning eBay on olemas, aga vahel oleks vaja mõttega lähenemist, noh ja toetaks heameelega kodumaist ettevõtlust.

Üks kord istusin ma oma Buick peale ning läksin ühel puiesteel asuva USA autode ja varuosade salongi. Seal tukkus kolm suurt meest. Ma parkisin klaasukse taga, astusin sisse ja tagasihoidlikult ütlesin "tere, minul on 1955 buick century, sellel on tuuningosana pandud edelbrock filter ja karbuss. kas teie võiksite vaadata seda filtri ja müüa minule samasugust?
Teate, mis tegid mehed?
Õige - hakkasid arvutis otsima, mis filter läheb 1955 buickule. Loomulikult, ei leidnud. kuna originaalis sellel autol polegi õhufiltri elemendi, vaid on õlivann. Ma kolm korda ütlesin neile et seal on teine karbuss ja teine filter, tuuningu osana.
Aga need ikka ei saanud aru, toksisid arvutisse 1955 Buick Century ning lõpuks ütlesid et neile on koodi vaja. Kuna koodi ma öelda ei osanud, siis need ei osanud vastata. Lõpude lõpuks, vägisi ma palusin vaadata Edelbrock kataloogi, ning selgus et seal ongi ainult üks mõõt olemas - 14", ok, kõrgused on erinevad, aga minule sobivad need kõik. Hind muide oli ka päris vahva, aga see on muidugi, teine teema...

Nii et lihtsalt mõtlemiseks sulle, kui mõni keerulisema

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#13

(26-09-2012, 20:46 PM)denis23 Kirjutas:  Üks kord istusin ma oma Buick peale ning läksin ühel puiesteel asuva USA autode ja varuosade salongi. Seal tukkus kolm suurt meest. Ma parkisin klaasukse taga, astusin sisse ja tagasihoidlikult ütlesin "tere, minul on 1955 buick century, sellel on tuuningosana pandud edelbrock filter ja karbuss. kas teie võiksite vaadata seda filtri ja müüa minule samasugust?
Teate, mis tegid mehed?
Õige - hakkasid arvutis otsima, mis filter läheb 1955 buickule. Loomulikult, ei leidnud. kuna originaalis sellel autol polegi õhufiltri elemendi, vaid on õlivann. Ma kolm korda ütlesin neile et seal on teine karbuss ja teine filter, tuuningu osana.
Aga need ikka ei saanud aru, toksisid arvutisse 1955 Buick Century ning lõpuks ütlesid et neile on koodi vaja. Kuna koodi ma öelda ei osanud, siis need ei osanud vastata. Lõpude lõpuks, vägisi ma palusin vaadata Edelbrock kataloogi, ning selgus et seal ongi ainult üks mõõt olemas - 14", ok, kõrgused on erinevad, aga minule sobivad need kõik. Hind muide oli ka päris vahva, aga see on muidugi, teine teema...

Nii et lihtsalt mõtlemiseks sulle, kui mõni keerulisema

Kahjuks juhtus heal sõbral(USA raua suurel austajal) sama asi, samas kohas. Kui ta läks oma XXXXXX sõidukile otsima tuulutusklappi kaanele ning selgus,et seda ei saa. Siis suunasin ta ühele vastava automargi leheküljele. Ennem kammisime ebayd,rockautod jm netipoed läbi. Ning kuuaja pärast sai soovitud detail leitud ja juba eestis ka.
Kui mõni mõtleb,et mis see ameerika auto osa leidmine ära pole. Siis tahaks rõhutada,et ühendriikides on eriaegadel olnud kas palju väiketootjaid+ suured. Mõnda detaili on keerulisem leida kui teist.

Kui elus pole näinud õliga õhupuhastajat siis võib nii mõndagi koomilist juhtuda.Big Grin


Vasta
#14

euroopa, jaapan ja ameerika asjad on täiesti eraldi asjad varuosa müüja jaoks, ehk näiteks kui ma leian mingi jupi 63a eurooplasele, siis sama aasta usakale pole mul ka parima tahtmise juures midagi kusklilt vaadata ega samas ka 97a omale. Seega puhas usa raud ja muud masinad on varuosa müüjatel kaks ei maalima, ehk usa värki saab usa masinatele spetsaliseerunud poest ja muud teistest, need on kaks täiesti erinevat maalima varuosa mõttes, ehk sama kui lennuki osasid selverist küsida - lihsalt programmide erinevus on
Vasta
#15

Tänks, panen kõrvataha. Mingit imet ma ei loodagi a'la ehisdetailid vms, lihtsalt vahel on näiteks mingit tihendit, laagrit või puksi eBay paksult täis, seega järelikult jupp tootmises ja võiks teoorias olla saadaval. Aga poes "arvuti ei näita".
Vasta
#16

Igal autol on olemas oma huviklubi ning "dedicated parts dealers".

Ütleme, ameeriklastel sellega on keerulisem. Seal on lihtsalt liiga palju marke ja mudeleid ning kui sinu autoks mitte Vette Stingray vaid 1981 aasta Plymouth siis ei pruugi sa tõesti adekvaatset kohta leida. Nii et nagu ameeriklased räägivad "no replacement for displacement" ehk siis meie olukorras see tähendab, et eneseharimisele ning iseseisvale tegevusele alternatiivi pole


Inglastel (Rover ja Jensen) on super. Saad asju pimesi osta, olemas kõik. Kui ei tea - saad ka entusiastide foorumites küsida.

Eurooplaste kohta ei oska midagi öelda. Arvan, et itaallaste, Mersu, Beetle ja Porsche osas asi on ülikõva, aga teiste markide kohta ei tea.

Et midagi Eestist osta - unusta ära. V.a. kui on laokaup ning kiiresti vaja. Hinnad väga kõrged, ja kõik probleemid mis on välismaalt otse ostes + selle vahendaja probleemid.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#17

Jah, julgeks seda meest, täpsemalt neid kaks mehi ka reklaamima. Vähemalt raskete tööde osas lääne autodele ning kõikide tööde osas vene autode puhul. Asuvad Metallist tehasel, olen varem neist kirjutanud.



(23-09-2012, 10:58 AM)Kjen Kirjutas:  Julgeks seda meest reklaamida, kes end selle tagasihoidliku kuulutusega reklaamib.

http://www.kuldnebors.ee/search/varuosad...uage_id=et

(10-09-2013, 08:39 AM)denis23 Kirjutas:  Jah, julgeks seda meest, täpsemalt neid kaks mehi ka reklaamima. Vähemalt raskete tööde osas lääne autodele ning kõikide tööde osas vene autode puhul. Asuvad Metallist tehasel, olen varem neist kirjutanud. Tel. 56457315 Sergei, teine tel. on kuulutuses, Andres nimi.



(23-09-2012, 10:58 AM)Kjen Kirjutas:  Julgeks seda meest reklaamida, kes end selle tagasihoidliku kuulutusega reklaamib.

http://www.kuldnebors.ee/search/varuosad...uage_id=et

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#18

http://www.seitsmesed.ee/eesti/uudis/201...t-tootundi
Üks ZIL baasil tuletõrje paakauto jälle juures. Tänud!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#19

Tasemel taastamist ja ümbertegemist saab ka Lääneosariikidest. Kuna tegija ise pole edev inimene, siis saab tema kontakte näiteks minukaudu. Asjast aimu saamiseks sobib kenasti see algselt neegritasemel kvaliteediga portselanist ja rauaoksiidist koosnenud ning tänaseks musta numbrisse läinud 1940 Cadillac:

[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]

Musta numbriga pilte veel pole, sest musta numbrit pole külge jõudnud kruvida.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#20

(23-09-2012, 01:01 AM)denis23 Kirjutas:  Selline ettepanek, et äkki viitsiks siinne rahvas panna kirja Eestis tegutsevaid vanade autode restaureerijad.

Võib kirjutada kõikidest, mitte ainult suurtest ja uhketest, vaid ka kellegilt kes teeb oma talu garaazis ühe projekti aastas teiste tegevuste kõrval.


Eks siis minu 50 senti.

www.klassikarent.ee/ Hart Jürine aka Stihl,- koht kus näiteks minu autod päris tihti käivad.
Lisaks meelde tulid esimesest laksust järgmised kodanikud:

www.veterantehnika.ee
www.classicest.ee
www.vanatehnika.ee/  Märt Aarne, autorestauraator
www.estunic.eu/  Arvi Lassiniit, tegeleb vene autodega.
www.urbansgarage.ee
www.autoklassik.ee, Tallinn, Kesklinn
www.kuusaluautobaas.com/   Tõnu Piibur

lisaks ka kodanik

http://www.hot.ee/rcclub/  Mati Leivategija

Kas sellega nimekiri lõpeb, või on olemas veel ka teisi kodanikud?)

Julgeks ka end ülesse anda.  Rolleyes
Tulevikus saab infot www.hmp.ee lehelt, hetkel leht tegemisel.
25-aastat olen plekitööd teinud, sellest neli aastat  alltöövõtjana , eelpoolmainitud Arvi Lassiniit ja Urbangarage -le, vanasõidukite plekitööd.
Kuna koduleht hetkel puudub lisan tel. 56 90 10 90 

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne