T-40ne käivitusmootor!
#1

Ahoi,

Küsimus siis selline, et kas on võimlik paigaldad T-40ne käivitus- mootorit traktorile T-25A? Kas see üldse sobib? Mida ümber tegema?

Tänud!
Vasta
#2

Esimene küsimus on, milleks seda vaja?

Kas mootor ei lähe starterist käima? Või on strater nõrk? Või aku surnud? Mootori üldise kulumise puhul ei aita ka käivitusmootor.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Mõtlesin ise sama, et milleks sellist varianti vaja? See selleks. Pead ei julge anda aga mälujärgi olid starterite kinnitused samad, kw-id erinevad. See viimane lause on täiesti umbes piltmälu järgi tuletatud, kuid ehk siis isegi võib lootust olla et sobib.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

Mul pole üldse akut. Nii öelda mägistarter. Talvel on lihtsam käivitad, kui käivitusmootor peale pann. Ege generaator ette jää?
Vasta
#5

Lihtsam lahendus oleks ikka kusagilt mõni aku sebida, laadija lisaks, mootorile külmaga tuli alla( või elektriline pliidiplaat) ja keerad võtmest käima. Sisselaskesse ka natuke sooja ja volilaa. Külmalt käivitusmootoriga vägistada pole ka suurt mõtet... See lihtsalt minu tagasihoidlik arvamus.


Lugupidamisega
MlsLuik

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

Vanasti tegin siin teistele Druzba baasil käivitusmootoreid. 15 kraadi külma ja ei mingit soojendamist. Käima läks nagu nalja. 25 mootor veel paremini käivituv,kui need vanemad mudelid.
Aga seda ei julge väita,et T-40 oma sobib ja mahub peale.
Vasta
#7

(22-10-2012, 20:16 PM)mlsluik Kirjutas:  Lihtsam lahendus oleks ikka kusagilt mõni aku sebida, laadija lisaks, mootorile külmaga tuli alla( või elektriline pliidiplaat) ja keerad võtmest käima. Sisselaskesse ka natuke sooja ja volilaa. Külmalt käivitusmootoriga vägistada pole ka suurt mõtet... See lihtsalt minu tagasihoidlik arvamus.


Lugupidamisega
MlsLuik
Karterisse pesumasina tenn,20 min ja õli soe http://forum.automoto.ee/showthread.php?...926&page=8 ,tenni saab jäätmejaamas vanadelt masinatelt tasuta.
Vasta
#8

(22-10-2012, 20:49 PM)meli666 Kirjutas:  [quote='TALUPOEG TALUJA' pid='292389' dateline='1350926784']
Nagu nalja võib jah käivitusmootoriga surnu üles äratada küll, aga selleks on vaja ka Druzba ise elule saada. Ja see ei saa lihtne olema. Külmalt veel läheb, aga soojalt teinekord võib jonnida pikalt.

Jah,nii ta on. Põhiviga on süüte viga selle halva käivituse juures. Kui originaalsüütepool on väsinud,tuleb siis panna autopool. Kontaktid peavad puhtad olema ja küünal ka hea. Siis käib ja käivitub. Üks mootor oli mul selline,et keegi osavnäpp oli teinud süütepooli klotsi laiemaks ja mähkinud sellele jämedamast traadist mähise. No see oli küll hea mootor.
Peale seda,kui leidsin ühe eletronsüütega Druzba mootori,ei ole enam mingeid muid muresid,kui ainult karburaatori puhastamine ja sättimine. Enamjaolt siis seisab mootori hea töö ikka peremehe õlul. Kui oskad,tead ja tahad,saab hakkama küll. Ja korras mootor peab riiulis olema,kui miskit juhtub,paned kohe teise peale...Wink
Vasta
#9

Istub peale küll see T-40 käimar 25le. Ma tean paari meest, kellel see kommejant peal on. Ümberehitust pole vaja suures plaanis ette võtta.Paar asja kohandada ainult. Akukasti nurk vist jäi ette. Suvel on küll tüütu temaga mässata, aga talvel pole vaja kraadiklaasi vaadata. Käivitad kasvõi öösel kell kaks. Piire sätib sellisel juhul ainult kütuse hangumispunkt.
Nagu igal vorstil, nii ka siin, asjal kaks otsa. Suvel oleks starter mugavam, talvel aga käimar.
Vasta
#10

Tere jälle,

Tänan kõiki vastajaid. Sain vastuse oma küsimusele!

+ kraadidega käima saamine pole probleem, mägesid siin-kandis jagub. Talvel on tiba keerulisem... Kuna kasutan masinat harva, siis käivitusmootor sobib ideaalselt. Ei pea muretsema, et külm on akule liiga teinud.

Tänan väga!
Vasta
#11

(23-10-2012, 18:05 PM)meli666 Kirjutas:  Kas keegi omab kogemust ka nende uut tüüpi plokikaantega (T25 ja T40), millel eelsoojendusküünal külge käib? Annab mingit paremat effekti külmaga käivitamisel.
Lisaks veel kasutada seda originaal kollektori sees olevat soojendusküünalt, peaks poolest pöördest -25 käivituma?

Ei käivitu. Ei poolest pöördest ega ka pika palumise peale. -25 kraadiga tahab ikka karteris õli soojendada sest starter jääb lahjaks arvatavasti, olgu kasvõi täku järel...
Stareteri meestele see meeldetuletus ka et enne kui külmaga käiama hakkate siis enne lülitage õlipump järelt ära, hulga kergem vedada. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

(23-10-2012, 20:09 PM)mlsluik Kirjutas:  [quote='meli666' pid='292473' dateline='1351004726']

Stareteri meestele see meeldetuletus ka et enne kui külmaga käiama hakkate siis enne lülitage õlipump järelt ära, hulga kergem vedada. Wink

Küda saab õlipumpa järelt ühendada?Arvatavasti mõtlesid ikka hüdrapumpaBig Grin
-20 läheb veel ainult akult ilusti pole isegi täkku vaja.
Vasta
#13

Ehh, sõnastasin tõesi ehk natuke mööda. Ise ei tuleks sellepealegi... Hüdraulikapump ongi loomult õlipump. Eks järgmine kord sõnastan täpsemalt.

Mis akud Sul siis peal on? Täitsa tahaks oma silmaga näha kuidas -20 kraadiga T-25 käima hüppab.. Hea masin sel juhul, midagi halba pole öelda.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#14

150A on peal ja oli lihtsalt huvi,et ka ikka läheb.Eks see näita ka mootori seisukorda.Sellise külmaga lasen muidugi enne õli soojaks,masina kõrval keevitus mis vajadusel täkuks.
Vasta
#15

Endal kasutuselt olev T 25 ostetud uuena ja pole õieti sissegi töötand, mootor käib nagu kell aga alla -15 ei hakka ilma soojendamatta üldse proovimagi... Peal on orginaal starter, aga ega vist tsehhikad ka eriti paremini ei vea. Peale mootoripesu võiksin muidugi vedelama õli peale üle minna, see aitaks palju kaasa.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#16

T 40 tsehhikaga veab endal ka tunduvalt paremini kui t 25 koos orginaal starteriga.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17

Pole õrna aimugi mis starter peal,aga ringi ajab hästi kui aku täis.
Vasta
#18

(24-10-2012, 19:44 PM)mlsluik Kirjutas:  Endal kasutuselt olev T 25 ostetud uuena ja pole õieti sissegi töötand, mootor käib nagu kell aga alla -15 ei hakka ilma soojendamatta üldse proovimagi... Peal on orginaal starter, aga ega vist tsehhikad ka eriti paremini ei vea. Peale mootoripesu võiksin muidugi vedelama õli peale üle minna, see aitaks palju kaasa.

Oioi, reduktorstarter on ikka hoopis elusam. Mul on T-16M peal D21, mida käivitan autolt laenatava 74 Ah akuga (paberite järgi 700 A). Enne reduktorstarteri paigaldamist oli vene otseveostarter ja sellega jäi sama aku juba 0 peal väheks - no ei keera survetaktist üle...Sad

Olen korduvalt katsetanud ja minu isend käivitub miinus paarikümnega nii 20 sekundiga. Tõsi, tehnika säästmiseks üritan soojendada miinuskümnest enamate külmadega ikka õli väheke - mis vanakesest ikka piinata.

Eelmisel talvel sai proovitud, et kas on võimalik -27 (külmemat ei olnudki) öö järel saska käima ajada otse hangest. Sama aku, täkk abiks. Käivitus kolmanda tsükli järel, iga tsükkel paarkümmend sekundit. Aga valus oli kuulata küll...

Minu soovitus on reduktorstarter - õhkjahutusega mootoritel saab kompressiooni maha lasta ja siis saab kiire starter mootorile korraliku hoo sisse kerida. Küll siis käivitub ka.

Käivitusmootor jäägu ikka Tõsise Tehnika valdkonda, mitte omaniku rumaluse või ihnsuse kompenseerimiseks.

Samas, ehitadada võib kõike ja tasuvuse üle hobide puihul ju ei vaieldaCool
Vasta
#19

Isegi mõelnud T-40 käivitusmootorile samadel põhjustel, mis varem juba välja toodud - harv kasutus, aku läheb hukka.
Vasta
#20

Mina kasutan käivitusmootorit just sellepärast, et aku rikneb ära liiga vähesest kasutamisest. Mul on ainult nööriga käivitamne. Tavaliselt piisab ühest tõmbest. Kui ei piisa siis olen ise midagi valest teinud. -25C ja õues seisnud masin käivitus ilusti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne