Udutuled on enamasti 2x55w ja neil on teine ülessanne,pealegi tohivad nad põleda ainult halva nähtavuse korral.
Päeva tulesid ise mõtlesin selliseid ledi põhiseid Hella tootevalikus oleks 2x17w,Osramil 2x7,5w.
Osarmi tulede elueaks lubas valimistaja 5000h(toapirnidel on see 50000h) ja seda 150euro eest.Hella hinnale oli 100 veel otsa pandud.Pole sugugi ahvatlev.
Seega see mõte jääb veel ootele.
Sattus kätte raamat"Mehhanisaatori raamatukogust" "Kütused ja määrde ained" välja antud 88a.
sellest leidsin tabeli:
Kütusekaod tehniliselt mittekorras autodel:
Esmalt rike ja järgi ülekulu %.
Toitesüsteem:
Bensiinipaak ja torud ei ole hermeetilised 0,1...0,7%
Diiselmootoril üks pihusti ei tööta 30...35%
Õhupuhasti umbes 2...3%
Tagi ja põlemisjäägid väljalasketorus 7-8%
Süütesüsteem:
Vale süütenurk 5...6%
Üks või kaks küünalt ei tööta 6-silindrilisel mootori 25-60%
Jahutussüsteem:
Radiaatoris on katlakivi paksus üle 1mm 7-8%
jahutusvee temperatuur alla normi 40...50kraadi 8...10%
Silindri-kolvigrupp ja gaasijaotusmehhanism:
Klapivahe pole õige 5-7%
Silindri-kolvigrupp kulunud 0,1mm 0,5%
Põlemiskambris nõgi 5...6%
Käiguosa:
Siduri,piduri ja laagrite vale reguleerimine 10...20%
Rataste vale kokkujooks 5...7%
Madal rõhk rehvides:
0,05...0,1MPa 4...5%
0,15MPa 17...20%
Võtame siit mõned mis võiks oma autol olla:
Õhupuhasti 3%,Tagi väljalaskes 8%,Katlakivi radiaatoris 8%,Klapivahed(minu autol pole hüdrotõukureid)7%,Nõgi põlemiskambris 6%,pidurid 10% ja rehvirõhk 10%.
Lööme kokku ja saame 52%,ehk siis kui tehase kulu on 9l/100km siis mul peaks tulema jämedalt 14l/100km. Õnneks nii palju ei tule(ju siis on arvatust paremas korras)1..1,5l rohkem tuleb ikka.
Peab vist siiski väiksema auto peale mõtlema